تثبيت در دين مهم تر از ديدن حضرت

ایمان در زمان ظهور

آیت الله العظمی بهجت  رحمه الله علیه:

 

از اين خونريزى هايى كه پيش از ظهور حضرت حجت - عليه السلام - واقع مى شود، معلوم مى گردد كه ظهور آن حضرت مانع از خونريزى است ، چون همه طوعا يا كرها (خواسته و يا ناخواسته) تابع آن حضرت خواهند شد . و نيز معلوم مى شود كه آن قدر بايد ظلم و خونريزى صورت بگيرد كه براى همه روشن گردد كه ملئت ظلما و جورا؛ (۱) (زمين از جور و ستم پر شد .) و همه ى اهل زمين در هر كجا كه باشند احساس كنند سايه ى ظلم و جور بر سر آن هاست و همه ى جهانيان حتى كفار، در فشار ظلم و ستم به سر ببرند و به انتظار و ظهور فرج و مصلح باشند.

ائمه ى ما - عليهم السلام - در روايات به ما خبر داده اند كه : خيلى از اهل ايمان و عقيده در اثر ابتلائات بر مى گردند.(لأنه یقوم بعد ... ارتداد أكثر القائلين بإمامته .؛ (زيرا او بعد از ... بازگشت بيشتر معتقدان به امامتش قيام مى كند.(۲)

خدا كند ايمان ما تا آن وقت باقى بماند، و گرنه اگر ظهور هم نزديك باشد ولى ايمان ما زايل شده باشد، ديگر ما را چه با ظهور آن حضرت و حضرت را چه با ما؟!

حضرت استاد - مدظله - در جاى ديگر فرمودند: براى مؤ منين تثبيت در دين و ايمان و ثبات قدم تا ظهور آن حضرت ، از ظهور آن حضرت مهم تر است*.

 

 

-------------------------------

۱.  بحارالانوار، ج ۳، ص ۸۰

۲.  بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۳۰

 

* برگرفته از: در محضر آیت الله العظمی بهجت ،ج۱،ص۳۶۵.

کلمات کلیدی: 

نظرات