از ام سلمه در روايتي آمده است: يكي از روزها حضرت رسول(ص) نشسته بودند و حسين عليه السّلام نيز در دامن او بودند، در اين هنگام ناگهان چشمانش پر اشك شد، عرض كردم: يا رسول اللَّه(ص) تو را گريان مشاهده مي كنم. فرمود: جبرئيل نزد من آمد و مرا نسبت به حسين تسليت گفت و به من اطلاع داد، كه گروهي از امت من او را خواهند كشت، خداوند آنان را از شفاعت من محروم مي گرداند.
پیامبر(ص)
ياران و اصحاب پيامبر چند دسته بودند؟ تا چه حد مي توان به حرف ها و روش آنها اعتماد نمود؟
گرچه ممكن است برخي از اصحاب به دليل شرايط خاصي كه دستگاه به وجود آورد، دچار لغزش غير عمدي و ناآگاهي شده باشند. نميتوان گفت همه آن ها از روي آگاهي دست از حمايت اهل بيت برداشته و به دستگاه خلافت پيوستند، ولي در عين حال عدهاي بودند كه از روي آگاهي و به دليل منافع خود به بيراهه رفتند. برخياز روي دشمني و عداوت با اهل بيت خود را به دستگاه خلافت نزديك و همراه كردند تا در فرصت مناسب قدرت را به دست بگيرند.
آيا پيامبر در زمان بيماري خود در اواخر عمر پربركتشان از حضرت علي بعنوان جانشين نام برد يا خير؟ غیر از ماجرای دوات و قلم.
در روايتي آمده كه امير مومنان(علیه السلام) فرمود در هنگام مرگ رسول خدا(صلی الله علیه و آله) مرا خواست و به من فرمود:(يا علي! انت وصيیي و خلیفتي علي اهلي و امتي في حياتي و بعد موتي وليك وليي و وليي ولي الله.) - اي علي، تو وصي و خليفه من بر اهل و بر امت من در زمان حيات و بعد از مرگ من هستي تو دوست من و دوست من دوست خدا است.
لطفا درمورد اين سخن پيامبر(ص) که فرمودند: من از عربم ولي عرب ازمن نيست، توضيح دهيد
با جستوجویی که در منابع روایی و تاریخی انجام شد، عبارات فوق که در فضای مجازی به پیامبر اسلام(ص) نسبت داده میشود، در متون اولیه و قابل استناد مشاهده نشد. ضمن اینکه با توجه به اینکه قرآن، ملاک برتری و شرف را در تقوا و اعمال انسانها بیان میکند و فضیلتهای قومی و قبیلهای را رد میکند، روایاتی که یک نژاد را به صورت کلی تأیید و یا تکذیب میکند، مورد پذیرش نیست.
چرا حضرت محمد(ص) در جنگ خیبر متعه(ازدواج موقت)را تحریم کرده بودند؟
شهر سوال ـسوال از چرایی ممنوع شدن متعه در جنگ خیبر توسط رسول خدا(صلی الله علیه و آله) زمانی مطرح می شود،که اصل این کار ثابت شود.حال آنکه چنین چیزی ثابت و قطعی نیست.