ایا این حدیث درباره داعش درست است؟

ایا این حدیث درباره داعش درست است؟ حضرت امیر المومنین علی علیه السلام  فرمودند: “إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولة لا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله “أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء…”

در رابطه با توضیح این روایت نکات زیر می تواند مفید باشد:
الف: سند این روایت همانند سند بسیاری دیگر از روایات مربوط به آخر الزمان از نظر رجالی و بر اساس موازین موجود در کتب رجالی و فقهی معتبر نیست.
ب: به طور کلی براساس روایات  احتمالا  می توانیم روایات وارده در رابطه با پرچم های سیاه را به ۵ دسته تقسیم کرد:
۱- پرچم های سیاه عمومی قیام مردم مشرق زمین در ابتدای قیام
۲- پرچم های سیاه اختصاصی قیام مردم مشرق زمین در انتهای قیام و هنگام حركت به سمت عراق
۳- پرچم های سیاهی از مشرق زمین که مورد لعن قرار دارند
۴- پرچم های سیاه بنی عباس در اواخر حکومت امویان
۵- پرچم های سیاهی در سرزمین حجاز
در بررسی روایات عصر ظهور مرتبط با پرچم های سیاه متوجه می شویم كه تفاوتهایی در نوع نگاه و دستور اهل بیت(ع) در حمایت از آنها وجود دارد به طوری كه برخی از پرچم های سیاه مورد لعن و نفرین اهل بیت(ع) بوده و برخی مورد تمجید ، درباره برخی امر به یاری شده است و در مورد برخی، عدم حركت و توجه، همچنین در روایتی خبر از درگیری دو گروه از پرچم های سیاه داده شده است كه نشان از متفاوت بودن آنها دارد.
مجموعه این مسائل نشان می دهد كه پرچم های سیاه مختلفی در روایات عصر ظهور وجود دارد كه باید هر یك را دقیقاً شناخت تا در زمان لازم ، موضع مناسبی در مورد آن اتخاذ كرد.

دیدگاه‌ها

خیلی از افراد هستن که اگه بخوان برن سراغ احادیث و ریشه هایشان..زود گیج میشن
من به نظرم...اصلا خود من.
من یه ادمی هستم که طبق منطقم پیش میرم
هرچی به نظرم خدا ازش راضیه انجام میدم
هرچی بده انجام نمیدم
اما در مورد داعش
همانطور که میدانیم امام علی (ع) یک ادم ناموس پرست ، شریف و شجاع بود
و همیشه از ذلت بیزار بود
قوم داعش به املاک و ناموس مردم تجاوز میکنن
پس بعیده از امام علی که چنین چیزی بگه در مورد داعش
اگر هم این حدیث درست باشد...اگر درست باشد
منظورش با داعش نیست
اینو از خودم قبول کنید...اصلا خودتون فکر کنید...منطقی نیست اخه

دوست عزیز ترجمه این حدیث به نفع داعش نیست به ترجمه توجه کنید لطفا

معنیش کجاست؟؟؟؟

تصویر شهر سوال

با سلام
زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید - به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید - سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد..."

بابا جون من تو کجا سیر می کن؟
بیا تو باغ!
دهنتو باز کن!
تو هم شدی مث اونا که فیلما رو ندیده، درموردشون نظر میدن!

حضرت علی علیه السلام خدا پرست بود نه ناموس پرست. من احتمال میدهم قصد شما توهین نباشد و بهتر است به جای نوشتن ناموس پرست بگوییم او مردی با غیرت بود

این مطابقت زیادی با گروه تکفیری داعش دارد. بدلیل این که نام داعش متشکل از نام های شهر های عراق و سورهیه میباشد و دلهای این ها مانند آهن سخت است از روی این همه خون ریزی که به راه انداخته اند.

دوستان بنظرم خیلی ضروری نیست که در مورد سند این حدیث بحث کنیم.
چه این حدیث درست باشه چه نباشه قطعا اگر حضرت علی الان حاضر بود همین حرفو میزد که با داعش مقابله کنیم...
پیروی از فرمایشات امام خامنه ای ما رو به همان مسیری خواهد برد که حضرت علی علیه اسلام دوست داره...
این حرف من نیست و حرف بزرگان و علما هست....
کما که آیت الله علوی گرگانی اخیرا فرمودند نجات از مشکلات و فتنه ها تنها با پیروی از مقام معظم رهبری ممکن است.
یا علامه حسن زاده فرموده اند: گوشتان به دهان آقا باشد چرا که گوش ایشان به دهان امام زمان هست.

یاعلی

امام خامنه ای؟چرا چرت میگی؟مگه دوازده امام بیشتر داریم؟گوشش به دهان امام زمانه!!!

تصویر soalcity

سلام
بسیاری از واژه ها می توانند معنای اصطلاحی در کنار معنای لغوی داشته باشند. امام نیز یکی از این واژه هاست. معنای لغوی امام، رهبر است و که در این معنا در قرآن مکرر بیان شده است. و در کنار این معنای لغوی، یک معنای اصطلاحی دارد که به رهبر معصوم می گوییم که تنها دوازده تن هستند.
همچنین باید توجه کنید که ولی فقیه، نایب عام امام زمان (عج) است و جدای از بحث ملاقات با امام زمان، این مساله روشن است که او سخنان خودش را بر اساس فقه و فهم متون دینی بیان می کند.

یعنی از نظر شما ایشان با امام زمان ملاقات می کنند؟

تصویر soalcity

همانگونه که روشن است در این مطلب اظهار نظری نکرده ایم و نخواسته ایم وارد چنین بحثی شویم. چون تنها ممکن بودنش برایمان روشن است.

ملاقات با امام زمان؟ بابا این حرفا چیه که از خودتون درمیارین؟امام زمان تو غیبت کبراست با کسی ملاقات نداره

تصویر پاسخگوی تاریخی

با عرض سلام و ادب

در رابطه با امکان ملاقات با امام زمان(عج) دلایل و شواهد فراوانی وجود دارد و با وجود آنها نمی توان گفت ملاقات امکان ندارد.لذا مناسب است بجای رد کردن یک موضوع بدون هیچ دلیل منطقی و عقلی و نقلی،بهتر بیشتر در مورد آن مطالعه و تحقیق کنیم.

ممكن بودن هر چيزي ممكن است. نه فقط اين، مثلا در آن داستان معروف قرآن در مورد دو پيامبر كه باهم به سفر مي روند، هر چيزي ممكن است، اما موسي (ع) تاب و تحمل را از دست مي دهد و در آخر اعتراض مي كند. اگر اينطور باشد من هم ميگويم فلان كس ممكن است شخص خود امام زمان باشد. عزيز من اين كه نشد جواب، يك جواب محكم بدهيد، آيا از نظر شما ايشان با امام زمان (عج) ملاقات ميكنند يا خير؟

تصویر soalcity

سلام
اگر جواب ما را می طلبید به نظرم به اندازه کافی روشن است. و اگر می گویید که جواب را باید حتما در قالب یک سوال دو گزینه ای جواب دهیم، ما نسبت به تعیین یکی از این دو گزینه قادر نیستیم.

پس اگر قادر به تعيين نيستيد لطفا احتمال يكطرفه نيز ندهيد، زيرا اين حرفها بر ضد ايشان برداشت خواهد شد.

تصویر soalcity

نمی دانم شما از چه چیز احتمال یک طرفه!! فهمیده اید. بهتر نیست از ابتدا معنای کلام را به شکل واقعی برداشت کنید؟

(همچنین باید توجه کنید که ولی فقیه، نایب عام امام زمان (عج) است و جدای از بحث ملاقات با امام زمان، این مساله روشن است که او سخنان خودش را بر اساس فقه و فهم متون دینی بیان می کند).
شما بهتر است دوباره مطلب خود را بخوانيد. جداي از بحث ملاقات با امام زمان ... برداشت از اين حرف يعني جدا از اينكه ايشان با امام زمان ملاقات دارند و بقيه جمله شما ... .
بهتره يكم قبول كنيد كه ممكنه شما هم گاهي اشتباه كنيد، انسان جايزالخطاست پس از قبول اشتباه خود نهراسيد.

تصویر soalcity

سلام
قضاوت را به انصاف خوانندگان واگذار می کنم. :)

امام خامنه ای واژه درستی است
آیا امام جماعت و امام جمعه، امامانی فراتر از ۱۲ امام هستند؟

امام به معنای پیشوا وجلو رو است.
به امامان معصوم امام می گفتن چون پیشوای دینی ما بودند.
به امام جماعت امتم می گن چون پیشوا ما در اقامه نماز هستند وهمچنین امام جمعه...
والبته میان ماه ن تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.....
هم اسم بودن دلیل بر هم رتبه ومقام بودن نیست.

تصویر p_qurani

سلام.واژه «امام» از نظر لغوى امام به معناى پيشوا، پيشرو، الگو، راهنما و كسى يا چيزى است كه پيروى مى‏شه. چه پيشواى كفر و چه پيشواى ايمان. و در قرآن کريم هم کاربردهاي مختلفي براي پيامبران الهي نظير حضرت ابراهيم و هم براي پيشوايان کفر(فقاتلوا ائمه الکفر) به کار رفته است. در هر صورت کاربرد لفظ امام براي غير معصومين که در صورتي که نسبت عصمت به آنان داده نشود، صحيح است.
ولى از نظر اصطلاح علم كلام، «امامت» منصبى است كه به برخى از اشخاص اعطا مى‏گردد و از اين نظر، تفاوتى بين امامت حضرت ابراهيم(ع) و امامت ائمه معصوم(ع) نيست.اين كلمه، در بين مسلمانان گاهى به رهبران دينى - كه داراى نقش برجسته‏اى بودند - نيز اطلاق شده است كه البته معناى لغوى آن مراد است؛ نه اين كه كسى در مرتبه معصومين و يا پيامبران قرار گرفته باشد. مثلا در جوامع سني امام غزالي يا در جوامع شيعه امام موسي صدر و ... به دليل برجستگي علمي و مقبوليت اجتماعي آنان ميان مسلمانان بکار برده مي شود. همچنين علت اينکه امام خمينى(ره) به اين لقب شهرت يافتند، به خاطر شرايط ويژه انقلاب و فرهنگ حاكم بر آن بوده است و در حقيقت ريشه در فرهنگ عمومى جامعه و آمادگى آن، جهت پذيرش اين لقب براى حضرت امام(ره) دارد.

اسامی شان کنیه نسبت هایشان ازنام شهرها گرفته شده ابوبکرالبغدادی رابه یاد ادم میندازه

نظرات