مودّت اهل بیت علیهم السلام حتّی برای کافر هم نافع است
مودت و محبت اهلبیت علیهمالسلام حتی برای کافر نافع است.
در بالای ایوان طلای حضرت امیر علیهالسلام نوشته شده است:
«قالَ رَسُولُ اللهِ صلیاللهعلیهوآلهوسلم: لَوِ اجْتَمَعَ الناسُ عَلی حُب عَلِی بن أَبِی طالِبٍ علیهالسلام، لَما خَلَقَ اللهُ النارَ؛
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمود: اگر همه مردم بر محبت علی علیهالسلام گِرد میآمدند، هرگز خداوند آتش جهنم را نمیآفرید».[۱]
و نیز در روایتی به نقل از امیر مؤمنان علیهالسلام آمده است:
«فَاسْتَزَدْتُهُ فَزادَ لِی مُحِبی الْمُحِبینَ؛
از رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم خواستم که زیاده کند، دوستانِ دوستان علی علیهالسلام را نیز بر آن افزود».
قطعاً کافر مُحِب و غیرمُحِب علی و اهلبیت علیهمالسلام در عذاب با هم فرق دارند، هرچند کافر استحقاق عذاب و خلود جهنم را دارد، اما آیا فعلیت عذاب هم برای او ثابت است؟!
در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۲
پی نوشت:
۱. ر.ک: بحارالانوار، ج۳۹، ص۲۴۸، ۲۴۹ و ۳۰۵؛ ارشادالقلوب، ج۲، ص۲۳۴؛ بشارةالمصطفی، ص۷۵؛ تأویلالآیات، ص۴۸۶؛ العددالقویة، ص۲۰۲؛ عوالیاللّئالی، ج۴، ص۸۶؛ کشفالغمّة، ج۱، ص۹۹؛ کشفالیقین، ص۲۲۵؛ نهجالحق، ص۲۵۹.
نظرات