مدتی است که دچار خودارضايي شده و دیگر توانایی غلبه بر شهوت خود را ندارم لطفا راهنمايي كنيد؟

خودارضایی

توجه شما به دو مطلب در زمینه ترک خودارضایی جلب می نمائيم:

مطلب اول

۱- اضطراب نقش مؤثری در تشدید قوای جنسی دارد. در تولید نیاز جنسی کاذب سهم به سزایی دارد. ارضای جنسی تا حدودی برای کاهش اضطراب مفید است. اگر ارضای جنسی از طریق حرام (مانند استمنا) صورت گیرد، با این که به صورت موقت از اضطراب می‌کاهد، ولی پس از مدت کوتاهی به خاطر تشدید احساس گناه سطح اضطراب را دوچندان می‌کند. با این وصف اضطراب هم علت و هم معلول استمنا محسوب می‌گردد. کلافگی به هم ریختگی و عصبانیت شما ریشه در همین اضطراب بالا دارد.

۲ـ همان طور که اضطراب در گرایش به خودارضایی مؤثر است، کاهش اضطراب از طریق ورزش سنگین منظم، تنفس عمیق ۲۵ تا ۳۰ بار در روز، تن‌آرامی (ریلکسیشن) و داروهای گیاهی و شیمیایی سهم بسزایی در کاهش میل به خودارضایی دارد.

۳ـ به هیچ وجه خود را ناپاک ندانید. فرد مؤمنی هستید که به هر دلیلی دچار یک کژ رفتاری گشته‌اید. هیچ‌گاه خودتان مساوی با رفتار ناشایست خود ندانید. بنده خدا هستید و خداوند بنده ای را که به سویش آید ،طرد نمی کند. برای جبران گناهان ریز و درشت راه روی همه بندگان باز است؛ زیرا رحمت و بخشایش الهی بسیار بزرگ و گسترده تر از هر گناهی است.

۴ـ احساس گناه اگر چه به معنای بیداری وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس افراطی به هیچ وجه مطلوب خدا و دین نیست، بلکه احساس گناه فزاینده در راستای وساوس شیطانی است. احساس گناه یکی از بزرگ‌ترین منابع اضطراب‌زاست. می‌توان دریافت که احساس گناه بیش از حد زمینه‌ای برای خودارضایی بیش تر فراهم می‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و امید به لطف و بخشش بیکران الهی به تعدیل احساس گناه بپردازید.
 احساس گناه اگر چه نشان از بیداری نفس لوامه و وجدان پاک شما دارد و این بسیار خوب است، اما این احساس تا حدی خوب و مفید که فرد را به سمت جبران خطاها از طریق انجام اعمال نیک و خداپسندانه رهنمون سازد، و احساس گناه اطرافی و خود سرزنشی بیش از حد که تمام خوشی را از انسان بگیرد، به هیچ روی مطلوب نبوده و با ایجاد اضطراب ناخواسته و ندانسته به گناه بیش تر سوق می دهد.

۵ـ  برای کاهش اضطراب و افکار وسواس‌گونه به روانپزشک مراجعه نمایید. در برخی موارد دارو درمانی سبک بسیار مؤثر است.

۶ـ مانند یک محقق دست به تحقیق در زمینه افکار، احساسات و رفتارهای انگیزاننده میل به خودارضایی در خود بزنید. در طی مدت یک ماه مراحل آغاز تا پایان یک وهله خودارضایی را در برگه‌ای یاد داشت نمایید . این کار را برای وهله‌های دیگری که اتفاق می‌افتد، تکرار کنید. زمان و مکان و شرایط جسمی و روحی در قبل و بعد از خودارضایی را ثبت نمایید.  در طی یک ماه ببینید یک وهله خودارضایی با چه فکری آغاز می‌گردد، سپس این فکر مزاحم چه احساس در شما برمی‌انگیزد و این احساس چگونه به رفتار خودارضایی در شما می‌انجامد، همچنین معمولاً در چه زمانی‌هایی و در چه مکان‌هایی و در چه شرایط جسمی ـ روحی میل به خودارضایی در شما تشدید می‌گردد.
پس از پایش و رصد روانی یک ماهه به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. از نتایج این تحقیق می‌توانید راهکارهای کارآمد ترک یا لااقل تعدیل خودارضایی را استخراج نمایید، مثلاً وقتی که اعصاب تان خرد است، وقتی که دوستان متأهل خود را می‌بینید، وقتی که با مادرتان جر و بحث می‌کنید، وقتی که اضطراب امتحان دارید، یا وقتی که به دختر یا فیلم یا تصویر خاصی می‌اندیشید.
عیناً همین قضیه در زمینه مکان‌های تحریک‌زا تکرار می‌گردد. وقتی در اتاق خواب هستم، وقتی تنها در خانه هستم، وقتی دستشویی می‌روم و...
از سوی دیگر نگاهی موشکافانه به پرونده گذشته خودارضایی خویش بیفکنید، ببینید در چه شرایطی توانسته‌اید بر خودارضایی فایق آیید. با چه تکنیک‌های فاصله بین وهله‌های خودارضایی را افزایش داده‌اید، چه زمانی برای ترک کوتاه مدت یا دراز مدت خودارضایی موفق بوده‌اید.
در این مرحله نیز تحقیق نیز به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. پایش روانی دست شما را برای اتخاذ یک راهکار مناسب باز می‌کند.

۷ ـ خودارضایی نوعی اعتیاد روانی محسوب می‌گردد. در برخی جهات شباهات زیادی با انواع دیگر اعتیاد (مانند مواد مخدر و الکل و...) دارد.
همه متخصصان درمان اعتیاد در این موضوع هم‌ عقیده اند که بازگشت ناخواسته به شرایط قبل امری طبیعی و یکی از مراحل درمان محسوب می‌گردند. بسیاری از معتادانی که اقدام به ترک کرده‌اند، در طول فرایند درمان ناخواسته دچار لغزش‌های رفتاری می‌گردند. لغزش‌های رفتاری به هیچ وجه به معنای شکست درمان نیست. یکی از علت هایی غلطیدن دوباره به اعتیاد قبلی، قرار گرفتن در محیطی است که در آن جا اعتیاد زیاد اتفاق افتاده بود، مثلاً یاد‌آوری یک صحنه خاص، یا قرار گرفتن در مثلاً حمام و هنگام شستن آلت و... به همین خاطر بسیار توصیه می شود که در آن شرایط خاص قرار نگیرند.
در هر حال لغزش‌های غیر اختیاری طبیعی است. نباید به بزرگ‌نمایی آن پرداخت. متأسفانه در افرادی که به خود درمانی اعتیاد می‌پردازند و از نعمت هدایت درمانگر محرومند، هر گونه بازگشت را به منزله شکست قطعی در درمان تلقی می‌کنند. این باعث توهم عدم کنترل و بی‌ارادگی فرد می گردد. این تصور آسیب‌زا، فرد را از ادامه درمان مأیوس می‌سازد، در حالی که درصد پیشرفت درمان فرد بسیار بالاست.
اگر نیک بنگرید، با کمی واقع‌نگری می‌توانستید لغزش‌های هر از گاهی خود را با دیدی مثبت‌تر مدیریت نمایید.

۸ ـ منصف باشید. همان طور که به تنبیه ذهنی ـ عملی خودارضایی خویش می‌پردازید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌هایی هرچند اندک خود در ترک خودارضایی بپردازید.

اگر حتى یک روز هم در ترک موفق بودید، با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید. خود تشویقی می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شایانی کند. خود تشویقی می‌تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی (مانند خرید یک بستی یا دیدن یک فیلم جذاب یا سجده شکر و ...) باشد.

۹ـ با پرهیز از هر گونه خودسرزنشی  و خود ملامت‌گری به یادداشت نکات مثبت خود بپردازید. هزاران نکته مثبت دارید که نباید با بزرگ نمایی نکات منفی‌تان به بوته فراموشی سپرده شود. ارزشمندی تان نسبت به خود کمک موثری در ترک این گناه فراهم می آورد.

۱۰ـ برای ۲۴ ساعت خود برنامه‌ریزی سبک و سهل الوصول انجام دهید. با اشتغال ذهنی به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکری به تفکرات تحریک‌زا پرهیز نمایید. وقت فراغت برای خود قرار ندهید و بی خود در جاهای تحریک کننده مانند اینترنت پرسه نزنید. با وجود آماده بودن شرایط محیطی و...ترک گناه بسیار مشکل و حتی نامقدور است.

۱۱ـ سعی نمایید از تکنیک‌های انزجار درمانی و شرطی‌زدایی استفاده کنید. لذت کاذب خود ارضایی را با یک امر منزجر کننده ذهنی مانند تصور صحنه تهوع‌آور یا خوردن داروی تلخ پیوند بزنید و با آن تداعی نمایید یا آن که فرایند شرطی شده (اضطراب - خودارضایی) را به (اضطراب - ورزش یا تفریح سالم، تنفس عمیق، رفتن به سر یخچال و آب خوردن و...) تبدیل نمایید.

۱۲ـ به هیچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنید. بدانید صدها هزار توانسته‌اند که ترک کنند و شما از آنان مستثنا نیستید.

مطلب دوم

خودارضایی یکی از انحرافات جنسی است که دارای عوارض روحی و جسمی فراوانی دارد از جمله؛ افسردگی و بی حالی و ضعف بینایی، ضعف قوای جسمانی، آسیب دستگاه تناسلى و ناتوانى‌‏هاى جنسى و تولید مثل، بیماری هاى مقاربتى‏، عقیم شدن‏، کم خونى، کم اشتهایى و مشکلات گوارشى، کم خوابى و اختلال در خواب، تنگى نفس، سر درد و سرگیجه، پیدایش تغییرات در نخاع و ستون فقرات، ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏، اضطراب، افسردگى‏، پرخاشگرى و بداخلاقى‏، یأس از زندگى‏، از بین رفتن خلاقیت‏ها، توانایى‌‏ها و سرکوب شدن استعدادها، عدم میل به تحصیل، مطالعه، تحقیقات علمى و فعالیت‏هاى فکرى، هوس باز و بى‌‏بند و بار شدن، افت تحصیلى‏، بزهکارى و ... .

مهم ترین عوامل ترک عبارتند از:
۱- از بین بردن زمینه های این عمل مانند؛ دیدن و خواندن تثاویر و مطالب تحریک زا، دوستان ناباب، استفاده نادرست از اینترنت و ...
۲- آگاهی از عوارض و آسیب های ناگوار آن.
۳- تقویت اراده.
عواملی در تقویت اراده مؤثر است مانند:
۱ـ تمرکز بخشیدن به فعالیت های گوناگون.
۲ـ توجه به عبادات به ویژه نماز که تمرین تمرکز فکر است.
۳ـ پایان رسانیدن کارهای نیمه تمام.
۴ـ تلقین مثبت:
همواره به خود این گونه تلقین کنید که ارادة انجام این کار را دارید و شکست مفهومی ندارد. تلقین در ترک عادات نامطلوب و غلبه بر خودارضایی مؤثر است.
پل ژاگو می گوید: وقتی بخواهیم با عادت زشتی ستیزه کنیم، ابتدا باید نتایج نامطلوب آن را در نظر مجسّم سازیم، بعد منافعی را که در نتیجة ترک آن عاید می شود، در روح خود تصور کنیم، در نتیجة این عمل، هر بار که چنین نمایشی در روح خود می دهیم، بر آن تحریک یا وسوسه چیرگی یافته و لذت ترک آن را در خود احساس می کنیم. اگر تلقین به نفس را بلافاصه پیش از خواب اجرا کنیم، مؤثرتر از مواقع دیگر خواهد بود.

به طور کلی، متمرکز ساختن فکر در کاری که می خواهیم برای اجرای آن فردا صبح در فلان ساعت بیدار شویم کافی است.
بنابراین باید خود را باور کنید و ترس و شکست را به خود راه ندهید. بدانید که اگر بخواهید می توانید. این جمله شعار نیست، بلکه در عمل نیز افراد برای ایجاد و تقویت هر چه بیش تر اراده، به فواید و آثار آن و نتیجه ای که به دست خواهید آورد، نیز اهمیت آن  و آینده روشنی که دارید، همچنین نجات از مشکل و سختی که با آن روبرو هستید، به شما کمک خواهد کرد. به پاداش عظیم اخروی و رضایت حضرت دوست (به جهت سختی و مشکل بودن ترک عمل) توجه نمایید. به خاطر داشته باشید هر چه گناه و ترک عمل سنگین تر باشد و تلاش بیش تری لازم داشته باشد، در صورت تحقّق، انسان را به کمالات بالاتری می رساند که برای دیگران شاید حتی قابل تصوّر نباشد..
از این رو هرگز یأس به خود راه ندهید و برای آن برنامه ریزی کنید. به راهکار هایی  که مطرح می کنیم، توجه نمایید و آن را به کار ببندید، قطعاً اثر آن را خواهید یافت.

راهکارهای ترک خود ارضایی:

۱- سعی کنید همیشه پیش از خواب مثانه خود را تخلیه کنید. شب‏ها به خصوص غذایی سبک میل کنید.
۲- هرگز شکم خود را بیش از حد معمول پر نکنید بلکه اگر تا چند لقمه دیگر  جای دارید، از غذا دست بکشید.
۳- از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان (به خصوص لباس زیر ) اجتناب ورزید.
۴-هرگز در حمام به طور کامل لخت نشوید. مثلا در حالی که هنوز زیر شلوار به پا دارید، قسمت فوقانی بدن خود را بشویید. از لیف و صابون زدن به اندام جنسی خود که باعث تحریک آن می شود بپرهیزید. مطمئن باشید صرف تماس آب و صابون با اندام جنسی بدون دست ورزی برای بهداشت آن کفایت می کند.
۵- هرگز فکر گناه را به ذهن خود راه ندهید.  از تصور و تخیل امور جنسی و شهوانی سخت پرهیز کنید.
۶- از خواندن، شنیدن، نگاه کردن به امور و تصاویر شهوت زا دوری کنید.
۷- از خوردن مواد غذایی محرک مانند: خرما، پیاز، فلفل، تخم ‏مرغ و غذاهای چرب اجتناب و یا به حداقل اکتفا نمایید.
۸- از نگاه کردن و دست‏ورزی به اندام جنسی خود پرهیز کنید.
۹- هرگز به رو نخوابید.
۱۰- هیچ‏گاه تنها در یک مکان نباشید تا فرصت و زمینه گناه از بین برود.
۱۱- برای تخلیه انرژی زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید.
۱۲- هیچ‏گاه بیکار نباشید. همیشه برای مشغول ساختن خود به فعالیتی مطلوب و مثبت برنامه داشته باشید.
۱۳- روزه بگیرید. حتی اگر روزه واجب به عهده ندارید ،روزه مستحبی بگیرید. اگر قادر نیستید، روزه تربیتی بگیرید، یعنی به کم ترین مقدار غذا و کم ‏حجم‏ترین نوع غذاها اکتفا کنید. وعده غذایی خود را کم کنید.
۱۴- هرگز به نامحرم نگاه نکنید، حتی اگر به ارتباط کلامی با آن ها مجبور باشید.
۱۵- با جنس مخالف رفتار متکبرانه داشته باشید، هرگز با روی باز و نرمی با آن ها برخورد نکنید.
 ۱۶- هرگاه افکار جنسی به ذهن شما حمله ور شد، ذهن خود را  مثلاً با بستن یک کش به مچ دست خود و کشیدن و رها کردن آن از آن افکار منصرف کنید. به خود هشدار دهید.
۱۷- به بدی این  گناه و عواقب آن بیاندیشید، ولی  احساس گناه شما از این کار نباید به حدی باشد  که در شما  ایجاد اضطراب مخل به سلامت روان کند.
۱۸- به محض لغزش فوراً توبه کنید. هرگز از رحمت خدا مأیوس نباشید و بدانید رحمت خدا از گناه شما بزرگ تر است.
۱۹- قرآن زیاد بخوانید و در معانی آیات آن تفکر کنید.
۲۰-در مجالس مذهبی، دعا و توسل و موعظه زیاد شرکت کنید.
۲۱- از کتبی که جنبه موعظه و بیدارگری قلبی دارد بهره بگیرید. مقید باشید در روز چند ساعت به مطالعه این‏گونه کتب بپردازید. برای مثال مجموعه کتاب‏های شهید دستغیب توصیه می‏شود به خصوص کتاب گناهان کبیره، قلب قرآن، ایمان، قلب سلیم و معاد و….
۲۲- اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و عیادت از نزدیکان و... پر کنید.
۲۳-به معاد و قیامت فکر کنید.
۲۴- ذکر لاحول ولا قوة الا باللَّه را زیاد بر زبان جاری سازید.
۲۵- اگر دوباره وسوسه شدید، با غسل و تیمم حتما سعی کنید عبادت‏های خود مانند نماز و روزه و...  انجام دهید. این کار به نوبه خود تاثیر به سزایی در ترک این عمل دارد.
۲۶-  از محیط های آلوده، سخت دوری کنید. بیش تر وقت خود را در کتابخانه بگذرانید. بی‏علت در خیابان‏های آلوده پرسه نزنید.
۲۷- بعد از موفقیت در ترک، حتی به طور موقت، خود را تشویق نمایید. مثلا اگر یک روز توانستید استمنا نکنید، جایزه ای به خود بدهید ( مثلا یک بستنی یا هر چه که دوست دارید ). اگر این مدت بیش تر شد، این روند را ادامه دهید.
این راهکارها وقتی نتیجه می‏بخشد که هر چه دقیق‏تر به آن عمل شود. زمان نتیجه آن بستگی به شرایط و خصوصیات افراد دارد، ازاین‏رو فقط انرژی شما صرف عمل به دستورات شود.

دیدگاه‌ها

سلام
واقعا جالب بود لذت بردم

خدا بهتون اجر بده!! من خوندم دعا کنید شفا بگیرم

سلام تشکر از زحمتهایتان ضمنا اگر نام کارشناس یا کارشناسان پاسخگو ذکر بشه خیلی خوبه مثلا آیا کارشناس اخلاقند یا نه؟
در مورد ۲۵ میشه توضیح بدید.(۲۵- اگر دوباره وسوسه شدید، با غسل و تیمم حتما سعی کنید عبادت‏های خود مانند نماز و روزه و... انجام دهید. این کار به نوبه خود تاثیر به سزایی در ترک این عمل دارد.) یعین با غسل غیر از غسل جنابت نماز بخونیم یا با تیمم.اینجارو نفهمیدم!
در ضمن از شما بعیده طرف هر چه قدر هم بی موالات باشه دیگه هر روز که استمنا نمیکنه. لطفا این جمله رو اصلاح کنید.(۲۷- بعد از موفقیت در ترک، حتی به طور موقت، خود را تشویق نمایید. مثلا اگر یک روز توانستید استمنا نکنید، جایزه ای به خود بدهید ( مثلا یک بستنی یا هر چه که دوست دارید ). اگر این مدت بیش تر شد، این روند را ادامه دهید.) ضمنا اگر در مورد گناهش کمی توضیح میدادید فکر کنم موثرتر میبود و اینکه اگر میخواهید مثلا آیت الله بهجتها روحی فداک بشوید یا مقامات بالای اولیا الله بشوید باید از این کار دست بکشید و یا راه مناسب در صورت اینکه به گناه میفتید انجام دهید مثلا ازدواج موقت. و کامل نخوندم ولی کمی به نظر میرسه مجوز خودارضایی دارید میدید حتی برای یه مقطع کوتاه حتی برای یک دفعه.التماس دعا

تصویر پاسخگو

با سلام حضور شما دوست گرامی و تشکر از دقت نظر شما
در مورد نکته ۲۵ باید عرض کنم که منظور همان غسل جنابت یا تیمم بدل از غسل است که به قرینه ذکر قبل از آن دیگر توضیح اضافی داده نشده است .
نکته دیگر این که متاسفانه نامه هایی که به ما می رسد حاکی از آن است که برخی کاربران به گونه ای اعتیاد افراطی به این عادت ناپسند پیدا کرده اند و ... به همین دلیل در مثال هم بالاترین حد اعتیاد به خودارضایی گفته شده تا چنین شخصی هم از خلاصی از این کار ناامید نشود .
موفق باشید

man 1 sale ke mobtala shodam omidvarasm az emroz natavanam digar in kar ra konam ba tashakor az sait khobe shoma
'

تصویر شهر سوال

با سلام
انشاءالله که موفق خواهید شد.

سلام من پسر هجده ساله ای هستم که الان در خانه تنها هستم ومی خواستم به سایتهای منحرف بروم اما به طور اتفاقی این سایت را دیدم وتصمیم گرفتم دیگر نروم وپنج ماه است که در ترک هستم وسال بعد کنکور دارم دعایم کنید هم بر روی توبه ام بمانم و هم کنکور را خوب بدهم

تصویر پاسخگو

سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالم که با تصمیم و اراده قوی و با کمک خدای بزرگ توانستی بر هوس های زودگذر خود غلبه کنی .
مطمئن باش هر چه در اینمسیر درست بیشتر مقاومت کنی ، کمک و عنایت خدا به شما نیز بیشتر خواهد شد .
صمیمانه برایت آرزوی موفقیت و سرفرازی در زندگی را داریم .

سلام.
اکه از دوران ابتدایی مواظبت کنی و دوستای بد کنارت نباشن به این مشکلات بر نمیخوریم.
مخصوصا دوره راهنمایی بیشتر

بله صدر صد با شما موافقم من تا ۱‌‌‌‌‌‌۶سالگی (حالا ۱۹سالم است) هیچ چیزی درباره خود ارضایی نمی دانستم اما یک هم کلاسی بد من را منحرف کرد .

مدتی است (حدودشش ماه که درگیرسا
یت های مستهجن شدم باتوجه به حجم درسی زیاد و سطح درسی خودم واقعا ازخودم بدم میاد هربار تو به میکنم ولی بازم نمیشه ولی ایندفعه برام دعا کنید که ازاین دام شیطان رها بشم واقعا خستم

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

همين كه متوجه گناه خود شده و قصد پاك شدن داريد، قابل ارزش و مايه تحسين است. به خاطر اين تصميم به شما تبريك مي گوييم.
تمام انسان‏ها در تمام دوره‏هاي زندگي خويش مكلفند كه خود را اصلاح كرده، از ناپاكي پرهيز و دوري كنند. از گناهي كه مي‏كنند، در پيشگاه خدا بخشش بطلبند، ولي آن چه در اين بين مهم به نظر مي‏رسد و مي‏تواند در تمام دوران شاخص شود، پرهيز از گناه در دوره نوجواني و جواني است.
تأكيد مي كنيم كه شما با يك توبۀ واقعي به زندگي عادي و بدون تنش بر گرديد؛ توبه كننده، محبوب خداست، قرآن كريم فرموده: «ان الله يحب التّوابين؛(۱) يقيناً خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.» و وقتي كه با توبه توانستيد رضايت الهي را بدست آوريد، قطعا رضايت امير المومنين(ع)، امام زمان(عج) و بقيۀ معصومين را بدست خواهيد آورد. به رحمت و محبت خداي متعال ايمان داشته باشيد؛ در روايتي از امام صادق(ع) آمده است:«اذا كان يوم القيامة نشر الله تبارك و تعالى رحمته حتى يطمع ابليس فى رحمته؛(۲) وقتى روز قيامت فرا مى‌رسد خداوند رحمت خود را آنقدر وسعت و گسترش مى‌دهد كه حتى شيطان نيز به رحمتش طمع مى‌نمايد.»
- مطالبي را در قالب نكات خدمتتان عرض مي نماييم:
۱) تصاوير و متن‌هاي مستهجن، قدرت تخيل انسان را به كار مي‌اندازند كه بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سايت‌ها مراجعه كنند. فرد در ذهن خودش اين تصويرها و داستان و متن‌ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور مي‌كند و تحريك مي‌شود. معتادان به اين سايت‌ها كم‌كم وقت بيشتر و بيشتر و تصاوير مستهجن‌تر و مستهجن‌تري را طلب مي‌كنند. اما اين فقط در فضاي مجازي اينترنت نيست. هر چه كه فرد بيشتر پيش مي‌رود و بيشتر در سايت‌هاي مستهجن غرق مي‌شود، تشخيص فضاي مجازي از فضاي واقعي و التزامات اخلاقي‌اش برايش مشكل‌تر مي‌شود. در درجه اول ديگر هيچ محتواي مستهجني براي او شوك‌برانگيز نيست. او ديگر ميخكوب نمي‌شود. هيچ چيزي برايش زشت نيست. در سايت‌هاي مستهجن فقط به تمايلات طبيعي جنسي پرداخته نمي‌شود. بخش عظيمي از اين تصاوير و متن‌ها مربوط به كساني است كه از انحرافات جنسي رنج مي‌برند. در آخرين مرحله و شديد‌ترين مرحله از اعتياد به سايت‌هاي مستهجن، خود فرد هم ممكن است اين رفتارهاي انحرافي را انجام دهد. پس با همۀ اين مشكلات بايد اقدامي كرد.
۲) درمان مشكل اعتياد مجازي (ديدن تصاوير مستهجن):
توجه: ممكن است اين موارد درنظر بعضي ساده جلوه كند، ولي هنگام عمل روشن مي شود كه اثر معجزه آسايي دارد.
* ازدواج در نخستين فرصت: ازدواج، تاثير قابل توجهي در مبارزه بااين انحراف جنسي دارد.
* اجتناب ازتحريكات مصنوعي: مانند رمان هاي عشقي، فيلم ها و عكس هاي شهوت انگيز.
* داشتن برنامه فشرده و تمام وقت: براي تمام شبانه روز خود، برنامه تنظيم كنند، به طوري كه وقت بيكار و بدون برنامه نداشته باشند. تفريح و ورزش را هم حتما در برنامه داشته باشيد.
* بايد عادتي جانشين عادتي گردد: روانشناسان مي گويند: براي ترك يك "عادت بد" حتمابايد سراغ "عادت خوب" رفت و آن را جانشين عادت بد نمود.
* پرهيز از مطلق تنهايي: هرگز تنها نباشيد. تنهايي، محيط كاملا مناسبي براي پرورش ميكروب اين اعتياد است.
* تلقين و تقويت اراده: "تلقين" نيز در مبارزه با اين عادت، رل مهمي را بازي مي كند. به گفته و اعتراف افرادي كه مبتلا به سايت هاي غيراخلاقي بوده اند: نخستين گام در اين راه "اراده وتصميم" است.
* پرهيز كامل از منحرفين: از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت، درهمه أوقات، بايد دوري جست.(۳)
- نكتۀ نهايي:
براي قطع كردن أعمال گناه سعي كنيد با مشغوليت پر نشاطي كه براي خود ايجاد مي كنيد، به يكباره از آن دست بشوييد و نگذاريد حتي دقايقي شيطان به سمت شما بيايد؛ روي پاي خود محكم بايستيد و نفس عميق بكشيد و بارها با خود تكرار كنيد كه "مي توانم". با ورزش و مشغوليت هاي صحيح در تن و فكر خود خستگي ايجاد كنيد تا فضاي خالي براي جولان شيطان وجود نداشته باشد.
ضمناً براي جلوگيري از مشكلات زندگي به مقولۀ ازدواج بيشتر فكر كنيد. صحبتي با والدين داشته باشيد تا مقدمات ازدواج برايتان ايجاد شود.
از دوست مذهبي خود هم كمك بگيريد و بگوييد شما را تنها نگذارد. دوستان در اين امر مي توانند نقش بسزايي داشته باشند.
براي اطلاعات بيشتر حتما با بخش تلفني اين مركز (۰۹۶۴۰) بدون پيش شماره تماس داشته باشيد.
پي نوشت ها:
۱. بقره (۲) آيه ۲۲۲.
۲. علامه مجلسي، بحار الانوار، ج ۶۴۳، ص ۲۳۶، مؤسسه الوفاء، بيروت، ۱۴۰۴ ه.ق .
۳. مكارم شيرازي، مشكلات جنسي جوانان، ص۱۵۱، نسل جوان؛ چاپ۳۳، قم۱۳۷۶ش.

موفق باشید.

سلام
من میتوانم.

سلام،جوانی هستم ۲۱ ساله که مدت زمان زیادی مبتلا به خودارضایی بودم،ولی به کمک خدا حدودا ۱۱_۱۲ ماهه که ترک کردم.و از بابت خیلی خوشحالم و خداروشکر میکنم.
ولی متاسفانه گویا قدرت ارضا شدن طبیعی و در خواب خودم رو از دست دادم.میخواستم ببینم چه مدت طول میکشه که دوباره و به طور طبیعی ارضا بشم؟
وبرای اتفاق افتادن آن چکار باید بکنم؟
من دیگه به هیچ وجه به گناه خودارضایی فکر نمیکنم ولی ارضا نشدن طبیعی کمی برام نگرانی ایجاد میکنه، مثلا عقیم شدن و....

خیلی ممنون از مطالب خوبتون ببخشید اگه بشه کمی در مورد ازدواج موقت (صیغه) توضیح بدید که چطوریه یا چه شرایطی لازم است
با تشکر

تصویر پاسخگو

با سلام و تشکر از توجهتون
اگر در همین سایت سرچ بفرمایید مطالب زیادی درباره ازدواج موقت آمده است .

سلام
ممنونم از شما تا همين چند دقيقه پيش داستان هاى افتضاح رو ميخوندم
اما كم كم با صحبتاى شما دارم اميدوار ميشم
اره ميشه تركش كرد ميشه ديگه لمسش نكرد ميشه شبا با افكار ديگه اى به سر برد
من واقعا ميل جنسى شديدى به جنس مخالف دارم
هر شب بايد عكساى مزخرف رو ببينم
بايد داستان هاى هرزگى رو بخونم
برام دعا كنيد
خواهش ميكنم

تصویر پاسخگو

با سلام حضور شما خواهر گرامی
خیلی خوشحالیم که با مطالعه مطالب سایت ، به این نتیجه درست رسیدید .
ما هم صمیمانه برای شما خواهر گرامی دعا می کنیم و برای شما اراده محکم و تصمیم قاطه برای تجربه زندگی سعادتمندانه و شرافتمندانه را آرزو داریم .
امیدواریم خداوند همیشه یار و یاور شما در تمامی لحظات زندگی تان باشد .

سلام و عرض احترامات خدمت شما و تمامی دوستان که این سایت را تعقیب میکنند من یک پسر خیلی گرم مزاجم دوست دختر ندارم اما جنسشونو خیلی دوست دارم نت فراوان دارم رایگان هم است بدون دیدن فلم های مزخرف روزم نمیگذره در دفتر کاریم خیلی وقتا تنها میباشم شیطان مجال نمیده که روز دوسه بار نبینم چون دیدم ناچار خودرا ارضا میکنم چاره یی نارم جز آستمنا و همچنان تمرین زیبایی اندام میکنم که استمنا خیلی مخالف و مضر است اما نمیتوانم خودم را کنترول کنم اگر نظر بدهید تا جلوگیری کنم ممنون خواهم شد

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

همين كه متوجه گناه خود شده و قصد پاك شدن داريد، قابل ارزش و مايه تحسين است. به خاطر اين تصميم به شما تبريك مي گوييم.
تمام انسان‏ها در تمام دوره‏هاي زندگي خويش مكلفند كه خود را اصلاح كرده، از ناپاكي پرهيز و دوري كنند. از گناهي كه مي‏كنند، در پيشگاه خدا بخشش بطلبند، ولي آن چه در اين بين مهم به نظر مي‏رسد و مي‏تواند در تمام دوران شاخص شود، پرهيز از گناه در دوره نوجواني و جواني است.
تأكيد مي كنيم كه شما با يك توبۀ واقعي به زندگي عادي و بدون تنش بر گرديد؛ توبه كننده، محبوب خداست، قرآن كريم فرموده: «ان الله يحب التّوابين؛(۱) يقيناً خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.» و وقتي كه با توبه توانستيد رضايت الهي را بدست آوريد، قطعا رضايت امير المومنين(ع)، امام زمان(عج) و بقيۀ معصومين را بدست خواهيد آورد. به رحمت و محبت خداي متعال ايمان داشته باشيد؛ در روايتي از امام صادق(ع) آمده است:«اذا كان يوم القيامة نشر الله تبارك و تعالى رحمته حتى يطمع ابليس فى رحمته؛(۲) وقتى روز قيامت فرا مى‌رسد خداوند رحمت خود را آنقدر وسعت و گسترش مى‌دهد كه حتى شيطان نيز به رحمتش طمع مى‌نمايد.»
- مطالبي را در قالب نكات خدمتتان عرض مي نماييم:
۱) تصاوير و متن‌هاي مستهجن، قدرت تخيل انسان را به كار مي‌اندازند كه بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سايت‌ها مراجعه كنند. فرد در ذهن خودش اين تصويرها و داستان و متن‌ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور مي‌كند و تحريك مي‌شود. معتادان به اين سايت‌ها كم‌كم وقت بيشتر و بيشتر و تصاوير مستهجن‌تر و مستهجن‌تري را طلب مي‌كنند. اما اين فقط در فضاي مجازي اينترنت نيست. هر چه كه فرد بيشتر پيش مي‌رود و بيشتر در سايت‌هاي مستهجن غرق مي‌شود، تشخيص فضاي مجازي از فضاي واقعي و التزامات اخلاقي‌اش برايش مشكل‌تر مي‌شود. در درجه اول ديگر هيچ محتواي مستهجني براي او شوك‌برانگيز نيست. او ديگر ميخكوب نمي‌شود. هيچ چيزي برايش زشت نيست. در سايت‌هاي مستهجن فقط به تمايلات طبيعي جنسي پرداخته نمي‌شود. بخش عظيمي از اين تصاوير و متن‌ها مربوط به كساني است كه از انحرافات جنسي رنج مي‌برند. در آخرين مرحله و شديد‌ترين مرحله از اعتياد به سايت‌هاي مستهجن، خود فرد هم ممكن است اين رفتارهاي انحرافي را انجام دهد. پس با همۀ اين مشكلات بايد اقدامي كرد.
۲) درمان مشكل اعتياد مجازي (ديدن تصاوير مستهجن):
توجه: ممكن است اين موارد درنظر بعضي ساده جلوه كند، ولي هنگام عمل روشن مي شود كه اثر معجزه آسايي دارد.
* ازدواج در نخستين فرصت: ازدواج، تاثير قابل توجهي در مبارزه بااين انحراف جنسي دارد.
* اجتناب ازتحريكات مصنوعي: مانند رمان هاي عشقي، فيلم ها و عكس هاي شهوت انگيز.
* داشتن برنامه فشرده و تمام وقت: براي تمام شبانه روز خود، برنامه تنظيم كنند، به طوري كه وقت بيكار و بدون برنامه نداشته باشند. تفريح و ورزش را هم حتما در برنامه داشته باشيد.
* بايد عادتي جانشين عادتي گردد: روانشناسان مي گويند: براي ترك يك "عادت بد" حتمابايد سراغ "عادت خوب" رفت و آن را جانشين عادت بد نمود.
* پرهيز از مطلق تنهايي: هرگز تنها نباشيد. تنهايي، محيط كاملا مناسبي براي پرورش ميكروب اين اعتياد است.
* تلقين و تقويت اراده: "تلقين" نيز در مبارزه با اين عادت، رل مهمي را بازي مي كند. به گفته و اعتراف افرادي كه مبتلا به سايت هاي غيراخلاقي بوده اند: نخستين گام در اين راه "اراده وتصميم" است.
* پرهيز كامل از منحرفين: از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت، درهمه أوقات، بايد دوري جست.(۳)
- نكتۀ نهايي:
براي قطع كردن أعمال گناه سعي كنيد با مشغوليت پر نشاطي كه براي خود ايجاد مي كنيد، به يكباره از آن دست بشوييد و نگذاريد حتي دقايقي شيطان به سمت شما بيايد؛ روي پاي خود محكم بايستيد و نفس عميق بكشيد و بارها با خود تكرار كنيد كه "مي توانم". با ورزش و مشغوليت هاي صحيح در تن و فكر خود خستگي ايجاد كنيد تا فضاي خالي براي جولان شيطان وجود نداشته باشد.
ضمناً براي جلوگيري از مشكلات زندگي به مقولۀ ازدواج بيشتر فكر كنيد. صحبتي با والدين داشته باشيد تا مقدمات ازدواج برايتان ايجاد شود.
از دوست مذهبي خود هم كمك بگيريد و بگوييد شما را تنها نگذارد. دوستان در اين امر مي توانند نقش بسزايي داشته باشند.
براي اطلاعات بيشتر حتما با بخش تلفني اين مركز (۰۹۶۴۰) بدون پيش شماره تماس داشته باشيد.
پي نوشت ها:
۱. بقره (۲) آيه ۲۲۲.
۲. علامه مجلسي، بحار الانوار، ج ۶۴۳، ص ۲۳۶، مؤسسه الوفاء، بيروت، ۱۴۰۴ ه.ق .
۳. مكارم شيرازي، مشكلات جنسي جوانان، ص۱۵۱، نسل جوان؛ چاپ۳۳، قم۱۳۷۶ش.

موفق باشید.

ممنون من واقعا به این مطالب نیاز داشتم
من ۱۳ سالمه دوست ناباب

باسلام وتشکراز سایت خوبتون
من تمام مطالب سایتتونو خوتدم، من ازبچگی خودارضایی داشتم متاسفانه، اما الان حدود ۱۰ساله که ترک کردم، ببخشید که میگم ولی خودارضایی من طوری بود که بافشاردست بخودم ،خودم رو ارضامیکردم، الان سوالم اینه که باخوندن متنهای عاشقانه ،دیدن عکس حتی عکسی ساده ولی عاطفی حال خاصی بهم دست میده که ممکنه بدنم مرطوب بشه، میخوام بدونم عادیه یااینکه مشکلی دارم که باید برم دکتر؟دوست تدارم اینجوری باشم که باخوندن ی متن یا شنیدن کلمه ای عاشقانه خودمو ببازم، ایااین نشونه گرم مزاجیه؟واینکه ایا برای ازدواجم مشکل سازنیست؟که فوری باکوچیکترین حرف یاعملی من بدنم واکنش نشون میده؟
واینکه ایا بانبضدار شدن واژن ،من ارضا شدم واقعا؟مگه نمیگن که ارضاشدن زن نیاز به زمان داره، پس چطکر با خوندن یه متن اونم توی ۳دقیقه من ارضامیشم،؟
سوال دیگم اینکه من بااینکه ترک کردم ولی گاهی که بهم میگن زود باش دیره استرس میگیرم یا وقتی درحال ورزشم توی باشگاه و ی حرکتی میرم که ران پام بهم متصله و باید کمرروبه عقب متمایل کرد خیلی سریع حالت خودارضایی بهن دست میده و بدنم مورمور میشه و اگه سریع ازاون حالت خارج نشم ممکنه به حالت ارضاشدن برسم،واین ناراحتم میکنه، میشه راهنماییم کنیدکه ایا این بیماری ای هست یاته؟

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
با توجه به حساسیتی که از خودتان نوشته اید، به نظر می رسد که حتما به دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنید، چون از حالت عادی فاصله گرفته اید.
توصيه ‏هاى اوليه به منظور كنترل نيروى شهوت و فرار از گناه خودارضايى:

۱- سعى كنيد به هنگام خواب شكم شما بيش از حد معمول پر نباشد.
۲- از پوشيدن لباس‏هاى تنگ و چسبان اجتناب كنيد.
۳- از نگاه كردن به مناظر، فيلم‏ها و تصاوير تحريك كننده جدا خوددارى كنيد و به محض مواجه شدن با اين امور چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كنيد.
۴- از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى‏هاى جنسى و تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور جدا پرهيز كنيد.
۵- از خوردن مواد غذايى كه محرك است مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، غذاهاى پرچرب، حتى‏المقدور اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا كنيد.
۶- قبل از خواب حتما مثانه خود را تخليه نماييد.
۷- از نوشيدن افراط‏گونه آب و مايعات پرهيز كنيد (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابيدن).
۸- هيچ‏گاه بدن عريان خود را در آينه نگاه نكنيد.
۹- از دست‏ورزى اندام جنسى خود اجتناب كنيد و در هيچ شرايطى دست‏ورزى نكنيد.
۱۰- هرگز به رو نخوابيد.
۱۱- به منظور تخليه انرژى زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش كنيد.
۱۲- هيچ‏گاه بيكار نباشيد، براى اوقات فراغت خود برنامه داشته باشيد و آن را با مطالعه، ورزش، زيادت عبادت و... پر كنيد.
۱۳- هرگز در مكانى خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نباشيد.
۱۴- هرگاه مورد هجوم افكار جنسى واقع شديد، در مكان خلوت و دور از نظر ديگران بسر نبريد بلكه در مجالس عمومى وارد شويد و در آنجا به سر بريد.
۱۵- هفته‏اى يكى دو روز روزه مستحبى بگيريد و اگر توان آن را نداريد روزه اخلاقى بگيريد؛ يعنى، ميزان صرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش و تعداد دفعات غذا را كاهش دهيد و به حداقل خوراك اكتفا كنيد.
۱۶- با نامحرم رفتار متكبرانه داشته باشيد و از سخنان ملايمت‏آميز با آنها خوددارى كرده واز نرمى و لينت در كلام با آنها اجتناب ورزيد.
۱۷- هيچ‏گاه با نامحرم و جنس مخالف در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقى نمانيد، حتى براى آموزش و...
۱۸- قرآن زياد بخوانيد و درباره معانى آيات آن فكر كنيد.

موفق و سربلند باشید.

دوستان برای کم شدن میل جنسی و شهوت که منجر به خود ارضایی هم میشه نبات نخورید

نبات که جدیدا ایرانی ها مصرفشون زیاد شده عامل اصلی افزایش میل جنسی است

امتحان کنیدپشیمون نمیشید

برادر/خواهر عزیز
فیلمها و عکسهای مستهجن واقعا دین و روان را داعون میکنه، حرمت و پاوی چشم را از بین میبره.بعد مدتی میبینید که برای امام حسین و شب احیا و هیچ مراسمی یک قطره از چشم نمیاد. بدتر اینکه کمکم حضور قلب از بین میره . من مدتها درگیر بودم . ظاهرا ادم خیلی مومنی بودم ولی خودم میدونستم چی داره به سرم میاد .اول با کنجکاوی شروع میشه یا اتفاقی، بعد هر روز یه کنجکاوی جدید
خدا شیطان را لعنت کنه که چقدر زیرکانه گول میزنه و از چه راههایی که وارد نمیشه
دوستان فقط باید خدا بخواد که ترک کنید، فقط خدا فقط خدا فقط خدا
نصب شب قبل اذان صبح بیدار بشید و ته قلب ۷۰ بار استغفار کنید و با خدا صحبت کنید وخواهش کنید که کمکتون کنه . شاید چند هفته طول بکشه ولی اخر جواب میده . اول باید خدا را بشناسیم و از ته قلب انرا ناظر به اعمال خودمون بدونیم.کتاب عطش که شرح حال اقای قاضی هست و به توحید افعالی رسیده را بخونید . این کتاب چنان تاثیری داره که اصلا بعد خواندن کتاب خودتون نمیخواهید سراغ این فیلمها و عکسها برید . چون لطف خدا و وجود خدا را با تمام حضور حس خواهید کرد.و یاد خدا فقط فقط مانع تکرار این گناه میشه و هیچ راه دیگه ای نداره .
شب احیا پارسال دره ای دلم نشکست،حتی توفیق توبه نداشتم، وسط مراسم خوابم برد، فقط شب ۲۳ ام دعا کردم که خدایا من را ازین منجلاب نجات بده.بخدا قسم ۶ ماه انقدر اتفاقات ناگوار در زندگی برایم پیش امد که هر روز از ناراحتی میخواستم بمیرم.و اصرا کنجکاوی دد مورد ان عکسها و عادت انها را کلا فراموش کردم. اخر خواب دیدم که سوره توبه را چند بار بخوانم و در خواب گفتن که این سختیها بخاطر گناه دیدن ان عکسها بوده.فقط عکس.در این مدت از شدت غم منتظر اذان بودم تا نماز را اول وقت بخوانم ، نماز هایی که وقت میکنم برم میجد تا اخر بعد ۶ ماه این در توبه به رویم باز شد. خواهشا قبل اینکه این شدت و سختی را در همین دنیا ببینید، هرچه زودتر توبه کنید و انقدر به درگاه خدا خواهش و زاری کنید تا به شیطان مسلط بشید و این عادت را ترک کنید.

تصویر Mohammadsadegh

سلام من نزدیک دو ماه با سایت شما اشنا شدم و ۴۵ روز که گناه کردن رو به واسطه سایت تون ترک کردم اوایل خیلی سخت بود من قبلا اراده میکردم ولی نمیشد تا این که الان تونستم و خیلی اراده ام قوی شده دلی من دچار مسائلی شدم چند وقتیه اسم ازدواج و .... عصبانی میشم چون نمیتونم ازدواج کنم از همه دنیا شاکی ام از خودم از خدا از مردم از رسم مضخرف و ...... دیگه دستم به نماز خوندن نمیره هی میگم شهوت رو چرا افریدی چرا اینزقدر قوی افریدی چرا من پسرم که این جوری بدبختی بکشیم اخه تا کی تحمل کنم خیر سر مون کشور اسلامیه من هر کیو میشناسم دستش تو کار خودارضایی یا زنا یا دوست دختر من حتی یه نفر رو ندارم راز هامو بهش میگم روابط عاشقانه تو فیلم میبینم که خیلی هم زیاده نخصوصا صدا سیما ایران حسودیم میشه کلی فوهش و.... به هر کی فکر کنید میدم بعضی وقت ها حس میکنم گناه کردن بهتره تا این جوری دارم از احساس تنهایی و بدبختی میمیرم

تصویر شهرسوال

سلام بر شما
ممنون از اعتمادتون به اين مركز
بي ترديد مهار غريزه جنسي در زماني كه تحريكها زياد است بسيار دشوار است. قرآن شريف مؤمنان را تشويق مي كند تا در ازدواج افراد مجرد بكوشند و به مجرداني كه شرايط ازدواج را ندارند مي گويد كه عفاف (فكري، لمسي، شنيداري، ديداري)‌ بورزيد تا خداوند از فضل و كرمش به شما بي نياز كند. نيز آنها را تشويق مي كندتا حد امكان از سنت هاي خرافي و دست و پاگير فاصله بگيرند و ازدواجي ساده با همتاي خود داشته باشند و از فقر در اين مسير نهراسند.
غريزه جنسي در جاي خود يك نياز طبيعي زندگي اجتماعي و خانوادگي است. اگر اين نياز نبود هيچ مردي زير بار نفقه دادن نمي رفت و تن به تشكيل خانواده نمي داد.
تلاش كنيد تا زماني كه شرايط ازدواج برايتان فراهم مي شود اين غريزه را مهار كنيد و از فشار آن بكاهيد. همان طور كه انرژي از حالي به حال ديگر تبديل مي شود با كارهاي بدني و ورزش و فعاليت هاي ذهني و هنري انرژي جنسي تبديل مي شود و از فشارش كم مي شود به شرطي كه با محرك هاي واقعي و سايبري در آن دميده نشود.
الان كه فشار غريزه شما زياد است به زمين و زمان ناسزا مي گوييد ولي اگر ازدواج كنيد و اين امر نباشد و شهوت شما كم باشد باز نگران مي شويد و دنبال مداوا خواهيد بود. بنابراين
جان چون چشم و خط و خال و ابروست
كه هر چيزي به جاي خويش نيكوست

از موقعيت ها و افرادي كه خودمهارگري جنسي شما را ضعيف مي كنند فاصله بگيريد. از اين خوراكي ها و غذاهاي موثر در كاهش ميل جنسي بيشتر استفاده كنيد: گوشت گاو، گوشت مرغ، برنج، ماست، خيار، هندوانه، ذرت، انواع لبنيات، كدو، قارچ، تمبر هندي، گوجه سبز، گيلاس، جو، ماش، باقلا[۱]
براي موفقيت در مهار شهوت از دعا و صدقه و تمركز بر قدرت اراده خود كمك بگيريد

معرفي كتاب
مشكلات جنسي جوانان، ناصر مكارم شيرازي، سايت كتابخانه قائميه
.............
۱- راز كاميابي در زندگي زناشويي، جمشيد خدادادي، ص۳۰-۳۴۰

خدا خیرتون بده . واقعا این مطالب کمک زیادی به جوونا میکنه .

سلام.اقا هستم.سی و دو سالمه و مجرد.تا حالا هم نه ازدواج کردم و نه خواستگاری رفتم. و نه از همه مهمتر اینکه به این سن که رسیدم تا حالا در هیچصورتی با هیچ خانم یا جنس مخالفی کوچکترین ارتباط یا برخوردی نداشتم.همیشه احساس گناه و شرم میکردم.حالا هم از چند سالی هستش که بشدت ببخشید خود ارضایی میکنم.در کل نیاز جنسی خیلی خیلی بالایی دارم.ولی خب همیشه به طرز فجیعی اونو سکوب کردم.حالا هم دارم عواقبشو می بینم.خیلی از این بابت اذیت میشم بخدا.خیلی.وقتی هم که اینکارو میکنم خیلی زود تنبیه و مجازات میشم و به همین خاطر بشدت دچار احساس شرم و گناه میشم و به گریه می افتم.تو رو خدا بفرماید که باید چکر کنم و راهکار چیه؟ممنون میشم یک دنیا

تصویر شهرسوال

با سلام و عرض ادب
از اينكه اين مركز را امين خود دانسته و مسايل خود را با ما در ميان گذاشتيد متشكريم.
برادر گرامي؛
راهكار اصلي در پيشگيري و درمان مسائل جنسي ، طبق فرموده قرآن، دو چيز است:
اول: ازدواج؛ از نظر ديني، ازدواج مشروط به متمکن بودن و دارا بودن شغل و مسکن و اسباب منزل مناسب نيست که در صورت عدم اين موارد، از ازدواج، ممانعت به عمل آيد يا اينکه توصيه به عدم آن شود؛ بلکه در آيات و روايات سفارش شده که براي اقدام به ازدواج از فقر و نداري هراس نداشته باشيد.
در اين باره خداوند در قرآن مي فرمايد:«وَأَنکِحُوا الْأَيَامَي مِنکُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن يَکُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ مردان و زنان بي همسر خود را همسر دهيد، همچنين غلامان و کنيزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقير و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بي نياز مي‌سازد؛ خداوند گشايش دهنده و آگاه است.»(نور/ ۳۲)
اين وعده و تضمين صريح و روشن خداوند است؛ و چه تضميني مطمئن‌تر از تضمين خدا!؟
در اين آيه شريفه يك واژه وجود دارد كه خيلي دقيق است و آن واژه فضل است. فضل يعني اضافي. براي درك اين حقيقت خوب است نسبت به موضوع روزي و رزق دقت كنيد. درست است كه ما كار مي كنيم يا حتي ممكن است كاري فعلا نداشته باشيم، ولي غني و بي نياز نمودن و رزق دادن كار خدا است و خودش وسايلي فراهم مي كند كه انسان به همه چيز مي رسد و بي نياز مي شود. ترسيدن در اين امور و محاسبات افراطي كردن از ضعف ايمان است.
كسي كه ايمان دارد از چيزي نمي ترسد و كسي كه به قدرت خدا توكل مي كند، بسيار شجاعانه و با آرامش عمل مي كند و موفق هم مي شود. همه ما همين طور عمل كرده ايم و موفق هم شده ايم. اين تجربه مسلمي است كه اكثر مردم دارند. اشتباهي كه برخي از جوانان مرتكب مي شوند اين است كه فكر مي كنند براي ازدواج همه چيز بايد آماده باشد و بعد اقدام كنند. بهترين شغل با درآمد مناسب، مسكن مستقل، ماشين و ... ؛ كافي است نگاهي به اطرافيان و دوستان و آشناياني كه ازدواج كرده اند بينداريد. آيا همه آن ها موقع ازدواج شغل داشتند؟ خانه و ماشين داشتند؟ مسلما مي بينيد اينگونه نبوده است. اكثر قريب به اتفاق افراد، دارايي هاي خودشان را بعد از ازدواج بدست آورده اند. حتي همين الان بسياري از افراد هستند كه سال ها از ازدواجشان گذشته ولي نه مسكن مستقل دارند ( اجاره نشين هستند) و نه ماشين، ولي زندگي بسيار خوب و زيبايي دارند. علاوه بر اينكه مسكن مستقل و ماشين از ضروريات زندگي نيست.
پرسشگر گرامي؛ عالم، عالم تدريج است و موفقيت هم در هر زمينه اي پله پله و به تدريج شكل مي گيرد. شما اگر بخواهيد داراي مسكن مستقل، ماشين مناسب، شغل و حقوق بالا و ... باشيد و بعد ازدواج كنيد ممكن است به هيچ كدام از آن ها نرسيد، اما اگر پس از داشتن شرايط نسبي ازدواج (به همراه كمك خانواده و ...) اقدام به ازدواج كنيد، هم تلاشتان را بيشتر خواهيد كرد و هم عنايت خدا (همانطور كه گفته شد) در زمينه اقتصادي به افرادي كه ازدواج كرده اند بيشتر است.
اگر چه مشكلات گوناگون جامعه مانع ازدواج به موقع جوانان مي‏شود، ولي در عين حال با كاهش سطح توقعات و انتظارات، پرهيز از تشريفات غير ضروري، كنار گذاشتن بعضي رسوم فرهنگي و اجتماعي منفي، به تأخير انداختن مراسم عروسي در دوران نامزدي و عقد و بعضي تدابير ديگر مي‏توان از مشكلات مادي و اقتصادي كه فرا روي بسياري از جوانان مي‏باشد، نجات يافت.
دوم :داشتن تقواي دروني و عملي

پرسشگر محترم در ادامه به نکات ذيل توجه فرماييد:
۱. نخستين گام براى درمان اين عادت شوم، اعتقاد و ايمان به درمان پذيرى آن و دورى از يأس و نا اميدى است. اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هر گونه تغيير و دگرگونى، نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به كارگيرى دقيق دستورها است. البته ترك عادت نامطلوب، در زمان كوتاه - بدون راهنماى كار آزموده و دلسوز - امكان ندارد. از همه اينها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كليدى و محورى ايفا مى‏كند.
درمان و چاره‏جويى بايد منطبق بر خواست فرد باشد؛ زيرا تا وقتى او نخواهد، مى‏توان با قاطعيت گفت كه درمان نخواهد شد. بنابراين بيمار اگر بخواهد، مى‏تواند بر بيمارى‏اش غلبه كند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عين حقيقت است. اراده همچون نهالى است كه بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خود شكوفايى و ثمر دهى برسد؛ به عبارت ديگر، اراده تقويت شدنى و پرورش يافتنى است و راه پرورش و تقويت آن اين است كه برخلاف ميل خود، اندك اندك به مقابله با اين عادت شوم برخيزد تا پس از مدتى لذت‏ توانستن را بچشد.(۱)
۲. تلاش براى تقويت اراده از گام‏هاى مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است!
ممكن است اراده انسان ضعيف شود؛ ولى هيچ گاه از بين نمى‏رود. نشانه اينكه هنوز اراده باقى است، اين است كه شخص اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطى انجام نمى‏دهد.
براى تقويت اراده، راه‏هاى زيادى پيشنهاد شده كه از جمله آنها تلقين به خود است‏.
ويكتور پوشه - روان شناس فرانسوى - مى‏گويد: «افراد مبتلا به اين عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبى قادرم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبى در تقويت اراده و روحيه دارد».(۲)
پل ژاگو بر آن است كه: «تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است»(۳)
۳. سعى شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
۴. از پوشيدن لباس‏هاى تنگ و چسبان اجتناب گردد.
۵. از نگاه‏كردن به مناظر، فيلم‏ها و تصاوير تحريك‏كننده، خوددارى شود و شخص به محض مواجهه با اين امور، چشم خود را بسته و يا به زمين يا آسمان نگاه كند.
۶. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى‏هاى تحريك كننده و فكر كردن در اين امور، دورى شود.
۷. توصيه مي کنيم تغذيه خود را با نظارت کارشناس تغذيه مديريت کرده و از غذاهاي که تحريک کننده هستند کمتر استفاده کنيد.
۸. قبل از خواب مثانه تخليه شود.
۹. هيچ گاه نبايد به بدن عريان خود نگاه كرد.
۱۰. از دست ورزى با اندام جنسى، بايد اجتناب نمود و در هيچ شرايطى، نبايد دست ورزى كرد!
۱۱. هرگز نبايد به رو خوابيد.
۱۲. به منظور تخليه انرژى زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.
۱۳. هيچ گاه نبايد بى‏كار بود؛ شخص بايد براى اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه ورزش، زيارت، عبادت و... پر كند.
۱۴. هرگز در مكانى خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نبايد بمانيد.
۱۵. هرگاه شخص مورد هجوم افكار جنسى واقع شد، بايد بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر ديگران خارج شود و خود را به كارى سرگرم كند. در اين زمينه گفت و گو با دوستان، مشاركت در عبادت‏هاى جمعى (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و...) بسيار مفيد است.
۱۶- هرگاه در كنترل شهوات با شكست مواجه شديد اولا خود را جريمه كنيد سپس بدون يأس و نااميدى از درگاه خداوند توبه نمائيد و آنگاه تصميم بر جبران آن بگيريد.
۱۷-انجام واجبات ديني و حضور در جمع هاي مذهبي كمك زيادي در سالم ماندن شما دارد و اراده و ايمان شما را قوي مي كند و به شما نيرو مي دهد. اگر بتوانيد نمازهايتان را در مسجد بخوانيد و در جمع هاي مذهبي حضور داشته باشيد تاثير بسيار زيادي را در خود احساس خواهيد كرد.
۱۸-يكي از راههاي مقابله افكار جنسي، استفاده از روش هاي تغيير فكر و توقف افكار مبتني بر تصاوير جنسي است. به فرد مبتلا ياد مي دهند كه چگونه با شمارش ۱، ۲، ۳، به خودش با صداي بلند فرمان بس! داده و فكر خود را كه شامل تصاوير جنسي است متوقف سازد. اين روش ظاهراً ساده كاملاً اثر بخش بودن خود را اثبات نموده است و يكي از روش هاي جالب و كوتاه توقف فكر محسوب مي گردد. فرد پس از مدتي در نهايت قادر مي شود تا با يك صداي نجواي دروني به افكار نامتناسب خود پايان دهد.
۱۹-از آنجا كه معمولا اين افكار معمولا در تنهايي به ذهن افراد مي آيد. لذا تا حد امكان از تنهايي دوري كنيد، اگر اين افكار به ذهنتان آمد سريع از آن وضعيت خارج شويد و مشغول كار ديگري شويد، مثلا تلويزيون را روشن كنيد، به كسي تلفن كنيد و به هر حال خودتان را به كار ديگري وادار كنيد. اشتغال به كار ديگر باعث مي شود كه ذهنتان از آن موضوع ناراحت كننده منحرف شود.
۲۰-هميشه روي يك صفحه كاغذ، موضوعات مختلف علمي و غير علمي را يادداشت كنيد تا در صورت هجوم اين افكار به ذهنتان، از آنها استفاده كنيد ( به عنوان جايگزين) يعني درباره آنها بينديشيد و آن فكر مزاحم را رها كنيد، به عبارت ديگر هميشه موضوع جايگزين براي فكر كردن داشته باشيد.
۲۱-مي توانيد كش نازكي را دور مچ دست خود ببنديد و هرگاه بدون اختيار اين افكار به ذهنتان آمد آن كش را بكشيد و رها كنيد تا با احساس درد، از آن فضاي رواني بيرون آييد و ناخودآگاه موضوع ذهني اتان عوض شود.
۲۲-قرآن بخوانيد و درباره معانى آيات آن فكر كنيد.
۲۳. از كردارهاى پيشين خود، بايد توبه كرد. خداوند توبه‏كاران را مى‏بخشد. توبه و اطمينان از قبول توبه، بزرگ‏ترين عامل تقويت و دلگرمى براى آغاز حركتى نو است. گناه هر چه باشد، نبايد احساس بى‏ارزشى و نااميدى به فرد دست دهد، بله! گناه ناراحتى و عذاب وجدان دارد؛ لكن به مفهوم پايان فرصت‏ها و انتهاى راه و نابودى نيست. كسى كه از صميم دل رجوع كند و تصميم قاطع بر جبران لغزش بگيرد، محبوب درگاه خداوند است: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»(۴) چه عاملى از اين كارسازتر كه شخص گنه كار، احساس كند در صورت توبه، خداوند او را دوست دارد و در نظر خداوند چنان است كه گويى گناهى مرتكب نشده است.
امام باقر(ع) در اين باره مى‏فرمايد: «التائب من الذنب كمن لاذنب له؛(۵) توبه كننده مانند كسى است كه اصلاً گناه نكرده است».
«توبه» يعنى شروع زندگى پاك و سازنده و حركت در نور و روشنايى. اگر شخص از گناه خويش مى‏ترسد، بايد از بالاترين گناه (يأس و نوميدى) بترسد.
در پايان بار ديگر تأكيد كنيم كه اگر كسى بخواهد و اراده‏اى جدى بر ترك اين عمل داشته باشد، مطمئناً موفق مى‏شود، فقط شرط اساسى آن داشتن اراده‏اى محكم است علاوه بر اين مى‏توان با مطالعه تجربه‏هاى موفق افرادى كه مدت‏ها با اين معضل دست و پنجه نرم مى‏كردند و به خاطر عدم شناخت كافى يا جدى نگرفتن راه مقابله با آن و يا به هر دليل ديگرى گرفتار اين رفتار ناپسند بوده‏اند، اين احساس را در خود تقويت كرد كه واقعاً خواستن توانستن است، زيرا در مسير مبارزه با اين گناه، احساس ضعف و سستى كردن آفتى بزرگ است.
شک نکنيد که اگر خواهان پاکي باشيد، مي توانيد حتي با عملي کردن يکي از راهکارها، به ترک پايدار نايل آييد. ترک خودارضايي آن طور که برخي خيال مي کنند، دشوار نيست و دليل آن هم درصد بالاي افراد موفق در ترک مي باشد.
براي مطالعه بيشتر به لينک هاي ذيل مراجعه فرماييد:
http://www.soalcity.ir
http://www.pasokhgoo.ir/node/18716
همچنين مطالعه دقيق کتاب «فرمول رهايي؛ کتاب خصوصي پسران» کمک شاياني به نوجوانان در اين رابطه خواهد کرد.
البته مي توانيد با تماس تلفني به مرکز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني با شماره گيري ۰۹۶۴۰۰ راهکارهاي بيشتري را از مشاوران مرکز دريافت نماييد.

پي نوشت ها:
۱. مؤسسه پژوهشى - فرهنگى اشراق، خودارضايى يا ارضاى انحرافى جنسى، بابل: انتشارات مبعث، چاپ اول، ۱۳۷۹، ص ۲۹-۳۰.
۲. همان، ص ۳۴.
۳.همان.
۴. بقره (۲)، آيه ۲۲۲.
۵. شيخ کليني، الکافي، تعليقه علي أكبر غفاري،تهران، دار الكتب الاسلامية، چاپ چهارم، ۱۳۶۵ق، ج ۲، ص ۴۳۵.

/۴۰۴۶۷۲/

نظرات