برای برآورده شدن حاجات چه دعایی بخوانیم و شيوه دعا كردن چگونه است؟

استجابت دعا

در کتاب هاى روایى ما، دعاهاى جالب و ذکرهاى پرمحتوایى آمده که خواندن آنها با توجّه به معانى و محتواى آنها، تأثیر مهمّى در روح و جان انسان مى گذارد و براى حلّ مشکلات مادّى و معنوى بسیار مؤثّر است. علما این روایات را در کتب ادعیه و کتب روایى آورده اند؛ از جمله دعایى است که از امام صادق(علیه السلام) (براى برآورده شدن حاجات) روایت شده است:
«اَللّهُمَّ اجْعَلْنى اَخْشاکَ کَاَنّى اَراکَ، وَ اَسْعِدْنى بِتَقْویکَ، وَلاتُشْقِنى
خدایا چنانم کن که از تو بترسم چنانکه گویى تو را مى بینم و خوشبختم کن به پرهیزکاریت و بدبختم مکن
بِنَشْطى لِمَعاصیکَ، وَ خِرْلى فى قَضآئِکَ، وَ بارِکْ لى فى قَدَرِکَ، حَتّى لا
به نشاطم براى نافرمانى هایت و نیک بخواه برایم در قضایت و برکت ده برایم در مقدرت تا دوست
اُحِبَّ تَاْخیرَ ما عَجَّلْتَ، وَلا تَعْجیلَ ما اَخَّرْتَ، وَ اجْعَلْ غِناىَ فى
نداشته باشم دیرآمدن آنچه را شتاب دارى و نه زود آمدن آنچه را تأخیر اندازى و قرار ده بى نیازیم را
نَفْسى، وَ مَتِّعْنى بِسَمْعى وَ بَصَرى، وَ اجْعَلْهُمَا الْوارِثَیْنِ مِنّى، وَانْصُرْنى
در خودم و بهره مندم ساز به گوش و چشمم و قرارشان ده آن دو را وارث من و یاریم کن
عَلى مَنْ ظَلَمَنى، وَاَرِنى فیهِ قُدْرَتَکَ یا رَبِّ، وَ اَقِرَّ بِذلِکَ عَیْنى.
بر هر که به من ستم کند و قدرت خودت را در او به من نشان ده پروردگارا و دیده ام را بدان روشن کن[۱]
جهت اطلاع بيشتر ميتوانيد به كتاب «مفاتيح نوين» مراجعه نمائيد.

شیوه دعا كردن و مقدماتی كه در استجابت مؤثر است:
۱. معرفت و شناخت؛ نخستین شرط استجابت دعا، شناخت كسی است كه انسان او را می خواند. به همین جهت قرآن در آموزش شیوه دعا كردن می فرماید «اُدْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً؛[۲] پروردگارتان را با تضرّع و پنهانى بخوانيد»  یعنی بدانید كسی را كه می خوانید، «رب» شماست، آفرینش، رشد و تعالی و پرورش شما در دست قدرت اوست.
پس بهترین دعا آن است كه با ربوبیت آغاز گردد. نگاهی به شیوه دعا كردن انبیا و اولیای الهی در قرآن نشان می دهد كه آنان دعای خود را با «ربی» یا «ربنا» آغاز می كردند، زیرا این واژه انسان را متوجه می سازد با مبدأیی ارتباط برقرار ساخته است كه از نخستین لحظات وجود تا آخر عمر او و بعد از آن انسان را غرق در الطاف ربوبی خویش می سازد.

۲. دعا باید با اخلاص و از صمیم قلب و با حال تضرع و تواضع باشد. تنها با زبان دعا نكند، بلكه روح دعا باید در جان و در تمام ذرات وجود آدمی رسوخ كند.

۳. دعا باید در حالت بیم و امید باشد.
نه آن چنان از اعمال خود راضی باشید كه گمان كنید هیچ نقطه تاریكی در زندگی شما نیست و هیچ گناهی مرتكب نشده اید و نه آن چنان مأیوس باشید كه خود را شایستة عفو و بخشش خدا و اجابت دعا ندانید.
از خود راضی بودن و ندیدن عیب های خویش، ضمن این كه جهل مركب و عامل مهمی برای عقب گرد انسانی و سقوط اخلاقی است، باعث می شود كه انسان به جای عیوب خویش، عیب های دیگران را ببیند؛ یعنی به بیماری كه شیطان مبتلا بود «أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ ؛[ص/۷۶] من از آدم بهترم» مبتلا شود.
چنان كه «یأس و نامیدی» هم از دام ها و حربه های شیطان است. شایسته است انسان با دو بال «بیم و امید» حركت كند:«ادْعُوهُ خَوْفاً وَطَمَعاً؛[۳] خداوند را با بيم و اميد بخوانيد»

۴ – خدا را در پنهانی خواندن، دعا را زودتر به اجابت می رساند «اُدْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً؛[۴] پروردگارتان را با تضرّع و پنهانى بخوانيد» دعا در خلوت با تمركز فكر و حضور قلب همراه است و به اخلاص نزدیكتر و از ریا و خودنمایی دور است. به همین جهت دعا در نیمه های شب و در نماز شب، آن هنگام كه همگی در خواب راحت به سر می برند، زودتر مستجاب می گردد. پیامبر اكرم(ص) می فرماید:
«خیر الدعا الخفیّ؛[۵] بهترین دعا آن است كه پنهانی (و از روی اخلاص) صورت گیرد».

۵ – تطهیر مال و ثروت و خانه و زندگی از مالی كه از راه غصب، ظلم، رشوه، ربا، دزدی، غش در معامله و فریب پیدا كرده یا مالی كه خمس یا زكات و انفاقات آن پرداخت نشده است.

۶ – اجتناب از خوردن غذای شبهه ناك و تطهیر لقمه خود و افراد تحت تكفل از حرام.

۷ – غفلت از مبارزه با فساد و ترک امر به معروف و نهی از منكر، بی اعتنایی در مقابل فسادهای اخلاقی و اجتماعی و اباحه گری و نادیده گرفته شدن ارزش های دینی، موجب عدم استجابت دعا می گردد. پیامبر اكرم(ص) فرمود: «باید امر به معروف و نهی از منكر كنید. در غیر این صورت خداوند انسان ها شرور ( و كسانی كه تعهداتی دینی و اخلاقی ) بر نیكان شما مسلط می كند و هر چه بكنید، مستجاب نمی شود».[۶]

۸ – عمل به پیمان های الهی.

كیفیت دعا

۱ – دعا باید با حمد و ثنای الهی همراه باشد. خداوند، جهت آموزش شیوه دعا كردن، دعای فرشتگانی را كه حاملان عرش خدا هستند و فرشتگانی كه گرداگرد آن قرار دارند، را توصیف نموده است.«كسانى كه عرش (خدا) را حمل مى‌‏كنند و آنان كه اطراف آن هستند، پروردگارشان را با سپاس و ستايش تسبيح كرده (و به پاكى ياد مى‌‏كنند) و به او ايمان دارند و براى كسانى كه ايمان آورده‌‏اند (از خداوند) آمرزش مى‌‏خواهند (ومى‌‏گويند:) پروردگارا! رحمت و علم تو همه چيز را فرا گرفته است، پس كسانى را كه توبه كرده و راه تو را پيروى كرده‌‏اند بيامرز و آنان را از عذاب دوزخ حفظ كن.»[۷]
چنان كه ملاحظه فرمودید؛ دعا را با تسبیح و تحمید خدا و اظهار ایمان به او و با كلمة طیبیه «ربنا» آغاز نمودند و از مقام رحمت و علم بی پایانش كه از صفات جمال و جلال او است، مدد خواستند سپس در حق دیگران دعا نمودند تا خدا دعا را در حق شان مستجاب گرداند.

۲ – دعا را با ذكر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بايد شروع نمود، زیرا صلوات درخواست سلام و درود از خداوند برای پیامبر اسلام و اهل بیت طاهرین اوست این دعا قطعا مستجاب است. وقتی در ابتدا و انتهای دعا ذكر صلوات قرار گرفت، خداوند به خاطر اول و آخر دعا، آن چه را كه در وسط قرار گرفته، اجابت خواهد كرد.

۳ – تطهیر قلب و روح: از كثافات و كدورت های گناهان، به وسیله اعتراف به گناه و توبه در پیشگاه خداوند.

۴ – در پایان، دعا را با تمسك به صفات او به اتمام برسانید، مثلا بگویید، برحمتك یا ارحم الرحمین.

«سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَ اللّهُ اَكبَرُ وَ لا حَوْلَ ولا قُوَّةَ إلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيمِ؛ منزه است خدا وستايش خاص خدا است ومعبودى جزخدا نيست وخدا بزرگتر ازتوصيف است وهيچ جنبش ونيرويى نيست جز بوسيله خداى والاى بزرگ»( بخشي از دعاى عَشَرات)

برخی موانع استجابت دعا:

۱ – گناه:
گناهان سه گونه اثر می گذارند:
الف – توفیق دعا كردن را سلب می كنند.
ب – حالت تضرع و تواضع و توبه و انابه و اشك و گریه را می گیرند و نمی گذارند بنده با حضور قلب، توجه اش به سوی خدا متمركز گردد و مجذوب نفخات رحمانی او شود.
ج – در صورت خواندن دعا، دعایش مستجاب نمی گردد.
علی(ع) می فرماید: «المعصیه تمنع الاجابه[۸] با گناه از اجابت دعا جلوگیری می كنند» در دعای كمیل، شبهای جمعه دقت نمایید، آن جا كه می خوانید : « اللهم اغفرلی الذنوب التی تجس الدعا و... خدایا گناهانی كه مانع استجابت دعای من شده اند بیامرز
۲ – ترك دعا در هنگام خوشی ها: خداوند به حضرت داود (ع) وحی فرمود: مرا در روزهای خوش و آسایش یاد كن تا من دعای تو را در ایام گرفتاری و سختی اجابت كنم.[۹]
۳ – نافرمانی و رنجاندن والدین.
۴ – تأخیر انداختن نمازهای واجب از اول وقت.
۵ – در گفتار، بد زبان بودن.
۶ – نسبت به افراد مؤمن سوء ظن داشتن و بد طینت بودن.
۷ – با برادران یا خواهران مؤمن، با دو رویی و منافقانه برخورد كردن.
۸ – ترحم نكردن به افراد ضعیف...

[۱]. کافى، جلد ۲، صفحه ۵۷۷، حدیث ۱.
[۲]. اعراف،آیه ۵۵.
[۳]. اعراف، ایه ۵۶.
[۴]. اعراف، آیه ۵۵.
[۵]. ناصر مكارم شیرازی و همراهان، تفسیر نمونه، ج۵، ص ۲۸۱.
[۶]. سفینة البحار، ج۱، ص ۹ – ۴۴۸ .
[۷]. غافر، آيه ۷.
[۸]. غرر الحكم ، ج ۱، حدیث شماره ۸۴۲.
[۹]. سید هاشم رسول محلاتی، كیفر گناه ، ص ۱۰۷.

دیدگاه‌ها

سلام
من خیلی سعی میکنم تو دعاهام این ویژگی ها باشه
الان سالهاست که دارم خدارو صدا می زنم و ازش می خوام که ازدواج کنم
اما نمیدونم چرا دعام مستجاب نمیشه
این وضع منو خسته کرده هر بار با اشک وآه دعا میکنم
تقریبا برای هر کسی دعا کردم دعام مستجاب شده اما برای خودم نه
خواهش میکنم برای من دعا کنید
این شرایطم رو اصلا دوست ندارم
و فقط از خدا همین رو میخوام

تصویر شهر سوال

با سلام و احترام و ضمن آرزوی قبولی طاعات و استجابت دعاها به ویژه ر این ماه عزیز، تدبیر، حرکت و اقدام جدی در کنار دعا و طلب حاجت از اموری است که در تحقق و تدارک زندگی مطلوب باید در کنار هم باشد. موفق باشید

زینب خانم حالا باید همه بدونن که تو خواستگار نداری؟چرا آبروی خودتو میبری؟

مگه اگر کسی بدونه زینب خانوم ازدواج نکرده آبروش رفته ؟میبینید فرهنگ جامعه ما چطوریه خودشون عملا میگن که کسی که نتونسته ازدواج کن آبرو نداره و هزار حرفو حدیث دیگه پشت سرش هست حالا این دخترهای مجرد چه کار کنن ؟ازدواج یه معضل بزرگه یا نه خودتون کلاهتونو قاضی کنید.

از شما خواهش میکنم زود قضاوت نکنید شاید این خانم خواستگار دارن ولی واقعا به شرایطشون نمیخوره نباید زود قضاوت کنید در ضمن شما این حرفارو میزنید تو دل اونو خالی میکنید

سلام. عزیزم مگه هر کس که ازدواج نکرده دلیلش این بوده که خواستگار نداشته؟ خیلی از دخترها حداقل هفته ای یک خواستگار دارن اما به دلایلی جور نمیشه که ازدواج کنن. خیلی از دختر خانم ها رو میشناسم که با ایمان هستند. حتی چادری هستند و پسرانی میان خواستگاریشون که با تقوا هستند و چند ساله که انواع خواستگارهای خوب هم دارند ولی تا الان موفق نشدن که ازدواج کنن. بجای سرزنش ایشون بیایید با هم براشون دعا کنیم که انشاالله خداوند ازدواجی به صلاح و خیر براشون مقدر کنه. اینطوری بهتر نیست؟

واقعا براتون متاسفم مگه خواستگار مهمه شما گفتین ابروتون میره
با تاسف فراوان اقا محسن

ایشون نگفتن خواستگار ندارن، شاید تا یه مرحله ای جلو میرن و نمیشه،ان شاء الله که به حق این شبها بهترینها قسمت باشه برا این خانم.

اُدْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً؛[۴] پروردگارتان را با تضرّع و پنهانى بخوانيد.
باسلام؛درجایی خوندم که دعا برای دیگران زودتر به اجابت میرسه همونطور که گفتید دعاتون برای دیگران به اجابت میرسه ولی واسه خودتون نه.اما من دعا میکنم که اونچه که به صلاحتونه ان شا الله به اجابت برسه وخداوند کریم یه همسر خوب ومؤمنی رو نصیبتون کنه وان شاالله شما هم دعاکنین خداوند رحمان ورحیم به من وهمه ی جامونده از کاروان شهداء؛ شفا عنایت بفرمایدو اونهم شهادت! که آرزو ی دیرینه ام است.دعایتان میکنم در زمانی که " درد"به اوج لذّت برسه، لذّتی که درآن فقط خدا رو می بینم وحس میکنم که خدا نهایت دوستی را با بندگانش داره چون شنیدم خداوند اونایی رو که دوست داره درین دنیا مورد امتحان قرار میده ""بقولی هرکه در این بزم مقربترست " جام بلا بیشتر میدهندش""؛دعا میکنم امشب به حرمت ایام پرفضیلت ماه صفر خواسته تان از خدا به اجابت برسد به برکت صلواتی بر محمد وآل محمد...... اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

برا منم توروخدا دعا کنید ۴پنج ساله دعا میکنم که خدایا اگه صلاحه بهم بده و اگه نیس تمومش کن نه تموم میشه نه درست میشه..واقعا دیگه ناامید شدم ازش.برام دعا کنید کنار دعاهای مستجاب شدنیتون که از ته دله

سلام ببین عزیزم دست به دامان رحمت للعالمین رسول الله بشو حتما حتما حاجت میگیری من خودم برا ازدواجم یکسال هر سوره مبارکه یس را بنیت پیامبر می خوندم الان ۷ ماهه عقد کردم ولی هنوزم ادامه میدم یقین داشته باش حاجت روا میشی برا منم دعا کن خیلی مشکلات دارم

زینب خانم . خواهر من
خیلی ساده است از دیگران بخواهید برایتان دعا کنند . همین

سلام عزیزم.مگه هر دعایی باید فورا مستجاب بشه.اگه می بینی دعات برآورده نمیشه شاید خدا میخواد بهترشو بهت بده وشاید خدای نکرده با مستجاب شدن دعات از خدا دور بشی وخدا نخواد که بنده ای رو که این همه عاشقشه رو از دست بده وشاید خدا دلش می خواد صداتو بیشتر بشنوه چون ممکنه صدای تو براش دلنشین باشه وبعد بخواد دعاتو مستجاب کنه که در صورت وجود این مورد باید صبور باشی وصبر کنی.

از خداوند بزرگ برایت برکت میطلبم وامیدوارم هر چه زودتر شخص ایده آل خودت رو پیدا کنی آمین.

سلام من تازه با این سایت اشنا شدم خودم مجردم اما برای حاجتهای مهم دیگه ای که داشتم چهل بار جوشن کبیر رو تو وقت سحر خوندم بعضی از حاجتام خیلی خوب روا شد به شما هم توصیه می کنم اینکارو بکنید به نیت حاجتاتون. میگن دعای وقت سحر رد خور نداره اینم یه حدیث از امام باقر علیه‌السّلام : «بر شما باد به دعا کردن هنگام سحر تا طلوع خورشید. این زمان ساعتی است که درهای آسمان گشوده، روزیها تقسیم و حاجتهای بزرگ برآورده می‏شود».
هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یمن دعای شب و ورد سحری بود.
موفق باشید.

سلام رفیق والا منم زیاد دعاکردم ازدواج کنم الانم ازدواج کرم ولی راضی نیستم دلم برا مجردی تنگ شده الان نه راه پس دلرم نه پیش نامزدم.برام دعاکنید

ابجی برام دعا کن بخش برسم حتما برات دعا می کنم بدام دعا کن چون بدون اون پوچم

سلام عزیزم منم همین مشکل رو دارم چند ساله بسیار دعا میکنم متوسل میشم اما مسئله ازدواجم حل نمیشه هرچی خواستگار میاد اصلا جور نمیشه یا من مورد قبولم نیست یا اونا .خلاصه مسئله ازدواجم شده بزرگترین معضله این دوره از زندگیم شده امیدوارم و از ته قلبم آرزو دارم مشکل شما حل و تقاضا تو را به امام حسین برام دعا کنید خیلی خسته شدم دیوونه شدم دیگه صبرم تموم شده..

با سلام
اگر قرار صبر کنی صبر کن عجله کار شیطونه متوسل شو انشا الله میشه
اگر هم نشد متعه پیدا کن مطمعن باش این تجربه ۴۰ سال زندگیه
بعدش هم یه چیزایی بخور که شهوتت رو کور و خاموش کنه

من برای شما از ته قلبم دعا میکنم که به خواسته دلتون برسی
بیشتر به این فکر کنید که خداوند تقدیر خوبی برای شما رقم زده که به وقتش در مسیره زندگیتون قرار میگیره و قسمت شما میشه.

خــــدایـــا مــشــکــلات و مـــــــوانــع ازدواج جـــــوانـــــان را بـــــرطـــــــرف گــــــــردان

آمیــــــــن.

شما وقتی واسه خودت دعا میکنی، نگرانی و مضطربی که نکنه مستجاب نشه، در واقع ایمان و توکل نداری ولی وقتی واسه بقیه دعا میکنی با اخلاص و اطمینان و بدون اضطراب دعا میکنی پس مستجاب میشه. همیشه طوری باید دعا کنی که گویی اون مطلب رو الان خدا بهت داده و بابتش باید شاکر باشی. چون خدا به محض درخواست اجابت میکنه . بخوانید تا اجابت کنم! هیچ شرطی نذاشته.. فقط این ماهستیم که کار رو با شک و ترسمون خراب میکنیم. با اطمینان بخواهید انشالله خیلی زود به خواسته تون می رسید.
التماس دعا

آخه شوهر بدرد چی میخوره من نمدونم چطوری از زندگیم بندازمش بیرون دیونه روانی معتاد رو برا منم دعا کن از دستش خلاص بشم دیونم کرده

من از ته دلم براتون همین الان دعا کردم انشالله حاجت رواشید شماهم برامن دعا از ته دلت بکن

سلام نماز جعفر طیار قبل از نماز ظهر روز جمعه و یا هروقت دیگر بسیار جواب می دهداز عجائب نمازهاست

زینب خانم من دعا میکنم ان شاء الله به خواسته ات برسی

زینت جان سلام.امیدوارم تا الان ازدواج کرده باشی و البته موفقیت آمیز.نگو بعد ازدواج دیگه چیزی نمیخوام .این همون اشتباهی بود که من هم مرتکب شدم .زینب جان ما همیشه و همیشه و همیشه تا اخرین نفس از عمرمون به الله نیاز مندیم .ما یک قسمت از خداوندیم و تا زمانی که به این منبع وصل باشیم (با عبادت او و شکرگزاری) همیشه ارامش داریم و به خواسته هایمان میرسیم اما زمانی که میگی دیگه هیچی نمیخوام این یعنی دیگه بهش نیاز نداری و این بینیازی به خدا یکی از بزرگترین و به نظرم مخفی ترین شرکهاست و شرک به خدا یعنی ویرانی زندگی و رنج و عذاب.من اینو میگم چون خودم تجربه کردم و در زندگی دیگران هم دیدم.پس اگه خودت رو و خونوادت رو مثل من دوست داری این اتصال بخدا رو همیشه حفظ کن.اگه میخوای بدونی به خدا وصل هستی یا نه به احساست نگاه کن آیا در طول روز احساس خوبی داری آیا احساس آرامش میکنی.اگه آره پس بهت تبریک میگم و اگه نه بیشتر حواست رو جمع کن.برای تو و همه انسانها آرزوی عشق و معرفت نسبت به خالق یکتا رو دارم.

من هم همین مشکلودارم ودرکتون میکنم منم خسته شدم ازاین وضع
امانامیدنیستم
شماهم نباش

سلام من ۳۳ سالمه کارمندم مجردم و به اندازهی که نیاز به دیگران نداشته باشم درامد دارم زندگی بسیار پیچیده ای داشتم و خیلی سخت و چیز هایی رو تجربه کردم که حاضرم به جرات بگم

کمتر کسی تجربه کرده ولی با تمام این وجود چیزی رو به اصرار از خدا نخواستم زینب جون واسه رسیدن به خواسته هات باید اول تلاش کنی در کنارش دعا .یادت نره ادمی و اشرف مخلوقات .

ازدواج یکی از خواسته های ادماست نه همه چیز .عزیزم روز های قشنگ تو فدای نرسیدن به یکی از ارزوهات نکن بخند .خوبی کن.مهربون باش. از زندگیت لذت ببر .بهت قول میدم این سر ازدواج

کنی دعاهات تازه شروع میشه .پس نگو من فقط همین یه دعا رو دارم .من تنها زندگی می کنم و مشکلات زیادی رو دارم دختر خیلی مومنیم نیستم ولی هیچ وقت بدون خوندن ایت الکرسی پا

مو از خونه نذاشتم بیرون .قربونت برم دعا کن روزی که خواستی از این دنیا بری افسوس روز های گذشتتو نخوری با خدا دوست باش و بهش ایمان داشته باش که اگه ازش چیزی خواستی

تلاشم کردی ولی نشد به صلاحته من به این حرف ایمان دارم که بهت میگم شاید اگر تا الان ازدواج می کردی زندگیت از اینی که هست بدتر بود کی میدونه ؟!!!!!ماها زندگی کردن و بلد نیستیم

واسه همینه همیشه خسته ایمو شاکی. اینو از من به یادگار داشته باش تو این دنیا ادمای زیادی هستن که حاضرن جای تو باشن پس دودستی به زندگیت بچسب و تلاش کن واسه بهتر بودن

مطمینم میتونی انشاالاه به همین زودی عروس میشی !!!!!!!!!!!!!! به خدای خودم میسپارمت میبوسمت

خوش بحالت عزیزم که انقد محکمی
من ارزوی ازدواج موفق هم برای شما وهم زینب جان دارم

سلام شاید توآدم محکمی باشی ولی منو امثال زینب نه.
میخوام بدونم چرا ازدواج واسه بقیه خوبه ولی ما باید بگیم حتمن حکمتی توشه شاید اگه ما عروسی میکردیم بدبخت میشدیمو ازاین حرفا.
میخوام بدونم چرا خواهر من ۲۲سالگی باید عروسی کنه برادر کوچکترم باید قبل ازمن ازدواج کنه.دوستام همه ازدواج کردن بچه دارن ولی من چی!!!! چرا ازدواج برای من اخه وپیفه بخدا وقتی داداشم نامزد کرد اینقد خورد شدم اینفدگریه کردم که ازخداتعجب میکنم چطور دلش نسوخت؟
احساس میکنم از چشم خانوادم افتادم باد کردم رو دستشون.خودمم از این وضعیت خسته ام احساس میکنم توی این خونه زیادی ام.

تصویر soalcity

با عرض سلام
اولا وظیفه خود می دانیم که برای حاجت شما و دوستانی که مشکلاتی نظیر شما دارند، دعا کنیم.

ثانیا: زندگی دنیا پر از ناملایمات و سختی هاست. که اگر نگاهمان به زندگی واقعی باشد، همه این سختی ها را به آسانی تحمل می کنیم. کافیست بفهمیم که دنیا، یک گذرگاه است و زندگی اصلی و حقیقی ما، در موطن دیگری است:

وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ (۶۴ عنکبوت) اين زندگى دنيا چيزى جز سرگرمى و بازى نيست و زندگى واقعى سراى آخرت است، اگر مى‏ دانستند!

البته طبع خاکی ما، این گونه است که در مقابل اندک ناملایماتی شروع به جزع و فرع کرده و در هنگامه خوشی، به ناسپاسی روی می آوریم. اما باید با روح الهی، بر صفات طبع خاکی غلبه کنیم:

إِنَّ الْانسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا * إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا * وَ إِذَا مَسَّهُ الخَْيرُْ مَنُوعًا(۱۹ تا ۲۱ معارج) آرى انسان به منظور رسيدنش به كمال حريص خلق شده و نيز اينطور خلق شده كه در برابر شر به جزع در مى ‏آيد و از رساندن خير به ديگران دريغ مى ‏نمايد.

سلام ساناز جون منم شرایطی مث تو دارم -من ۳۴ سالمه خواهرم ۲۵ سالگی عروس شد و برادرم که ۳ سال ازم کوچیکتره یه پسر ۲ ساله داره.ولی هیچ وقت واسه این موضوع گریه نکردم-عزیزم هر کسی یه نیمه گمشده ای داره -ایشالا به زودی نیمه گمشدتو پیدا میکنی-موفق باشی

یچیز جالب که هس و دورو برم زیاد دیدم دخترایی که منتظر یه پسر مذهبی هستن و تن به دوستی ندادن اکثریت میمونن(اونا که ازدواج میکنن اون دسته هستن که سروزبون دارنو میرن تو یه بسیجی جایی)
در عوض هرکیو تو دانشگاه دیدیم با یه پسر افتادو دوست شد؛ در نهایت ازدواج کردنو دارن بخوبیو خوشی زندگی میکن
یاد اون روزام که میدیدیمشونو واسشون تاسف میخوردمو فکر میکردم عجب دختر پاکو نجیبی هستم ,میوفتم خندم میگیره..فقط ماکه مذهبی بودیم موندیم

تصویر شهر سوال

با عرض سلام و تحیت
ازدواج لزوما منجر به خوشبختی نمی شود. بسیاری از افراد هستند که حسرت دوره مجردی را میخورند!! بنابراین صرف اینکه دختران غیر مذهبی ازدواج میکنن، نمی تواند بیانگر خوشبخت شدن انها باشد. از طرفی همانگونه که دیگران از مشکلات من و شما بی خبر هستند ما نیز از مشکلات خانوادگی انان بی خبر هستیم. ضمن اینکه پسران مذهبی هیچگاه با دختران غیر مذهبی ازدواج نمی کنند.
به هر حال زندگی سراسر امتحان و ابتلاء است. باید با عجز از خدای بزرگ بخواهیم که در این مسیر پرتلاطم همه ما را یاری نماید.
از درگاه خدای بزرگ خوشبختی شما را مسئلت دارم

اتفاقا برعکس جناب شهرسوال!!
یه نگاه به دور و برت بنداز! متوجه میشید که اکثر پسرای مذهبی حتی دنبال دخترای مذهبی نمیرن! چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟؟

تصویر شهر سوال

با سلام
ما چنین تصوری نداریم

دقیقا همینطوره و ما خیلی دیدیم. پسرای مذهبی دنبال دختر زیبا هستند محجبه هم نبود اشکال نداره امر و به معروف میکنن درستش میکنن. یکی از کارشناسای گفتگوی آنلاین گفت هر کی میره بازار جنس خوب میخره آقایون هم حق دارن. به من اینو نگفتن و گرنه جواب داشتم بدم. اینو به یکی از دوستام گفتن. فقط جای تاسف داره

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
اینکه چه اتفاقی در گفتگوی دوستانتان با دیگر کارشناسان در موقعیت خاص و شرایطی که ما در جریانش نیستیم افتاده است، معیاری برای این بحث نیست.

آنچه که می بایست بدان پاسخ داد این است که:
«آیا واقعا پسران مذهبی گرایششان دختران خانم های بدحجاب هستند؟»

این ادعای شما با موارد زیادی که همگی با آنها مواجه شده ایم نقض می شود.
در اسلام زیبایی هم از معیارهای انتخاب همسر می باشد و شخص باید نسبت به چهره و زیبایی طرف مقابل نظر مثبت داشته باشد، گرچه تدیّن، دینداری و اخلاق از اولویت های اصلی و اولیه می باشد.

به‌طور كلی، در مواردی كه زن ظاهر بهتری نسبت به مرد داشت، زن و مرد مثبت‌تر رفتار می‌كردند.
نتیجه تحقیقات بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باورهای عمومی نشان می‌دهد که مردها حساسیت زیادی به زیبایی خانم‌ها دارند و زن‌ها بیشتر به قد و درآمد مردها اهمیت می‌دهند.

از آنجا كه خانم‌ها دنبال مردی برای زندگی هستند، ممكن است كسی را انتخاب كنند كه از نظر ظاهری پایین‌تر از آنها باشد و حتی تحقیقات جدید نشان می‌دهد كه ازدواج‌هایی كه در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام‌تر و مثبت‌تر است.

تصور محققان از دلیل آن، این است كه مردها اهمیت زیادی به زیبایی می‌دهند و به زیبایی زن بسیار سریع واكنش نشان می‌دهند در حالی كه خانم‌ها بیشتر می‌خواهند همسری داشته باشند كه به خوبی از آنها حمایت كند، قابل اطمینان باشد و توان تامین خانواده را داشته‌باشد.

اما این گفته ها و تحقیقات برای ما ثابت نمی کند که زیبایی نمی تواند کنار دینداری جمع شود!

موفق باشید.

سلام منم با نظر شما موافق هستم من هر پسر مذهبی رو که مشناختم با کسایی ازداوج کردن اصلا نمیدونن مذهب چی هست حالا ما که حجاب داریم کسی اصلا نگاهمون هم نمیکنه.

جالبه غصه اینو میخورید که به خدا نزدیکترین ازدواج چیزی نیست که نشه فقط باید یکم توقعتونو بیارید پایین از خدا خالصانه بخوایید درست میشه

دقیقا با نظر شما موافقم...با اینکه پیشنهاد هایی داشتم اما همیشه چه توی دانشگاه چه توی کوچه خیابان سرم زیر بوده و به هیچ پسری توجه نکردم...همیشه با خودم میگم این راهی نیست که خدا واسه ازدواج بپسنده..دختر مذهبی نیستم....اما همیشه به نجابت خیلی اهمیت میدادم و میدم....همیشه گفتم بذار خدا بهترین قسمت را واست مهیا میکنه...اعتقادم اینه که خدا پاکی و نجابت منو لحاظ میکنه و کسی را سر راهم با روش درست قرار میده که خوشبختی کامل را بچشم....اما انگار همه ی اینها خیالات ذهن منه....همه هم کلاسی های دانشگاهم که هر هفته با یه پسر بودن یا هزارتا کثافت کاری کردن الان با همون دوست پسذاشون ازدواج کردن و کلی هم خوشبختن...اونم چه ازدواج هایی...شاهانه...چه شوهر های خوبی گیرشون اومده....هم خوشی دوران جوانی داشتم هم یه ازدواج توپ و موفق کردن...از بیرون هم قضاوت نمیکنم...واقعا خوشبخت هستن....بخیل نیستم انشاالله خوشبخت تر بشن....اما گاهی دلم میسوزه...دوران جوونی اهسته رفتیم اهسته اومدیم...سلام یه پسر غریبه را علیک نگفتیم تا یه موقع پاکی و نجابتمون زیر سوال نره اما انگار خدا به ادم های گناه کارش بیشتر توجه میکنه...تازه کلی دخترای مذهبی را دیدم که به روش سنتی ازدواج کردن و بدبخت شدن...اینی که میگم مطلق نیست...اما بیشتر دخترایی که با دوستی و این چیزا ازدواج کردن خوشبخت تر از کسایی شدن که با روش های سنتی ازدواج کردن....راستش حکمت خدا را نمیفهمم....میدونم خدا همه کارش حکمت داره...اما مگه تحمل یه ادم چقدره؟؟ زبونم لال نمیگم خدا نا عادله...اما هر جوری که نگاه میکنم این عدالت نیست....جامعه ما داره میره به سمتی که هرچی خودتو بیشتر در معرض نمایش بذاری خاطر خواه بیشتر داری...خدا جونم قربونت برم به من و امثال من نشون بده نتیجه ی پاکی و نجابتمون را....نذار ما هم دلسرد بشیم...ماها بنده های گناه کارتیم....ظرفیتمون کمه واسه تحمل

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

دغدغه شما براي ازدواج در سنين جواني، امري طبيعي است؛ زيرا ازدواج يكي از مسائل اساسي زندگي است كه در دوره جواني اتفاق مي‏افتد اما اهميت اين مسئله نبايد موجب نگراني شديد شده و زندگي شما را مختل سازد. نگران اين كه چرا تا به حال موفق به ازدواج نشده ايد ،نباشيد چرا كه:
۱. نداشتن خواستگار يكي از مشكلات رايج در ميان دختران امروزي است. اين مشكل بسيار فراگير شده و اختصاصي به شما ندارد. با توجه به شرايط موجود، نداشتن حتى يك خواستگار چيز بعيدي به نظر نمي‌رسد، چرا كه همه ما در پيرامون خود شاهد دخترهاي بسيار شايسته‌اي هستيم كه به هر دليلي حتى يك خواستگار نداشته‌اند.
۲. امروزه سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته است و طبيعتاً دخترها هم ديرتر ازدواج مي كنند. الآن مثل قديم نيست كه دختري كه مثلاً به سن ۲۰ سالگي رسيده ديگر اميدي به ازدواج و يافتن همسر نداشته باشد. در حال حاضر ميانگين سن ازدواج در دختران حدود ۲۴ سال است كه شما فاصله چنداني با ميانگين نداريد. گذشته ازآن در حال حاضر امتيازات فراواني از جمله تحصيلات دانشگاهي، اعتقاد ديني سالم و ... داريد كه بسياري از دختران ندارند.
۳. شايد در سنين پايين تر موقعيت هاي بهتري براي ازدواج فراهم شود اما خداوند بهتر مي داند صلاح هر فردي در ازدواج در چه سني است. بى‏ترديد خداوندى كه شما را آفريده ، كفو و همسر مناسب و متناسب با شما را نيز در نظر گرفته است و به موقع او را روانه‏ منزل شما خواهد كرد ،به گونه اي كه هيچ چيزى نخواهد توانست مانع ايجاد پيوند و ازدواج شما شود.
و اما نداشتن خواستگار و علل آن:
متاسفانه در جامعه ما قانون نانوشته اي در ميان مردم باب شده كه خوبي دختر را مي توان از تعداد خواستگارانش فهميد. يعني هر دختري كه تعداد خواستگارانش زياد باشد معلوم مي شود كه دختر خوبيست و اصل و نسب دار است اما اگر دختري در زمان متعارف جامعه ازدواج نكند يا خواستگار زيادي نداشته باشد اين طور تعبير مي شود كه حتماً مشكلي دارد كه كسي سراغش نمي رود!
آن وقت است كه دختران و خانواده هايشان روز به روز نا اميدتر، نگران تر و دستپاچه تر مي شوند و اعتماد به نفس خود را در زمينه ازدواج از دست مي دهند.
معمولاً افراد در مقابل اين مساله (نداشتن خواستگار) به دو نحو برخورد مي كنند. برخي با آن كنار آمده و منتظر فراهم شدن شرايط خوب مي شوند ولي برخي ديگر مدام در تلاشند تا از طرق مختلفي چون برقراري آشنايي هاي نادرست، دعانويسي و... خود را از اين مهلكه نجات دهند.
اما به واقع علت اصلي نداشتن خواستگار چيست؟ به طور كلي علل و عوامل نداشتن خواستگار را مي توان در دو دسته تقسيم كرد:
۱) عوامل فردي: عللي كه خود فرد باعث ايجاد آنها شده است.
۲) عوامل بيروني: عللي كه عامل ايجاد آن ها خود فرد نبوده است.
طبيعي است كه اگر مانعي بر سر راه شما وجود دارد ابتدا بايد سعي كنيد آن را برطرف نماييد. ( از آنجا كه ما در مورد بسياري از مسايل زندگي شما اطلاعي نداريم مطالب زير را بيان مي كنيم و اين خود شما هستيد كه بايد با دقت در اين مطالب و بررسي وضعيت خود پاسخ مناسب را بيابيد).
۱) عوامل فردي
- گاهي دختر دچار خطا يا انحراف اجتماعي، اخلاقي و... شده و يا يك صفت اخلاقي ناپسند دارد كه تمام اهل محل آن را مي دانند. اين امر از سويي باعث سلب اعتماد مردم محل و از سوي ديگر باعث مردود شدن وي در تحقيقات محلي افراد غريبه مي شود. به همين دليل كسي به خواستگاري ايشان نمي رود كه البته بايد تا حدودي در اين رابطه به مردم حق داد. تنها راه رهايي از اين مشكل توبه حقيقي دختر به درگاه خداوند و كمك خواستن از او براي تغيير و اصلاح است. اگر فرد واقعاً توبه كرده و درستكار شود، مردم با ديدن رفتار تغيير يافته اش، به مرور زمان دوباره به وي اعتماد مي كنند.
- گاه برخي از دختر خانم ها به علل مختلفي چون خجالتي بودن، كمرويي، درونگرايي و... از حاضر شدن در جمع هاي خانوادگي يا دوستان سر باز مي زنند و به قولي انزواجو مي شوند. در اين حالت نيز اولاً به دليل اين مشكل شخصيتي شان و ثانياً به خاطر ديده نشدن توسط واسطه ها دچار تاخير در ازدواج مي شوند. راه چاره اين مشكل، توسعه روابط اجتماعي دختر و خانواده او است. در چنين مواردي پيشنهاد مي گردد چنين دختراني با حفظ عفت و رعايت ضوابط اخلاقي و شرعي در مجامع و محافل زنانه نظير روضه هاي خانگي، مراسم هيأت هاي مذهبي و ... حضور يابند تا زمينه آشنايي مادران نيازمند عروس و يا واسطه ها با چنين دختري مهيّا گردد.
همچنين شركت در جمع هاي جديد به شما فرصت ديده شدن مي دهد و در محيط هاي جديد مي توانيد عقايد خود، شخصيت و ظرفيت اداره يك زندگي را به ديگران نشان دهيد.
به عبارتي، پختگي شما تا زماني كه پشت پرده باشد، كسي را به سوي شما جلب نمي كند. شما بايد در محيط هاي اجتماعي سالم رفت و آمد داشته باشيد و قابليت هاي خود را نشان دهيد. حتما منظورمان را از قابليت متوجه مي شويد. يعني آن چه كه احترام ديگران را نسبت به شما برمي انگيزد و نشان مي دهد شما يك سر و گردن از ديگر دختران بالاتريد و آمادگي يك زندگي واقعي را داريد.
- مشكل ديگر برخي از دختران ايراد گرفتن هاي زياد از خواستگاران است. البته هيچ دختري در خودآگاهش خود را يك آدم سخت گير نمي داند. پاي صحبت بيشتر اين دخترها كه بنشينيد مي شنويد: «مگر من چه توقعي دارم؟ من كه خانه و ويلا و مهريه و شيربها نخواستم. همين قدر كه پسري مرد زندگي باشد براي من كافي است»
اما خيلي از همين دختران پاي انتخاب كه مي رسد، دچار وسواس هاي بيهوده مي شوند: «نكند تك پسر بودنش باعث لوس شدن او شده باشد؟ نكند پرجمعيت بودن خانواده او بعدها برايم مشكل تراشي كند؟ اين خواستگار را نمي پسندم چون چاق است... اين يكي پدرش را از دست داده و بايد سرپرست خانواده خودش هم باشد ... مگر مي شود با پسري كه دانشجو است ازدواج كرد؟ و...» همين وسواس هايي كه به نظر خيلي از خانواده ها منطقي به نظر مي رسد، باعث بالا رفتن سن دخترها و در نهايت نبود خواستگار مي شود.
۲) عوامل بيروني
- اما همه انتقادها به دختر خانم ها مربوط نمي شود. خيلي وقت ها اين پسران و خانواده آنها هستند كه اين مشكلات را دامن مي زنند. مثلا با عرض تاسف يكي از مهمترين ملاك هاي انتخاب همسر در اين روزها چه از سوي پسر و چه از سوي خانواده او داشتن زيبايي بسيار دختر است. يك دختر همه چيز تمام دختري است كه زيبا، خوش ظاهر، مقيد باشد و خانواده داري او با تمكن مالي خانواده تعبير مي شود. همين امر باعث شده كه دختراني كه از زيبايي كمتري برخوردارند يا متمكن نيستند با مشكل عدم خواستگار مواجه باشند.
- گاهي مشاهده مي شود كه برخي از دخترها به دليل وجود نقص عضو يا مشكل جسمي با اين مشكل درگير مي شوند كه يقيناً اين امر نوعي آزمايش از جانب خداوند براي محك فرد مي باشد. البته افراد اين دو دسته مي توانند با گسترش استعدادها و توانمندي هاي خود در زمينه هاي متفاوت علمي، هنري و... نواقص خود را جبران و توانمندي هايشان را به رخ ديگران بكشانند.
- مشكل ديگر برخي از دخترهاي جوان بزهكاري و شرايط نامساعد اخلاقي پدر، مادر، برادر و ديگر افراد خانواده شان است. والدين بايد بدانند كه اشتباه هر يك از اعضا و بدنامي خانواده ابتدا به پاي جوانان در شرف ازدواج آن خانواده به خصوص دخترهايشان نوشته مي شود. به همين دليل بايد تمام سعي خود را براي اجتناب خود و اعضاي خانواده از مشكلات اجتماعي و اخلاقي بكنند.
- نداشتن هم كفو و همتا معضل ديگر برخي از دختران است. مثلاً دختري تحصيل كرده كه در محيطي كوچك و روستايي زندگي مي كند و همتايي برايش وجود ندارد. در چنين مواردي يكي از راهكارها هجرت و نقل مكان كل خانواده به محله و يا شهر بزرگتر و يا ميهمان شدن خود دختر( در صورت نبودن مانع و با رعايت ضوابط اخلاقي و شرعي) در منزل يكي از محارم در شهري بزرگتر است.
- گاه ديده مي شود كه خانواده اي محترم در محله اي بدنام و يا معروف به فساد زندگي مي كنند. يقيناً دختر اين خانواده با مشكل نبود خواستگار مواجه مي شود. زيرا هر كسي كه قصد ازدواج با وي را داشته باشد ابتدا وارد محله مي شود تا از همسايه ها تحقيق كند و اگر ببيند كه محل سكونت دختر در محله اي بدنام مي باشد گمان مي كند كه خانواده يا خود دختر نيز مشكل دارند. راهكار مقابله با اين مشكل ترك محل است. هجرت حركتي مقدسي است كه شايد يكي از مصاديقش همين جا باشد.
- فرهنگ هاي اشتباه و كوته نظرانه، عامل بيروني ديگري است در ايجاد نبود خواستگار براي برخي از دختران. فرهنگ هايي چون «دختر كوچك ازدواج كرده و دختر بزرگتر مانده. حتماً ايراد و اشكالي دارد كه كسي دختر اول را نگرفته است.»، «سطح مالي پايين خانواده دختر و عدم تامين جهيزيه از طرف آنها» و... همه و همه فرهنگ هاي غلطي هستند كه متاسفانه مثل قارچ هاي سمي در جامعه ما رشد يافته اند و كسي به بيهودگي شان نمي انديشد.
حال چه كنيم؟ در شرايط كنوني چه كار بايد كرد؟ دختر خانمي كه خواستگار ندارد چگونه مي تواند اين آرامش فكري را داشته باشد؟ آيا مي توان جايگزيني براي نيازهاي ارضاء نشده معرفي كرد؟ آيا مي توان اين نيازها را مهار كرد؟
انشاءالله توجه و عمل به نكات زير بسياري از مشكلات شما را حل خواهد كرد :
۱. شما تنها فردى نيستيد كه با اين مساله مواجه هستيد؛ لذا آن را به عنوان يك مساله ببينيد نه يك معضل و مشكل لاينحل.
۲. زود ازدواج ‏كردن نشانه موفقيت در امر ازدواج و تأمين خوشبختى و سعادت هميشگى نيست. با كمى دقت و تفحص در بين همسايگان، فاميل و ديگران، مشاهده مي كنيد كه فرآيند خواستگارى و ازدواج، معمولاً يك فرآيند طولانى مدت و نيازمند زمان و دقت كافى است. چه بسا همين تأخير، شناخت و آگاهى‏تان را از موضوعات و معيارهاى ازدواج بيشتر و عميق‏تر كند و موفقيت در اين امر مهم و حياتى را چندين برابر كند كه در نتيجه به صلاح شما خواهد بود.
۳. ازدواج همه زندگي نيست ، بلكه تنها يك بعد از ابعاد زندگي است . پس تا زماني كه شرايط ازدواج برايتان فراهم نشده، از فرصت استفاده كنيد و در ساير ابعاد مثل تحصيل در مقاطع بالاتر و ... بكوشيد.
۴. از منفي بافي و افكار منفي بايد اجتناب شود. اگر مي خواهيد سالم بمانيد و جواني خود را حفظ كنيد ناراحتي و افكار مزاحم را از خود دور كنيد و بدانيد كه آنچه باعث ناراحتي و مشكل مي شود افكار منفي و نوع ديد ما به دنيا و وقايع است. در بسياري موارد ما از يك حادثه طبيعي، برداشتي داريم كه كاملا متفاوت با واقعيت آن است. سعي كنيد بدبيني را كنار بگذاريد و به دنيا با عينك خوشبيني نگاه كنيد اجازه ندهيد افكار منفي بر شما پيروز شود، آرامش را در زندگي به خودتان هديه دهيد.
۵. طرز برخورد با خانواده و دوستان : رفتار مناسب ، با ادب و احترام و به دور از شوخي زياد و جلف بودن مي تواند براي يك خانم مناسب باشد و نظر يك آقا را جلب كند. طرز برخورد در جامعه نيز در اين باره موثر است، بعضي خانم ها ممكن است فكر كنند، برخورد مناسب در مواجهه با يك آقاي نامحرم، اخم كردن و بدخلقي است ولي اين درست نيست، ما نبايد با رفتار محرك، ديگران را تحريك كنيم، ولي اخم كردن و بدخلقي هم مناسب نيست.
۶. كم كردن توقعات: يكي از موانع مهم پيش روي ازدواج جوانان توقعات بالا مي باشد كه با كم كردن اين توقعات و بيان اين مساله در موقعيت هاي مناسب مي توانند زمينه ازدواج را ايجاد كنند. همچنين يكي از مواردي كه مي تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاري منصرف سازد موقعيت اقتصادي خوب خانواده خانم است يعني آقا اين جرات را ندارد كه اقدام به ازدواج كند، كه بيان كردن اين مساله در جمع دوستان و بستگان كه انتظارات من براي ازدواج بالا نيست مي تواند راه حل مناسبي براي آن باشد.
۷. افزايش مهارتها: تلاش بيشتر و روزافزون براي شكوفايي استعدادها و توانايي‌هاي خود و يادگيري فنون و هنرهاي مختلف و پر كردن اوقات فراغت داشته باشيد. دختراني كه شايستگي هاي لازم در زمينه هاي اخلاقي، اجتماعي، مهارت هاي زندگي و امتيازات ويژه ديگر در جامعه كسب مي كنند، نسبت به ديگر دختران خواهان بيشتري دارند.
۸. نيكو كردن اخلاق حسنه و خوش برخورد بودن: در محيط اطراف به خصوص در خانه سعي كنيد با كمال متانت و گذشت و فداكاري رفتار كنيد.
۹. صبور و بردبار بودن: چرا كه صبر و شكيبايي كليد معنويات و گشايش‌هاي نعمت‌ها و الطاف الهي است.
۱۰. توجّه به ضعف‌ها و خصلت‌هاي ناپسند خود و رفع آنها: چه بسا به دليل وجود يك صفت بد يا يك رذيله اخلاقي و رفتاري در ما، خداوند نعمتي و يا لطفي را از ما دور كند.
۱۱. توجه نكردن به حرف و حديث هاي مردم و برخورد كردن با آنها به صورت سعه صدر و گذشت از آنها با كمال بزرگواري.
۱۲. حضور در جمع ها با شركت كردن در مجالس مذهبي- فرهنگي- هنري و ... و نشان دادن توانمندي هاي و كمالات روحي و اخلاقي خود.
۱۳. توجه به اين مطلب كه دنيا به آخر نرسيده و اساساً هدف اصلي و نهايي زندگي كه ازدواج كردن نيست. با ازدواج نكردن نيز مي توان به آن اهداف متعالي دست يافت.
۱۴. براي تعجيل در ازدواج به حضرات ائمه اطهار عليهم السلام بويژه امام جواد عليه السلام متوسل شويد.
۱۵. آيه «رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّياتِنا قُرّةَ أَعْينٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقينَ إِمامًا»(سوره فرقان آيه ۷۴) را زياد بخوانيد.
۱۶. در مهماني هاي خانوادگي و مراسم گوناگون در ميان سخنان خود به صورت غير مستقيم نسبت به ازدواج با جوان پاك و متديني ابراز علاقه كنيد.
۱۷. يك احتمال را هم نبايد نديده گرفت و آن اينكه شايد خواستگاراني براي شما آمده يا مي آيد اما چون در حال تحصيل هستيد والدينتان چيزي در مورد آنها به شما نمي گويند و يا اينكه آنها داراي معيارهاي لازم نيستند لذا والدينتان ترجيح مي دهند صحبتي در مورد آنها نكنند تا شما با فكري آسوده به تحصيلتان بپردازيد. لذا بدون خجالت با والدينتان در اين مورد صحبت كنيد و تمايلتان به ازدواج را به اطلاع آنها برسانيد. اگر صحبت رودررو با آنها برايتان سخت است با شخص ديگري از خانواده يا بستگان كه راحت تريد صحبت كنيد تا نظر شما را به اطلاع والدينتان برساند.

و حرف آخر اين كه:
توجه به امتحانات و آزمايش هاي الهي داشته باشيم كه مبادا با بي صبري، اجر خود را از دست داده و مشكلات را بيشتر نماييم. ضمن اينكه خداوند متعال كساني را كه به هر جهت اسباب و امكانات ازدواجشان فراهم نشده و نتوانسته‌اند ازدواج كنند، دستور داده كه تقوي و پاكدامني پيشه كنند تا خداوند از فضل خود آنان را بي‌نياز گرداند. «وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذينَ لا يَجِدُونَ نِكاحاً حَتّي يُغْنِيَهُم اللهُ مِنْ فَضْلِهِ»[ نور/۳۳.]. پس آنچه كه در زندگي در درجه اول اهميّت دارد، بندگي و اطاعت خداوند و حفظ پاكدامني و عفّت است.
خواهر محترم، در پايان شاخه گلي از گلستان نبوي پيش كش شما مي كنيم: پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند: «آنچه از دنيا نصيب تو باشد، اگر ناتوان هم باشى، به تو مى رسد و آنچه به زيان تو باشد، به زور نمى توانى آن را از خود دور كنى. هركس به آنچه از دستش رفته اميد نداشته باشد، آسوده است و هر كس به آنچه خداوند روزى اش كرده، خرسند باشد، شادمان مى گردد ».
خواهر گرامي به ياد داشته باشيد كه باد با شمع هاي خاموش كاري ندارد، اگر بر تو سخت مي گذرد بدان كه روشني.
تو شاهكار خالقي تحقير را باور مكن
بر روي بوم زندگي هر چيز ميخواهي بكش
زيبا و زشتش پاي توست، تقدير را باور مكن
تصوير اگر زيبا نبود نقاش خوبي نيستي
از نو دوباره رسم كن، تصوير را باور مكن
خالق تو را شاد آفريد، آزاد آزاد آفريد
پرواز كن تا آرزو، زنجير را باور مكن

موفق باشيد.

ساناز جان منم دقیقا شرایط تورودارم من دیگه دارم افسرده میشم من ۲۹ سالمه خیلی کارا رو دوست ذارم اما خونه بابا نمیشه انجام بدم یه بار بابام بهم گفت تاکی باید نونتو بدم البته ازم عصبانی بود اما من یک هفته مریض شدم وغذا نخوردم میدونم خیلی سخته اما خدا اینطوری میخواد با خدا که نمینونیم بجنگیم میتونیم؟

واقعا افرین من خوشم اومد افرین به این تحلیل از زندگی افرین افرین همین

سلام مرسی سوسن جون چقد خوب گفتی خیلی از حرفات خوشم امد منم سنم بالاست تا حالا مورد زیاد داشتم ولی نمیدونم چرا قسمت نمیشه ولی به این رسیدم که میگن بی سکه رضا او سعی عمل هبا. برای منم دعا کنین تا مشکلم حل بشه انشاله همگی سال اینده ازتنهای در بیام التماس دعا فراوان

شما خيلى خوشفكر هستيد

ببین سوسن تو برای اینکه تنها موندی و این تنهاییت رو توجیه کنی این طوری میگی. تنهایی فقط لایق خداست. انسان به یک شریک زندگی نیاز داره این حسیه که خدا در وجود انسان قرار داد و شما نمیتونی به طور کامل این حس نیاز رو نادیده بگیری ولی اگه تنها موندی باید سعی کنی با این موضوع کنار بیای اینکه بخوای بطور کامل تنهایی رو تو زندگیت نادیده بگیری نمیشه دست خود آدم نیست وگرنه این همه آدم از اینکه هنوز ازدواج نکردن اینجا پست نمیزاشتن(لذت یک زندگی با یک شریکزندگی خوب قابل مقایسه با تنها بودن وفقط سر کار رفتن وتفریح کردنه تنهایی نیست)

سلام خسته نباشید جواب خوبی دادین ولی مشکل من اینه یه مدتیه دنبال سوالایی مربوط به خودم وخدام هستم ولی جوابی

نگرفتم ۱)میگن حضرت علی ساده پوش بوده انگشترخودشونو میدن به یک گدا و.......پس چرا با وجود این همه گدا این همه مستمندو......... ضریح

طلا درست میکنین واسه کسی که هیچ ارزشی براش قایل نبوده واصلا راضی نیست خونش طلا باشه ولی بچه ای به خاطره بی پولی باباش باید با

شکم گشنه بخوابه یا دیالیز بشه چون پول نداره دارو تهیه کنه یا..........۲)کجای قران نوشته حرم امام رضا باید اینقدر صحن داشته باشه ولی یه دختر

جوون به خاطر خونوادش باید بره خونه مردم کار کنه تا یه بلایی سرش بیاد ویه عمر به خاطره گناه نکردش عذاب بکشه چرا ؟؟؟؟؟ مگه ۵۰ سال پیش

که فقط یه حرم ساده بود ارزششون کم بود که زرق وبرقشو زیاد کردین .مگه عزت واحترام ادما به ظاهرشونه اینقدرواسه ضریح خرج میکنین !!!!!!!!!!!!

۳)در سال یکبار محرمه همونم حاضر نیستن بدون مزد مداحی کنن اخه بدبختی اینه عزاداری نمیکنن !!!!!!!!مگه هزاران سال پیش حضرت ابراهیم به

اذن خدا بت شکنی نکرد فکر نمیکنین ماها دچاره یه بت پرستی به روش مدرنیته شدیم من اصلا قبول ندارم واسه همین که گفته های این عزیزان رو

قبول ندارم که میگن زن نباید پیش شوهرش برقصه تا مسایل بزرگتر تا کی میخوایم با حرفای قلمبه سلمبه از خدا وانسانیت فاصله بگیریم ۴)باباجون

قدیما مردم با پای پیاده میرفتن واسه زیارت چند شبانه روز تو راه بودن واسه همین نماز شکسته بود نه الان که یه ساعته میرسی اون ور دنیا!!!!!!!!!

مگه میشه نصفونیمه از کسی تشکر کرد وقتی نه مریضی نه خسته اونم از خدا!!!!!!!قسم حضرت ابوالفضلوقبول کنیم یا دم خروسو!!!۵) نمیدونم

مدرکه تحصیلیتون چیه ؟ کلا چه شخصیتی دارین ؟ایمانتون تا چه حدیه ؟خدا کجای زندگیتونه؟ ولی مطمینم اینو قبول دارین که هر ادمی به اندازه

ظرفیتش خدا رو میشناسه و درک میکنه و بر اساس همین شناخت زندگی میکنه

اخر شب به کارایی که در طول روز انجام دادم فکر می کنم و سعی میکنم فردام بهتر از دیروزم باشه پیش وجدانم راحتم نه به این معنی که گناهی

نکردم هر کسی خودشو بهتر از دیگران میشناسه دوست دارم نظر شماروهم بدونم تورو خدا به زبونه ساده جوابمو بدین البته اگه دوست داشتین

تصویر شهر سوال

با عرض سلام و احترام

۱-بحث وجود فقرا و نیاز آنها، مساله ای صحیح است. اما دقت کنید که حق فقیر کجاست و چه کسی به او ظلم کرده است. آن کس که زکات و خمس نمی دهد؟ آن کس که میلیاردها میلیارد می دزد؟ آن کس که برای تفریح و سرگرمی هاش، خرج های میلیونی می کند؟ آن کس که ماشین چند صد میلیونی یا میلیاردی سوار می شود؟ و ...

یا اینکه توقع دارید تمام پولی که برای ساخت مساجد و عبادتگاهها صرف می شود، به فقرا داده شود و هیچ عبادتگاهی ساخته نشود؟

آیا اگر عبادتگاهها نباشند، دیگر کسی به فکر فقرا خواهد بود تا همین مقدار دستگیری از آنها صورت بگیرد؟

شاید بتوانیم بگوییم که باید در ساخت و ساز عبادتگاهها، زرق و برق ها را کنار بگذاریم. اما قطعا نمی توانیم بگوییم که اصل ساخت و توسعه آنها را رها کنیم. به عنوان مثال حرم امام رضا (ع) با این همه وسعت، در مواقعی ظرفیت و گنجایش لازم برای تمام زائران را ندارد. و باید بیش از این مقداری که اکنون وجود دارد، ساخته شود. کافیست کمی به آمار نگاه کنید که سالانه چندین میلیون نفر به مشهد مقدس مشرف می شوند.

۲- درباره اینکه آیا اکنون نماز شکسته داریم یا خیر، آیا شما فکر می کنید مراجعی که فتوای نماز شکسته می دهند، متوجه نیستند که مسافرت ها تغییر کرده؟ آیا شما همه حدیث ها و دلایل حکم نماز شکسته را دیده اید که این قدر راحت اظهار نظر می فرمایید؟

اگر فهمیدن احکام به همین سادگی بود که هر کسی ذهنیات و تلقیات خود را به عنوان احکام انتخاب کند، اصلا چه نیازی به پیامبر و ائمه (علیهم السلام) بود که هزاران حدیث درباره احکام بگویند؟ شما برای رد کردن دلیل نماز شکسته سخنی فرموده اید، که کمی بی دقتی دارد! شما می فرمایید تشکر نصفه نداریم! یعنی تشکر نصفه جدیدا غلط شده به دلیل اینکه مسافرت ها تغییر کرده است و خدا قبلا تشکر نصفه می خواسته است؟

سلام
احسنت

خیلییییییییییییییییییییییییییی عالی بود
جواب صحیح و کوبنده و زیبایی بود

شهر سوال عزیز
لحن پاسخ شما کمی مبغضانه بود
لطفا تحمل حرف مخالف را داشته باشید . چرا نباید وقتی همچین سوالی و همچین مسئله ای داریم راحت به زبان بیاوریم
و چه خوب است که خیلی شفاف جواب این سوالها داده بشه چون این سوالها در ذهن خیلی از جوانان هست اگه چه نپرسند

تصویر شهر سوال

با سلام دوست گرامی؛
از اینکه میفرمائید تحمل حرف مخالف را نداریم کمی از انصاف بدور است؛ که اگر چنین بود اصلا تایید نمی‌شد. یکی از اهداف ایجاد سایت، بیان چنین دیدگاه‌هایی است.

مسلمان یعنی کسی که تسلیم همه ی اوامر و نواهی خداست. خدا همه را به راه راست هدایت کنه خانم سوسن.

سلام عزيز اطلاعات شما اينكه زن نبايد پيش شوهرش برقصه غلط اتفاقا در اسلام آمده زن فقط براي شوهرش برقص.

]چند ساله از خدا ميخوام كه با اون كسي كه دوسش دارم ازدواج كنم.تو اين چند سال اتفاقاي بدي واسم افتاد ولي نا اميد نشدم به لطف خدا ايمان داشتم ميگفتم يه روزي دعام مستجاب ميشه.روزي ۱۰۰۰۰تا بيشتر صلوات ميفرستم.از ۹سالگي هم نمازمو سر وقت خوندم روزه هم ميگيرم.دعا ميخونم بعضي وقتا اينقد سر سجاده ام گريه ميكنم كه ديگه نفسم بند مياد.به خاطر گناهامم توبه كردم.ولي الن كسيو ك دوس دارم از ايران رفته چون اينجا پول نداش رفته اونجا كار كنه ميگه بر ميگردم ولي من ديگه كم اوردمنميدونم بازم واسه داشتنش دعا كنم يا نه.ميگم شايد قسمت من نباشه ديگه دعا نكنم.ولي باز ميگم خدا بزرگه شايد دعامو مستجاب كنه.به نظر شما چيكار كنم.واسم دعا كنيد كه خدا خودش اشكامو با رحمتش پاك كنه

تصویر شهر سوال

با عرض سلام و تحیت
شرایط شما خواهر محترم را درك می‌كنیم و از خدای متعال خواستاریم تا هرچه سریعتر حوائج شما برآورده گردد.
اما توجه به این نكته نیز لازم است كه دعا در موضوعات بین فردی (مانند ازدواج)، ضمن اجر و پاداشی كه دارد، می تواند زمینه ساز یك فعل باشد و نه اینكه لزوما به یك فعل منتهی شود. به عبارتی با دعا ما به خواسته خود نزدیكتر می‌شویم ولی این به این معنا نیست كه لزوما به آن می‌رسیم، چرا كه در چنین موضوعاتی متغیرهای دیگری مانند شخص مقابل، خانواده وی و همچنین اراده آنها نیز دخیل است. ضمن اینكه ممكن است فرد یا افراد دیگری نیز همزمان با شما از خدای متعال همین خواسته را داشته باشند و یا عدم تحقق چنین خواسته ای را دعا كنند!
نكته‌ای كه قابل ذكر است این است كه شما می‌توانید همچنان امیدوار باشید و به دعای خویش ادامه دهید، اما این امر نباید باعث از دست دادن فرصت ازدواج شما با دیگران گردد.

در پناه خدای متعال موفقباشید

ممنون از جوابتون.حق با شماست.كسيو كه دوس دارم از بچگي با يه نفر كه وضعه ماليه خوبي داره كار ميكرده ك اونم بش قول داده در صورتي كه هميشه بش كمك كنه خرج ازدواجشو ميده.ولي جلوي ازدواج مارو گرفت و زد زير قولش.من ايميلمو نوشتم ميشه از اون طريق جواب سوالامو بديد؟چون خيلي به يه كسي كه بتونم باش مشورت كنم احتياج دارم

تصویر شهر سوال

با سلام و تشکر
شما میتوانید با شماره ۰۹۶۴۰۰ تماس بگیرید و یا به آدرس زیر مراجعه نمائید.
http://www.‎09640.ir

سلام برام دعا کنید یکیو دوست دارم ادم خوبیم هست اما بابام راضی نمیشه که بیاد خواستگاری دعا کنید اینبار راضی بشه دعا کنید خدا دعا های منو مستجاب کنه چون خسته شدم از اینکه مجردم و هر روز یه گناه میکنم.

با سلام من۲۵ سالمه، پسر همسایه ۲۳ ساله بهم علاقه پیدا کرده ازش خواستم تا قبل خدمت سربازی تماس تلفنی نداشته باشیم تابه هم وابسته نشیم و بعد خدمت با خانواده پا پیش بزارن اما متاسفانه چون همسایه بودیم و هرروز همدیگر رو میدیدیم بهش به شدت وابسته شدم الان چهار روز هستش که رفته خدمت اما من از دوریش خیلی اذیت میشم باور کنید هر لحظه آیه الکرسی می خونم تا آروم بگیرم ولی به خدا نمیشه اگه میشه راهنمایی کنید چیکارکنم به خدا تا اومدنش از خدمت مشکل عصبی میگیرم.حتی اس هایش را حذف کردم تا بهش فکر نکنم اما به خدا نمیشه .اولین باره که انقدر به کسی وابسته شدم لطفا راهنمایی کنید.

تصویر شهر سوال

با سلام و تشکر
صرف عشق و علاقه برای زندگی زناشویی کافی نیست و در اتفاق به این مهمی که دو انسان قصد پیوند با همدیگر را دارند نباید احساسی و هیجانی رفتار کرد. متأسفانه مشخص نیست علت اینکه شما قبل از اینکه ملاک های منطقی مانند تفاوت های فرهنگی، خانوادگی، شخصیتی را به صورت دقیق بررسی کنید به سرعت سرمایه گذاری روانی روی این فرد انجام داده اید به عبارت دیگر احساس و هیجانات ناشی از کمبودهای عاطفی و نیازهای درونی برآورده نشده با شتاب بیشتری نسبت به منطق و عقلتان حرکت کرده و محصول آن وابستگی شدید است. خدمت شما عرض کنم که تصمیم گیری در شرایط وابستگی باعث پشیمانی و مشکلاتی در زمانی خواهد شد که شما از این احساسات داغ و آتشین و آذرخشی تهی شده و از زندگی مشترکتان حداقل یکی دوسال گذشته باشد آن وقت تفاوت های فردی، خانوادگی و فرهنگی به همراه احساس بدبینی و بد گمانی به همراه مشکلاتی که به دلیل تفاوت سنی به این مشکلات اضافه می شود گریبان گیر شما خواهد شد پس قدری درنگ کنید و به احساسات و عواطف خودتان اجازه ندهید آنقدر پیشرفت کند که شما را به زندگی مشترکی نزدیک کند که خیلی دوام ندارد . در حال حاضر با ترمز کشیدن به احساسات خود سعی کنید دوره ای را با قطع رابطه و منطقی فکر کردن به این موضوع سپری کنید و بعد از قطع کامل برای ازدواج به یک مشاوره پیش از ازدواج اقدام کرده و تست شخصیت بگیرید در ازدواج هایی که با احساس و هیجان و ارتباط شروع می شود خطر بسیار بالا است به ویژه شما که سنتان بیشتر از طرف مقابل است که این ریسک مضاعف خواهد شد.
با توجه به تحقیقات و تجارب بنده تفاوت های مانند شاغل بودن دختر خانم، تفاوت سنی و تحصیلی می تواند در دو بعد به زندگی زناشویی آسیب می زند
غیر از مسأله روابط زناشویی و موضوع اینکه در تفاوت سنی در سنین بالا زن زودتر نیاز جنسی اش را از دست می دهد و به یائسگی می رسد ولی مرد ممکن است نیازهایی داشته باشد که احتمال عدم رضایت زناشویی و مشکلات بعدی وجود دارد می توان این مشکلات را در دو بعد توضیح داد که عبارتند از
بعد اول : اگر پسر بعد از گذشت مدتی از زندگی و كاهش احساسات اولیه نظرات دیگران برایش مهم باشد و فردی به قول معروف دهن بین باشد و مثلا در مقابل حرفهایی كه خواهرها و خویشاوندان در مهمانی ها و گفتگوهای خصوصی دارند و درباره تفاوتها صحبت كنند ممكن است باعث سردی در روابط زناشویی و احساس ندامت از ازدواج شود.
بعد دوم : مشاهده شده است كه مردهایی كه تفاوت های مذكور را دارند به طور كلی یك نوع احساس حقارت نسبت به همسرشان دارند و با اندك انتقاد و یا پیشنهاد احساس می كنند كه به دلیل سن بالا یا تحصیلات این انتقادات ویا پیشنهادات را همسر من دارد كه باعث می شود مرد برای اثبات قدرت و تسلط به رفتارهایی مانند امرو نهی های بی مورد ونامناسب روی می آورد و باعث ناسازگاری های شدید خانوادگی می شود موفق باشید.

با سلام یعنی شما میگید ایات تحبیب هیچ تاثیری روی شخس مورد نظر نمیگذارد؟ پس این روایت که میگه{حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده‌اند که:

کسی که این آیات را بنویسد و با خود داشته باشد در نظر همه مردم شیرین شود و اگر بر شیرینی بخواند و به حلال خود بخوراند الفت و مهربانی بینشان پیدا شود و به مطلوب رسند و هر که بعد از نماز صبح به نیت کسی بخواند آن بی‌قرار و آرام گردد.} از کجا میاد؟ یعنی مهر ما به دل شخص مورد نظر نمیافتد؟ ممنون از سایت خوبتون.

تصویر شهر سوال

با عرض سلام
روایتی که به آن اشاره کرده اید، ظاهرا در منابع معتبر وجود ندارد. و باید در نظر داشته باشید که دعا کردن مفید است. و محدودیتی در این باره وجود ندارد. اما ارتباط دادن اثر خاص به یک ذکر ویژه، محتاج دلیل می باشد. و اگر دلیلی نباشد، تلاوت آیات به قصد تبرک و تیمن اشکالی ندارد.

من خیلی وقته که دارم دعامیکنم اما برآورده نمیشه سه ساله شبهای قدر لیله الرغاب,روز عرفه، اعیاد و...از ائمه شفاعت خواستم ازصحیفه امام سجاد ع کمک خواستم ومفاتیح وقران و...امانتیجه آیی نداشت هربارکه ناامیدمیشم یه دلیل پیدامیکنم واسه امیدواری اماهربار بی نتیجه نمیدونم بایدچیکارکنم یکی راهنماییم کنه وهمه برام دعاکنن خواهش میکنم دلم نمیخواد بعدازاین همه صبرکردن وامیدواری ناامیدشم خواهش میکنم برام دعاکنین ازخدابخواین کمکم کنه ایشاا...دعای شما براورده شه

تصویر شهر سوال

با عرض سلام
ان شاء الله خدای متعال آنچه خیر و صلاح شماست، همان را برآورده نماید. و باید ادب بندگی در دعا را با رضایت به خواست الهی و صبر تکمیل نمود.

سلام به دوستان من سه ساله برای بچه دار شدن درمان میکنم اما نتیجه نگرفتم ماه بعد میخوام ای وی اف انجام بدم عاجزانه عاجزانه ازتون التماس دعا دارم خیلی محتاجم دارم افسرده میشم از مهمونی و خیابون دوست و اشنا گریزونم فقط وجود یه بچه میتونه به من ارامش بده . نا گفته نمونه اول خدا وقتی نماز میخونم باهاش حرف میزنم خیلی اروم میشم وقتی قران میخونم ذکر میگم خیلی تو روحیه ام تاثیر گذاشته اما منم حق دارم مادر بشم

التماس دعا

تصویر soalcity

سلام
ما نیز عاجزانه از خدای متعال درخواست می کنیم که آرزوی شما را برآورده کند. و شما را از لذت مادری بهره مند گرداند.

سلام دوست گرامی الان که دارم تاینو مینویسم ۱۰ اردیبهشت ۹۳است و از اواسط این ماه تا اواسط خرداد یه بارانی که بیاد باران نیسان میگن که قواعدش تو سایت و با یه جستجو ساده میتونی بگیری از این اب بخوذر ان شاء اله خداوند حاجتتو براورده میکنه در مورد خواصش و معجزش خیلی شنیدم امتحان کن

سلام به همه شما عزیزان
کوچیکتر از اونیم که بخام نظری بدم و گناهکارتر از هرمخلوقی ....یه جوارایی درده دلم زیاده شرایطم حسابی قمردرعقرب ولی هنوزم با تمامه وجود مطمئنم که الله سمیع و الله علیم
به قول حافظ شیراز که الحق هم عارفه هم شاعرو هم مرده خدا که میگه :
دردم نهفته به ز طبیبان مدعی باشد که از خزانه غیبم دوا کنند
پس امید به خزانه غیب .... درست میشه مطمئن باشید حله، نباشیم نه
یه کم اروم باشید .... سوختن به تماشا نمیشود اتش بگیر تا بدانی درده من
داعای فرج تو قنوت و یه کم تفکر و تعمق در نزدیک به ۱۲۰۰ سال تنهایی تنها برگزیده و خلیفة الله....خودتون قضاوت کنید
حسبنا الله نعم الوکیل

یاحق اللهم العجل مولانا صاحب الزمان

سلام به همگی
دوستان تو را به خدا برای من هم دعا کنید. عاجزانه التماس دعا دارم از همه دوستان

تصویر soalcity

سلام
ان شاء الله خدای متعال با نظر رحمت و حکمت، به خواسته شما عنایت کند.

سلام سحر خانم:-)
من از خدا میخوام بهت کمک کنه ...... به نظرم ازیک روانشناس کمک بگیر(جواب سحر ۱۵\۰۵\۹۲)

سلام من آرزو میکنم آرزوی همه برآورده بشه. برای منم دعا کنید آرزوم برآورده بشه و با شخص مورد غلاقه ام ازدواج کنم. دعا کنید جایزه ولکس محسن را این هفته من برنده بشم کلی از مشکلاتم حل میشه. کلی نذر ونیاز کردم ولی نشده این بار امیدوارم شماهم دعام کنید. ممنون

تصویر شهر سوال

با سلام
ان‌شاءالله آنچه خیر و صلاح شما است، محقق شود.

سلام
می دونستید تو روایات داریم ارزش آدم ها به چیزهای که اون ها رو خوشحال میکنه یا به گریه میاره . همه شمایی که دعا کردید از نظر من از خدا مشغولیت خواستید شمایی که همسر می خواید یا شمایی که فرزند می خواید استعداد مادر شدن یا همسر داری تون چون بروز نکرده و عرصه ای برای بروزش ندیدید دست از بقیه کارها شستید و دارید منفعل و افسرده میشید شما یی که بچه دار نمیشی حتی اگه بچه دار بشی این قدر بهش توجه می کنی تا بچه لوس بشه و آیندش هم معلوم نیست چی بشه من خودم کسی رو می شناسم که بعد از ۱۴ سال ای وی اف و ۹ بار حاملگی و سقط حالا صاحب ۲ فرزنده که فرزند اولش انقدر مورد توجه قرار گرفت که شب و روز جیغ میکشید وگریه میکرد حالا با ورود بچه دوم بهتره .بچه باید دنبال مادر باشه نه مار فدای روز مره ی بچه شما خودتو مشغول کن تا آرامش بگیری حتما خدا هم دریغ نمی کنه آب نیسانم جواب میده تو مفاتیح هست تو اعمال ماه های رومی .خواهرم بعد از ۵ سال با خوردن آب نیسان حامله شد .
شما هم که میگی عاشق شدی یا شوهر می خوای دنبال کاری برو که آرومت کنه مشغولت کنه احساس مفید بودن کنی از حضرت علی (ع) داریم که کار کن پس اگر کاری نبود خودت را به کاری بزن من خودم هم عاشق بودم هم بعد از مدتی که از عاشقی در اومدم فقط یه شوهر نون حلال خور می خواستم خواستگار داشتم اما جور نمیشد چون خواهر بزرگتر مجرد بود و خانواده رد میکرد خودمم دلم به جلوتر از خواهرم رفتن رضا نبود خودم از دانشگاه پس از گرفتن مدرک کاردانی انصراف دادم وبه کلاس قران رفتم چون قران بهم آ رامش میداد حالا که به فضل پروردگار بی نیاز شدم و به آرامش رسیدم هم خواهرم داره ازدواج میکنه با یه پسر خوب هم من خواستگار دارم که با فکر وتدبیر نه با حول ولا دارم تصمیم می گیرم .
با آرزوی زندگی زیر سایه قران برای شما

حکیمه خانم از اینکه اینقد به خدا اعتماد دارید و به خودتون مسلطید یکم بهتون حسودیم شد...
دعا کنید همه مثل شما با درایت و عقل انتخاب کنن نه با احساسات و قلب.
امروزه همه فقط احساسی انتخاب میکنن البته نه همه ولی اکثریت که متاسفانه خیلی با مشکل روبه رو میشن.
امیدواورم همیشه موفق باشید و دعای همگی هم بر آورده بشه به لطف خدا اگر به صلاحشون باشه...
و من الله توفیق

دوستان عزیز از دعای معراج غافل نشوید، خیلی حاجت دهنده است، مخصوصا خانمهایی که دنبال شوهر میگردن

برای براورده شدن حاجات ۸۰۵تا ذکر یا فاطمه باخلوص نیت کارگشا هست من تجربه کردم -لبخند به زندگی بزنید -به مشکل مثل یه مسله نگاه کنید چند بار مرور وبعد حل -یاعلی مدد خدا نگهار تان

سلام به همه عزیزانی که با جون و دل می نویسند و به هم دلداری میدهند من ۳۱ سالمه و به نوعی از تمام چیزهایی که گفتید کم یا زیاد تجربه دارم به خاطر شرایط زندگیم همیشه دلقکی بودم که که همه را خندوندم و امید دادم به تمام کسانی که پیشم میاند و درد و دل میکنند حرف زدن خوبه اما وقتی خودت با مشکل مواجه میشی دیگه حرفایی که میزدی و یادت میره و یا یه جورایی نمیخوای عملی کنی خیلی وقتا کم میارم الان یکسال دچار این مشکل شدم و خودم مینیم که دیگه اون دلقک نمیتونم باشم و آرامشی نمیتونم به کسی هدیه کنم واسه همین گاهی به خودم و به همه چیز شک میکنم شاید حرف درستی نباشه ولی احساس میکنم خدا هم کم کم داره منو از یاد میبره واین تنهایی آزار دهنده است برام دعا کنید دعا کنید خلاص شم

تصویر شهر سوال

با سلام و تشکر
خدمت شما عرض کنم ما انسانها در زندگی گاهی ممکن است به دلیل فقدان شناخت کافی از ۴سوال اصلی زندگی یعنی از کجا اومدم؟ چرا اومدم ؟ چیکار باید بکنم ؟ آخرش به کجا باید برم؟ دچار سردگمی در زندگی می شویم.
بعضی از مواقع احساس می کنیم که می توانیم سنگ صبور دیگران باشیم ولی به دلیل اینکه به این معمای هستی جوابی نداده ایم و به صورت دقیق خودمان را نمی شناسیم پس خودمان را قبول نداریم و در سنگ صبور بودن تا حدی می توانیم حمایت گری و همدلی و همراهی کنیم بعد از اینکه انرژی مان تمام شد به خودمان برچسب های نامناسب می زنیم.
یک انسان کامل هیچ وقت انرژی اش تمام نمی شود و به قول معروف کم نمی آورد حال اگر ما کم آوردیم به جای برچسب زدن باید یک خود بازنگری داشته باشیم و خود را از نو باز سازی کنیم. در ضمن همیشه در زخم ها ناراحتی ها و تألمات و درد های دیگران سنگ صبور بودن کافی نیست بلکه باید راهکار شناختی و عملی به طرف مقابل داد که فردی می تواند راهکار مفید و مشکل گشایی بدهد که دانش انسان شناسی را نزد استاد آموخته باشد.

بسیار عالی. مهمترین کار انسان چه وقتی شغل داری یا نداری چه وقتی بچه داری یا نداری چه وقتی مجردی یا متاهلی حتی ازدواج عاشقانه چه وقتی خانه داری یا نداری و......چه چه چه...شناخت شناخت شناخت هست.شناخت خود خود خودت از جسم و طبع و روان و روح و استعداد و حتی اسمت ،ماه تولدت ،حساسیت به غذ و آدم ها و محیط و.... گرفته تا ایمان و دینداری و شناخت جهان پیرامون و خدا و هدف و حتی بعد فلسفی حیات وانتظاری که از تو انسان میره و....هست. این خط کلی و هدف اصلی زندکی هست .همه دور و حول این محور میچرخیم......

سلام من با ازدوج کردن مخالف نیستم اما نظرم اینه که ازدواج علاوه بر سن قانونی یک سن عقلانی هم نیاز داره الان من دارم حقوق می خونم و یک سری مسائلی رو تو کتابم می خونم که اصلا اطلاعی نداشتم اگر جوان ها قبل از ازدواج این مسائل رو بدونن دیگه لازم نیست از پله های دادگستری بالا و پایین برن گاهی وقت ها ما فکر می کنیم ازدواج فقط پوشیدن لباس سفیده در صورتی که باید کمی با خودمون فکر کنیم که واقعا می تونیم از پس همه ی مسائل زندگی بر بیایم یا نه؟

تصویر soalcity

با عرض سلام
البته باید توجه کرد که پیوند ازدواج پیش از آنکه پیوندی حقوقی باشد، پیوندی عاطفی است. و کسانی که می توانند این پیوند عاطفی را حفظ نمایند، نیازی به آن قوانین حقوقی ندارند.
همچنین باید توجه کرد که سن مناسب ازدواج را از دست ندهیم. و توجه کنیم که ازدواج دیرهنگام، نمی تواند به اندازه ازدواج به هنگام، پیوند عاطفی بین طرفین ایجاد کند.

سلام تو اين ماه عزيز از خداميخوام مشکل همه رو حل کنه و تموم مريضا رو شفا بده. اونى ک دوسش دارم بيماره و بيماريش طوريه ک بايد منتظر معجزه باشيم تا حل شه ازتون ميخوام برامون دعا کنين. واقعا عاجزانه ازتون ميخوام براى همه بيمارا و بعدهم بيمار من دعاکنين. التماس دعاى فراوون.

سلام زینب جان منم برات دعا کردم ،آخه دلشکسته ام و خدا حرف دلهای شکسته رو زود میشنوه و انشاله زودتر به ارزوت میرسی.
همه حرفهایی که سوسن جون باهات در میون گذاشته رو منم باور و تایید میکنم ،از سوسن جون به خاطر حرفهای خوبش تشکر میکنم
چون حال من رو هم بهتر کرد.برا منم دعا کنید.

سلام ...من یک ساله ی مشکلی دارم که هر شب به خاطرش با گریه میخوابم... مهرو سجاده م از گریه خیس میشه.. توروخدا واسه منم دعا کنین مشکلم حل بشه..یا خدا بهم صبر و تحمل این مشکل رو بده..دیگه نه ذهنم نه بدنم تحمل نداره

تصویر soalcity

با عرض سلام
ان شاء الله خدای متعال همان چه مصلحت شماست، برایتان مقدر فرماید.

ما همیشه تو شک هستیم...اگر خدا گفته میدم خوبه میده!همین!...بی خیال نتیجه شو هر وقت نرسیدی بجای شکایت بخود بقبولون که خدا گرفته چی میخوای بعد بخند بی خیال شو ...آروم..آروم...شد!همونی که میخواستی موقعی که انتظار نداشتی رسید...

سلام منم الان چند ماهه که خواهر بزرگم ازدواج کرده .فرزند اخر خانواده هستم و ۳۰ سالمه و دوست دارم زودتر ازدواج کنم ولی قسمت نمیشه میترسم پیر بشم و مورد تمسخر و ترحم اطرافیان قرار بگیرم

تصویر شهر سوال

با عرض سلام و تحیت محضر شما خواهر گرامی، توجه شما را به نکات زیر جلب می کنم:

۱- هرچند ازدواج زمینه ساز رشد و تعالی است، اما فقدان آن یک نقص نیست. به عبارتی افراد با ازدواج ممکن است با ازدواج کمالی را به دست بیاورند، اما با عدم آن چیزی را از دست نمی دهند.

۲- اینگونه نیست که همه ازدواجها، زمینه ساز رشد و ارامش را فراهم آورد، بسیاری از ازدواجها منجر به شکست و پریشانی می شوند.

۳- ازدواج مساوی با خوشبختی نیست (بسیاری از ازدواج کردن پشیمانند)، و وقتی اینگونه است، ازدواج نکردن نیز مساوی با تیره بختی نیست.

۴- برای خودتان زندگی کنید و نه برای دیگران. اعتماد به نفستان را ارتقائ دهید و قطع نظر از قضاوت دیگران، برای خود ارزش قائل شوید. با خود مهربانتر باشید و از تلقین منفی اجتناب کنید.

مهارتهای جدیدی را فرا بگیرید و وقت خود را پر کنید

تفریح، گردش، ورزش را فراموش نکنید.

۵- نسبت به آینده امیدوار باشید و فرصت را از دست رفته نبینید

۶- تجربه خواهر محترم شما، گویای این است که شما با سن بالاتر نیز می توانید ازدواج کنید.

از درگاه خدای متعال خوشبختی شما را مسئلت دارم.

منم با نازنین تو یه کلاسیم برا جفتمون دعا کنید ما ۱۲ سالمونه از شما ممنونیم

نمیدونم چرا حتی خدا حوصله عبادت و دعا را از من گرفته .یعنی اینقد طرد شدم که حتی حس دعا کردن در مورد ازدواج را هم ندارم یا بدلیل ناامیدی بسیار زیاد از عدم استجابت دعامه ؟؟

تصویر soalcity

با عرض سلام
آنچه ما را از خدا دور می کند، گناهان است. نه آنکه خدا مشتاق بندگان خود نباشد. و اگر کسی رابطه خود با خدا را به درستی درک کند، می داند که هیچ چاره ای جز پناه بردن به خدای متعال ندارد.

به نام خدا
دوستان بزرگوار همه ما حاجاتی داریم وباید حاجات خود را فقط از خدا خواسته وبه بنده خدا روی نیاوریم ..مطلبی را خواندم که برایم جالب بود نوشته شده بود درحق همدیگر دعا کردن خوب است اما خداوند دوست دارد بنده اش برای براورده شدن حاجتش خودش به خدا اصرار کند وعاجزانه از خدا بخواهد وخسته نشود که اگر خسته شود به معنی این است که ازحاجتش دست کشیده....انشاالله همگی حاجت روا شوید...یازهرا ...لااله الاالله

تصویر soalcity

با عرض سلام
البته باید توجه داشت که توسل، روی آوردن به غیر خدا نیست:
http://www.soalcity.ir/node/2098

دوستان عزیز سلام .بخدا از تنهایی خیلی خسته شدم ۲۹ سالمه ۴ماه دیگه ۳۰ سالم میشه. همه خواهر برادرهام ازدواج کردن و فقط من و مامانم با هم زندگی میکنیم . خانواده مذهبی هستیم ولی از بس دعاهایی که بهم گفتن را قبلا انجام دادن و حاجت نگرفتم که دیگه حس و حوصله دعا را ندارم .به زور فقط نماز میخونم اونم شاید آخر وقت .خیلی خیلی ناامیدم. وقتی کسی از دستام و همکارهام را که میبینم عقد میکنن خیلی داخل لاک خودم میرم که چرا من فقط من روزم فرا نمیرسه ؟؟؟خیلی خیلی افسرده و ناامید شدم نمیدونم چی کنم ؟؟واسم دعا کنید و منو راهنمایی کنید؟؟؟زندگی خیلی واسم سخت شده.هر کی رفته حرم امام رضا یا اعتکاف حاجت گرفت ولی فقط من نگرفتم آخه چرا؟؟؟هر چی هم گناهکار باشم خدا مگه به همه لطف نمیکنه؟؟لااقل بخاطر اینکه سال اولم بود که رفتم اعتکاف حاجتم را میداد.سال دوم هم دوباره رفتم به این امید شاید حاجت بگیرم ولی باز نداد.امام رضا هم چند سال به نیت حاجتم رفتم ولی نداد.آخه چرا؟بعضی ها به محض اومدن حاجتشون را گرفتن.دیگه به همه چی شک کردم .دیگه به خدا اعتماد ندارم .من قبلا خیلی دختر با ایمانی بودم و خیلی اعتاداتم قوی بود ولی الان بخاطر حاجتم ایمانم خیلی ضعیف شده .خیلی میترسم کم کم این ایمانم را هم از دست بدم .تو رو خدا راهنمایم کنید

تصویر soalcity

با عرض سلام
و ضمن دعا برای برآورده شدن حاجت تان
اگر به این آیه ایمان آورده باشیم، بزرگترین مشکلات زندگی نیز نمی تواند کوچکترین تاثیری در ایمان ما داشته باشد:
وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ (۶۴ عنکبوت) اين زندگى دنيا چيزى جز سرگرمى و بازى نيست و زندگى واقعى سراى آخرت است، اگر مى‏دانستند!
همچنین نباید با تاخیر یک دوره کوتاه در اجابت دعا، از دعا کردن ناامید شد. بنگرید که حضرت نوح (ع) چندین سال منتظر ماند، تا دعای او علیه کفار به نتیجه بنشیند! همچنین موارد نظیر این مساله بسیار است که با مطالعه آنها، می توانید بر عجله خود، غلبه کنید. و از دعا ناامید نشوید.
علاوه بر اینکه دعا کردن، حتی اگر استجابتی در پی نداشته باشد، خود یک کامیابی بزرگ است. و باید بسیار شکر گزار باشیم که توانسته ایم با معبود خود سخن بگوییم

سلام من ۲۸ سالمه و مثل شما... مشكل خودم يه طرف فشار و عذاب اطافيان بخوصوص پدر و مادر خودم يه طرف تحمل اين وضع اونقدر برام مشكل شده كه از خدا ميخوام زودتر بميرم... كسي رو دوست دارم كه ۳۲ سالشه اما ميگه هنوز نميتونه ازدواج كنه از اينجا رونده و از اونجا مونده ام خدا تنها پناهمه دعا ميكنم فقط كمكم كنه از لطف خدا نا اميد نيستم و ناشكري هم نميكنم فقط خستم خيلي خسته از دست همه ناراحتم و دلشكسته...

تصویر شهر سوال

با عرض سلام و تحیت محضر جنابعالی

از اینکه تحت شرایط نامناسبی قرار دارید متاسفم و از خدای متعال گشایش را برای شما مسئلت دارم.

طبعیتا بالاترین سرمایه شما خوش بینی و امیدواری به لطف خدای متعال است. قدر این سرمایه را بیشتر بدانید.

در مورد ازدواج سعی کنید معیارها را به گونه ای تعدیل کنید تا فرد مورد نظر شرایط را به خود سخت نبینند..
اما اگر همچنان از خواستگاری رسمی شما سر باز زدند، سرمایه گذاری و علاقه خود به ایشان را کنترل و کاهش دهید.

لازم است منابع و استعدادهای درونی خود را شناسایی و پرورش دهید تا از اتکاء به دیگران کاسته شود. مثلا با دنبال کردن برخی از اهداف مانند ادامه تحصیل، فراگیری برخی مهارتها (آرایشگری، خیاطی، طراحی و...) هم سطح اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و هم وقت خود را پر کنید تا کمتر نسبت به این موضوع ذهنتان مشغول شود.

همچنان امیدوار باشید و از منفی بافی خودداری کنید.

در پناه خدای متعال موفق باشید.

سلام دوستان خوب .بنظرتون ازدواج شانسیه؟یعنی کسی که در زندگی خوش شانس است در ازدواجش هم چیز خوبی ه دوست داره نصیبش میشه؟اخه من همیشه در همه زمینه ها خیلی بدشانسی میارم و به قول همه ادم بد شانسی هستم

تصویر soalcity

با عرض سلام
از نظر عقلی و دینی، چیزی به نام شانس وجود ندارد. در واقع انسان از علت بعضی امور، ناآگاه است. نه آنکه بعضی از امور هیچ علتی نداشته باشند. حال عده ای با بی دقتی، اموری که علت آنها را نمی شناسند، شانسی می خوانند.
و البته توجه داشته باشید که فال خیر زدن و خوش بینی، توصیه شده است. و همین نوع نگاه میتواند بعضی از امور ناخوشایند را از انسان دور کند. از جمله آنکه پیامبر (ص) می فرمایند: تَفَأَّلْ بِالْخَيْرِ تَنْجَحْ (تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص ۱۰۴) نیک اندیش باش، تا کامیاب شوی

سلام تورو خدا واسه منم دعا کنید به کسی که دوسش دارم برسم هر دفعه همه چی واسه ازدواج جور میشه یه مشکلی پیش میا که بهم میخوره دیگه دارم دیوونه مشم......

با سلام به همه عزیزان امیدوارم که همه به ارزوشون زودتر برسن و من ی تجربه کردم میخوام همه هم از ان تاثیر ببینند من به سوره یاسین خیلی اعتقاد دارم ۴۰روز هر روز یک با ر سوره یاسین را با اخلاص و در خلوت که فقط به خدا فکر کنی و از تمام متعلقات دنیوی خارج شوی و با حالات روحانی خوانده و در آخر به یه تکه نانی فوت کند وقتی چهل روز با چهل بار خواندن تمام شد ان نان را بخورد به هر حاجتی که نیت کرده بود میرسد به شرطی که شک نکند حتی اگر تو ذهنش زره ای شک داشته باشد تاثیرش را نمیبیند لطفا عمل کنید و مرا نیز دعا کنید

منم چند ساله حاجتی دارم خیلی تلاش کردم در اماکن مقدس نمازها و دعاهای زیادی خواندم خیلی نگرانم که "ایمانم را از دست بدهم"

تصویر soalcity

با عرض سلام
ادعای ایمان در طول زندگی ما محک می خورد:
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا (۲۱۴ بقره) مى‏ پنداريد كه به بهشت خواهيد رفت؟ و هنوز آنچه بر سر پيشينيان شما آمده، بر سر شما نيامده؟ به ايشان سختى و رنج رسيد و متزلزل شدند.
ایمانی که به خاطر خواسته های مادی و دنیایی از بین برود، از ابتدا نیز حقیقت راسخی نداشته است. و اشتباه بزرگی است که برای به دست آوردن دنیا، آخرت را از دست بدهیم.
بنابراین توصیه می شود که شناخت خود از خدا، دنیا را تصحیح کنید. که نه خدای متعال تمام منافع مادی را به پای بندگانش می ریزد که بهترین بندگان او، در سخت ترین رنج ها بودند. و نه دنیا ارزشی دارد که انسان آن را به زندگی جاویدان ترجیح دهد.

سلام لطفا سوال مرا پاسخ دهید
سالهاست که در مساله ازدواج از خدا کمک خواسته ام و بعد هر نماز ودعا همسری با ویژگیها وشرایط مورد نظرم را از خدا میخواهم ولی کسانی که به خواستگاری میایند ان شرایط را ندارند من با وجود اینکه ۳۲ سالم شده همچنان جواب رد میدهم و منتظر استجابت دعایم هستم هیشه از نظر دیگران کارم اشتباه وغیر منطقی بوده ولی همچنان ادامه دادم و اعتقاد داشتم اگر خدا بخواهد میشود در ضمن من همسری را از خدا خواستم که شرایطش مثل خودم باشه پس غیر ممکن نیست ولی مشکل اینجاست که جدیدا دچار تردید شدم که با توجه به سنم همچنان منتظر استجابت دعایم بمانم یانه ؟ یا نامید شوم و به یکی از همین افراد جواب دهم که این از نظر من یعنی نامیدشدن و حذف خدا از زندگی ام.

تصویر soalcity

با عرض سلام
انسان همیشه باید در کنار آرمان هایش، واقعیت ها را هم در نظر بگیرد. در این صورت، آرمان ها، معیارها و مطلوب ها را به تصویر می کشند و بعد با توجه به همین معیارها، نزدیک ترین حالت به آنها انتخاب می شود. نه آنکه بر خود آن مطلوب جمود ورزیده شود. پس نکته اول آن است که از واقعیت ها غافل نشوید.
مطلب دوم این که اگر خواسته ای از خدای متعال دارید، باید در نظر داشته باشید که خدای متعال، حکیم است. در نتیجه اگر خواسته شما، غیر منطقی باشد، آن را اجابت نمی کند. این مطلب را بدین جهت بیان کردم که مسائلی نظیر اخلاق حسنه و ... که از مهم ترین شرایط همسر هستند، در روز خواستگاری صد در صد مشخص نمی شود. و تنها مسائلی مثل میزان ثروت، قیافه او قابل تشخیص است که نمی تواند مهم ترین شرایط یک همسر باشد. بنابراین شاید شرایطی که شما بر روی آن اصرار می ورزید، از اصل نا به جا باشد.
مطلب سوم اینکه همیشه باید در کنار دعا، صفت رضا را هم داشته باشیم. و توجه کنیم که حتی اگر دعایمان مستجاب نشود، در خشنودی ما از پروردگار تاثیری نگذارد. خصوصا با توجه به اینکه ما هرگز به تمام آنچه به صلاحمان است، آگاهی نداریم و چه بسا مطالب اشتباهی را از خدا خواسته باشیم:
وَ عَسى‏ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (۲۱۶ بقره) . چه بسا چيزى را خوش نداشته باشيد، حال آن كه خيرِ شما در آن است. و يا چيزى را دوست داشته باشيد، حال آنكه شرِّ شما در آن است. و خدا مى‏ داند، و شما نمى‏ دانيد
و نکته آخر آنکه یکی از شرایط استجابت دعا، بندگی حقیقی است.
وَ أَوْفُوا بِعَهْدي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ (۴۰ بقره) به پيمانى كه با من بسته‏ ايد وفا كنيد، تا من نيز به پيمان شما وفا كنم.
و کسی که بندگی حقیقی دارد، دنیای فانی را آن قدر باارزش نمی داند که به خاطر آن، آخرت خود را تباه کند.

دوستان گلم منم براازدواج چندنوع دعاروباهم خوندم به مدت چهل روز.حاجت هم گرفتم.بخداقبل از۴۰روزخواستگاری برام اومده که همه انگشت به دهن موندن.۴۰روزدعای یستشیر.۴۰روزسوره طه.روزی ۴۰بارسوره حمد.آیه رب لاتذرنی فردآ وانت خیرالوارثین.فقط امتحان کنین

اون آیه رو هم روزی۴۰بار میخوندی؟روزاییکه عذر شرعی داشتی ادامه میدادی؟

سلام
من ۲۶ سالمه در تصمیم گیری ضعیف عمل میکنم چه دعایی بهتر برای قدرت گرفتن .................؟
همیشه پاینده باشید

تصویر شهر سوال

با سلام خدمت شما و تشکر از سوالی که مطرح فرمودید:

ظاهرا دعای خاصی نسبت به این امر وجود ندارد بلکه در دعاهای عام خود از خدا باید این امر را بطلبیم ولی باید بدانیم که قدرت در تصمیم گیری امری نیست که فقط با ذکر یا دعا حل شود و ما توقع داشته باشیم که ذکری یا دعایی بخوانیم و ضعف در تصمیم گیری ما حل شود. بلکه عواملی در این امر موثر هستند،مانند:

۱- تقویت اعتماد به نفس که حس اعتماد به نفس به انسان اجازه می دهد آزاد و مقتدرانه تصمیم بگیرید
۲- یا عامل دیگر در قدرت بر تصمیم گیری که تقویت اراده است که خوبست برای تقویت اراده این دعای امام سجاد علیه السلام خوانده شود:
اللَّهُمَّ ارْفَعْنِی فِی أَعْلَى دَرَجَاتِ هَذِهِ النُّدْبَةِ وَ أَعِنِّی بِعَزْمِ‏الْإِرَادَة «خدایا مرا به بالاترین درجات این دعوت بالا ببر، و با عطا کردن اراده ای استوار کمکم کن.»

۳- اطلاعات درست، نسبت به مسئله مورد نظر
۴- توجه کامل نسبت به تمام جوانب موضوع
۵- مشورت با افراد متخصص و خبره و آگاه

مراعات این امور به انسان کمک می کند تا ضعف در تصمیم گیری‌اش حل شود.

موفق باشید.

سلام
من خیلی سعی میکنم تو دعاهام این ویژگی ها باشه
الان سالهاست که دارم خدارو صدا می زنم و ازش می خوام که ازدواج کنم
اما نمیدونم چرا دعام مستجاب نمیشه
این وضع منو خسته کرده هر بار با اشک وآه دعا میکنم
تقریبا برای هر کسی دعا کردم دعام مستجاب شده اما برای خودم نه
خواهش میکنم برای من دعا کنید
این شرایطم رو اصلا دوست ندارم
و فقط از خدا همین رو میخوام

سلام میخواستم بگم به همه برادران و خواهران بزرگترم من یه پسر۲۱ ساله هستم که مثل همه شما تو زندگیم عاشق یه دختر شدم وبرای بدست اوردنش با کمک همین سایت خیلی خیلی ادم با خدایی شدم ادم خوبی بودم ولی از زمانی که عاشق شدم رو به نماز شب.دعاهای زیادی مثل دعای معراج.کمیل.توسل.زیارت عاشورا و خیلی خیلی دعاهای دیگه رو اوردم وخیلی خدارو التماس کردم حتی تا حرم امام رضا {ع}رفتم.اونو به خیلیها قسم دادم و واستش کردم پیش خدا که اون دخترو به من بده . چون بچه هیئاتی هم بودم و هر هفته یکی دوبار هیئات میرفتم از اقام ابالفضل هم خاستم کارمو راه بندازه بلاخره جوری شدم که بهترین سرگرمیم نماز. هیئات. بود جوری بود که تمام قران را هم تمام کردم. تاجایی که تمام رفتارهام رو سعی کردم با قران مطابقت بدم حتی موسیقی رو برا خودم قطع کردم. رفت و اومدم را با رفیقای خودم قطع کردم تمام وقت خودمو برا خدا میذاشتم نمیدونم که شما به این فال گیرها اعتقاد دارید یا نه اما اینی که من میگم با همه فرق میکنه از این تو کوچه و بازاریها نیست کسیه که یک شب یه ملائکه به خوابش میاد که به اون امر میشه که خدا فرموده من به تو یه قدرتی میدم که کار بنده های منو راه بیندازی. خلاصه از اون شب یه ادم دیگه شد. به قدرتی رسید که از تمامی نقاط کشور بهش زنگ میزنند. میان پیشش که براشون فال بگیره. از اقواممون هم هست بخدا همه انها حقیقتی هستند که فقط باید باورشون کنیث با اعتقائت. بلاخره من رفتم مشکلمو بهش گفتم . او گفت اون دختری که تو میخوایی بهش میرسی من خوشحال شدم و از اون روز بیشترهم برای بدست اوردنش تلاشمو دو برابر کردم تا چند وقت دو دل بودم و مرتب بهش زنگ میزذم همش بهم جواب خوبی میداد تا یک روز رفتم خونش و فالمو گرفت و من بعد گفتم که ایندمو ببین . ببین که اصلا اون دختر ستارش مال من هست یا نه؟ گفت مال تو نیست یعنی تو بهش میرسی اما کارتون سرانجام نداره منم بخاطر همین پامو کشیدم بیرون و فراموشش کردم میخوام اینو بگم که هر ادمی تو این دنیا یه ستاره داره که فقط لایق همونه پس اصلا نمیخواد جوش بزنید زندگی امام حسن عسکری{ع}رو در نظر بگیرد که زن ان امام فقط خواب دید که یک جوان در یک کشور دیگه است و به اون کشور سفر کرد و با امام روبه رو شد و به امام ابراز علاقه کرد و بهم رسیدند و پسری به نام امام زمان {ع} خدا به انها داد و توجه کنید به سوره نور ایه۲۶ که میگه{الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ}-{یعنی}{ زنان پليد براى مردان پليدند و مردان پليد براى زنان پليد و زنان پاك براى مردان پاكند و مردان پاك براى زنان پاك اينان از آنچه در باره ايشان مى‏گويند بر كنارند براى آنان آمرزش و روزى نيكو خواهد بود} پس باید بدونیم که اگه اون چیزی که از خدا خواستیم و بهش نرسیدیم حکمت و خواست خداست و بهتر از اونو به ما میده پس ناراحت نباشیم از همه ممنونم که مطلب منو خواندند هر کسی که براش سوال پیش اومد از همینجا سوال بپرسه تا جوابشو بدم و امیدوارم که هرکس هرچی از خدا میخواد اگه لیاقتشو داره بهش برسه.ممنون از سایت خوب سوال سیتی.

تصویر soalcity

با عرض سلام
اینکه انسان بر سر یک خواسته دنیایی بیش از حد اصرار نکند و اجازه ندهد هیجانات گذران دوران نوجوانی زندگی او را فلج کند بسیار خوب است و این رفتار شما قابل تحسین است.
اما غیب گویی و بررسی ستاره و ... هیچ تائید شرعی ندارند. عالم به اسرار غیب خدای متعال است که بعضی از اخبار غیب را به میزان نیاز در اختیار پیامبران و اولیای خاص خود قرار می دهد و اکثر کسانی که شما به آنها اشاره کرده اید، بیهوده گو هستند.
باید توجه کرد که هر چه برایمان عجیب باشد، لزوما به معنای کرامت دیگران نیست. حتی ممکن است عده ای با گناهان بسیار بزرگ، اجنه ای را به خدمت گرفته، و اجنه آنها را از اخبار غیبی مطلع کنند.

سلام آقا رامین خوبی؟داستانتو خوندم خیلی متاثر شدم منم شرایط ترو دارم و به یکی دل بستم شماره اون فالگیر روبهم میدی خواهش میکنم التماستون میکنم بهم بدین نیاز دارم

تصویر شهر سوال

با سلام و احترام
اکثر این افراد، افرادی شیاد و دروغگو هستند.

التماس دعا

سلام امیدوارم همه به حاجاتشون برسن،برای همه دعامیکنم خواهش وتمنامیکنم شماهم واسه من دعاکن

سلام زینب خانم.خدا کنه موقعی ک من این پیامو مینویسم ب حاجتت رسیده باشی ولی ب هر حال من فقط همینو بت بگم ک راس میگن دعای بقیه بیشتر میگیره تا دعای خودمون.منم ی جوون ۱۷ ساله ام و ب دنبال براورده شدن حاجتم هستم.من اهل شعار دادن نیستم برا همین برات دعا میکنم چون تا حدودی درکت میکم.خدا کنه پیاممو ببینی برا منم دعا کنی.

سلام تو رو خدا واسه منم دعا کنید بنده ۲۷ ساله ای هستم که دقیفا یه سال قبل گناه خیلی بدی کردم الان دارم میسوزم از کرده خودم پشیمونم اما نمیتونم خودمو ببخشم تو رو خدا دعا کنید خدا منو ببخشه و حاجتمو بده قبلا هم بنده خوبی نبودم اما تو اون یه ماه بدترین بنده خدا شدم خیلی بد حالا دارم چوبشو میخورم، ایشاله خدا به حق بزرگیش حاجت همه شما رو بده بعدشم حاجت من روسیاه گناهکارو بده

تصویر soalcity

سلام
ضمن دعا برای جلب رحمت الهی
این نکته را لازم به ذکر می دانیم که هیچ گاه نباید از رحمت الهی مایوس شد.

salam.manam khaili moshkel daram mishe doam konid?‎
mer30

خدایا تو به حق آبروی فاطمه زهرا همه ادما رو به حاجتشون برسون اخه همه یه مشکل دران اونم ازدواجه

سلام سارا خانم نمیشه اینجوری حرف زد لطفا یا شماره تلفن یا ایمیل را با همکاری سایت سوال سیتی بهم بده تا بیشتر باهم حرف بزنیم.ممنون از سایت سوال سیتی.

سلام
من ۲۷ سالمه خیلی زیاد خواستگار داشتم ولی به خاطر اینکه درس میخوندم همه رو رد کردم تا بعد از فارغ التحصیل شدن ازدواج کنم ولی حالا دیگه کم خواستگار دارم و اون همسری که دلم می خواد پیدا نمی شه من خیلی دعا خوندم و دعا کردم حتی نماز شب هم خوندم اما نمیدونم چرا حاجتم برآورده نمی شه الان چند سالی که دارم خدارو صدا می زنم و ازش می خوام که با همسر ایده آلی ازدواج کنم اما نمیدونم چرا خدا حاجتمو نمیده و دعام مستجاب نمیشه مامانم و خواهرم حتی دعام می کنن نمیدونم چرا دعای اونام اجابت نمی شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
این وضع منو خسته کرده هر بار با اشک وآه دعا میکنم
برای هر کسی دعا کردم دعام مستجاب شده اما برای خودم نه
تو رو خدا برای من دعا کنید
این شرایطم رو اصلا دوست ندارم منی که اون همه خواستگار داشتم حالا همه میگن ....................................
و فقط از خدا همین رو میخوام که کمکم کنه من امیدمو از دست نمیدم بازم به خدا توکل میکنم که فقط خدا مشکل گشاست و بس
التماس دعا........................................

من و همسرم عاشقانه با هم عقد کردیم و الان حدود یکسال و دوماهه که در دوران نامزدی(عقد) بسر میبریم،چند وقتی هست که همسرم میگه دیگه دوستم نداره و الان حدود ۳ماهه که میگه باید از هم جدا شیم،من خیلی دوستش دارم ،می خواد طلاقم بده و من هر کاری که می تونستم انجام دادم تا منصرفش کنم، حتی خواهش کردم اما فایده نداره و گفت فکرامو میکنم و بهت خبر میدم. نمی گم من مقصر نبودم اما دلایلی که برای طلاق می آورد بیشتر بهانه هست تا دلیل، حالا باید چیکار کنم، یک هفته است که منتظرم به من زنگ بزنه و نتیجه تفکراتش رو بگه که باید چیکار کنیم، خودش بیشتر طلاق میخواد،دارم می میرم، چطور میتونم راضی اش کنم؟چه دعایی باید کنم؟میشه برام دعا کنید که طلاقم نده.

تصویر شهر سوال

با تقدیم سلام و تحیت محضر جنابعالی
از وضعیت پیش آمده برای جنابعالی متاسفم و از خدای حکیم فرج و گشایش را برای جنابعالی مسئلت دارم.
قبل از هر چیز لازم است ارزیابی دقیقی هم از شخصیت شما و همسرتان و هم از نحوه تعامل شما با یکدیگر در مدت عقد صورت بگیرید تا علت این وضعیت مشخص گردد، لذا لازم است شما به صورت حضوری با یک مشاور در ارتباط باشید و یا با ۰۹۶۴۰۰ بخش مشاوره در تماس باشید.
در عین حال توجه داشته باشید که یکی از عوامل آسیب زا طولانی شدن دوره عقد است، اما پیشنهاد می شود تا همسر شما به یک ثبات عاطفی و اطمینان قلبی نرسیده اند، زندگی مشترک را آغاز نکنید چون:
اگر ایشان واقعا شما را دوست نداشته باشند ممکن است بی میلی وی به شما پس از ازدواج تشدید شود و زمینه ساز مشکلات بعدی گردد. مادامیکه نظر ایشان تغییر اساسی نکند و شما نسبت به این تغییر مطمئن نباشید زندگی مشترک با وی به صلاح شما نیست هر چند که تحمل جدایی برای شما دشوار باشد.

مجددا از خدای متعال خوشبختی شما را مسئلت می کنیم.

سلام به همه ی دوستان،من در تعجبم که چرا باید همه دختر خانم ها واسه ی ازدواج با یک آقا پسری که نمیدونه میتونه خوشبختش کنه یا اینقدر دعا میکنه!سخت در اشتباه هستین دوستان چون ازدواج به عشق و علاقه فانی نیست!خواهشآ منطقی فکر کنید دوستان نه یا احساس

دلم گرفته از خودم.فقط می گم خدا خیلی هوامو داره یه وقت هایی هست شرمنده خدا می شم.خدایا جبران می کنم همه چیو.فقط تنهام نذار ...فقط من عاشقه یکیم اون هم عاشقه منه ولی فعلا شرایط جور نیست ۲۴ سالم شده دلم می خواد زود بریم سر خونه زندگیمون دلم شور می زنه یه وقت هایی از ترس از دست داشتنش گریه می کنم سر نمازه.چی کار کنم زود حاجت روا شم

تصویر شهر سوال

باعرض سلام و تشکر
مشخص نیست شما به چه خاطر شرمنده خدا شدی و یا اینکه برای چی و چرا می خواهی جبران کنی و چیو می خوای جبران کنی؟ اما ترس و اضطراب و و وابستگی شما نسبت به یک شخصی که کاملا منطق و شناخت و هم چنین احساسات و هیجانات شما را به خودش مشغول کرده و احساس نگرانی در شما ایجاد کرده است بسیار محسوس است، گریه، دلشوره، ترس از دست دادن نشانه وابستگی شماست که باید در یک گفت و گوی مشاوره ای با مشاوره باز شده و راهکار به شما داده شود. اما به هر حال شما باید مسیر منطقی و کم آسیب تری برای انتخاب شریک زندگی انتخاب کنید و وابستگی مانند آب گل آلود و یا آسمانی پر از غبار است شما بدی ها و خوبی ها را به صورت واضح نمی توانید ببینید و چون وابسته اید فقط نقاط مثبت و خوبی های ایشان را می بینید و تفاوت ها و ویژگی های شخصیتی، فرهنگ و سایر فاکتورهای مهم برای زندگی ر ا به درستی لحاظ نمی کنید. پس شما نباید به خاطر شرایط و یا سن یا موضوع دیگر فریب احساسات خودتان را بخورید و بدون تأیید یک روان شناس وارد زندگی مشترک شوید بلکه باید ابتدا باید اضطراب و استرس و مشکلاتی که باعث به وجود آمدن این وابستگی شده و نیازها و کمبود هایی که باعث شده شما به یک وابستگی پناه ببرید شناسایی شود از طرفی با آزاد شدن فکر و منطق از زندان احساسات عجول و غیر واقع نگر به استقلال فکری برسید بعد تصمیم مناسب برای زندگی خود بگیرید موفق باشید.

سلام خدمت تمام دوستان گلم .. اگه میخواهید دعاتون مستجاب بشه اینکار هارو انجام بدید ۱. صدقه دادن ۲. دعا برای دیگران در دعا های پنهانی خود ۳. صلوات فرستادن بطوری ک امام علی {ع} می فرماید صلوات بهترین دعا هاست ۴. به مسجد رفتن ۵ . درهنگام طلوع فجر دعا کردن ...... انشا الله که حاجت همتون روا بشه یا علی

سلام من ۲۵سالمه واقعا نا امیدم از زندگی به هم سن و سالام که نگاه میکنم و میبینم دارن زندگی میکنن راحت خانواده تشکیل دادن وخوشبختن غبطه میخورم احساس میکنم خدا منو دوس نداره که داره منو از داشتن خانواده محروم میکنه دلم آتیش گرفته که چرا من باید از این دنیا سهمم تنهایی باشه سهمم بی کسی باشه ،دعاهامم مستجاب نمیشه نمیدونم چرا آدم گناهکاری هم نیستم اگرم بودم توبه کردم ولی خدا به وعدش عمل نمیکنه آخه من جز دعا چیکار میتونم بکنم آخه جز خدا ازکی بخوام شاید اگه کسه دیگه دعام کنه خدا گوشه چشمی هم به من نگاه کن پس شمارو قسم میدم به حق پنج تن از ته دل منودعا کنین مشکلم حل بشه

تصویر شهر سوال

باعرض سلام و تشکر
خدمت شما عرض کنم حقیقت زندگی ما انسان ها رشد و رسیدن به کمال است و شکوفایی استعداد های خدادادی است اگر چه ازدواج و تشکیل زندگی به منظور پاسخ دهی به بخشی از نیازها، عواطف و احساسات مفید است چون انسان یک موجود اجتماعی است و از زمان خلقت این موجود از ساده ترین ارتباطات گرفته تا پیچیده ترین ارتباطات اجتماعی از طریق یادگیری های اجتماعی نسل به نسل منتقل شده است تا حدی که در حال حاضر شما از اینکه در کنار یک فردی زندگی زناشویی ندارید دچار احساس نگرانی، بی ارزشی و نا امیدی و دیگر احساسات منفی و ناخوشایند هستید.

اگر چه تشکیل زندگی مهم است ولی اساس خلقت انسان و تمام خوشی ها و خوشبختی های زمین و آسمان در ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خلاصه نشده است و تمرکز بیش از حد همراه با افکار منفی و پیش بینی های منفی از آینده ای که برای هیچ کس مشخص نیست از طرفی در کنار این افکار، مقایسه خود با دیگران و فاجعه ساختن از تأخیر در ازدواجتان باعث به وجود آمدن افسردگی شده است.

سن ۲۵ سال با توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی سن شروع برای خواستگاری است و شما نباید خود را مانند یک انسان ۳۵ سال یا ۴۰ سال تصور کنید که البته در آن سن هم می توان شاد بود و ذهن و روان را مملو از انرژی و لذت کرد. با خود بگویید آیا زندگی و نفس کشیدن و احساس لذت تنها و تنها در ازدواج است آیا افرادی که ازدواج کرده اند آزاد شده و مملو از شادی هستند یا با وظایف جدید و محدودیت ها جدیدی روبروهستند پس قدری واقع نگر باشید و افکار منفی که جنبه اتوماتیک و خودکار در حال حاضر دارند و شما اکنون فقط هیجان و احساس متأثر از آن افکار منفی را می احساس می کنید را شناسایی کنید این افکار اوقات شما و حال شما را خراب می کنند. با تمرکز بر سایر موقعیت های زندگی و برنامه ریزی هدفمند و جزیی به زندگی خود رونقی دوباره ببخشید و باورها و اعتقادات و رفتارها مذهبی را تنها و تنها برای سیقلی روح و جان انجام دهید زیرا چه بسا افرادی که هیچ توکل و توسلی ندارند ولی امورد مادی و دنیوی خود را از مسیر منطقی دنبال می کنند و برخی مواقع هم به دست زمان می سپارند و موفق هم هستند. اما به نظر می رسد شما از خدای متعال انتظار امری برخلاف مسیر عادی و منطقی دارید و دقیقا هم برای خدا تعیین تکلیف می کنید پس با مرور دوباره به مفاهیم مذهبی سعی کنید بدون قید و شرطی آنها را انجام دهید و باور داشته باشید و آن ها را به امید گره گشایی از زندگی انجام ندهید و مسایل دنیوی خود را مانند دیگران از راه عادی و منطقی دنبال کنید و جاهایی که امور در دست شما نیست به زمان محول کنید. موفق باشید.

سلام بر خواهرا و برداران خوب و مومن و انسان دوستم که در مورد همه موارد نظر میدینو دلتون پاکه-من دختری هستم ۳۲ ساله که خواستگار دارم اما نمیدونم چی میشه کلا به ازدواج ختم نمیشه از نظر زیبایی خدارو شکر خوب هستم نمیگم همه چیز ازدواجه اما خوب همه دوستام ازدواج کردن و من شغلی ندارم که به اون تکیه کنم منم از این زندگی تکراری و پوچ خسته شدم و فکر میکنم نیاز به یه هم صحبت و یه شریک زندگی دارم همه خواستگارام از خودم کوچکترن و بعد میگن خوب خوانوامون موافقت نکردن به مشکل میخوریم خواهش میکنم منم تو دعاهاتون دعا کنین من رو سیاهم منم برای هرکس دعا میکنم برآورده میشه اما برای خودم نه -دارم از لطف خدا نا انمید میشم و به گناه کشیده میشم ------------التماس دعا

سلام دوستان. اینو بدونیدتوزندگی همه مشکل وجود داره.اما نوعش فرق میکنه.اما بعضی وقتا دست ظرفیت ادماس بعضی ادما تحمل میکنن اما بعضیا نسبت به خدا ناامید میشن که این خودش بدترین چیزه. هر ادمی
با امیدهست که میتونه زندگیشو کنه. یادتون باشه گذر زمان هست که همه چیزو درست میکنه. زمانی میرسه که میگید ای کاش اون زمان این همه فکر نکرده بودمو غصه نخورده بودم.
مطمعن باشید هر چیزی که واسه ما اتفاق نمیفته حکمتی تو اون هست. فقط باید صبر کردو فهمید. اون خواهرایی هم که مشکل ازدواج دارن به خاطر بعضی از شرایط، این چیزی نیست
که ما زوری ازخدا بخوایم واینو مطمعن باشید هرکسی یه نیمه گم شده داره یکی توسن کم یکی هم توسن بالاتر. تاتقدیر خدا کی باشه ا ماهیچکی نمیدونه.پس امروزمونو خراب نکنیم بخاطر فردا.دوستان واسه منم دعا کنیدمشکل منم حل شه. التماس دعا

من۲۲ سالمه هنوزوقت ازدواج کردنم نیست ولی برا همه دختراکه آرزودارن ازدواج کنن دعا میکنم خدایا خدای بزرگ وزیبای من توکه هرلحظه دستان ناامیدم رابه گرمی گرفتی وفشردی تورابه جلال وعظمتت سوگند بخت همه ی دخترا وپسراروبازکن خدایا اجازه نده دامان پاکشان به گناه آلوده شه آمین

سلام به همه بنده های خدا
خدایی که مارو از هیچ و نیستی خلق کرده حتما برای آینده و زندگی و کمبودها و نیاز ما برنامه داره. یک پدر قبل از تولد فرزندش به بزرگ شدن و تحصیل و لباس و غذا و ازدواج و خونه و........ فرزندش برنامه ریزی میکنه تا فرزندش در آسایش باشه.حتی اگر اون فرزند خوب نباشه. چون پاره تنشه. چون از وجود خودشه. حالا خدایی با این مرام و دست و دلبازی واسه آسایش و زندگی ما برنامه نداره؟؟؟؟
حتما که داره
یک بچه رو اگر خیلی دوست داشته باشی میبوسی و صورتش رو نیشگون میگیری.گازش میگیری. مبندازیش بالا و پایین. چون ازش خوشت میاد. ولی اون بچه شاکی میشه.گریه میکنه.داد میزنه. ولی تو دوستش داری و قطعا نمیخوای بهش آسیب بزنی.
خدای مهربون با این همه مهربونیش عاشق بنده هاشه
برای خدا مثل کودکی باش که وقتی پرتت میکنه هوا بهش ایمان داشته باش که حتما میگیرتت. امیدوار باش و باهاش حال کن
بخند و شکرگذارش باش
پروردگارا من این کلبه فقیرانه دلم آنی دارم که تو در عرش کبریایی خودت همچو آنی نداری. من خدایی چون تو دارم و تو خدایی همچون خود نداری

التماس دعا

خوش بحالتون ک مجردین من ی آدم متاهلم ۱۹ سالمه و از ۱۶ سالگی ازدواج کردم مثل سگ پشیمونم چون نامزدم اونی ک من میخوام نیست و نمیتونه باشه میخام ازش جداشم اما بابام نمیذاره بچه ها تو رو جون عزیزاتون برام دعا کنین ک بابام بفهمه اون ب درد من نمیخوره.توروقرآن دعاکنین برام...انشاالله ک شما هم ب خواسته هاتون برسین خدایا ب بزرگیت قسمت میدم هرکی هر حاجتی داره مستجاب بشه..

با سلام منم مثل بقیه دوستان تو زندگی مشکلات زیاد داشتم ۳۵ سالمه با پدرم که مسن هست مریض زندگی میکنم بقیه خواهربرادرم ازدواج کردن خودتون رو جای من بذارید اینهمه شکایت نکینید ببینیند من با داغ مادرم مریضی پدرم و تنهایی خودم شب رو روز روزرو شب میکنم صبح تا شب خونه ستم باید به خوراک قرص و دارو پدرم برسم از تنهایی مریض شدم شماها مشکلتون فقط اینه که ازدواج نکردین ببینید من یکه و تنها چقدر مشکلات دارم حرف دلموبه مادرم تمام غصه هامو به مادرم میگفتم اونم خداازم گرفت حرفام تو دلم ورم کرده بخدا میمیرم از اینهمه شرایط سختی که خدا برام خواسته با این همه فقط به رستاخیز و حیات اخرت امیدوارم . یه مدتی بود فامیلا پسری بود غیر مستقیم با کاراش و اعمال غیر مستقیمش احساس کرده بودم که نظری برا من داره و حس دوست داشتنی داره که نمیتونه ابراز کنه با خودم فکر میکردم که شاید نمیتونه علنی کنه شاید وقتش هنوز نرسیده خلاصه با کاراش توجه و احساسم رو به طرف خودش کشیده بود تا اینکه مدتی پیش شنیدم با دختری دیگه قراره نامزد کنه باور کنین همون لحظه که شنیدم یه گرمای غیر قابل وصف از قلبم بلند شد قلبم از درد تیر کشید فقط از خدا میخوام همون جور که نامردانه احساسات من رو بازی گرفت خدا به بازیش بگیره و حق منو خدا بزرگم که جز اون تو زندگی کسی رو ندارم اون حق منو ازش بگیره چون خدا تو دلهای شکسته هست به این حرف ایمان دارم از خدا میخوام که به سزای اعمالش برسونه ازتون میخوام برامنم دعا کنین

تصویر soalcity

سلام
از خدای متعال برای شما دو چیز خواستاریم:
۱-گشایشی برای زندگی راحت تر
۲- بصیرتی بر اجر خود که با میل و گوارایی به والدین خود خدمت کنید. که با این بصیرت به صبر نیز نیاز نخواهید داشت.

به اونايي فكر كنيد كه ٢٠سالگي ازدواج كردن با بهترينا و همه گفتن خوشبختن ولي مثلا ٣٥ سالگي با خيانت شوهرش اينكه شوهرش ازش سير شده شوهرش طلا قش داده، حالا سر پله اول ،پس هر كسي سرنوشتي داره كه معلوم نيست خوبه يا بده،پس فقط بايد دعا كرد كه نااميدي كفر است و اجر صابرين بدون حسابه

اجر صابرين بي حساب است و نا اميدي از رحمت خدا كفراست

سلام به همه دختر و پسرای ...
یادمه چند سال پیش که درباره دعا تحقیق می کردم یکی از موضوعاتی که برام جالب بود این بود که نگیم خدا اگه خواستی حاجتم رو بده بلکه با اصرار از خدا حاجتمون رو بخوایم ولی برای خدا زمان اجابت رو مشخص نکنیم!
اگه دعا اجابت نمیشه چند تا دلیل داره
۱. به صلاح مون نیست
۲. حاجت مون برآورده شده ولی چون خدا دوست داره بنده بیشتر باهاش حرف بزنه حاجتش رو به تأخیر میندازه
اگه وضعیت الان مون رو با وضعیت قبل از دعا مقایسه کنیم متوجه میشیم که چقدر تغییر کردیم پس دعا یکی از راه های پاکسازی انسان و صبر از خصوصیات افراد مؤمن و متقی است.
یادمون باشه خدا دوسمون داره که میخواد باهاش بیشتر حرف بزنیم
پس به خودمون افتخار کنیم و راه مون رو ادامه بدیم
یادمون باشه شیطون لحظه لحظه با ماست تا ما رو از این راهی که در پیش گرفتیم منحرف کنه و ما رو از رحمت خدا ناامید کنه و به فرموده حضرت علی ناامیدی بزرگترین گناه است
پس بیایید تو این شبهای عزیز رمضان از خدا بخوایم که خدایا ما رو از رحمت خود ناامید کنم
و یه بند خیلی قشنگ که از دعای عرفه گرفته شده:
پروردگارا سرنوشت مرا خیر بنویس
تقدیری مبارک
تا هر چه را تو دیر میخواهی زود نخواهم
و هر چه را تو زود میخواهی دیر نخواهم

التماس دعا خیلی

باسلام
منم تازه با این سایت اشنا شدم از نظرهای دوستان خیلی خوشم اومد
منم شنیدم که اگه واسه دیگران دعا کنیم مستجاب میشه
پس تو رو خدا همتون هم واسه من که ۳۰ سالمه ازدواج نکردم واز زندگی خسته شدم
دعا کنید که یه ازدواج خوب نصیبم بشه
پس بیاین برای خوشبختی و ازدواج موفق همه مجردا یه صلوات بفرستیم
الهم صل علی محمد وال محمد

سلام

سلام,ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تون...میخواستم نظر دوستان رو راجع به سایت های همسریابی مثل دوهمدم و بهترین همسر و.... رو بدونم,ممنون.

تصویر شهر سوال

با سلام و احترام
ما چنین سایتهایی رو توصیه نمیکنیم.

سلامخدمت همه دوستان خوب.من اولین باره که مطالب این سایت رومیخونم.واقعا نظراتتون جالب بود.منم دختری مجردو ۳۲ ساله هستم و کار هم دارم .و ۳ ساله که بخاطرکسی که دوسش دارم تا جایی که تونستم به درگاه خداوند دعا کردم. اما هنوز حاجتم برآورده نشده است.من هدفمم ازدواج بود و برای همین به طرفمم که پسری ۳۷ ساله و کارمند (همکارم) بودن علاقه ام را خیلی صادقانه گفتم.اما ایشون با من قصد ازدواج ندارند.اما برای من از لحاظ احترام و احساس عاطفی همه کار میکنند. الان من سز دو راهی قرار گرفتم که آیا به رابطه ام با ایشون ادامه بدم شاید روزی دوستم داشته باشن و یا اینکه قطع رابطه کنم. و چیزی که مرا خیلی عذاب میده اینه که علاقه من در نظر اون آقا هوسه...

تصویر شهر سوال

باعرض سلام و تشکر
متأسفانه شما ابتدا وابستگی شتاب زده و سرمایه گذاری یک طرفه روانی انجام داده اید بعد به این موضوع فکر کرده اید که ببینم که ایشان هم این احساس را به من دارد یا خیر در حالی که در مورد مردها و پسر ها اگر علاقه ای وجود داشته باشد بدون هر گونه معطلی و صرف وقت به صورت مستقیم به طرف مقابل گزارش می دهند یا به صورت رسمی به خواستگاری اقدام می کنند.از طرفی مجبور کردن کردن فردی به داشتن احساس نسبت به خود نوعی خود خواهی و دستکاری کردن احساس دیگران است. بنابراین سعی کنید به تدریج ارتباط عاطفی و علاقه مندی را از ایشان کم کنید و اگر فکر می کنید در این رابطه همکاری و اداری عواطف و احساسات شما نسبت به ایشان درگیر می شود محیط کاریتان را عوض کنید و اینقدر خودتان را به خاطر احساسات وابستگی زودهنگامی که در گذشته انجام شده ذلیل و خورد نکنید. معمولا کسی که دچار وابستگی شد سیستم شناختی و محاسبات منطقی اش دچار اختلال شده و پیام غیر واقعی دریافت کرده و زندگی اش را بر اساس این گونه پیام ها غیر واقعی به باتللاق سردگمی و تأخیر در زندگی زناشویی نزدیک کرده است پس با تمرین سعی کنید وابستگیتان را کم تر کنید موفق باشید.

سلام
میشه برا منم دعا کنید.

تصویر شهر سوال

با سلام انشاء الله هر حاجتی دارید، اگر به مصلحتتان بود برآورده گردد.

سلام دوستان. منم مدتی هست دارم واسه رسیدن به یه آرزو تمام سعی و تلاش خودمو میکنم. چند وقتیه متوسل به شهدا شدم . دیگه نمیدونم حاجت میگیرم یا نه. نزدیک دو ساله حاجت میخوام اما برآورده نمیشه. خیلی گریه کردم و هر دعایی فک کنید خودندم. واسه دیگرون چندتا دعا کردم برآورده شده اما واسه خودم اصلاً برآورده نشد. مخصوصاً جریان ازدواج . موقعیت کاری و تحصیلی عالی دارم اما دوست دارم با یکی ازدواج کنم که خانواده اش میگن حتماً باید با دخترعمه ات ازدواج کنی و از این حرفا. پسره هم خیلی جلو خانواده اش وایساده اما اونا اصلاً واسشون مهم نیس پسرشون جلوشون پرپر بشه. منم که خانواده گیری دارم که تو با این موقعیت عالی و ... چرا ازدواج نمیکنی . خیلی کم میارم. دلم بدجور گرفته. بعضی وقتا مرگ خودمو از خدا میخوام. اما باز میگم خدایا شکرت . اما واقعاً دیگه عقلم به جایی نمیرسه .نمیدونم چکار کنم. تو رو جان هرکه دوست دارید و اعتقاد دارید واسه من دعا کنید که خانواده اش راضی بشن. دعا در حق دیگرون زودتر اجابت میشه. مرسی . التماس دعا

تصویر soalcity

سلام
ان شاء الله هر چه به مصلحت شماست همان بشود. و شما نیز به آنچه خیر شما در آن است راضی شوید.

ايرادي نداره كسي بگه خواستگار ندارم
منم ندارم
مگه چيه

محمد از حرفت خیلی خوشم اومد،گفتی شما خوبا رو خدا الکی و هردم بیل شوهر نمیده.خودمو خوب نمیدونم ولی چند سال یکی از دوستای مذهبی من بهم گفت خدا تورو دوست داره به این راحتی نمیتونی ازدواج کنیوانگار خدا تو رو واسه خودش نگه داشته،که همیشه باهاش باشی

جالبه ...تمام نظرات حول ازدواج می چرخه اونم از سمته خانومها ....به نظر میاد مردهای سرزمینمون موردی دارند یا اصلن کجان و چیکاره ان...!!!

آقا یا خانم دقیقا همینطوره،مشکل اصلی دخترای ایبن سرزمین ازدواج درست و موفقه،چون چون تنها راه رسیدن به همه خواسته ها و نیازهای برحق هرانسانی همینه که اگه نباشه خیلی چیزا ناقص می مونه

سلام به همگی.انشا ال... به حق علی خدا حاجت همه رو بده و مشگلات همه رو حل کنه. توروخدا همه دارن دعا میکنن واسم مخصوصا داداش و مامانم شماهم دعام کنید.عاشق یک پسرم و ۲ساله باهاش رابطه دارم.......و همه جوره باهاش بودم و تازگی بابام فهمیده و خیلی باهام حرف زد که قیدشو بزنم چون شغلش لوازم یدکی ماشینه و زابلیه و سربازی نرفته و.....ولی از دید من ایناها مشگل نی.همه چیرو ازم گرفتن و زندونی شدم.خیلی دعا میکنم .کربلا رفتم دعا کردم و الان توقع دارم براورده بشه.یه جورایی دارم نا امید میشم.بابام با مامانم قهر کرده میگه تقصیر توی.ولی بامن خوبه.یکشب که اعصابشو خورد کردم گفت اصا به درک بیا برو زنش بشو.اخه ملت بخدا پسر خوبیه.یکم شر و دختر باز هست ولی ازدواج کنه خوب میشه.حالا چه کنم به بابام بگم میخامش و باهاش مخالفت کنم؟

تصویر شهر سوال

با سلام و تحیت
هر چند که انتخاب شریک زندگی حق شماست و لازم است والدین به این حق احترام بگذارند، اما نباید به راحتی از کنار یک عمر تجربه آنان عبور کرد چرا که؛
آنچه در آینه جوان بیند
پیر در خشت خام بیند!
نکته دیگری که قطع نظر از درست یا غلط بودن نظر والدین، لازم است به آن اهتمام داشته باشید این است که لازمه یک ازدواج موفق این است که از موافقت و حمایت خانواده ها برخوردار باشد، بنابراین بدون رضایت و جلب نظر خانواده اقدام به ازدواج منطقی نیست.
ضرورت دارد به این واقعیت نیز واقف باشید که در ازدواج و انتخاب چیزی به نام نسیه و وعده سر خرمن وجود ندارد!! به تعبیری لازم است فردی را که به همسری برمی گزینید همانگونه که هست او را بپذیرید نه با امید و تکیه بر تغییر وی در آینده، چرا که تغییر او تنها در حد احتمال است! بنابراین خواستگار شما ممکن است با یکی از سه فرض زیر مواجه شود؛
_ همینگونه که هست باقی بماند
_ تغییر منفی کند و بدتر از این شود و به روابط خود ادامه دهد
_ تغییر مثبت کند و از روابط خارج از چارچوب فاصله بگیرد

از میان احتمالات سه گانه، تنها این فرض سوم است که می تواند برای شما قابل قبول باشد. اما دو فرض دیگر یعنی فرض اول و دوم به زیان شما و بر خلاف انتظار شما خواهد بود. پس احتمال ضرر و خلاف انتظار واقع شدن دو برابر احتمالی است که می تواند شما را به خواسته تان برساند. این در حالی است که تجارب نیز نشان می دهد که افراد از عادات و رفتارهای پیش از ازدواج خود به ندرت فاصله می گیرند.

برا ازدواج این ختمها حاجت میده صد در صد,زیارت حضرت معصومه چهل روز, زیارت عاشورا با صد لعن,چهل روز,سوره زاریات یکبار بعد نماز صبح یکبار بعد نماز مغرب چهل روز, چهل روز سوره احزاب, صلوات چهل روز روزی هزار تا,خواندن دعا یا من تحل به عقد مکاره در مفاتیح و شرایط همسری که خواستید بگید واسه منم دعا کنید زمینه ازدواج جور شه ختم صلوات هیچ وقت فراموش نکنید.صلوات

باسلام.
من لیسانس مکانیک دارم بدجوری از وضع بیکاری دارم رنج میکشم کمکم کنید .
میخوام مغازه بزنم راهشو لطفا نشونم بدید واس ایجاد درآمد لازم.

تصویر پاسخگو

سلام دوست گرامی
ممنون که این جا رو برا ارتباط و مشورت گیری نتخاب کردید .
همین که شما دنبال حل مساله بیکاری تون هستید و بی خیال از کنارش رد نشدید ارزشمنده .
دوست عزیز در سایت شهر سؤال بیشتر در زمینه های فکری و اعتقادی و دینی مطلب گذاشته میشه و کاربران هم در همین موضوعات نظر میدن .
بنده که در زمینه رشته شغلی شما تخصصی ندارم .
اما نظرتون رو تایید کردم تا اگه دوست دیگه ای نظر داشت ، در این جا مطرح کند .

بچه هوسلام خواهشادعاکنید مشکل من حل شه خواهشا

تصویر شهر سوال

با سلام
انشاءالله اگر به مصلحتتان بود، برآورده گردد.

خوب

سلام 
من امسال كنكور دارم ، و به درس خوندن هم علاقه زيادى دارم و تصميمم براى قبولى در دانشگاه خوب جدى هست ، ولى چند وقتى مسئله اى برام پيش اومده و دل من خيلى بد شكسته و غرورم و حقم به نا حق پايمال شد
اين موضوع نه تنها تو زندگى روز مره من اثر گذاشته ، بلكه تمركز حواسم رو هم ازم گرفته و نميذاره به راحتى درس بخونم و ازارم ميده
گفتم شايد اين حواس پرتى ها از جانب شيطان باشه و به خدا پناه بردم و دست به دامان خدا و ائمه شدم كه اين موضوع زودتر حل بشه و جواب دل شكسته ام رو بگيرم
اهل تلافى و نفرين هم نيستم فقط از خود خدا ميخوام كه دلم رو به هر طريقى اروم كنه 
و غرور جريحه دار شدم رو برگردونه 
تا جايى كه ميتونم گناه نميكنم و حسنات رو هم در كنار واجبات انجام ميدم تا مسير استجابتم هموار بشه يا حداقل روزنه اميدى تو دلم ايجاد شه دعا هاى خيلى زيادى رو هم  با حضور قلب ميخونم ...
شايد بايد صبر كنم ولى خيلى سخت ميگذره 
به جز خدا هم به كسى نميتونم بگم 
اين جا از برادر ها و خواهر هاى عزيزم ميخوام كه برام دعا كنند حتما كه من هم نا اميد نشم و تو اين سال سرنوشت ساز هيچكدوم از بچه هاى اَمثال من حالت افسردگى و غم نداشته باشن ....
اتماس دعا ...

سلام به همه دوستان عزیز
میدونید تو زندگی خیلی سخته که یکی ابراز علاقه کنه بهت بهت قول بده که تو اخرین و اولین عشقه منی و بعد از مدتی بزنه زیره همه چی یهو ۱۸۰ درجه تغییر کنه این به خدا درده به خاستگارات بگی نه به خاطره اون نمیدونم باید چطوری فراموشش کنم اون به راحتی بعد از ۱ماه فراموشم کرد میدونید بهش گفتم قسم بخور گفت به خدا دیگه دوستت ندارم فراموشم کناین درده یک ماه گذشت اون تونست فراموش کنه ولی من نه من عشقم واقعی بود اما اون نه
برام دعا کنید اگه صلاحه برگرده التماس دعا تو روخدا منو فراموش نکنیدز

تصویر پاسخگو

خواهر گرامی سلام
بنده و همه خوانندگان براتون دعا می کنیم که زندگی سعادتمندانه ای داشته باشید .
البته شرط مستجاب شدن این دعا اینه که شما خودتون هم برا محقق شدن این موضوع تلاش کنید .
متاسفانه عشق های بی هدف ، عشق هایی که از ابتدا با هیچ فکر و اندیشه و تأملی همراه نیست و فقط بخاطر یه حسّ عاطفی شکل می گیره و در مسیر وقتی یکی از دوطرف کنار میره ، دیگری رو دچار مشگلات روحی و عاطفی می کنه .
راهش اینه که با این مساله عاقلانه برخورد کنید و به خودتون بقبولانید که این رابطه عاطفی از اولش هم اشتباه بوده . حالا که این مساله همین جا تموم شده باید خوشحال باشید و حواستون رو برا آینده بیشتر جمع کنید .
عشق پیش از ازدواج اشتباهی است که باید از او اجتناب بشه .
یا حق

براهمه تون دعامیکنم شما هم دعاکنین برام...........

سلام
ازجمیع مومنین اهل خیرخاضعانه تقاضای دعای خیردارم

سلام به همگی.
من یه پسر ۲۶سالم درسمو خوندم.خدمتمم رفتم. کارمم خوبه.بابامم وضعش خوبه.منم یه پسرم.اینا رو گفتم که بدونید شرایطم واسه ازدواج بدک نیست. خدا رو بینهایت شکر همش لطف خداست.سرتونو درد نیارم منم کلی دعا کردم واسه ازدواج ولی فکر کنم عجله کردم خدا میگه انسان بر اثر شتاب زدگی بدیها را میطلبد در حالی که گمان میکند خوبی را میطلبد.شاید از خدا زود خواستم. نمیدونم خلاصه که افتادم گیر یه عده آدم عجیب که اگه بازم خدا کمکم نمیکرد الان معلوم نبود کجا بودم.رابطه اشتباه دلمو شکوند تازه برای اولین بار تو زندگی دلم واسه خودم سوخت.ولی میخوام بگم اول و آخر خداست که میمونه ازش دلگیر هم بشی باز اون هواتو داره ولت نمیکنه.هر چی قسمت باشه همون میشه. صبر تنها دوای ماست که خیلی خیلی تلخه.ولی نتیجش شیرینه. من همیشه واسه همه دعا میکنم شما هم واسه من دعا کنین خدا بهم صبر بده.
هنگامی که قلب تو را می شکنند مرحمی جز خدا نمیابی.
عزیزای دلم. خواهرای گلم درست میشه نگران نباشین خدا بزرگتراز اونیه که فکرشو بکنین
خدا میگه چه بسیار چیزایی که شما ازش بدتون میاد ولی خیرتون توشه و چه بسیار که خوشتون میادو براتون شره.
صبر صبر صبر

dustaye golam vase hamatun 2a kardamhame to zendgishun moshkel daran manam eltemase 2a daram.‎.‎.‎ ishalla ta sale dg hame dokhtaraye in page ezd kunan.‎.‎.‎.‎

سلام خوابم نمي برد اومدم شانسي اين پيج و ديدم خودم قبلش داشتم كلي با خدا صحبت مي كردم. و خواسته هامو مي گفتم اما انگار خدا خواست من اين پيجو ببينم كه چه قدر همه مشكل دارن و تا همين جا هم بايد خدارو شكر كنم از خدا مي خوام هر چي. خيرتون هست پيش بياد با صبر كردن و توكل به خدا به همه ارزوهاتون ميرسيد منو هم دعا كنيد ممنون

من پارسال به دختری در جایی که تدریس می کردم علاقه مند شدم بین این همه شاگردم.نمی دونم چه طوری در ۱ آن جذبش شدم اون ساکت و سرد بود اما طوری هم رفتار می کرد که انگار می خواست از مرد ها فرار کنه و یا این که دید بد نسبت به مردها و نامحرمان داره هر چی بهش توجه کردم فایده نداشت اشتباه کردم که علاقمو به زبون نیاوردم تازه فهمیدم با کس دیگه ای نامزدد شده!!!

سلام

همه این ها آزمایش خداوند هست، کمی به خودتون بیاید لطفا و زندگی رو از دید دیگری نگاه کنید.
خداوند به واسطه این امتحان میخواهد نقطه قوتی را در شما ایجاد کندو یا نقطه ضعفی را در شما از بین ببرد !!!
منم مجردم تا چند وقت پیش مثل شما همش داد و بیداد میکردم ولی با شنیدن سخنرانی های حاج آقا پناهیان زندگیم متحول شد و آرامش گرفتم.

به این سخرانی ها گوش بدید می فهمید چی میگم :

لینک زندگی یعنی امتحان از سایت حاج آقا پناهیان :

http://bayanmanavi.ir/post/249

سلام ب همگی جوابایی همتون قشنگ و امیدوار کننده بود زینب خانم مشکل شما شاید واسه خیلیا دیگه هم باشه منم به شخصه دعا برا خودم بالا نمیره ی جورایی از دعا کردن خسته شدم از گریه کردن شبانه از دست رد خوردن به سینه ام از اینکه شایسته استجابت دعا نیستم پس کی من میتونم ی دعایی بکنم ک به صلاحم باشه نمیشه ک همه دعاها به ضررم باشه پس دیگه دعا نکنم چون هیچ کدومش به صلاحم نیست اگه دعات میگیره التماس دعا منم دلم خوشی میخواد دلم خنده میخواد تا کی گریه و زاری و دیدن خوشی دیگران و افسوس و حسرت خوردن

تصویر پاسخگو

سلام علیکم
کاش اصل پاسخ رو دقیق مطالعه می کردید و بعد این کامنت رو می گذاشتید .
پاسخ خیلی از این سوالها در بالا هست .

سلام همه این دعاها به موقعش جواب داده می شه من مطمعنم. منم خیلی شبها با گریه می خوابم منم خواسته هایی دارم منم خیلی برای ازدواج دعا کردم اخه راستش خواهری دارم که ۳۲ سالش همه اش از خواستگاراش بهانه می گیره یه جورایی هم جلو خواستگارای منو گرفته اما مهم نیست اگه خدا بخواد همه چیز درست می شه درسته الان وقت ازدواج ماست همه دوستام نامزد کردن اما خدا حواسش به من هم هست فقط باید صبر کرد شاید خدا می خواد بهترین کس برامون انتخاب کنه که قطعا هم اینه امید به خدا داشته باشید.

ممنونم سعیده جان حرفت خیلی آرومم کرد خدا حواسش به من هم هست.
اومدم اینجا سوالمو بپرسم دیدم باز وضعیت خودم بهتره..صحبتهای دوستان تلنگری بود برام ممنون از همه ی دوستان که خیلی مهربانانه یکدیگر رو راهنمایی میکنن.

خدمت همه دوستای خوبم که در آرزوی ازدواجن بگم منم یه روزی عین شما بودم وایه ازدواجم کلی دعا و نذر کردم ولی حس می کنم از خدا زوری
خواستم که این مشکل بزرگ نصیبم شد و الان با یه بچه یه ساله در آستانه جدا شدن هستم.تو رو خدا اشتباه من و تکرار نکنید فقط از خدا بخواید آدم خوب سر ر
اتون بذاره ازدواج خوب خوبه.ازدواج بد فقط تباهی داره هر چند من اولش نمی دونستم ازدواجم بد میشه و فکر می کردم درست انتخاب کردم و خوشبخت می شم.
به خدا ازد واج همچین آش دهنسوزی نیست. تو انتخابتون خیلی دقت کنید و واسه منم خیلی دعا کنید من تازه ۲۷سالمه .

تصویر شهر سوال

با سلام
بله به نکته خوبی اشاره فرمودید. امیدوارم آنچه به مصلحت شماست همان شود.

سلام به همه ی دوستان عزیز
میخوام بگم سعی نکنید برا ازدواج وارد رابطه ی پنهانی بشین
من آدم درست راستی شاید نباشم. میخوام براتون یه داستان از خودم بگم، اگه حال خوندنشو داشته باشین
چند سال پیش وارد رابطه پنهانی (چت) شدم. و البته کارای بد دیگهای. تو ابن مدت خواب های به شدت وحشتناک و هشدار دهنده می دیدم. اما بی تفاوت بودم. تا بعد از ۱ هفته که هر شب خواب هشدار دهنده میدیدم و خیلی توجه نمیکردم، حجت بر من تموم شد و خواب امام زمان (عج) رو دیدم که ظهور کرده بود و ازم ناراحت بود و با یه حالت بدی بهم نگاه میکرد.
این خواب خیلی روم تأثیر گذاشت. بلافاصله بخودم اومدم و این کارای بد رو ترک کردم.
تا اینکه بعد از ۴۰-۵۰ روز خواب امام زمان و حضرت خضر رو دیدم که با یاراشون بودن و منو از خودشون دونستن. خیلی خوشحال بودم تا اینکه بازم بعد مدتی همه چی یادم رفت. روز از نو، روزی از نو
دیگه نه خوابی نه چیزی- الآنم که اومدم اینجا واسه این بود که با یکی آشنا شدم خیلی دوسش داشتم اما داره میره ازدواج کنه. من واقعا میخوامش اما شرایطم جوریه که نمیتونم پا پیش بذارم. باور کنید دارم روانی میشم.
تازه میفهمم چرا میگن پنهانی رایطه نداشته باشین. ای کاش یکی بود منو از این وضعیت نجات میدادم دیگه تکرار نمیکردم. :(((

سلام داداش برو قصال خونه از نزديک مرده شستن نگاه کن ريستارت ميشي برا ازدواجم بسپار به بزرگترات کاريت نباشه ترسم به دلت راه نده

واقعا از صميم قلب از خدا ميخام حاجت هر انسان پاك و خالصى رو بده ، من ٢٧سالمه و مجردم همه دور و بريام ازدواج كردن ولى من هنوز مجردم ولى هيچ وقت تمايل شديدي به ازدواج نداشتم از اونجايي كه پدرم هم دوست داره بچه هاش هميشه پيشش باشن پس هيچ فشارى هم روم نيست ، كاملا مستقل هستم از لحاظ مالى ،و در كل روز مشغول كارم و ذره اي به اين موضوع فكر نميكنم ،ولى ازتون ميخام واقع بين باشيد دنيا فقط يه بازيه اين كه كى ازدواج كنى و با كى رو به خدا بسپار ،از لحظه لذت ببر -اين نشون دهنده ايمان هست-به ادما خوبى كنين يه نگاه وسيع به جامعه بندازيد چقدر همه دارن سر همو به يه نحوى كلاه ميزارن همه كم فروش همه گرون فروش همه بد شدن ،آخرش كه چى؟من تو زندگيم خيلي اشتباه كردم و اميدوارم خدا بهم ببخشه ولى هيچ خوشى رو تو دنيا نميخام وقتى احساس كنم خدا جاش تو خاليه
به نظر من اين بزرگترين خلاء زندگىه ،اينو هم ايمان دارم كه هر چيزى رو با اخلاص و ايمان ازش بخاى بهت ميده .

من خیلی وقته دارم دعا میکنم خیلی خدارو صدا زدم شاید باور نکنید ولی اگ بگم هر لحظه صدا زدم دروغ نگفتم.انقد اشک ریختم ک چشمام ضعیف شده.هر دعا و نذری هم کردم ولی هنوز خدا منو شایسته اجابت ندونسته
من خیلی ساده بودم و حتی به پسری نگا نمیکردم.یکی پیدا شد خیلی اصرار داشت باهام دوست بشه و همش قسم میخورد قصدش ازدواج به خانوادش هم گفته بود.بعد چند ماه اصرارش منم بهش علاقه مند شدم.بهم نزدیک شد و اذیتم کرد منم مجبور شدم به خانوادش بگم ک بهم نزدیک شده بعد اون رفت.الآن من موندم با جسمی ک کثیفش کرد و سوختم.انقد خدارو صدا زدم ک بی نهایت.من فقط میخواستم مال یک نفر باشم .
دعا کنید برگرده ازدواج کنیم

آخه من موندم این دخترا چی میگن شما که میگید من اینقدر سن دارم ببینین پسرا چقدر سن دارن اوناهم همه موندن. توی این تورم، گرونی کمرشکن و بیکاری چطوری ازدواج کنن اون پسرایی که باید بیان شما رو بگیرن خودشون موندن؛ چرا به خدا شکایت میکنین و میگن من موندم چرا دوره پدر و مادر های ما توی سن پایین ازدواج میکردن و مشکلی نبود یعنی اون موقع خدا یک کاری میکردجوونا زود از دواج کنن و الان کاری میکنه جوونا دیر ازدواج کنن یا اینکه مجرد بمونن این که خنده داره. این بلاییه. که سر ما آوردن و... بقیش سیاسیه که همه خودتون خبر دارین چیزای سیاسیش رو نمیگم که شاید این پست رو منتشر کنن

سلام داداش برو قصال خونه از نزديک مرده شستن نگاه کن ريستارت ميشي برا ازدواجم بسپار به بزرگترات کاريت نباشه ترسم به دلت راه نده

سلام. من هشت ماهه که دچار گرفتاری شدم.ازتون خواهش میکنم واسم دعا کنین. تا ۱۰ روز دیگه احتمالا خبری بهم میرسه.. دعا کنین حاجتمو بگیرم. دیگه توانی واسم نمونده که بخوام قوی باشم

میشه راهنماییم کنین.من خیلی دعا میکنم از دست بابام نجات پیدا کنم ولی خدا دعامو نمیشنوه دیگه پدرم به روم میگه از خونه ام گمشو بیرون..حالا میفهمم برا همچین پدری باید یه دختر بی خانواده میشدم باید با پسری دوست میشدم مگه خدا عدالت نداره پس چرا وقتی حتی پدرم بهم حمله میکنه و کتکم میزنه دل شکسته هم بطرفش دعا میکنم اجتابم نمیکنه چرا حتی بلایی سرش نمیاره نکنه حکمته؟!حکمتش اینه من زیر دست این مرد جون بدم یا روانی بشم یا از خونه فرار کنم یا پدرمو بکشم خدایا منو ببخش آخه پس من دردرمو به کی بگم درمانمو از کی بخوام...

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!
امام باقر(عليه السلام) مي‌فرمايند: «خداوند در چند چيز رخصت و ترک را روا ندانسته است از جمله: نيکي به پدر و مادر چه خوب باشند آن دو و چه بد» (اصول کافي، ج ۲، ص ۱۲۹، ح ۱۵).
به هر حال، نيکي و احسان به پدر و مادر و خشنودي آنان را فراهم کردن حتي اگر کافر باشند لازم است و سعادت دنيا و آخرت را به همراه مي آورد چنان که امام صادق(ع) به جوان نومسلمان، در حق مادر مسيحي اش توصيه فرمود (همان، ص ۱۲۸، ح ۱۱).
نيکي و احسان به آنان و مادر، پس از مرگشان؛ نيز راه گشاي سعادت فرزند مي گردد: رسول خدا(ص) فرمود: «آقاي خوبان در روز قيامت، کسي است که به پدر و مادرش پس از مرگشان نيکي کند» (بحار، ج ۷۱، ص ۸۴، ح ۹۴، تحف العقول، ص ۴۶).
خلاصه کلام آن که دليل اين همه احترام و نيکي در حق پدر و مادر در يک چيز است و آن بزرگترين نعمت خداوند يعني حق حيات است که اگر پدر و مادر نبودند؛ فرزنداني هم به وجود نمي آمدند از اين رو هر چه درباره پدر و مادر احترام و احسان شود به جا خواهد بود.

نکات زير، براى ارتقاء ارتباط عاطفي با والدينتان، شما را ياری خواهد کرد:
۱- سعى كنيد روابط عاطفى خود را با آنها بيشتر كنيد و بيشتر از گذشته به ايشان احترام بگذاريد
۲- خوب است حرف پدر و مادر را در موارد مخالفتشان با شما بشنويد و اگر حرف قابل قبولي دارند و سخن ايشان در واقع حرف حقی است به آن تن دهيد و اگر مخالفت آنها را بي مورد مي شماريد هرگز به دو گروه مخالف و موافق تقسيم نشويد، دو جبهه در برابر هم را تشکيل ندهيد و هر يک بر طبل رأي خود نکوبيد. با لحن آرام و همراه با احترام متقابل و روابط عاطفي شايسته به تصحيح عقيده شان بپردازيد.
۳- سخن رنجش آور به پدر و مادر نگوييد
۴- با تواضع و فروتني با آنان رفتار کنيد.
۵- تا آنجا که می توانيد نيازهاي والدين را برآورده سازيد .
۶- هرگز زبان به شکوه و گلايه از آنها نگشاييد بلکه از آنها تعريف و تمجيد کنيد و از زحمات شان تشکر و قدرداني کنيد.
۷- در حضور ديگران از ويژگي هاي مثبت آنها تعريف کرده و سپاسگزار آنها باشيد.
۸- هر جا و در هر موقعيتي که نيازمند کمک شما هستند سريعا و با کمال احترام به خصوص در حضور ديگران به کمک آنها بشتابيد
۹- نقاط ضعف آنها را به رخشان نکشيد و پيش ديگران نيز مطرح نکنيد.
۱۰- اگر والدين با شما بد رفتاري کردند سعي کنيد تحمل کنيد. اينجا از نقاطي است که رحمت ويژه الهي را بدنبال خواهد داشت.
۱۱- انتظار نداشته باشيد همان رابطه كه بين شما و يكي از دوستان صميمي تان خارج از خانه، وجود دارد همان نوع رابطه بين شما و والدين‌تان برقرار شود. زيرا علاوه بر جايگاه خاص والدين و رابطه والد - فرزند فاصله سني بين شما و آنها به طور معمول مانع طبيعي است و اجازه داشتن همان رابطه صميمانه بين دوستان را به شما نمي دهد.
بر اساس آيات و روايات همه انسان ها و به خصوص انسان هاي مومن در همه عمر در معرض امتحانات الهي هستند و پيوسته محک زده مي شوند تا معلوم شود آيا ادعاي ايمان از طرف آنها درست است و يا واقعيتي ندارد. از اينكه هر برخورد شما با آنها يك امتحان الاهي است، غافل نشويد. با مراقبت تمام هر امتحان را پشت سر بگذاريد و بدانيد قبولي در هر امتحان يك درجه، شما را بالاتر مي‌برد و آزمايش مهم‌تري را به دنبال دارد.

سلام دوستان خواهشا ی کمکی هم ب من بکنین شوهرم ۸ساله با خانوم زنداییش رابطه داره بامن مث دشمن رفتارمیکنه حرفاشو من نمیگه وقتی من حرف میزنم با تندی جوابمو میده همش بامن دعوا میکنه لطفا کمکی بهم بکنین

تصویر پاسخگو

باعرض سلام و تشکر خدمت شما
ما از تاریخچه زندگی شما و فراز و نشیب های زندگی تان بی خبر هستیم. کیفیت ارتباط و احساساتان در مرحله تصمیم به انتخاب و دوران عقد و نامزدی را نمی دانیم و هزاران هزار سوال تشخیصی و ارزیابی شخصیت شما و طرف مقابلتان که باید توسط یک مشاور خانواده پرسیده شود . پس مشاوره زمانی مفید خواهد بود که بیوگرافی کامل شما و همسرتان در دسترس باشد. اما در مورد ارتباط همسرتان با زن دایی اش باید بگوییم زن دایی همسرتان قبل از اینکه یک زن دایی باشد یک خانمی است نیازهای روحی و روانی همسر شما را برآورده می کند و با مهارت ها و جذابیت های خاص خودش توانسته فکر زن دایی بودن را در ذهن همسر شما پاک کند و به عنوان یک خانمی که هم انرژی می گیرد و هم انرژی می دهد نقش ایفا کند قطعا آن خانم هم زندگی خوبی در کنار همسرش ندارد و نیازها و کمبودها شدید طولانی مدت برآورده نشده در کنار شوهرش دارد. بهتر است شما سعی کنید مخالفت مستقیم و ستیزه جویی نکنید و با در نظر گرفتن و سعی در برآورده کردن نیازها وانتظاراتی که ایشان در موقعیت های مختلف کمی پرخاشگری ایشان را کاهش دهید. سعی کنید به قول معروف رگ خوابش را شناسایی و به دست بگیرید و خیلی نسبت به روابط ایشان با آن خانم در ذهن و در بیرون خود را مشغول نکنید و تنها و تنها به وظایفی که در زندگی دارید و همسرتان از شما توقع دارند بپردازید از ایشان دلسوزانه و صمیمانه بخواهید که چیکار کنید که ایشان با آرامی با شما گفت و گو داشته باشند از ایشان بخواهید که اگر نمی تواند در گفت و گو تندی و دعوا نداشته باشد برای حل مشکل با یک فردی خبره مشورت کند و اگر می تواند در مقابل شما چیکار باید بکنید تا ایشان از این توانایی استفاده کنند و به کار بگیرند. در ضمن زمان هایی که با آرامی صحبت می کنند را نادیده نگیرید و حتما و حتما واکنش بسیار هیجانی و مثبت نشان دهید و در گفت های بعدی هم به رخ ایشان بکشید و خوشحالی تا ابراز کنید .
ان شاء الله موفق باشید.

سلام.من من قسمتی از نظرات رو خوندم.فکر میکنم موضوعات تا حدی متفاوت مطرح شده بود.با مسئله ای مدتهاست تو ذهنم کشمکش دارم.تصمیم گرفتم از شما مشورت بخوام.نزدیک به یک سال پیش تو موقعیت ازدواج با کارفرمای خودم قرار گرفتم.مقدماتش فراهم شده بود.پنج سال من و ایشون و مادرشون با هم کار میکنیم رفت و آمد خانوادگی داریم شناخت کامل از هم و خانواده هامون داریم.این ازدواج مورد تایید هردو خانواده بود.همه چیز به لطف خدا خوب بود.علیرغم اذیتهای چند تا از همکارام تو این چند سال کارمو ترک نکردم.همیشه به همه گفتم که محبت راهگشاست.همیشه باهاشون با محبت رفتار کردم.کسانی رو میشناسم که با وجود نیاز مالی به خاطر فتنه ی اون چند نفر که از یه خانواده هم هستن کارشونو رها کردن.اما با اینکه به مدیر ثابت شده که اهل فتنه ان چون تو کارشون جا افتادن اونا رو اخراج نمیکنه.بالاخره عزمشونو جزم کردن که جواب محبتای منو بدن.به خاطر تهمت و بدگوییهای یکیشون مادر کسی که دوستش دارم بهم بدبین شد. من هر کاری برای اصلاح رابطه مون انجام دادم چون ایشونو مادر خودمم میدونستم. ما خیلی بیشتر از اونیکه فکرشو کنید به هم نزدیک بودیم. صادقانه منو دخترم خطاب میکرد و مدیریت کارا رو به من سپرده بود.باهاش حرف زدم تا موضوع حل شه. ناراحت بودم از اینکه چطور این اعتماد و شناختو به یه مشت دروغ و تهمت فروخت.اما بازم تلاش کردم.اما اونقدر ذهنش رو خراب کرده بودن که از چشمش افتاده بودم.مخالفتش رو شروع کرد.کسی که دوستش دارم ازم خواست صبر کنم گفت که همه چی درست میشه.اما تصمیم مادرش ثبات نداره یه بار میگه اشتباه کردم همین روزا براتون تدارک میبینم یه بار میگه مخالفم.صبر کردم. با اینکه بهم بی احترامی کرد بخشیدم.من برای انتخابم ارزش قائلم.از انتخاب درستی که با توکل به خدا بوده نمیگذرم.ما همدیگه رو انتخاب کردیم اما نمیخوایم بدون رضایت و حضور مادرش ازدواج کنیم. از طرفی تمام درامد حاصل از کارشون تا امروز متعلق به مادرش و پیش ایشونه.خیلی صبر کردیم خیلی دعا کردیم.با اینکه الان مادرش حاضر نیست روی منو هم ببینه اما بازم امیدواریم.تا امروز خدای من شاهده که کینه تو دلم جایی نداشته اما این مسئله روح و روانمو زخمی کرده.بارها به مقابله به مثل فکر میکنم اما پشیمون میشم.من مال کینه توزی و انتقام نیستم اما فکر میکنم این اونا رو وقیح تر میکنه.به خودشون اجازه میدن همه رو آزار بدن.این مظلومه که باعث ظلم ظالم میشه.میخوام اونا رو سر جاشون بنشونم اما نه با فتنه.اگه تا امروز کاری نکردم به خاطر ترس از اینه که مرتکب گناه و ظلمی بشم.صبر کردم که عصبانیتم جاشو به منطق و فکر درست بده.اما نمیدونم چطور حقمو ازشون بگیرم.باهاشون رو در رو شدم حرفای کوبنده ای بهشون زدم.به جای شرمندگی بیشتر توطئه کردن.وقتی ام خواستگارم خواست بیرونشون کنه با مخالفت مادرش روبرو شد و کارشون به مشاجره کشید.ما به رحمت خدا امیدواریم.با وجود روان پریشونی که دارم امیدوارم که به هم برسیم.حرفام مقاله شد.پرحرفی کردم خواستم جزییاتو بدونید که راهنماییم کنید.آیا مقابله به مثل حروم نیست؟البته منظورم تهمت و دروغی که اونا به من بستن نیست.منظورم مبارزه ست.از مشورت کردن نظرای متفاوتی دریافت کردم.لطفا شما راهنماییم کنید.برای صبوری و این ازدواج چند بار استخاره کردم.خوب اومده.ازتون میخوام برای ازدواجمون دعا کنید

تصویر مشاور شهر سوال

دوست عزیز، سلام. متن نسبتا مفصلی را نوشته اید که نشاندهنده سرگذشت پر فراز و نشیب شما در چند سال اخیر است. البته بی شک زندگی بدون فراز و نشیب معنا ندارد و خوشی ها و ناخوشی ها اجزای آن هستند. با توضیحات شما همچنین مشخص می شود که انسانی تک بعدی و صرفا احساساتی نیستید و خوشبختانه سعی می کنید با منطق و تدبیر مسائل را جلو ببرید. از سوی دیگر این را بدانید که اگر انشالله مورد مناسبی را در مورد ازدواج شناسایی کرده باشید، باید سختی های مسیر را نیز در رسیدن به آن هدف تحمل کنید تا به لطف خدا شیرینی های بعدی نیز نصیب شما گردد. به ویژه این که چندین بار به گفته خودتان استخاره کرده اید و هربار خوب بوده است. ما امیدواریم تا به زودی نتیجه این صبوری و استقامت را ببینید. تا اینجای کار که شامل مسائل مربوط به شما می شود تقریبا می توان گفت که راه مناسب و درستی را در پیش گرفته اید. اما در مورد مسائلی که چند طرف دارد و شما تنها یک طرف مسئله هستید، نمیتوان بدون حضور طرفهای دیگر مسئله، و بررسی مشکل از همه جنبه های آن، به تشخیص درست رسید و راه حل درست را ارائه کرد. لازمه حل چنین مسئله ای که حداقل سه طرف (شما، همسر آینده، و مادر ایشان) یا بیشتر دارد باید، دست کم شما و آقا به یک مشاور باتجربه در زمینه ازدواج مراجعه حضوری داشته باشید. این را هم بدانید که مقابله به مثل به خودی خود حرام نیست و بستگی به عملی دارد که قبلا انجام شده و شما میخواهید آن را در مقابل انجام دهید. اگر کار حرامی قبلا انجام شده از طرف کسی (مثل، دروغ، تهمت، خیانت، یا ...) و شما بخواهید همان کار را انجام دهید قطعا این عمل حرام خواهد بود. اما مبارزه به خودی خود برای رسیدن به هدفی که مطلوب هم هست، میتواند بسیار تحسین برانگیز هم باشد. از توضیحات شما برمی آید که تا کنون هم با شرایط مختلف در حال مبارزه بوده اید و شکر خدا صبر و استقامت خوبی به خرج داده اید. ما نیز برای توفیق شما در این مسیر و رسید ن به آرامش و یک زندگی خوب دعا می کنیم.
موفق باشید.

دخترخانوماي گل
يه فرمايش از حضرت امام جعفرصادق (ع)هست.ايشون گفتن سوره احزاب رو روي كاغذبنويسيد و داخل صندقچه كوچكي مثل صندوق جواهرات بگذاريدودرخانه اي قرار دهيدكه دختر دم بخت زندگي ميكند.(يعني خونه خودتون).فرمودن با اينكار خاستگار هاي دختر زيادميشوند.
اين موضوع بسيار مجرب هست.يكي از اشنايان مااينطوري ازدواج كرد.منم يكماهي هست كه اينكارو انجام دادم ومنتظر انسان شايسته ازدواج از طرف خداوندهستم.اميدوارباشيدعزيزان:)

سلام
از خدا میخوام خودش مشگل ازدواج جوونا را حل کنه که فقط و فقط کار خودشه و فقط باید از خودش خواست فقط خود خدا،توسل کنید به آقا رسول الله
و ائمه را پیش خدا شفیع خودتون قرار بدید که اونا پیش خدا ابرو دارن و عزیزن و از خدا براتون طلب میکنن و از خدا بخواهید
چیزی های زیادی من شنیدم مثلا ایه ۱۳ سوره یس را با گلاب وزعفران توی ظرف چینی بنویسید و با اب نوشته را بشویید و بخورید
خوندن سوره یس
نوشتن سوره احزاب که دوستان بالاگفتند و غیره
و توکل فقط به خدا و خواستن از خود خدا و ختم قران برای ازدواج.
انشاله همه ازواج کنن و خوشبخت بشن.

سلام
عزیزان اگه میخوایین ازدواج کنین از خدا بخوایین گیر آدم بی وفا نیفتین.
من خودم ۷سال ازدواج کردن ۳سال پیش بهم خیانت کرد و قول داد دیگه تکرار نشه ولی الان باز احساس میکنم داره خیانت میکنه.تو را به خدا دعا کنید تا بفهمم که دوباره خیانت میکنه یا نه.
الان ۲تا دختر بچه هم دارم.و تو شهر غریب با یک شوهر سرد و خیانت کار زندگی میکنم.برام دعا کنید.
تا الان هم فقط به خاطر بچه هام موندم.

منم میخوام ازدواج کنم ولی...
:((

سلام دوست خوبم
حرفات منو یاد مجردیام انداخت که به هرکاری و دعایی متوسل میشدم و جواب نمیگرفتم و شرایطم خیلی سخت بود.تااینکه یه بزرگواری به من گفتن نمازهام رو اول وقت بخونم و بعد از هر نماز ۱۴ بار این دعا رو بگم.۲ ماه نکشیده من با مرد رویاهام ازدواج کردم.هرکسی این امر رو انجام میده ازدواج میکنه به شرطی که نمازهات اصلا تاخیر نداشته باشه و بعد از گفتن حی علی الصلاه نیت کنی و نمازت رو بخونی.شک نکن دوست خوبم نهایتا تا ۳چله جواب میده بعد از هر چله یعنی ۴۰ روز انجام دادن اینکار صلوات و استغفار بفرست
درضمن تو روزهای عذر شرعی هم موقع اذان این ذکرها رو بخون.اگر قطع کردی یا بر فرض خواب موندی برا نماز صبح بدون که گناه کردی و باعث شده چله ت عقب بیفته در این حالت باید تا ۱۰ روز هرروز ۵۰۰ بار بگی استغفرالله ربی و اتوب الیه و رب صل علی محمد و ال محمد
من پارسال از آذر ماه شروع کردم.دی ماه یکی ازآشناها بطور خیلی عجیب و اتفاقی ما رو به هم معرفی کردن و۳۰ بهمن عقد شدیم. و ۲مهر امسال عروسیمون بود.
دعایی هم که فرمودن این بود :
ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و رب صل علی محمد و ال محمد
مربوط به سوره روم بود ولی شماره آیه ش دقیقا یادم نیست.
۱۴ بار بعد از هر نماز
هیچوقت از رحمت خدا ناامید نشین اون روزا با خودم عهد بسته بودم که اگه واقعا این کار جواب داد و ازدواج کردم به اونایی که شرایطشون مثل خودمه این عمل رو یاد بدم.
دوستان عزیز التماس دعا دارم از همتون. تو نمازهاتون فراموشم نکنین

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

ممنون که تجربه تان را به اشتراک گذاشتید.

عزیز اشتباهی به آدرس ایمیل من جواب دادی. من نه دنبال ازدواج کردن هستم نه اعتقاد دارم که به زور دعا و چله نشینی ازدواج کنم. معتقدم که خیلی وقت ها شکر میکنیم که خیلی از دعاهامون برآورده نشد. الان شاید به زور بخواهیم ازدواج کنیم. شاید فردا روزی خدایی نکرده بعد از ازدواج بگیم عجب.... در هر صورت موقع پاسخ دادن لطفا دقت کنید مخاطبتون کیه. شوکه شدم وقتی ایمیل شما رو خوندم. و بسیار ناراحت شدم که این ایمیل رو به من زدید.

تصویر پاسخگو

با سلام حضور شما خواهر گرامی
ایمیل ها به صورت خودکار برای همان ایمیلی که در بخش نظر وارد کرده اید ارسال می گردد .
اگر اشتباهی برای شما ارسال شده ، حتما کس دیگه ای ایمیل شما را وارد کرده است .

منم میخوام به عشقم برسم ولی نمیدونم چرانمیشه هرکاری بگیدکردم هردعایی که بگیدخوندم نمیدونم چه صلاحیه ...من بدون اون میمیرم برام دعاکنیدخیلی تنهام خسته به جایی رسیدم که تا پای مردن رفتم ....

سلام
ان شاءالله ارزوهای همه برآورده بشه وهمه زندگی خوب و موفقی داشته باشن
لطفا برام دعا کنید بتونم دارو سازی ی دانشگاه خوب قبول شم و حافظ قرآن بشم واقعا همه ی تلاشمو میکنم واز خدای مهربونم میخوام ک توفیقش رو بهم بده ک حافظ و عمل کننده ی دستورات قرآن باشم

سلام انشاالله که خدای بزرگ همه دعاهاتونو مستجاب فرمایند.
من ۲۱ سالمه و مشکل خیلی خیلی بزرگی تو زندگیم دارم و تا زمانیکه اون مشکل باشه من نمیتونم نفس راحت بکشم انگار تو انفرادی ام و دارن بهم زجر میدن تورو ب بزرگی و عظمت خدا برام دعا کنید ، دعا کنید که مشکلمو خدا حل کنه

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

اغلب کساني که در مورد اجابت دعاي خود اعتراض مي کنند و مي گويند چرا دعايم اجابت نمي شود از ضعف نگرش در اين زمينه رنج مي برند.
اگر انسان نگرش درستي نسبت به دعا داشته باشد هم دعا مي کند و هم آرامش دارد و نگران چيزي نيست.
در اين راستا ذکر چند نکته در پاسخ به سؤال شما لازم و ضروري است؛ تقاضا دارم هر نکته را چند بار با دقت، مطالعه کنيد:
۱- انسان به هنگام دعا کردن، فقط بايد خدا را با قلب و زبان، بخواند و از خدا طلب برآورده شدن حاجت را داشته باشد. گاه انسان در دعا با زبان، خدا را مي خواند، ولي در قلب چشم اميد به خلق خدا دارد. اين خود مانعي است بر سر راه استجابت دعا.
۲- در هنگام دعا بايد «مضطر» بود. مضطر همچون کسي است که در دريا خود را در حال غرق شدن مي بيند و براي خود پناهي جز خدا نمي يابد؛ در اين صورت چگونه خدا را مي خواند؟
۳- دعا کردن آدبي دارد که اگر رعايت شود دعا در معرض اجابت قرار مي گيردو خداي متعال هم وعده اجابت داده است اما اولا خداي متعال روي مصالح و حکمت خود کار مي کند و ثانيا وعده اجابت او در حد اقتضا است نه عليت. يعني اگر مانعي در کار نباشد اقتضاي اجابت دارد و اين به اين معنا نيست که دعاي ما علت حتمي اجابت باشد و خداوند را مجبور به اجابت کنيم.
۴- يکي از شرايط مهم دعا تلاش و کوشش خود شخص براي تحقق خواست هايش است. دعا در صورتي اجابت مي شود که خود شخص تمام تلاش خود را براي هدف اش کرده باشد و در اين زمينه کوتاهي صورت نگرفته باشد.
۵- اجابت ممکن است تا مدتي به تاخير بيافتد و اين به معناي عدم اجابت نيست.
۶- مومن تسليم خدا است ما نبايد با دعا کردن روح تسليم را از دست بدهيم و مانند بچه ها بر خواسته خود پافشاري کنيم. وظيفه ما دعا کردن و درخواست از خداي متعال است و اقضاي ايمان و توکل و تسليم اين است که نتيجه نهايي امور را به خداوند بسپاريم.
۷- وقتي دعا مي کنيم بايد باور داشته باشيم که خداوند اگر مصلحت بداند حتما حاجت ما را مي دهد.
۸- ممکن است خداوند براي «امتحان بنده»، حاجت او را ندهد، يا به تاخير اندازد. آيا فقط زماني که خداوند حاجت ما را بدهد به او ايمان داريم؟ آيا اگر در برآورده شدن حاجت تاخير افتد، اعتماد ما به خدا کم رنگ مي شود؟ و يا بقول فرمايش شما به او بدگمان مي شويم؟
بدبيني به حضرت حق، که وجودش خير محض است و از هر گونه خطايي مبري است، از ضعف ايمان است و شايد اين ضعف شما در ايمان فقط با عدم استجابت دعا خود را نشان مي داد؛ لذا خداوند مهربان، قبل از اينکه فرصت ها از دست برود عيب شما را به شما نشان داده است تا آستين همت را بالا زده، اين ضعف را برطرف کنيد!
۹- گاه ممکن است دعا مستجاب شده، اما زمان آن نرسيده باشد. حضرت موسي (عليه السلام) آل فرعون را نفرين کرد و خداوند اجابت کرد اما بنا بر مصلحت الهي، چهل سال طول کشيد!
۱۰- چرا هر گاه دعا مستجاب نمي شود به گردن خدا مي اندازيم؟ شايد ما کاري کرديم که دعايمان به اجابت نمي رسد؟ اگر در دل، باور کنيم که همه نقصها از ما است، مشکل حل مي شود. حضرت يونس نبي (عليه السلام) گفت: «اني کنت من الظالمين» سپس دعايش مستجاب شد؛ «فاستجبنا له و نجيناه من الغم و کذلک ننجي المومنين»
گاه انسان «گمان » مي کند که اهل گناه نيست؛ در حالي که مرتکب گناهان مي شود ولي خود نمي داند. ما گاهي گمان مي کنيم تنها با ترک دزدي و... وخواندن نماز و گرفتن روزه و... از گناهان دور شده ايم؛ در حالي که ممکن است پدر و مادر از ما راضي نباشند و ما نسبت به آن ها بي توجه باشيم.
در روايات اسلامي آمده است که: اگر والدين به صورت شما زدند، بدون ذره اي ترش رويي، طرف ديگر صورت را به آن ها نشان دهيد و آمادگي خود را براي سيلي ديگري اعلام داريد! و يا در روايتي ديگر فرزند را غلام حلقه بگوش والدين مي داند؛ براستي آيا ما در ارتباط با والدين، اينگونه رفتار کرده، مانند غلام حلقه بگوش از آن ها اطاعت مي کنيم؟!
و يا ممکن است تنها با زبان خود کسي را آزرده باشيم (بويژه محارم). شکستن دل ديگران خود از گناهان بسيار بزرگ است که چه بسا به آن توجه نداريم. و يا برخي نماز مي خوانند ولي توجهي به اداء نمازهاي قضا ندارند.
لقمه ي ناپاک و حرام و ندادن خمس و زکات مال، هم از جمله گناهاني است که کمتر کسي به آن توجه دارد.
۱۱- بايد ديد دعا چه دعايي است؟ آيا درخواست هاي ما از خداوند درست است يا خير؟ بعنوان مثال: ممکن است براي ازدواج، فلان فرد مشخص را مد نظر گرفته، با اصرار از خداوند مي خواهيم که دعاي ما را اجابت کند؛ در حالي که خداي حکيم و عالم به غيب مي داند که همان فرد، در خانه بداخلاق بوده، يا دو سال ديگر تصادف کرده و از دنيا مي رود و ... اين ازدواج به صلاح شما نيست.
پس در دعا نبايد براي خدا، تعيين تکليف کرد بلکه از او بخواهيم به هر طريقي که خير مااست مثلاً شرايط ازدواج را برايمان فراهم کند.
** سخن پاياني اينکه:
در هر شرائطي راضي به رضاي خداي مهربان، حکيم، رؤوف و عالم به غيب باشيم. امام حسين (عليه السلام) در بدترين شرائط ظهر عاشورا، در حالي که همه عزيزانش را از دست داده، در حالي که زخمي و تشنه است و زن و فرزندانش در محاصره دشمن هستند مي فرمايد: رضا به قضائک، تسليما لامرک، لا معبود سواک..!

سلام من یه مدته با خواستگارم یه دوره آشنایی گذروندیم عاشق همدیگه هستیم او بنابه دلایلی انصراف از رشتش دادو دوباره پشت کنکوری شد امسال قراره کنکور بده ولی تواین مدت من انقد اذیتش کردم تمام زمان طلاییشو از دست داد و الان ۱ماه مونده به کنکورش ولی اوطور که باید میشد نشده اگه هم نتیجش خوب نباشه خونوادش مخالفت میکننو دیگه با خونوادش نمیتونه بمونه زندگیمون داغونه قسمتون میدم به علمدار کربلا دعامون کنین روزو شب کارم دعاست که اگه هم ازدواج ما نشد لااقل اون نتیجش خوب شه و زندگیش آروم باشه تورو خدا دعا کنید جوونه ناامید نشه از زندگی....تنها کسم اونه ولی راضیم بمیرم اون عذاب نکشه فقط از خدا میخوام تموم جوونارو موفق کنه و هیچکسو شرمنده خونوادش نکنه دعا کنین این جوونم شرمنده مامان باباش نشه تنها امیدشونه...

تصویر مشاور شهر سوال

خواهر گرامی، انشالله که با نیت مقدس و خیری که شما دو نفر دارید (یعنی ازدواج)، خداوند هم کمک خواهد کرد. امیدواریم که اگر تاکنون به یکدیگر محرم نشده اید، هرچه زودتر این مهم نیز به انجام برسد، تا از لذت با هم بودن و هم صحبتی با یکدیگر به طور کامل و حلال بهر ه ببرید. اگرچه شاید نتوانستید در آرامش فکری و مهیا کردن زمینه مطالعه برای کنکور کمک زیادی به ایشان بکنید، اما دعای شما با این نیت پاک و دلسوزانه اثر خواهد داشت.
ما هم از صمیم قلب آرزومندیم که هم شما و خواستگارتان و هم همه جوانان دم بخت، به زودی و در سایه الطاف خداوند مهربان، زندگی مشترکشان را آغاز کنند.آمین

خداهم خدای قدیم این یکی جنس چینیه وبی کیفیت ازش پول میخوام نمیده البته وظیفشه خلق کرده باید حال بده انگار بانکش خالیه .شما هم دلتون خوشه بابا

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

خدای قدیم، خدای امروز هم هست. شاید ما جنسمان چینی گشته است! ما باید به خود بدگمان باشیم که چرا از فطرت خود دور شده ایم!

اغلب کساني که در مورد اجابت دعاي خود اعتراض مي کنند و مي گويند چرا دعايم اجابت نمي شود از ضعف نگرش در اين زمينه رنج مي برند.
اگر انسان نگرش درستي نسبت به دعا داشته باشد هم دعا مي کند و هم آرامش دارد و نگران چيزي نيست.

در اين راستا ذکر چند نکته در پاسخ به سؤال شما لازم و ضروري است؛ تقاضا دارم هر نکته را چند بار با دقت، مطالعه کنيد:

۱- انسان به هنگام دعا کردن، فقط بايد خدا را با قلب و زبان، بخواند و از خدا طلب برآورده شدن حاجت را داشته باشد. گاه انسان در دعا با زبان، خدا را مي خواند، ولي در قلب چشم اميد به خلق خدا دارد. اين خود مانعي است بر سر راه استجابت دعا.
۲- در هنگام دعا بايد «مضطر» بود. مضطر همچون کسي است که در دريا خود را در حال غرق شدن مي بيند و براي خود پناهي جز خدا نمي يابد؛ در اين صورت چگونه خدا را مي خواند؟
۳- دعا کردن آدبي دارد که اگر رعايت شود دعا در معرض اجابت قرار مي گيردو خداي متعال هم وعده اجابت داده است اما اولا خداي متعال روي مصالح و حکمت خود کار مي کند و ثانيا وعده اجابت او در حد اقتضا است نه عليت. يعني اگر مانعي در کار نباشد اقتضاي اجابت دارد و اين به اين معنا نيست که دعاي ما علت حتمي اجابت باشد و خداوند را مجبور به اجابت کنيم.
۴- يکي از شرايط مهم دعا تلاش و کوشش خود شخص براي تحقق خواست هايش است. دعا در صورتي اجابت مي شود که خود شخص تمام تلاش خود را براي هدف اش کرده باشد و در اين زمينه کوتاهي صورت نگرفته باشد.
۵- اجابت ممکن است تا مدتي به تاخير بيافتد و اين به معناي عدم اجابت نيست.
۶- مومن تسليم خدا است ما نبايد با دعا کردن روح تسليم را از دست بدهيم و مانند بچه ها بر خواسته خود پافشاري کنيم. وظيفه ما دعا کردن و درخواست از خداي متعال است و اقضاي ايمان و توکل و تسليم اين است که نتيجه نهايي امور را به خداوند بسپاريم.
۷- وقتي دعا مي کنيم بايد باور داشته باشيم که خداوند اگر مصلحت بداند حتما حاجت ما را مي دهد.
۸- ممکن است خداوند براي «امتحان بنده»، حاجت او را ندهد، يا به تاخير اندازد. آيا فقط زماني که خداوند حاجت ما را بدهد به او ايمان داريم؟ آيا اگر در برآورده شدن حاجت تاخير افتد، اعتماد ما به خدا کم رنگ مي شود؟ و يا بقول فرمايش شما به او بدگمان مي شويم؟
بدبيني به حضرت حق، که وجودش خير محض است و از هر گونه خطايي مبري است، از ضعف ايمان است و شايد اين ضعف شما در ايمان فقط با عدم استجابت دعا خود را نشان مي داد؛ لذا خداوند مهربان، قبل از اينکه فرصت ها از دست برود عيب شما را به شما نشان داده است تا آستين همت را بالا زده، اين ضعف را برطرف کنيد!
۹- گاه ممکن است دعا مستجاب شده، اما زمان آن نرسيده باشد. حضرت موسي (عليه السلام) آل فرعون را نفرين کرد و خداوند اجابت کرد اما بنا بر مصلحت الهي، چهل سال طول کشيد!
۱۰- چرا هر گاه دعا مستجاب نمي شود به گردن خدا مي اندازيم؟ شايد ما کاري کرديم که دعايمان به اجابت نمي رسد؟ اگر در دل، باور کنيم که همه نقصها از ما است، مشکل حل مي شود. حضرت يونس نبي (عليه السلام) گفت: «اني کنت من الظالمين» سپس دعايش مستجاب شد؛ «فاستجبنا له و نجيناه من الغم و کذلک ننجي المومنين»
گاه انسان «گمان » مي کند که اهل گناه نيست؛ در حالي که مرتکب گناهان مي شود ولي خود نمي داند. ما گاهي گمان مي کنيم تنها با ترک دزدي و... وخواندن نماز و گرفتن روزه و... از گناهان دور شده ايم؛ در حالي که ممکن است پدر و مادر از ما راضي نباشند و ما نسبت به آن ها بي توجه باشيم.
در روايات اسلامي آمده است که: اگر والدين به صورت شما زدند، بدون ذره اي ترش رويي، طرف ديگر صورت را به آن ها نشان دهيد و آمادگي خود را براي سيلي ديگري اعلام داريد! و يا در روايتي ديگر فرزند را غلام حلقه بگوش والدين مي داند؛ براستي آيا ما در ارتباط با والدين، اينگونه رفتار کرده، مانند غلام حلقه بگوش از آن ها اطاعت مي کنيم؟!
و يا ممکن است تنها با زبان خود کسي را آزرده باشيم (بويژه محارم). شکستن دل ديگران خود از گناهان بسيار بزرگ است که چه بسا به آن توجه نداريم. و يا برخي نماز مي خوانند ولي توجهي به اداء نمازهاي قضا ندارند.
لقمه ي ناپاک و حرام و ندادن خمس و زکات مال، هم از جمله گناهاني است که کمتر کسي به آن توجه دارد.
۱۱- بايد ديد دعا چه دعايي است؟ آيا درخواست هاي ما از خداوند درست است يا خير؟ بعنوان مثال: ممکن است براي ازدواج، فلان فرد مشخص را مد نظر گرفته، با اصرار از خداوند مي خواهيم که دعاي ما را اجابت کند؛ در حالي که خداي حکيم و عالم به غيب مي داند که همان فرد، در خانه بداخلاق بوده، يا دو سال ديگر تصادف کرده و از دنيا مي رود و ... اين ازدواج به صلاح شما نيست.
پس در دعا نبايد براي خدا، تعيين تکليف کرد بلکه از او بخواهيم به هر طريقي که خير مااست مثلاً شرايط ازدواج را برايمان فراهم کند.

** سخن پاياني اينکه:
در هر شرائطي راضي به رضاي خداي مهربان، حکيم، رؤوف و عالم به غيب باشيم. امام حسين (عليه السلام) در بدترين شرائط ظهر عاشورا، در حالي که همه عزيزانش را از دست داده، در حالي که زخمي و تشنه است و زن و فرزندانش در محاصره دشمن هستند مي فرمايد: رضا به قضائک، تسليما لامرک، لا معبود سواک..!

من چند سال پیش درگیر مشکلات و استرس های زیادی بودم طوری که دیگه ارزوی مرگ میکردم چندین سال به همین منوال گذشت تا اینکه تصمیم گرفتم بی خیال مشکلات بشم خودمو جمع و جور کردم و پیدا کردم از گناهام توبه کردم و ازشون فاصله گرفتم, به مرور زمان مشکلاتم رفع شد زندگیم سر و سامون گرفت شغل خوب پیدا کردم و سال گذشته هم شکر خدا عقد کردم و رابطه خوبی با همسرم دارم اما الان یه مشکل کاری برام پیش اومده که از شما میخوام برام دعا کنید درسته مشکل کوچیکه ولی تبعاتش زیاده

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

چشم دعاگوییم. ان شاء الله همه مشکلات رفع گردد.

سخن پاياني اينکه:
در هر شرائطي راضي به رضاي خداي مهربان، حکيم، رؤوف و عالم به غيب باشيم. امام حسين عليه السلام در بدترين شرائط ظهر عاشورا، در حالي که همه عزيزانش را از دست داده، در حالي که زخمي و تشنه است و زن و فرزندانش در محاصره دشمن هستند مي فرمايد: رضا به قضائک، تسليما لامرک، لا معبود سواک..!

سلام.من پسری ۱۲ ساله ام که در آزمون نمونه دولتی و تیز هوشان شرکت کرده ام . اگر اطلاع‌ داشته باشید جواب این دو آزمون امشب یعنی ۹۴/۳/۱۹ ساعت ۱۰ شب می آید پس لطفا هر کس این سایت را باز میکند برای قبول شدن من دعا کند. با تشکر . خدا حافظ .

تصویر پاسخگو

با سلام
برای شما دوست عزیز آرزوی موفقیت و سلامتی داریم

افرادی که این نوشته رو میخونه خواهش میکنم به خاطر خدا برام دعاکنه فردا ۲۱خرداد من کنکور دارم (روز سرنوشتمه) پس تا یک ماه دیگه نتایج معلم میشه برام دعا کنین قول میدم چه قبول بشم چه نشم ماه رمضونو ۲/۳ بیشترشو روضه بگیرم لطفا برام دعا کنید (از ته قلب)......

سلام..امیدوارم کسی بتونه کمکم کنه وافعا کم آوردم..سالهاست خدارو به خاطر یک مسئله خوندم..با هرحالتی تضرع خندان پیدا پنهان..اما دریغ ازجواب..
الان اونقدر برام مهمه که بدونم اصلا صدام به عرش بالا میرسه یا نه برام مهم نیست که حاجت روابشم..آدم خوبی نیستم میدونم گناهکارم میدونم عهدشکنم..اما خدا انقدر راحت بنده ی داغونشو میرونه از درگاهش..؟دائم همه میگن هرچی که دعات برآورده نشد حکمتی هست توش صلاحت نیست تقدیرت نیست...مگه قضاوقدروحکمت ازخودخدا نیست؟یعنی نمیشه که یبارم حاجت ما باحکمت خدا یکی باشه..؟ شاید مسخره باشه اما نمیدونییییید چقدر دلم میخواد باخدا حرف بزنم جوابمو بدههه چقدر نیاز دارم بدونم دلیل خیلی ازاتفاقای زندگیموو..چقدر دلم میخواد بدونم داره میشنوه میبینه منو...من که میدونم پیشش آبرویی ندارم..تورو خدا شماهایی که آبرو دارین برای منم دعا کنید..ی نگاه مهربون خدا برای تمام عمرآدم کافیه.....

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

با دقت این مطلب را مطالعه فرمایید.

دنيا دار امتحان و رنج و زحمت است نه جاي آسايش و رفاه و بر اساس احاديث و روایات؛ خداوند رفاه وآسايش را در بهشت قرار داده است، ولي بشر آن را در دنيا جستجو مي‌‌کند و هرگز به آن نمي‌‌رسد و هر نعمتي در دنيا، همراه با گرفتاريها است.
علت گرفتاريها چيست؟
براساس آيات قرآن كريم و روایات اهل بيت عصمت(عليهم السلام)، گرفتاريهايی كه براي مؤمنين پيش مي‌آيد يا به خاطر ندانم كاريهاي خود آنها است يا آزمايش‌‌هاي الهي است يا براي بالابردن درجات معنوي آنها است.
توضيح مختصر هر يك اينست كه:
الف) گاهي انسان مرتكب خطاها و اشتباهات مي‌‌گردد كه پيامد آن ها به صورت گرفتاري وبلا درزندگي دنيا پديدار مي‌گردد.
هرگناه، اثر وپيامد مخصوص دارد، برخي گناه فقر مي‌‌آورد، برخي هم گرفتاري ديگر ايجاد مي‌‌كند، چنانچه امام علي(ع) در دعاي كميل مي‌‌فرمايد: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَهْتِكُ الْعِصَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ النِّقَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَحْبِسُ الدُّعَاءَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاء»؛ «خدايا گناهانی كه سبب رسوايی مي‌‌گردد و گناهانی كه موجب خشم وانتقام تو مي‌‌گردد، گناهانی كه نعمت‌‌هاي تو را تغيير مي‌‌دهد و مانع از اجابت دعا مي‌گردد و گناهانی كه سبب نزول بلا مي‌‌گردد را بر من ببخش و بيامرز».
در هر صورت اين گرفتاري ها هم به خاطر آن است كه كيفر گناهان او باشد و چون خدا بنده‌‌ي مؤمنش را دوست دارد در برابر برخي از گناهان او را گرفتار مي‌‌كند تا كيفر خطاي او در همين دنيا گردد و در آخرت سبكبار باشد و اين خود، لطف و رحمت خدا نسبت به بنده مؤمن است. ولي كسي كه مورد غضب قرار گيرد در بسياري موارد به جاي گرفتاري، نعمتش را بيشتر مي‌‌كند تا در نهايت او را به عذاب دردناك آخرت گرفتار سازد.
ب) امتحان‌‌هاي الهي
گاهي گرفتاريها به خاطر آنست كه مورد آزمايش و امتحان الهي قرار مي‌‌گيرد.
يكي از سنت ها وقانون‌‌هاي ثابت خدا اينست كه مؤمنين را آزمايش مي‌‌كند، چنانچه قرآن كريم در آيات زيادی به اين مسئله اشاره دارد. براي نمونه:
در قرآن کریم مي‌‌فرمايد: «لَتُبْلَوُنَّ في‏ أَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ مِنَ الَّذينَ أَشْرَكُوا أَذىً كَثيراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الأمُورِ»(آل عمران:۱۸۶)
«البته، ‌آزمونهاي مالي و جاني(بسيار) در پيش خواهيد داشت، و بي ترديد و ناگزير، از پيروان(دروغين) كتابهاي آسماني پيشين و نيز از كساني كه مرام شرك را برگزيده‌‌اند، آزار و زخم زبان فراوان خواهيد ديد، اگر صبر پيشه کنید و استقامت كنيد همه كارتان روبراه خواهد شد و توفيق رفيق شما خواهد گرديد».
و نیز مي‌‌فرمايد: «و لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الاَمْوالِ وَ الأَْنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ»(بقره:۱۵۵)؛ «قطعا همه ي شما را با چيزي از ترس، گرسنگي و كاهش در مالها و جانها و ميوه ها آزمايش مي‌كنيم، وبشارت ده به استقامت كنند گان...».
همچنین مي‌‌فرمايد: «أحسب الناس أن يتركوا أن يقولوا آمنا و هم لا يفتنون...»(عنكبوت۱-۳)
«آيا مردم چنين پنداشته‌‌اند كه به صرف اينكه بگويند: ايمان آورديم؛ رهايشان مي‌‌كنند و در بوته آزمايش قرار شان نمي‌‌دهند؟ حال آنكه ما امتهايي را كه پيش از اينان بوده‌‌اند نيز آزموده‌‌ايم.(پس، ناگزير مسلمانان را هم خداوند خوا هد آزمود) و معلوم خواهد گردانيد كه چه كساني داراي ايمان راستين هستند و چه كساني بدروغ ادعاي ايمان كرده‌‌اند».
البته آزمايش‌‌هاي الهي چار چوب مشخص ومعين ندارد بلكه هر كس متناسب با حالات روحي اش آزمايش و امتحان مي‌‌گردد. لذا در آيه ديگر مي‌‌فرمايد: «وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً وَ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ»(انبياء: ۳۵)؛ «ما شمارا به بديها و خوبيها آزمايش مي‌كنيم و سرانجام به سوي ما بازگردانده مي‌شويد».
حكمت امتحان‌‌هاي الهي چيست؟
هر چند خداوند از همه امور آگاه است، لذا امتحانات الهي براي رفع جهل از امور نيست، لكن براي آنكه شايستگي ولياقت انسان‌‌هاي مؤمن خالص به نمايش گذاشته شود واستعداد‌‌هاي دروني او بروز وظهور پيدا كند او را مورد امتحان قرار مي‌‌دهد. خالص كردن انسان مؤمن وآشكار شدن جوهره ايمان مؤمن يكي از حكمت‌‌هاي آزمايش الهي است. همان گونه كه صنعتگر، طلا را در آتش مي‌اندازد تا ناخالصي‌هاي او در كوره آتش نابود شود و طلاي خالص بدست آيد، خداوند هم انسان‌‌هاي مؤمن را در كوره بلاها وغم ها پخته و ايمان اورا خالص مي‌‌سازد. هم چنين جدا ساختن صفوف مؤمنين راستين از كساني كه صرفا در زبان مؤمن هستند ازديگر حكمت‌‌هاي امتحان‌‌هاي الهي است چنانچه امام علي(ع) مي‌‌فرمايد: «لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَنْ يُمَحَّصُوا وَ يُمَيَّزُوا وَ يُغَرْبَلُوا وَ يُسْتَخْرَجُ فِي الْغِرْبَالِ خَلْق»؛ «بايد مردم خالص شوند و امتحان گردند و تميز داده شوند و غربال شوند، و استخراج شوند».
بنابراين، مؤمنين متناسب با مرتبه ايمان و وضعيت روحي شان مورد آزمايش‌‌هاي سخت الهي قرار مي‌گيرند و كسي نپندارد كه راه ايمان و دينداري هميشه از ميان گلزارها و باغستانهاي سر سبز مي‌‌گذرد و انسان با ايمان در سراسر اين راه طولاني كه در پيشرو دارد، روي برگ‌‌هاي گل قدم مي‌‌گذارد كه اين پندار نشانه‌‌ي بي خبري از ماهيت ايمان و دين ‌مي‌باشد. شايد همين انديشه و پندار بوده است كه زماني در مكه در افكار بعضي از مسلمانان رخنه كرده بود كه تا كي بايد به جرم داشتن ايمان به خداي يكتا زجر بكشيم؟
خداوند براي زدودن اين موهومات از انديشه‌‌ي آنان، آيات ذيل را نازل فرمود:
«أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْكاذِبينَ»(عنكبوت/۲-۳)؛ «آيا مردم چنين پنداشته‌‌اند كه به صرف اينكه بگويند: ايمان آورديم رهايشان مي‌‌كنند ودربوته ي آزمايش قرار شان نمي‌‌دهند؟ حال آنكه ما امتهايي را كه پيش از اينان بوده‌‌اند نيز آزموده‌‌ايم.(پس، ناگزير مسلمانان را هم خداوند خوا هد آزمود) و معلوم خواهد گردانيد كه چه كساني داراي ايمان راستين هستند و چه كساني بدروغ ادعاي ايمان كرده‌‌اند».
گويا همين پندار‌‌هاي ناهنجار كه با آوردن ايمان نبايد ديگر مشكلات بر سر راه آنان باشد، در اذهان مسلمانان در مدينه هم به وجود آمده بود كه براي بطلان اين باور هم خداوند فرمود: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‏ نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَريب‏»(بقره: ۲۱۴)؛ «يا گمان كرده‌‌ايد كه به همين سادگي مي‌‌توانيد داخل بهشت بشويد؟! هنوز كه شما مانند امتهاي پيشين به مصائب گرفتار نيامده‌‌ايد، آنها آنقدر سختي مي‌‌كشيدند(و فراز و نشيبها را طي مي‌‌كردند و آنچنان پريشان و هراسان مي‌‌شدند) كه پيامبر خدا با مؤمنان و پيروانش همصدا مي‌‌گرديد و همه يك زبان مي‌‌گفتند پس ياري خداوند چه شد؟! همه بدانند كه ياري خداوند بسيار نزديك است».
پس از جنگ أحد كه مسلمانان آن همه تلفات و زخمي داشتند و هفتاد نفر از جنگجويان نمونه و سران سپاهشان را از دست داده بودند‌(در چنين شرايطی، براي اينكه بفهماند كه راه ايمان و دينداري با سختي‌‌ها همراه است) خداوند اين آيه را نازل فرمود «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرينَ»(آل عمران:۱۴۲)؛ «مبادا گمان كنيد كه به همين ‌آساني مي‌توانيد به بهشت در آييد؟ هنوز خداوند مجاهدان شما را معلوم نگردانيده و صابران شما را باز نشناخته است».
در هر صورت باب آزمايش الهي بحث مفصل دارد و حكمتهاي آن هم زياد مي‌‌باشد و خداوند همه بندگانش را به نحوي مورد آزمايش قرار مي‌‌دهد چنانچه پيامبران الهي مورد آزمايش شديد قرار مي‌گرفتند.
ج) بالا بردن اجر وپاداش معنوي
گاهي گرفتاريها به خاطر آنست كه خداوند انسان‌‌هاي مؤمن را گرفتار مي‌‌سازد تا او صبر بر بلاها كند و درجات معنوي او را بالا ببرد.
در روايتي كه ازعبدالرحمن دراين زمينه وارد شده است چنين آمده: «عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَجَّاجِ قَالَ ذُكِرَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع) الْبَلَاءُ وَ مَا يَخُصُّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْمُؤْمِنَ فَقَالَ سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ أَشَدُّ النَّاسِ بَلَاءً فِي الدُّنْيَا فَقَالَ النَّبِيُّونَ ثُمَّ الْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ وَ يُبْتَلَى الْمُؤْمِنُ بَعْدُ عَلَى قَدْرِ إِيمَانِهِ وَ حُسْنِ أَعْمَالِهِ فَمَنْ صَحَّ إِيمَانُهُ وَ حَسُنَ عَمَلُهُ اشْتَدَّ بَلاؤُهُ وَ مَنْ سَخُفَ إِيمَانُهُ وَ ضَعُفَ عَمَلُهُ قَلَّ بَلَاؤُهُ»؛ «عبدالرحمن ابن حجاج مي‌‌گويد: خدمت امام صادق(ع) سخن از بلا و آنچه خداي عزّوجل مؤمن را به آن مخصوص مي‌‌دارد به ميان آمد، حضرت فرمود: از رسول خدا‌(صلي الله عليه وآله) پرسيدند: در دنيا بلاي كدام كس سخت تر است؟ فرمود: پيغمبران، سپس هر كه به آنها شبيه‌‌تر است(اوصيا) به ترتيب و بعد از آن مؤمن به ‌‌اندازه ايمان و نيكي كردارش گرفتار شود، پس هر كه ايمانش درست و كردارش نيكو باشد گرفتاريش سخت است و هر كه ايمانش سست و عملش ضعيف باشد گرفتاريش اندكست».
‌در روايت ديگر مي‌خوانيم «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُ بِمَنْزِلَةِ كِفَّةِ الْمِيزَانِ كُلَّمَا زِيدَ فِي إِيمَانِهِ زِيدَ فِي بَلَائِه»؛ ازامام صادق(ع) روايت نموده‌‌اند كه فرمود: مؤمن مانند كفه ترازو است، كه هر چه بر ايمانش بيفزايد، بر بلايش افزوده شود.
امام صادق(ع) فرمود: همانا خداوند دوستان خود را به مصيبتها و پيش آمدها گرفتار مي‌‌كند تا بدان جهت، بدون داشتن گناه، به آنها اجر و ثواب عنايت فرمايد.
در حديث ديگر از پيامبر اسلام(ص) چنين نقل شده است:
«إِنَّ الرَّجُلَ لَيَكُونُ لَهُ الدَّرَجَةُ عِنْدَ اللَّهِ لَا يَبْلُغُهَا بِعَمَلِهِ يُبْتَلَى بِبَلَاءٍ فِي جِسْمِهِ فَيَبْلُغُهَا بِذَلِكَ»؛ «براي مرد در نزد خداوند درجه و مقام است كه به وسيله عمل خود نمي‌‌تواند به آن برسد(عملش قاصر است پس) خداوند بدن او را گرفتار بلا(مصائب،امراض و...) مي‌‌گرداند، به اين وسيله به آن مقام نائل مي‌‌گردد».
به همين مضمون از امام صادق(ع) هم روايت شده است كه فرمود: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ فِي الْجَنَّةِ مَنْزِلَةً لَا يَبْلُغُهَا عَبْدٌ إِلَّا بِالِابْتِلَاءِ فِي جَسَدِهِ».
حال با توجه به آنچه بيان شد لازم است شما برادر گرامي راجع به زندگي انسان‌‌هاي خوب و آبرومند نزد خدا، مانند پيامبران وامامان وساير بندگان مؤمن توجه و فكر نمائيد؛ گرفتاري كه براي آنها در دنيا پيش آمد نموده است براي هركسي ديگر اگر پيش بيايد تحملش شايد بسيار مشكل و سخت باشد.
لابد زندگي حضرت ايوب پيامبر را شنيده‌‌ايد كه در اثر ‌آزمايش خدا همه دارائي‌ها، فرزندان و سلامتي اش را در مدت بسيار كم از دست داد. با آنكه مصيبت فرزندان جوان، رويكرد شديد فقر، بيماري شديد و عليل شدن بدن و زخم زبان ها و طعن‌‌هاي مردم بر آن حضرت وارد گرديد، ولي نه تنها لب به اعتراض به خدا باز نكرد و نگفت خدايا تو مرا مبتلا وگرفتاركردي و در قيامت راه تو را مي‌‌گيرم. بلكه هميشه شكر خدا نمود و صبر كرد تا زماني كه خدا همه بلاها را دفع كرد و او هم قهرمان صبر وآبرومند بيشتر در نزد خدا والگوي صبر در ميان همه انسان‌‌هاي مؤمن گرديد.
در زندگي ائمه توجه كنيد، آنها چقدر گرفتاري داشتند. مخصوصا به حادثه كربلا توجه كنيد چه مصيبت عظيمی بر اين خاندان رخ داد، ولي با همه آن مصائب كه در كربلا رخ داد. قهرمان صبر كربلا يعني حضرت زنيب(س) نه تنها اعتراض نكرد بلكه فرمود «ما رأيت إلا جميلا»؛ «از خدا به جز خوبي چيزي نديدم». حتي در شب بعد از شهادت برادران و يارانش، نماز نافله شب را هم ترک نکرد.
حال شما خود فكر كنيد شايد گرفتاري‌‌هاي شما آزمايش الهي باشد، شايد هم جهات ديگر داشته باشد و اصولا بر اساس برخي روایات خداوند گاهي خير بنده‌‌اش را در گرفتاري‌‌هاي دنيا مي‌‌بيند وحكمتش اقتضا مي‌‌كند كه او را گرفتار سازد.
همچنين اجابت دعا و توسلات هم منوط به برخي شرائط است كه تا شرائط محقق نگردد مستجاب نمي‌‌گردد. همچنين گاهي خدا دوست دارد ناله بنده را بشنود، بدان جهت اجابت دعاي او را تأخير مي‌اندازد. نيز گاهي اجابت دعا را بر خير وصلاح بنده‌‌اش نمي‌‌داند، لذا دعاهاي او را به عنوان درجه معنوي او در عالم ديگر ذخيره مي‌‌كند. و ما چون به حكمت‌‌هاي خدا آگاه نيستيم، فكر مي‌‌كنيم هر چه ما خواستيم خدا بايد اجابت كند و ائمه هم بايد واسطه در اجابت باشند، در حالي كه حكمت‌‌هاي ديگری هم در اين عالم در كار است كه ما بي خبريم.

باسلام من از نوزده سالگی خواستگارداشتم ولی به اصرار خانواده ام راه میدادم و خودم دوست داشتم یکی رو قلبا دوست داشتم بعد انتخاب می کردم ولی افسوس هیچ وقت این اتفاق برایم نیفتاد نمیدونم چرا خواستگار پیدا میشه دلم خیلی میگیره نمیدونم چم شده شایدم قصد ازدواج ندارم شخص برام خیلی مهمه که هم منه دوسش داشته باشم هم اون شایدم رویایی فکرمیکنم فقط امیدوارم همه چی باب میل من پیش بره قبلنا دعا زیاد میکردم ولی الان نه چون شاید نمیخام ازدواج کنم یا خودم رو زدم به بی خیالی کمکم کنید

تصویر مشاور شهر سوال

خواهر گرامی، ضمن عرض سلام، خدمت شما خوش آمد میگوییم. واقعیت آن است که گاهی ما آدمها از نعمتهای خداوند غافل هستیم و این غفلت خدای نکرده ممکن است موجب کفران نعمت و یا بی اهمیتی به آن بشود. در متون مذهبی و اخلاقی ما و ادعیه ما توصیه شده که خداوند را در هر حال و شرایط شکر کنیم. یعنی نه تنها در نعمتها و خوشی ها خدا را شکر کنیم، بلکه در همه احوال، اعم از خوشی، ناخوشی، یا هر حال دیگر ممنون نعمتهای خدا باشیم. در اینجا قصد نداریم نعمتهای مختلف خداوند بخصوص آندسته که به ظاهر نامرئی و مورد غفلت ما هستند را فهرست کنیم که این کار شاید کتابی اخلاقی بخواهد تا کامل به این موضوع بپردازد. اما ناچاریم کمی برای بیداری خودمان و شما از خواب غفلت به این موضوع بپردازیم. همیشه توصیه شده که برای اینکه قدر عافیت و سلامت را بدانید به کسانی نگاه کنید که از این نعمت بی بهره اند... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... دوست عزیز، شما شاید کسانی را ندیده اید که تا سن سی و سی و پنج سالگی، هیچ خواستگاری نداشته اند و علیرغم علاقه زیاد به تشکیل خانواده، هنوز فرصتی در این خصوص نداشته اند که اگر یک فرصت به دست آورند، احتمالا در پاسخ مثبت دادن درنگ نمی کنند. خیلی ها هستند که زمان ازدواجشان است و اکنون از حضور پدر یا مادرشان محروم هستند و شاید تنها خواسته شان این است که ای کاش زمان ازدواج (در مجلس خواستگاری، عروسی و ...) ایشان بودند و من آنها را در آغوش می گرفتم و به من تبریک میگفتند... و هزاران نعمتهای ریزی که شاید شما از آن برخوردار باشید اما نسبت به آن غافل باشید. پس سعی کنید مروری بر شرایط خود و زندگی خود داشته باشید و داشته های مختلف خود را ریز و درشت در یک فهرست ثبت کنید... آنگاه بابت هرکدام به گونه ای شکر خدا را بجا آورید (البته نه به صورت سرسری بلکه به شکل مفصل مانند دو رکعت نماز به نیت شکرخدا بابت فلان نعمت) حال ببینید به طور مثال اینکه از نوزده سالگی خواستگارهای متعدد داشتید که شاید خیلی ها آرزوی یکی از آن موارد را داشته اند ولی شما به سادگی و بدون تأمل آن را رد کرده اید، این نعمتها جای شکر داشته یا نداشته... این کار را تکرار کنید و ادامه دهید تا نگاهتان به تدریج تغییر کند.
در مورد ملاکهای ازدواج و اینکه عشق و علاقه از ابتدا لازم است و یا در انتها کافیست یا همزمان... و مسائل و سایر ملاکهای زن و شوهر نیز میتوانید از مطالب همین سایت استفاده کنید. در خصوص دعا، نحوه دعا و شرایط مختلف آن هم بهتر است مجددا مطالب ابتدای همین صفحه را مطالعه کنید.
موفق و پیروز و سربلند باشید.

به نام خدا

سلام ، داشتم همه نظرها و درد دل ها و حرفای این صفحه رو میخوندم و یه نکته خیلی جالب بود میون همه این حرفا
هرکسی باهر حاجت و با هر نگاهی به زندگی و دین .... تنها امیدش به خداست

میدونید خدا اینقدر بنده هاش رو دوس داره که نمیخواد اسیر این دنیا و نفسمون باشیم .. اسیر شهوت اسیر ثروت یا خیلی چیزا...
و امتحان و ازمایشش هم روی وابستگی های دنیایی ما رقم میخوره اونجایی که دل بستیم یا دل خوش کردیم یا تکیه کردیم به چیزی غیر از خودش!

اونجاها تلنگر میزنه
و باید شاکرش باشیم که این تلنگر نصیب ما میشه تا بتونیم راهمون رو پیدا کنیم و هدایت بشیم
و خدا نکنه رها بشیم و بحال خودمون واگذار بشیم

افسوس و حسرت ادم ها خیلی وقتا از اشتباهاتشون نیس... از فرصتیه که دیگه نصیبمون نمیشه تا کار و انتخاب درست رو انجام بدیم
امیدوارم هممون بتونیم سمت خودش با نیت های پاک انتخاب های خوبی بکنیم برای همه امور زندگیمون

روایت معتبر داریم هر گناه بزرگ و کوچک امت پیامبر ایشون و خاندانشون رو ناراحت میکنه
خدایا گناهان ما همه از سر نفهمی و نادانیمون بود نه از سر سرکشی و عناد
ما رو به رحمت و ابروی صاحب این امت حضرت محمد ص ببخش

مطالب خیلی جالب بود!
من سعی می کنم همه رو انجام بدم،خدا کنه دعام مستجاب شه...

۲۷سالمه ازبچگی چشم راستم بخاطر یه مشکل دید کمی داشت انحرافم داشت جراحی کردم تو نوجوونی اما الان باز داره انحرافش برمیگرده دیدهم اصلا نداره میگن هیچ علاجی نداره ازبچگی خیلی عذاب کشیدم درد تحقیر سرزنش مسخره ی دیگران عذاب جسمی خودم به هردری زدم برای درمان نشد ازخدا خیلی خواستم اما جوابمو نمیده نمیدونم چجوری ازش بخوام که جوابمو بده مگه خودش نگفته بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا پس چرا جوابمو نمیده توروخدا برام دعا کنید التماستون میکنم برام دعاکنید بخاطراین مشکلم همه ی زندگیم داره ازهم میپاشه حتی نمیتونم ازدواج کنم وبخاطراین دردم میخوام قید کسی رو که عاشقانه دوسش دارم بزنم چون حس میکنم درشأنش نیستم ازتون عاجزانه التماس دعادارم ومیخوام اگر راهی بلدین بهم بگین که چطوری ازخدا بخوام دردمو درمان کنه وجوابموبده...

تصویر پاسخگو

با سلام
انشاءالله بنده و همه کاربران عزیز برا شما دعا خواهیم کرد . شما هم برای همه دعا کنید .
اصلی ترین ابزار در دعا و اظهار نیاز به درگاه الهی دل شکسته و اظهار نیاز حقیقی است که شما دارید .
مطمئن باشید که خدا حتما دعای شما را خواهید شنید و به بهترین وجه مستجاب خواهد کرد .

سلام امیدوارم به حرمت این ماه عزیز وشبهای قدر همه دوستان وهمه حاجتمندا حاجت روا بشن .انشالله من وخونوادمم حاجت روا شیم .مشکل منم ازدواج نکردنمه که امیدوارم به حرمت ماه مبارک همه مجردا راهی خونه بخت بشن ، منم همینطور .برای منم دعا کنین .

سلام به همه دوستان
منم ۳۲ ساله هستم وحدود ۸ ساله حاجتم ازدواجه از ختم قرآن گرفته تا صلوات وعاشورا وهرچی بفکرتون برسه انجام دادم اما نشده تمام دخترای فامیل دور وبرم از خودم کوچیکترند با دوست پسراشون ازدواج کردند متاسفانه یا خوشبختانه من اهل دوستی با پسر نیستم ولی اینکه چرا خدا بخت وقسمتم را نمیرسونه سوالاتی که هزارا بار بهش فکر کردم و به نتیجه ای نرسیدم تصمصم گرفتم دیگه بهش فکر نکنم بیخیالش بابا مگه چقدر میشه وقت و انرژی وروح وروانت را بذاری رو یک حاجت دیگه خسته شدم تقریبا اکثر نظراتتون را خوندم من مسله ام کمی با بقیه فرق داره من تو این هشت سال به دفعات خواب میدیدم ازدواج کردم خوابهام خابای معمولی نبود باورتون نمیشه حتی خواب میدیدم تا بالاسر قبر امام معصوم رفتم واسه ازدواجم دعا کردم یا خواب دیدم تا بالاسر قبر وضریح شخصه معصومی رفتم وواسه ازدواجم دعا کردم یا بارها وبارها تو خواب دیدم تو مجالس روضه ائمه بودم با گریه ازشون خاستم وهزاران مدل خاب دیگه البته میدونم بعضی از خابهام نتیجه فکر کردنم به این حاجتم ولی هستند خابهایم که نمیشه بیتفاوت ازشون رد بشم مثل چند مورد بالا یا خابهایی که فامیل برام دیدند بخصوص آخرین خابی که یکی از دخترای فامیل دیده که خدایش عجب خابه باحالی واسه ازدواجم دیده بود ولی مسله اینجاست که من دیگه اعتقادم را از دست دام دیگه برام مهم نیست خدا میخاد حاجتم را بده میخاد نده دیگه بسه اینهمه صبروشکیبایی وگریه وزاری الانم تو شبای قدریم اهل نماز اول وقت وروزه هستم ولی بهش گفتم دیگه این خواستم ارزشش را داره ازدست میده دیگه ازش نمیخام حالا درست یا اشتباه دارم میرسم به نقطه ناامیدی به اینکه من لایقه نگاهش نیستم من را نمیخاد خوب وقتی نمیخادچیکار کنم خودما به زور بچسبونم!!!!!!!!!

تصویر مشاور شهر سوال

خواهر گرامی، سلام. به شهر سوال خوش آمدید و از طرح مسئله شما متشکریم.
با توجه به مطالب شما و چند جانبگی این مباحث میتوانید با شماره ۰۹۶۴۰۰ تماس بگیرید و با متخصصان مربوطه مشورت کنید. اما به رسم ادب چند نکته را یادآور می شویم.
۱- چگونه از خدایی که به گفته خودتان به او اعتقاد و ایمان ندارید، تقاضایی دارید و انتظار برآورده شدن دارید.
۲- اگر واقعا به خدا ایمان داشته اید چگونه بوده است که به خاطر یک خواسته، که برآورده نشده، ایمان شما بر باد رفته است!
۳- خیلی اوقات خواسته های ما یا نوع درخواست ما ایرادات و نکته های ظریفی دارد که عدم درنظر گرفتن آن مانع ما را در رسیدن به آن می شود.
۴-گاهی ما با دست خودمان (یا اطرافیانمان یا ...) گره هایی بر زندگی و سرنوشت خودمان میزنیم و سپس از خدا میخواهیم (آن هم بدون ایمان و اعتقاد) آن گره را باز کند، درحالی که راه گشودن آن گره به دست خود ما ست. ممکن است ایراد در شما باشد یا شاید ایراد در شما نباشد، و شاید ایراد کار از والدین شما باشد و راه حل آن نیز به دست همانان باشد...
۵- خیلی اوقات، کلید حل مشکلات ما دست خود ماست؛ درحالیکه ما بدون حرکت از خداوند برکت میخواهیم. مثل این می ماند که جوانی در خانه بنشیند و از خدا روزی طلب کند. قطعا خداوند لطیف روزی همه موجودات را خواهد داد اما بدون حرکت، برکتی نیز نخواهد بود.
۶- و در نهایت ناامیدی از لطف خدا بزرگترین گناه درگاهش و ویرانگر ترین مانع استجابت دعاست...باوجود ناامیدی قطعا به جایی نخواهید رسید.
ما برای شما خواهر گرامی، و همه دختران جوان و پاکدامان، آرزوی سعادت و خوشبختی در سایه لطف و مهربانی خدا داریم.

حدود يك سال برام يه مشكل بزرگي پيش آمده وهر چه دعا ميكنم يس ميخوانم زيارت عاشورا ميخوانم حتي كه الان ماه رمضان شب قدر احيا گرفتم نذر هاي زيادي كردم خدا حاجتمو نميده حتي توبه كردم و پاك شدم نماز امام موسي كاظم و خوندم وهميشه و اين ماه رمضان هم سحردعا ميكنم ولي حاجت روانميشم نميدونم واقعا مشكل از كجاست حاجت روا نميشم فقط سر اين مشكل نيست كلا سر هر موضوعي كه برام پيش مياد وخودم ميدونم به صلاحم نذر ميكنم دعا ميكنم نزرم قبول نميشه نميدونم چرا؟ خواهشا يه راه حلي به من بديد كه مشكل از كجاس ؟وخواهشا برام دعا كنيد.

با عرض سلام و تشکر از مراجعه تان به شهر سوال!

یکی از وعده های امید بخش خداوند در قرآن وعده برآوردن حاجات بندگان است.
خداوند از فضل و کرم خویش بندگان را به درگاه خود دعوت نمود، و تضمین کرده که چون او را بخوانند جواب گوید اما شاید به نظر برسد که این وعده الهی در بعضی اوقات بالاخص آن زمان که بنده حاجتی مهم و البته مشروع دارد تخلف می پذیرد.

**به چند نکته توجه کنیم:
۱- خداوند کریم در برآوردن حاجات بنده خویش مصلحت او را مد نظر قرار می دهد.
۲- گاه بنده خود موانع استجابت دعا را فراهم می سازد. امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای کمیل ما را به این امر توجه داده و می فرماید: اللّهم اِغفِرلیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعاء خدایا ببخش برمن گناهانی را که از اجابت دعا جلوگیری می کند.
۳- نکته سومی که باید به آن توجه نمود آنکه خداوند تبارک و تعالی هیچگاه درخواست بنده خود را ( اگر در طلب گناه نباشد) بدون پاسخ نمی گذارد البته لازمه وعده «استجب لکم» این نیست که هر آنچه بنده خواسته عیناً برآورده شود بلکه بنابر آنچه از روایات بدست می آید خداوند از سه طریق خواسته بنده را اجابت می نماید. امام زین العابدین علیه السلام می فرماید: مؤمن نسبت به دعای خود از سه حال خارج نیست یا برای او ذخیره می شود و یا با شتاب به او خواهد رسید و یا بلائی که می خواست او را فرا گیرد از او دفع می گردد. رسول اکرم(ص) می فرماید: مسلمانی نیست که خدا را بخواند و در آن درخواست قطع رحم و گناه نباشد مگر آنکه خداوند به سه طریق به او عطا می کند: یا خواسته او را با شتاب می دهد یا برای آخرت او ذخیره می کند و یا معادل آن ناگواری ها و بدی ها را از او برمی دارد.[بحار ج۹۳، ص ۲۹۴]
امام صادق علیه السلام می فرماید: پروردگار به حساب بنده رسیدگی کرده و می فرماید: این حساب را می شناسی؟ می گوید: پروردگارا نمی شناسم خطاب می رسد: در فلان شب مرا خواستی و چنین طلبیدی و آن را در دنیا ندادم اما برای آخرت تو ذخیره کردم سپس امام فرمودند: بنده از عظمت ثواب خدا در شگفت می شود و عرض می کند: خدایا ای کاش در خواسته های من شتاب نمی کردی و در دنیا نمی دادی و همه را ذخیره می نمودی.[بحار ج۹۳ ،ص ۳۷۱]

خلاصه:
اگر اجابت دعایت به تأخیر افتاد تو را ناامید نسازد.... شاید بهتر بوده که از تو بازداشته اند و چه بسا آنچه را که طلب کرده ای اگر به تو داده شود تباهی دین تو در آن خواهد بود.

بازم سلام يه پيشنهاد عزيزاني كه در مورد مشكلاتي كه اينجا مطرح كردن وحاجت روا شدن در هر روز تاريخي لطفا بگن كه حاجت روا شدن حتي كسايي كه سال هاي گذشته پيغام گذاشتن.

من ی خواسته دارم ک اصلا امید ندارم ک استجاب بشه..
واسم دعا کنین...ممنون

تصویر پاسخگو

سلام
امیدوارم کمی به بزرگی و عظمت و قدرت خدا توجه کنید و امیدوتون رو به خدای بزرگ و مهربان بیشتر و بیشتر کنید . این رو هم بدانید ناامیدی از رحمت و مهربانی خداوند بزرگ یکی از بزرگترین گناهان هست . از شما تقاضا دارم با امید فراوان به اجابت دعاتون ، براوردن شدن خواسته تونن رو بخواهید .
بی تردید بنده و خوانندگان عزیز این پیام هم دعاگوی شما خواهیم بود .

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صل علي محمد وال محمد
سلام عزيزان
ازتون التماس دعا دارم، خواهش ميكنم يك صلوات و حمدوتوحيد برااجابت خواسته خودم و خودتون بخونيد. ازخدا بخوايد امسال منم سروسامون بگيرم ديگه تحمل اين شرايط و ندارم
خدا ب حق ابروي امام حسين قسمت ميدم امسال منو بي جواب نذار...
اللهم صل علي محمد وال محمد

بچه ها شما را قران برای منم دعا کنید تا مریضی که دارم شفا پیدا کنم و خوب بشم تشکر از شما عزیزان

فقط میگم.......توکل به خدا........دعاهاتون قبول

سلام
انشالله خداوند حاجت همه و حاجت من حقیر را بدهد.
التماس دعا

من فکر میکنم خدا با معیارهای خودش به انسانها حال میده البته دعا خیلی با ارزش واثربخشه خیلیها رابطه ای با دعا ندارند ولی ادمهای بدی هم نیستند اما خدا براشون وسیله سازه وهیچکس نمیتونه نسخه دقیق بده وقتی اسم مصلحت میاد همه چیز مشخص میشه وخدا از نیازهای همه اگاهه بخواهد میدهد ونخواهد نمیدهد .مثلا من حاجتی دارم وناامید هم نمیشم چون خدا کافیه تو یک لحظه که دلم بشکنه خواستمو بده پس باید دعا کرد وبه قدرت خدا ایمان داشت وبا همه این حرفها بازم هرچی عشق خودشه وکاری نمیشه کرد ولی باوردارم بعد سختی راحتی هم هست .حالا همتون برای حاجت من دعا کنید درحقیقت برای خودتون دعا کردید بالاخره یک نفس پاک و دلشکسته تو جمع پیدا میشه .خدایا وقت ماکمه سرکیسه رو شل کن تو که اخر ثروتمندها ومایه داراهستی فعلا دستم تنگه وبدهکارم پولو فعلا برسون .نوکرتم

سلام دعای همتون قبول
امروز واقعا به دعای شما ها نیاز دارم چون شنیدم دعای غریبه به غریبه زود براورده میشه درسته با همتون غریبم اما ب پایه دینم با همتون اشنام التماس دعا دارم
ممنون

با سلام، مدت ها است حاجاتی دارم، به لطف خدا زمینه بر آورده شدنش فراهم شده اما هنوز به طور کامل به وقوع نپیوسته ، عاجزانه از شما درخواست میکنم برایم دعا کنید ، التماس دعا ... خداوند به همه ما رحم کند، یا حق.

سلام دوستان تو رو خدا جون هر کی دوست دارین برای منم دعا کنین. شاید دعا ی شما برای من بر آورده شه. چون خدا که انگار اصلا منو نمیبینه. خیلی خسته ام خیلی زیاد.. از زمانی که دست چپ و رستم رو یاد گرفتم دارم دعا میکنم که راحت شم از این زندگی. فکر میکردم ازدواج منو خلاص میکنه ولی تو چاه بزرگ تری انداخت. تو رو خدا دعا کنید منم به حاجتی که تو قلبم برسم.

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

اغلب کساني که در مورد اجابت دعاي خود اعتراض مي کنند و مي گويند چرا دعايم اجابت نمي شود از ضعف نگرش در اين زمينه رنج مي برند.
اگر انسان نگرش درستي نسبت به دعا داشته باشد هم دعا مي کند و هم آرامش دارد و نگران چيزي نيست.
در اين راستا ذکر چند نکته در پاسخ به سؤال شما لازم و ضروري است؛ تقاضا دارم هر نکته را چند بار با دقت، مطالعه کنيد:
۱- انسان به هنگام دعا کردن، فقط بايد خدا را با قلب و زبان، بخواند و از خدا طلب برآورده شدن حاجت را داشته باشد. گاه انسان در دعا با زبان، خدا را مي خواند، ولي در قلب چشم اميد به خلق خدا دارد. اين خود مانعي است بر سر راه استجابت دعا.
۲- در هنگام دعا بايد «مضطر» بود. مضطر همچون کسي است که در دريا خود را در حال غرق شدن مي بيند و براي خود پناهي جز خدا نمي يابد؛ در اين صورت چگونه خدا را مي خواند؟
۳- دعا کردن آدبي دارد که اگر رعايت شود دعا در معرض اجابت قرار مي گيردو خداي متعال هم وعده اجابت داده است اما اولا خداي متعال روي مصالح و حکمت خود کار مي کند و ثانيا وعده اجابت او در حد اقتضا است نه عليت. يعني اگر مانعي در کار نباشد اقتضاي اجابت دارد و اين به اين معنا نيست که دعاي ما علت حتمي اجابت باشد و خداوند را مجبور به اجابت کنيم.
۴- يکي از شرايط مهم دعا تلاش و کوشش خود شخص براي تحقق خواست هايش است. دعا در صورتي اجابت مي شود که خود شخص تمام تلاش خود را براي هدف اش کرده باشد و در اين زمينه کوتاهي صورت نگرفته باشد.
۵- اجابت ممکن است تا مدتي به تاخير بيافتد و اين به معناي عدم اجابت نيست.
۶- مومن تسليم خدا است ما نبايد با دعا کردن روح تسليم را از دست بدهيم و مانند بچه ها بر خواسته خود پافشاري کنيم. وظيفه ما دعا کردن و درخواست از خداي متعال است و اقضاي ايمان و توکل و تسليم اين است که نتيجه نهايي امور را به خداوند بسپاريم.
۷- وقتي دعا مي کنيم بايد باور داشته باشيم که خداوند اگر مصلحت بداند حتما حاجت ما را مي دهد.
۸- ممکن است خداوند براي «امتحان بنده»، حاجت او را ندهد، يا به تاخير اندازد. آيا فقط زماني که خداوند حاجت ما را بدهد به او ايمان داريم؟ آيا اگر در برآورده شدن حاجت تاخير افتد، اعتماد ما به خدا کم رنگ مي شود؟ و يا بقول فرمايش شما به او بدگمان مي شويم؟
بدبيني به حضرت حق، که وجودش خير محض است و از هر گونه خطايي مبري است، از ضعف ايمان است و شايد اين ضعف شما در ايمان فقط با عدم استجابت دعا خود را نشان مي داد؛ لذا خداوند مهربان، قبل از اينکه فرصت ها از دست برود عيب شما را به شما نشان داده است تا آستين همت را بالا زده، اين ضعف را برطرف کنيد!
۹- گاه ممکن است دعا مستجاب شده، اما زمان آن نرسيده باشد. حضرت موسي (عليه السلام) آل فرعون را نفرين کرد و خداوند اجابت کرد اما بنا بر مصلحت الهي، چهل سال طول کشيد!
۱۰- چرا هر گاه دعا مستجاب نمي شود به گردن خدا مي اندازيم؟ شايد ما کاري کرديم که دعايمان به اجابت نمي رسد؟ اگر در دل، باور کنيم که همه نقصها از ما است، مشکل حل مي شود. حضرت يونس نبي (عليه السلام) گفت: «اني کنت من الظالمين» سپس دعايش مستجاب شد؛ «فاستجبنا له و نجيناه من الغم و کذلک ننجي المومنين»
گاه انسان «گمان » مي کند که اهل گناه نيست؛ در حالي که مرتکب گناهان مي شود ولي خود نمي داند. ما گاهي گمان مي کنيم تنها با ترک دزدي و... وخواندن نماز و گرفتن روزه و... از گناهان دور شده ايم؛ در حالي که ممکن است پدر و مادر از ما راضي نباشند و ما نسبت به آن ها بي توجه باشيم.
در روايات اسلامي آمده است که: اگر والدين به صورت شما زدند، بدون ذره اي ترش رويي، طرف ديگر صورت را به آن ها نشان دهيد و آمادگي خود را براي سيلي ديگري اعلام داريد! و يا در روايتي ديگر فرزند را غلام حلقه بگوش والدين مي داند؛ براستي آيا ما در ارتباط با والدين، اينگونه رفتار کرده، مانند غلام حلقه بگوش از آن ها اطاعت مي کنيم؟!
و يا ممکن است تنها با زبان خود کسي را آزرده باشيم (بويژه محارم). شکستن دل ديگران خود از گناهان بسيار بزرگ است که چه بسا به آن توجه نداريم. و يا برخي نماز مي خوانند ولي توجهي به اداء نمازهاي قضا ندارند.
لقمه ي ناپاک و حرام و ندادن خمس و زکات مال، هم از جمله گناهاني است که کمتر کسي به آن توجه دارد.
۱۱- بايد ديد دعا چه دعايي است؟ آيا درخواست هاي ما از خداوند درست است يا خير؟ بعنوان مثال: ممکن است براي ازدواج، فلان فرد مشخص را مد نظر گرفته، با اصرار از خداوند مي خواهيم که دعاي ما را اجابت کند؛ در حالي که خداي حکيم و عالم به غيب مي داند که همان فرد، در خانه بداخلاق بوده، يا دو سال ديگر تصادف کرده و از دنيا مي رود و ... اين ازدواج به صلاح شما نيست.
پس در دعا نبايد براي خدا، تعيين تکليف کرد بلکه از او بخواهيم به هر طريقي که خير مااست مثلاً شرايط ازدواج را برايمان فراهم کند.
** سخن پاياني اينکه:
در هر شرائطي راضي به رضاي خداي مهربان، حکيم، رؤوف و عالم به غيب باشيم. امام حسين (عليه السلام) در بدترين شرائط ظهر عاشورا، در حالي که همه عزيزانش را از دست داده، در حالي که زخمي و تشنه است و زن و فرزندانش در محاصره دشمن هستند مي فرمايد: رضا به قضائک، تسليما لامرک، لا معبود سواک..!

موفق باشید.

سلام من و ی پسری همدیگرو دوست داریم قرار شد بیاد خواستگاریم من پدرم معتاده و بخاطر همین خانواده ی پسره اجازه نمیدن ما ب هم برسیم اخه گناه من چیه من ک دختر بدی نیستم خیلی حالم بده بچه ها خواهش میکنم دعا کنید خانواده پسره راضی بشن

تصویر مشاور شهر سوال

سلام. خواهر گرامی به شهر سوال خوش آمدید. جقیقتا شما گناهی ندارید و آتش این بلای خانمان سوز است که دامن شما را هم گرفته است. ما و همه دوستان شما در این جا از صمیم قلب دعا میکنیم که خداوند همه گرفتاران در این بلا و خانواده هایشان به ویژه پدر شما و شما را نجات دهد. البته این نکته هم فراموش نشود که باید برای رهایی پدرتان از این وضعیت هم شما و هم تمامی خانواده تلاش کنید.
موفق باشید

به خداوندی خدا قسم من فقط یه چیز ازش خواستم و اون واسم زیر یه ساعت درستش کرد به خودش قسم...

با تشکر

سلام مدتیه بیمارم و هر چی متوسل میشم و ذکر میخونم شفا نمی گیرم تو رو خدا اگه ذکر مجربی یا توسلی بلد هستید برای شفا گرفتن بمن بگید در ضمن خیلی خیلی محتاج دعای شما هستم .

تصویر پاسخگو

سلام علیکم
برای شفاى بیمار این دستورات موثر است إن شاء الله:
الف ) خواندن سوره ى حمد و توحید: امام باقر علیه السلام مى فرمایند:
هر كس را سوره ى حمد و توحید شفا ندهد، چیز دیگرى او را شفا نبخشد...(۱).
ب ) حضرت صادق علیه السلام مى فرمایند:
اگر هفتاد مرتبه سوره ى حمد بر میت خوانده شود و روحش به وى باز گردد، جاى تعجب نیست(۲).
ج ) دست بر بازوى راست بیمار بگذارد و سوره ى حمد را هفت مرتبه خوانده و بگوید:
اَللّهُمَّ اَزِلْ عَنْهُ الْعِلَلَ وَ الدّاءَ، وَ اَعِدْهُ اِلَى الصِّحَّةِ وَ الشِّفاءِ، وَ اَمِدَّهُ بِحُسْنِ الْوِقایَةِ، وَ رُدَّهُ اِلى حُسْنِ الْعافِیَةِ، وَ اجْعَلْ ما نالَهُ فى مَرَضِه هذا مادَّةً لِحَیاتِه، وَ كَفّارَةً لِسَیِّئاتِه، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.پس اگر اثر نكرد، سوره حمد را هفتاد مرتبه بخواند كه اثر خواهد كرد انشاء اللّه (۳).
د ) رسول اكرم صلى الله علیه و آله مى فرمایند:
كسى كه بیمار است، اگر پس از نماز صبح چهل مرتبه بخواند:«بِسْمِ اللّه ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمین...(تا آخر سوره ى حمد)حَسْبُنَا اللّه ُ وَ نِعْمَ الْوَكیلُ تَبارَكَ اللّه ُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ، وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه ِ الْعَلىِّ الْعَظیم»و بر عضوى كه درد مى كند دست بكشد، خدا او را شفا بخشد(۴).
ه ) این دعا بر بیمار خوانده شود:
اَللّهمَّ اِنَّكَ قُلْتَ فى كِتابِكَ الْمُنْزَلِ عَلى نَبِیِّكَ الْمُرْسَلِ «وَ ما اَصابَكُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ اَیْدیكُمْ وَ یَعْفُو عَنْ كَثیرٍ»، اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْ هذَا الْمَرَضَ مِنَ الْكَثیرِ الَّذى تَعْفُو عَنْهُ وَ تُبْرِئُ مِنْهُ، اُسْكُنْ اَیُّهَا الْوَجَعُ، وَ ارْتَحِل، اَلسّاعَةَ عَنْ هذَا الْعَبْدِ الضَّعیفِ، سَكَّنْتُكَ وَ رَحَّلْتُكَ بِالَّذى سَكَنَ لَهُ ما فِى الَّلیْلِ وَ النَّهارِ، وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ.اگر با خواندن یك بار بهبود نیافت، آن را تكرار نماید تا شفا یابد(۵).
و ) امام صادق علیه السلام فرموده اند:
هر مؤمنى كه بیمار شود، اگر از روى اخلاص این آیه را بخواند و دست بر محل درد بكشد، خداوند او را شفا بخشد:وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤمِنینَ(۶).
ز ) در دیوان منسوب به امیر المؤمنین علیه السلام اشعارى آمده كه مفهومش آن است كه براى شفا یافتن از بیمارى هایى كه پزشكان از معالجه ى آن عاجز مانده اند، این حروف (ه ه ه ه ه = + ء ء ء ء ء ء ء و ه ص م) را نوشته (در چهار گوشه ى علامتِ + نقطه گذاشته شود و حرف م نیز كه بعد از ص آمده روى ص قرار گیرد) و بیمار آن را همراه خود نگه دارد(۷).

منابع:
۱– (وسائل الشیعه: ۶ / ۲۳۱)
۲– (الكافى: ۲ / ۶۲۳)
۳– (مصباح كفعمى / ۱۵۱ ـ الباقیات الصالحات ، باب سوم ، دعاى عافیت / ۲۷۷)
۴– (مهج الدعوات / ۷۷)
۵– (كتاب المجتنى / ۱۹ – مصباح كفعمى / ۱۵۲)
۶– (الباقیات الصالحات ، باب سوم ، ادعیه عافیت / ۲۷۸ و آیه ى شریفه : سوره ى اسراء ، آیه ى ۸۲)
۷– (خزائن نراقى / ۲۵۱)

سلام
نظرات تمام بچه ها رو خوندم اکثرا در مورد ازدواج صحبت کردن منم یه زمانی مشکلم ازدواج بود که الان رهاش کردم ، الان مشکل بزرگتری دارم و می خواهم شما کمکم کنید ، در سال ۹۳ من و خانواده ام تصادف کردیم و در آن تصادف مادرم پاش شکست و منم دماغم شکست که هنوز عمل نکردم اما مسئله اصلی اینه که خواهرم تو تصادف کمرش شکست و ضایعه نخاعی شد از همون موقع تا حالا داریم دعا میکنیم که شفا پیدا کنه ولی هیچ اثری نداره ، خواهرم چند ماهیه که می خواد خودکشی کنه ولی من تمام وسایل اعم از قرص و تیغ و چاقو و قیچی ... رو از جلوش جمع کردم و از اول تصادف تا حالا همش بهش روحیه دادم ، هر روز گریه میکنه ، هر روز حرف از مردن میزنه ولی من بازم بهش روحیه میدم اما دیگه کم آوردم دیگه داره باورم میشه که کسی جوابمون رو نمیده ، دیگه کم مونده به خدا و ائمه توهین کنم دارم داغون میشم ، تورو خدا یه دعایی یه راهی چیزی که واقعا مجرب باشه و با خوندن دعا خواهرم شفا پیدا کنه یادم بدید و برای خواهر منم دعا کنید تا زندگی ما هم به روال عادی برگرده

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

كسی كه دعا می كند و از درگاه خداوند درخواستی دارد چون خواسته اش برآورده نمی شود و دعایش مستجاب نمی گردد، ممكن است گمان كند كه نظر رحمت خداوند از او برگشته است و ناامید گردد. امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:
لا یزال المۆمن بخیر و رخاء و رحمة من اللَّه، مالم یستعجل فیقنط، فیترك الدعاء قلا له: كیف یستعجل؟ قال: یقول: قد دعوت منذكذا و كذا و لا اری الاجابة؛(۱) مۆمن پیوسته در نیكی و راحتی و مهربانی خداست تا زمانی كه استعجال نكند پس چون استعجال كند نومید می شود و دعا را ترک می كند. راوی می گوید: از ایشان پرسیدم: چگونه استعجال می كند؟ فرمودند: با خود می گوید مدتی طولانی دعا كردم و اجابت نشد.

انسانی كه در رسیدن به اهداف دنیوی مأیوس است از كار و تلاش باز می ماند و زندگی او دچار ركود و افسردگی می شود. نتیجه این ركود و افسردگی، رنج هایی است كه خود فرد مأیوس تحمل می كند و سختی هایی كه به دیگران تحمیل می نماید. درمان این درد، گاه از طریق اصلاح نگرش فرد به زندگی صورت می گیرد و گاه به وسیله دارو انجام می پذیرد. بدون شك اعتقاد فرد به خداوند از بروز یأس در امور دنیوی پیش گیری می كند. ولی آن چه بسیار مهم است یأس فرد در پی گیری اهداف اخروی و اصلاح رابطه خود و خداست. چنین یأسی از یك سو بالاترین ضرر را كه هلاكت اخروی است در پی دارد و از سوی دیگر نشانه های آن به زودی آشكار نمی شود. در نتیجه ممكن است فرد بسیار دیر به فكر درمان آن بیفتد. بنابراین اندیشیدن به رحمت و مغفرت خداوند و نقص و ضعف عمل همه آدمیان در پیشگیری و درمان این بیماری بسیار مۆثر است.

دیگر روش درمان كه در همان روش نخست ریشه دارد، یادآوری سخنانی است كه در قرآن كریم و روایات اهل بیت وارد شده است و از یأس و نومیدی نهی نموده است. خداوند در قرآن كریم فرموده است:
قل یعبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمة اللَّه ان اللَّه یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم؛ (۲)بگو ای بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید كه خدا همه گناهان را می آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.
در آیه دیگری آمده است كه نومیدی از رحمت خداوند ویژه گمراهان است. و من یقنط من رحمة ربه الا الضالون (۳) چه كسی جز گمراهان از رحمت پروردگارش نومید می شود؟!
نومیدی خطرناک ترین راه نفوذ شیطان در دل آدمی است لذا در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) لقمان به فرزندش چنین می گوید:" خَفِ‏ اللَّهَ‏- عَزَّ وَ جَلَّ- خِیفَةً لَوْ جِئْتَهُ بِبِرِّ الثَّقَلَیْنِ‏ لَعَذَّبَكَ، وَ ارْجُ اللَّهَ رَجَاءً لَوْ جِئْتَهُ بِذُنُوبِ الثَّقَلَیْنِ لَرَحِمَكَ».(۴) از خداوند آنگونه بترس که اگر تمام عبادات نیک جن و انس را انجام داده باشی امکان دارد به سبب لغزشی تو را مجازات کند وآنقدر به رحمت خدا امیدوار باش که اگر تمام گناه جن وانس را انجام داده باشی امکان دارد تو را رحمت کند.

در روایتی از امام علی نقل شده است كه ایشان خطاب به كسی كه به سبب زیادی گناهان نومید شده بود فرمود: «یا هذا! یأسك من رحمة الله اعظم من ذنوبك؛(۵) بدان كه نومیدی تو از رحمت خداوند بزرگ تر از گناهان توست.»

** توصیه پایانی:
برایش وقت بگذارید و از سرگذشت دیگران بگویید تا متوجه باشد که به چه میزان خدا او را دوست دارد. از گذشته اینگونه بوده که خدای متعال آنان را که بیشتر دوست داشته برای پخته تر شدن، در شرایط دنیا سخت می گیرد!
به قول معروف:
هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش می دهند!

** پی نوشت ها:
۱- الحیاة، ج ۱، ص ۴۰۳.
۲- زمر، ۵۳.
۳- حجر، ۵۶.
۴-الکافی،ج۳،ص۱۷۳.
۵- محجة البیضاء، ج ۷، ص ۲۵۳.

موفق باشید.

سلام

از ته قلبم واست دعا کردم انشاالله خیره امیدت از دست نده صبور باش

ممنون از لطفتون انشاالله به دعای شما خواهرم خوب بشه، و من هم برای شما دعا میکنم امیدوارم به تمام آرزوها و خواسته هاتون برسید، انشاالله

سلام من علی هستم ۱۶ سالمه یه آرزوی نه کوچک نه بزرگ فقط از خدا میخوام بزرگ شدم دکتر مغز اعصاب شم دیگه چیزی نمی خوام دعام کنید من هم برای همتون دعا میکنم

تصویر مشاور شهر سوال

سلام. ما نیز برای موفقیت همه جوانان و نوجوانان ایرانی دعا میکنیم و از مشاهده جوانان موفق و موفقیت شما خرسند و شادمان خواهیم بود. البته حتما توجه دارید که توکل و استعانت به خداوند متعال لازمه اش تلاش شخص شما و طی کردن مراحل طبیعی هدف تان است.
موفق باشید.

لطفا واسه منم دعا کنید

سلام دختری هسم ۱۸ ساله مدتیست دچار وسواس فکری شده ام میشه ی دعا برا رفع وسواس بگید

تصویر p_qurani

سلام . این سوال قبلا در همین سایت مورد بررسی قرار گرفته لطفا به این ادرس مراجعه کنید و در صورت لزوم در خدمت خواهم بود .
http://www.soalcity.ir/node/2306
http://www.soalcity.ir/node/2225

سلام.صورت خواهر من بر اثر جراحی اشتباه ورم کره و قیافش خیلی بد شده الان ۶ ماه خیلی زجر می کشه اول از خدا بعد از شما خواهش،میکنم دعا کنید زود خوب بشه.خیلی درد داره.تو رو خدا از ته دل براش دعا کنید.

تصویر شهر سوال

سلام
انشاءالله که هر چه زودتر سلامتیشون رو بدست میارن.

سلام امکان دارد التهابی باشد و با استفاده داروهائی که التهاب را می خواباند ورم بخوابد.

از وقتی بچه بودم تا همین الانش درگیر تحصیلات بودم. اهمیت تحصیلات تو خونه ما انقدر زیاده که حتی خونواده ام هم تا الان درگیر تحصیلاتم بودم. حتی همین الانش دغدغه خانواده ام فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل من توی خارج از کشوره
اما بعضی وقت ها حس میکنم کم آوردم. از اینکه هر لحظه استرس تحصیلو داشته باشم کم آوردم. نیاز دارم یکی همراهم باشه تو زندگیم که هر وقت خسته و ناامید شدم بدونم یکی هست که باورم داره. یکی هست که دوست و همراهمه. یکی هست که دغدغه های من براش مهمه و..یکی باشه که انقدر من رو دوست داشته باشه و انقدر برای بودن من توی زندگیش ارزش بذاره که به خاطرش حتی از تحصیل تو کشور خارجی هم بگذرم و هیچ وقت پشیمون نباشم به خاطرش بعضی از رویاهام رو نادیده گرفتم و خوشبختی رو با همه وجودم احساس کنم و منم همه تلاشمو برا خوشبختی اون بکنم.
حتی الان هم خجالت میکشم این رو بنویسم :| ولی واقعا دوست دارم ازدواج کنم. نه اینکه خواستگار ندارم... نه اتفاقا چون از یک خونواده خوب و تحصیلکرده ای هستم و تحصیلات و موقعیت خوبی هم خودم توی جامعه دارم خواستگار هم زیاد دارم.. اما این ها کسایی نیستند که میخوام. شاید هم بودند اما چون هیچ وقت دغدغه ام ازدواج نبود چه خودم چه خونواده ام بدون هیچ تحقیق و ... جواب رد دادیم بهشون. هیچ شخص خاصی هم تو زندگیم ندارم که ازتون بخوام دعا کنید بهش برسم. ولی یک سری معیارها دارم ..البته معیارهای خیلی عجیب غریبی هم نیست که بگم خیلی توقعم بالاست..نه اتفاقا.. ایده آل من شاید معیارهای سطح پایین بقیه باشه.. اما به هر حال دوست دارم همسرآینده ام این شرایط رو داشته باشه..
دعاهای خودم برای خودم زیاد خوب جواب نمیده..شنیدم دعای دیگران برای ما زود جواب میده چون کسی با زبانی دعا میکنه برای ما که ما با اون زبان گناهی نکردیم. به همین خاطر خواهش میکنم دعا کنید واسم. چیز خاصی از زندگی نمیخوام فقط عاقبت بخیری و خوشبختی و بودن با مردی که شرایطش تو ذهنمه. میشه دعا کنید برام.. واقعا از ته قلب.

سلام دستان الان من۲۰سالمه از ۱۸سالگی شرع کردم ادم شدن بدون استاد به کراماتی رسید الان چشام چیزایی میبینه که قبلا نمیدیدم دوستان من صبح تاشب فکر خدام زندگیم وقف خداست ولی بازم بعضی ارزوهام براورده نمیشه ولی بعضی تعداد زیادی از ارزوهام براورده میشه همین که بخوام دوستان منم تا قبل ۱۸ سالگیم معمولی زندگی میکردم دوستان اول به حرف خدا بکنیداون موقع بهتون میگم خدا براتون چیکار میکنه من میخوندم نظر هاروتعداد زیادی از براورده نشدن میگن ببین چه مشکلی داری خدا از هرکس توقعی داره ببخشید اول از خودم تعریف کردم

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

چه خوب که به این میزان با خدای خود ارتباط عاطفی گرفته اید.

اما نکته ای را خدمت شما و دیگر دوستان عرض می کنم:
در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی ها و درستی ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می گردد.
حضرت آيت ا... بهجت درباره آداب و شرايط دعا فرمودند: «جهت دعا اين امور لازم است: ۱ - ثنا و تعظيم و تمجيد ساحت مقدس حضرت حق تبارک و تعالي. ۲ - اقرار به گناهان و اظهار ندامت از آن، که تقريباً به منزله توبه يا ملازم آن است. ۳ - صلوات بر محمد و آل محمد که وسيله و واسطه فيض هستند. ۴ - بکا و گريه و اگر نشد تباکي [حالت گريه کردن به خود گرفتن] ولو خيلي مختصر. ۵ - و بعد از اينها درخواست حاجت که در اين صورت برآورده شدن حاجت برو برگرد ندارد... البته اگر اين مطالب در سجده باشد مناسبتر است.»

منبع:
جرعه وصال- ص۱۰۳

موفق باشید.

سلام میشه بگید چه کارایی کردید که به کرامات رسیدید.من هم دنبال «بقول شما آدم شدن» هستم اما دقیقا نمیدونم چه عملی رو بهتره انجام بدم.لطفا راهنماییم کنید.دعاتون میکنم.

سلام دوستان ن نظر هاتونو میخوندم وظیفه خودم میدونم مطالبی بگم دوستان یک دوستی دارم یک ادم عالی درعین جونی اول اون ادمایی که میان میگن دوست پسرداشتن ازدواج کردن نمیتونید تشخیص بدید با چشم ظاهر میبینید که این ادما رو از خودمون بالاتر میبینیم یک قضیه تعریف میکردهمین دوستم یک بار با خواهرش رفته دانشگاه یا نزدیکی های یک دانشگاهی بعدا تا چند وقت حالت تهوع میگیرش این دوستمون چشم برزخی نداره ولی چون روح این ادم با خدا هست این میشه که گفتم یا یکی دوست داره بره دانشگاه دعا میکنه قبول بشه یکی از اهداف درونش دختر بازیه اگه هم نباشه اینقدر چشم چرونی میکنن که خدا میدونه میدونید یک چیز دیگه بگم اینایی که میگن پسرهای مذهبی زن بی حجاب میگیرن مشکل از شماست که هر ادمی رو مذهبی میدونید این ادما یک ادم بی غیرت بیش نیست( منظورم همه نیستن تعداد بسیار زیادی)ما انسان ها محدود هستیم تازمانی که رابطه ما با خدا به این شکله زندگی هم بهتر از این توقع نداشته باشید هیچ شوهروزنی نمیتونه مشکل تنهایی وغیره کامل برطرف کنه یک حرفی هم دارم به جای این که ۱۴سال فقط ارزو کنید واقعا گناه نکنیدتاان موقع ببینید براتون خدا چیکار میکنه من ۲۰ سالمه چرا خدا اینقدر ارزوهای منو براورده میکنه (تعداد زیادی نه همه)من خونم از شما رنگین تر نه من دانشگاه میرفتم چون یک ادم مذهبی نه هرمذهبی متاسفانه در این دانشگاه ها اذیت میشه خدا یک کراماتی بهم داد چشم هام چیز های عجیب میبینن این برا این میگم که بدونیدکه با خدا بشید با توجه به موقعیتی که دارید خدا براتون چیکار میکنه این یکیش بود میگن حلوای تنترانی تا نخوری ندانی این واقعا در این مورد صدق میکنددوستان بعضی هاتون ذکر های طولانی چند هزار تایی میگید در صورتی که اگر ظرف وجودی شما درست باشه با این تعدادو بخونید وبخوابید میبینین چکار میشید روح در داخل بدن دوست نداره باشه(این تجربه شخصیمه) من۳تا نظر دادم خداکنه اثر کنه

سلام لطفا منم راهنمایی کنید...خیلی خسته شدم بخدا.
نزدیک یه ساله از خدا یه حاجتی رو دارم براش خیلی نذر و نماز انجام دادم.
یکی از نذرهام ۴۰ یاسین بود.که ۲ روز بعدش رفتم دنبال کارم از خدا با تمام وجودم و خالصانه نشانه اجابت خواستم... خدا اونروز امیدی بهم داد که الان چند ماهه به امید همون نشونه دوام آوردم و امیدم رو از دست ندادم.
چندین ماهه جز خود خدا از هیچکی هیچی نخواستم...یه بار بهش گفتم چه دعایی بخونم چیکار کنم که اجابت کنی؟ شب خواب دیدم رفتم حرم امام رضا و ایشون رو واسطه کردم. فهمیدم باید به آقا امام رضا توسل کنم. چندجا دیگه از خدا نشونه خواستم و بهم نشون داده... ولی یه مدتیه هیچی خوب پیش نمیره...
ولی من از خدا نشونه اجابت خواستم و بهم نشون داده ممکنه اجابت نکنه دعامو؟؟
شدم مثل آدمیکه تو مسیر بیابون خدا هی بهم گفته بیا به چاه آب میرسی. یهو وسط بیابون بدون هیچی دستمو ول کنه!!
توروخدا منو راهنمایی کنید.

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

زمینه به ثمر نشستن درخت دعا و نیایش چند چیز است كه بدون فراهم آمدن آن ها, اجابتی كه مد نظر نیایشگر است، محقق نخواهد گشت که عبارتند از:
۱- رفع موانع.
۲- ایجاد شرایط.
۳- رعایت آداب .
۴- شرایط خواسته
البته اگر موانع آن رفع و شرایط رعایت شود و با حکمت و مصلحت الهی منافات نداشته باشد, اجابت انشاءالله حتمی است و رعایت آداب جنبه کمکی دارد و در تسریع اجابت موثر است و نه در اصل اجابت.
۱- موانع اجابت دعا:
۱. گناه : یكى از عوامل مهمى كه رابطه انسان با خدای متعال را ضعیف نموده و مانع اجابت دعا می شود, نافرمانى از دستورهاى خداست. حضرت على (علیه السّلام) در دعاى كمیل چنین مى فرماید: پروردگارا! گناهانى را بر من ببخش كه موجب حبس و بالا نرفتن دعا مى شوند. و در جاى دیگر از همان دعا چنین مى فرماید: اى آقا و مولاى من ! به عزتت قسم ! از تو مى خواهم كه بدى كردار و رفتارم موجب پوشیده شدن دعاى من از تو نشود. امام باقر(ع) در این باره فرمود: بنده حاجتى ازخدا طلب مى كند و مقرر مى شود آن حاجت در زمانى برآورده شود; پس در این فاصله, او گناهى مرتكب مى شود و در نتیجه, خداوند مى فرماید: حاجت این بنده برآورده نشود و از آن محروم شود; چون او خشم و غضب مرا برانگیخت و همین باعث محروم شدن اوست. (بحار الانوار،ج۷۳،ص۳۲۹)
امیرمؤمنان (ع) در پاسخ به این پرسش كه وقتى خداى تعالى در قرآن كریم فرموده!: «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ»غافر (۴۰)، آیه ۶۰.؛ «بخوانید مرا، اجابت مى كنم شما را»، دعاهایمان مستجاب نمى شوند، فرمود: زیرا در هشت مورد خیانت كرده اید:
۱. خداى تعالى را شناختید اما حقش را چنان كه باید و بر شما واجب فرموده بود، به جاى نیاورید. پس خداشناسى تان به كار نیامد.
۲. كتابش قرآن را خواندید و به آن عمل نكردید.
۳. به پیامبرش ایمان آوردید، اما سنتش را مخالفت نمودید.
۴. گفتید كه از آتش دوزخ مى ترسید، در حالى كه هر زمان، بدن هاتان را با گناه به آتش نزدیك مى كنید.
۵. ادعاى اشتیاق به بهشت نمودید و كارهایى انجام دادید كه شما را از آن دور ساخت.
۶. نعمت مولاى خویش را خوردید و سپاسگزارى نكردید.
۷. خداوند به دشمنى با شیطان فرمان تان داد و فرمود: «إِنَّ الشَّیْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا» فاطر (۳۵)، آیه ۶؛ «شیطان دشمن شما است، آن را دشمن خود بگیرید». شما با زبان تان با شیطان دشمنى كردید، اما بدون مخالفت عمل، با او دوستى ورزیدید.
۸. عیب هاى حرام را پیش چشمشان آوردید و عیوب خود را نادیده انگاشتید، و كسانى را به چیزهایى ملامت كردید كه خود به آن موارد، به سرزنش سزاوارتر بودید.
با وجود این امور، چگونه دعاهایتان به اجابت رسد؟ اعلام الدین، ص ۲۶۹ و ۲۷۰.

۲. لقمه حرام: استفاده از درآمد حلال و پاكیزه از دیگر شرایط اجابت دعا است كه امروزه بیش از هرزمان دیگر لازم است به آن توجه شود. لقمه ى حرام تا ۴۰ روز مانع استجابت دعا مى شود. (بحار الانوار،ج۹۳،ص۳۵۸)
۳. قساوت قلب: همچنین گناهان زیاد كه منجر به قساوت و سنگدلى مى‏شدند از عوامل دیگر عدم استجابت دعا مى‏باشد. امام صادق (ع) مى‏فرماید: خداوند دعایى كه از قلب قسى برخاسته باشد اجابت نمى‏كند. (میزان الحكمه،ج۳،ص۸۷۵)
۴. شتاب و عجله: امام صادق (ع) فرمود: همیشه مؤمن در خیر و آسایش است تا هنگامى كه عجله نكند. در غیر این صورت ناامید مى‏شود و دعا را ترك مى‏كند. به درستى كه بنده هنگامى كه دعا مى‏كند خداوند متعال در صدد برآورده ساختن حاجت اوست تا زمانى كه او عجله نكند. (اصول كافی،ج۲،ص۴۷۴).

۲- عوامل اجابت دعا:
۱. معرفت به خدا؛ گروهى خدمت پیشواى ششم امام صادق(ع) شرفیاب شدند و پرسیدند: ما دعا و نیایش مى كنیم ولى به اجابت نمى رسد؟ آن حضرت فرمود: بدین جهت است كه آن كسى را كه مى خوانید, نمى شناسید. (بحارالانوار،ج۹۳،ص۳۶۸)
رسول گرامى اسلام(ص) در مورد نقش شناخت پروردگار در اجابت دعا مى فرماید: اگر خداوند را به شایستگى معرفتش مى شناختید, با دعایتان مى توانستید كوه را از جاى بكنید. (المیزان،ج۲،ص۴۳)
۲. حضور قلب؛ دعا یعنى درخواست از خداى متعال براى برآورده ساختن حاجتى و طبیعى است كه این ارتباط در صورتى مؤثر واقع مى‏شود كه باطن انسان متوجه خدای متعال باشد و تضرع به پیشگاه او شكل بگیرد و انسان فقط خدا را مؤثر در امور بداند. رسول اكرم (ص) مى‏فرماید، بدانید كه خداوند دعائى كه از قلب غافل برخاسته باشد قبول نمى‏كند. (میزان الحكمه،حدیث۵۶۰۶)
۳. رعایت زمان مناسب؛ در همه اوقات و همه لحظات زندگى, نیایش براى ما امكان پذیر است, زیرا همیشه روزنه هایى از دیوارهاى این جهان كهنسال, بربى نهایت باز است و ما از رصدگاه این كالبد خاكى, مى توانیم آن سوى جهان را نظاره كنیم. سرودنیایش كه از اعماق جان برمىآید و به خاموشى اشتیاق دارد; شاید روح انسانى درخاموشى مطلق راز دیگرى احساس مى كند; آرى لذت نیایش شبانگاهى, لذت وصف ناپذیرى دارد; شاید در آن هنگام كه تاریكى مطلق فضاى پیرامون ما را در برمى گیرد, روشنایى آن دریچه اسرارآمیز, روشن تر و نمودارتر مى گردد. (نیایش امام حسین(ع)در عرفات،ص۱۱) در آیات صحیفه آسمانى و روایات توصیه شده است كه هرگاه نسیم رحمت الهى وزیدن گرفت و انسان احساس كرد دلش میل به سخن گفتن با خدا دارد, نیایش كند. علاوه برآن, زمان هایى نیز در آیات و روایات به عنوان وقت هاى مناسب براى نیایش سفارش شده است; از جمله بعد از اقامه نماز, شب و روز جمعه, نیمه شب, از سحر تا طلوع آفتاب, هنگام بارش باران, هنگام تلاوت قرآن و اذان. در این لحظات امید به استجابت بیشتر است.
۴. پیوستگی یاد خدا؛ شكى نیست كه انسان ها همواره نیازمند لطف هاى پروردگار هستند و زمانى نیست كه از ذات اقدس خداوندى بى نیاز باشند. به همین جهت مى بایست انسان درتمامى حالات; خوشى و ناخوشى, سلامت وكسالت, همواره به یادخدا باشد. امام صادق(ع) فرمود: هركسى كه در همه حال به دعا مشغول باشد, دعاى او در هنگام گرفتارى به استجابت نزدیك تر است; چون فرشتگان در هنگام بلا مى گویند: این صداى آشنایى است; و دعاى او در آسمان در پرده و حجاب نخواهد بود; در حالى كه اگر انسان تنها در گرفتاری ها پروردگار را بخواند, دعا و نیایش از اجابت دورتر است; چون فرشتگان مى گویند: این صداى ناآشنایى است.
۵. امید واری به خداوند؛ دعا كننده باید با امید و اطمینان كامل دعا كند و نه با شك و تردید و سوءظن . در دعاى ابى حمزه ثمالى چنین مى خوانیم: بارلها! مى دانم كه توبراى كسى كه به توامیدوار است در مقام و موضع اجابت هستى .
و در اعمال بیست و هفتم رجب چنین آمده است : پروردگارا! با دعا و خواندنى از تو تقاضا و طلب مى كنم كه یك فرد امیدوار تو را آنگونه دعا كرد و تو هم او را به آرزویش رساندى .
۶. اصرار و الحاح در دعا: یكى از عواملى كه سبب استجابت دعا مى‏گردد اصرار در دعا مى‏باشد. خداى متعال بنا به دلائلى گاهى اوقات دعاى بنده خویش را سریعاً ا جابت نمى‏كند حال یا به علت گناهى كه انجام داده و باید توبه كند و یا به علت عدم وجود شرایط لازم و نیاز به فرصت براى استجابت دعا از مجراى طبیعى و یا به جهت این كه خداى متعال مى‏خواهد بنده‏اش ارتباط خود را با او بیش‏تر كند و به درگاه او توجه زیادتر داشته باشد بنابراین اصرار در دعا خود مى‏تواند عاملى در استجابت دعا محسوب شود. و خود اصرار ورزیدن در دعا موجب خوشنودى خداوند متعال است. امام باقر (ع) مى‏فرماید: بدرستى كه خداوند متعال كراهت دارد از اصرار مردم نسبت به یكدیگر براى اداى حاجات در حالى كه آن را براى خود دوست دارد. (میزان الحكمه،ج۲،ص۸۸۰) و نیز مى‏فرماید: به خدا قسم اصرار نمى‏ورزد بنده مؤمن بر خداوند متعال براى حاجتى مگر این كه آن را برآورده مى‏سازد. (میزان الحكمه،ج۲،ص۸۸۰) رسول اكرم (ص) مى‏فرماید:خداى متعال درخواست‏كننده را دوست دارد. (میزان الحكمه،ج۲،ص۸۸۰) بنابراین اصرار در دعا به پیشگاه الهى گذشته از اینكه موجب برآورده شدن حاجت مى‏شود. فى نفسه امرى مطلوب و مورد عنایت خداوند متعال مى‏باشد بدین جهت هیچگاه نباید از تأخیر در استجابت دعا دلگیر و نا امید شویم. پیامبر اسلام (ص) مى‏فرماید: خدا رحمت كند بنده‏اى را كه از خداوند متعال حاجتى را درخواست كند و بر آن اصرار بورزد. چه حاجتش برآورده شود و چه برآورده نگردد. (میزان الحكمه،ج۲،ص۸۸۰)
به اجابت نرسیدن دعا هرگز نباید باعث ناامیدى از رحمت پروردگار شود; زیرا گاهى ممكن است دعاى شخص تا ۲۰ سال به تإخیر بیافتد. (كافی،ج۲،ص۳۵۵) در برخى از موارد خداوند دعاى بنده را مستجاب نمى كند, چون دوست دارد صداى بنده خود را بشنود و همواره او را بردرخانه اش ببیند. (كافی،ج۲، ص۴۷۹)
۷. توسل به اولیای الهی: وسیله قرار دادن كسانی كه می توانند میان ما و خداوند واسطه شوند، باب وسیعی دارد. هر كسی به هر مقداری كه نزد خدای تعالی عزیز و آبرومند است ، می تواند وسیله انسان به درگاه الهی برای رسیدن به حاجت ها و نیازها باشد و در امر استجابت دعا وساطت نماید. برترین كسانی كه از وجاهت و آبرومندی كامل نزد خداوند برخوردارند، معصومین (ع) هستند. پس از ایشان البته مقربان درگاه الهی از اهل معرفت و كمال و حتی مومنان و كسانی كه اجمالا آبرومند هستند، وسیله خداوند محسوب می شوند. پیامبر اكرم(ص) فرموده است: «خداوند عزوجل مى‏فرماید: اى بندگان من! گرامى‏ترین خلق و پرفضیلت‏ترین آنان نزد من، محمد و برادرش على و امامان بعد از وى هستند. اینان «وسیله»ها به سوى من مى‏باشند. هر كس حاجتى دارد و نفعى را طالب است و یا دچار حادثه‏اى سخت و زیان‏بار گشته و برطرف شدن آن را مى‏خواهد، مرا به محمد و آل طاهرینش بخواند تا به نیكوترین وجه حاجت او را برآورم» (بحارالانوار، ج ۹۴، ص ۲۲، ح ۲۰)
پس از اینكه آدم ابوالبشر مرتكب ترك اولى‏ شد، در مقام توبه به پیشگاه خداوند عرضه داشت: پروردگارا به حق محمد(ص) از تو مى‏خواهم كه مرا بیامرزى. (مستدرك صحیحین، ج ۲، ص۶۱۵) در كتاب‏ها و مدارك معتبر اهل سنت آمده است: هرگاه قحطى و خشكسالى پیش مى‏آمد، عمر از طریق توسّل به عباس عموى پیامبر، طلب باران می‏كرد و مى‏گفت: به خدا سوگند! عباس وسیله به درگاه الهى و داراى قرب و منزلت نزد او است و خدایا! ما به وسیله عموى پیغمبرمان به تو روى مى‏آوریم، پس سیرابمان كن» (اسدالغابة، ج ۳، ص ۱۶۵).
عثمان بن حنیف مى‏گوید: روزى در محضر پیامبر اكرم(ص) بودم، حضرت به شخصى كه مشكل خود را به ایشان عرضه مى‏كرد، شیوه دعا و توسّل را چنین تعلیم فرمود: برو وضو بساز و دو ركعت نماز به جا آور و پس از آن خداوند را با این جملات بخوان: «بارخدایا! از تو درخواست مى‏كنم و به تو روى مى‏آورم به پیامبرت، پیامبر رحمت. اى محمد! من به حق تو به سوى خدایم روی آورده‏ام تا حاجتم برآورده شود. خدایا! پیامبرت را در مورد من شفیع قرار ده». (مسند احمد بن حنبل، ج ۴، ص ۱۳۸)
۳- رعایت آداب: رعایت آداب دعا در ارتباط موثر با خداوند نقش به سزایی دارد، در این قسمت آداب استجابت دعا كه در روایات به آنها اشاره شده، ذكر مى‏كنیم. از جمله: ۱. گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدا ۲. فرستادن صلوات ۳- ۱ بار حداقل. ۳. استغفار و اظهار فروتنی و دوری از حالت طلب كاری و ... . برآوردن حاجت نیازمندان: خدمت به بندگان الهی، به خصوص رسیدگی به وضعیت فقراء اهل ایمان، سبب تقویت ارتباط انسان با خداوند و استجابت دعا مى‏گردد. طبیعى است كه هر قدر اعمال نیك انسان بهتر باشد لطف الهى به او بیشتر است.

۴- شرایط خواسته و حاجت :
۱. با حكمت الهى مغایرت نداشته باشد: خداى متعال بر اساس حكمت خود این عالم را طبق قوانین خاص اداره مى‏كند و هیچگاه، این قوانین را نقض نمى‏كند بنابراین استجابت دعا باید از كانال قوانین و سنن الهى جریان یابد و اگر دعایى نقض كننده این مطلب باشد مستجاب نمى‏شود. زیرا خداى متعال فقط كریم نیست بلكه حكیم نیز هست و هیچ صفتى از صفات او صفت دیگرش را نقض نمى‏كند.
امام على (ع) مى‏فرماید خداوند سبحان حكمت خویش را نقض نمى‏كند بنابراین هر دعایى را مستجاب نمى‏سازد. (میزان الحكمه،ج۲،ص۸۷۶).
۲. مطابق مصلحت باشد: در ضمن شمارش علل گوناگونى كه باعث مى‏شود حاجات انسان سریعاً اجابت نشود، یكى از مهمترین آن علّتها این است كه گاهى اوقات انسان از خداوند چیزهایى را درخواست مى‏نماید و فكر مى‏كند اجابت آن به نفع او مى‏باشد حال آن كه در واقع اجابت آن درخواست به ضرر اوست. درسوره بقره آمده است: «چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید حال آنكه خیر شما در آن است و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آنكه شرّ شما در آن است». (بقره, آیه ۲۱۶).
یأس از رحمت خداوند بزرگترین گناه است بنا براین به رحمت خداوند امیدوار باشید.
واقعیات زندگی را درك كنید وبدانید هیچ انسانی به همه ی آرزوهایش نرسیده است.
شما باید با شرایط واقعی وشرایطی كه در آن قرار دارید كنار آمده نه با ساخته های ذهنی خود.
در دعاهایتان مصالح را به عهده ی خدا بگذارید واز تعیین روش وراه حل برای خداوند خودداری كنید.
در قبال مسایل وقضایای پیرامون منعطف بوده وكارها را به خدا بسپارید.
دعا نوعی وسیله ی ارتباطی بشر با خداوند است وقرار نیست انسان همیشه به نتیجه ی دلخواه برسد.
به قول یكی از بزرگان اگر همه ی انسان ها مشكلات خود را روی هم بیزندو بعد آن ها را مخلوط كنند هر كس مشكل خود را جدا كرده وآن را به عنوان بهترین مشكل بر می دارد.
مطئن باشید خداوند صدای شما رامی شنود وشما را دوست دارد وگر نه اجازه صحبت كردن با خود را نمی داد.

موفق باشید.

سلام . تو رو خدا برای منم دعا کنین . جمعه کنکور دارم :(

سلام.
من ی خواسته ای از خدا دارم ک بعید میدونم .ب خاستم برسم.
اگه خدا ارزومو براورده کنه.تا اخر عمر ب خلق خدا خدمت میکنم ک
ارتباط نزدیکی با خاستم از خدا داره.
اول براورده شدن حاجت تمامی مردم.اخر سر هم حاجت من

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

اینكه با وجود مشكلات بوجود آمده، دنبال راه حل هستید و ناامیدی را در خود راه نداده اید و هنوز ارتباط تان را با خدا قطع نكرده و مشكلات تان را به او بازگو می كنید، جای تحسین دارد؛ مطمئن باشید كه او شما را دوست دارد. قدر همین لحظات مناجات و گفتن درد دل با خدا را بدانید. خیلی ها بوده اند كه به خاطر مشكلاتی كه داشته اند با خدا صحبت می كردند، أما وقتی مشكلشان حل شد، دیگر ارتباطشان با خدا قطع شده است! آنها نمی دانند كه بزرگترین مشكل، قطع ارتباط با خدای به این مهربانی است كه جز خیر و مصلحت چیز دیگری برای بنده اش نمی خواهد. انسانها به خاطر محدودیت هایی كه دارند از درك مسألۀ مصلحت و دور اندیشی خدا بی خبرند؛ أما گاهی با بوجود آمدن برخی از اتفاقات متوجه می شوند كه درخواست و اصراری كه از خدا داشتند، یا ألان به صلاح نبوده یا نكتۀ دیگری در میان بوده است.
خداوند نسبت به بندگانش مهربان است و خیر و خوشبختی مؤمنان را می‌خواهد، از این رو اگر خواسته آنان به ضررشان است، اما آنان به جهت عدم اطلاع از باطن امور از خداوند آن را می‌خواهند، اجابت نمی‌كند.
- نكات مهم كه دانستن آن، باعث تأمّل در أندیشه ها و قوّت روحی تان می شود:
۱- نكتۀ أول:
خدای متعال با بندگانش دشمنی ندارد و مسلما اراده ی او بر کمال بندگانش می باشد. تمام دستورات دین گواه بر این مطلب می باشند که خدای متعال به هر وسیله ای به دنبال کمال انسان است. تفکر شما در این باب حتما برایتان مفید خواهد بود.
۲- نكتۀ دوم:
تأخیر و عدم اجابت دعا، نشان كم لطفی و كم محبتی خدا نیست، بلكه گاهی بر عكس، هرچه بیشتر تأخیر شود، دلیل بر بیشتر دوست داشتن خدا است. در كلام معصومین(ع) داریم: "وقتی كه مؤمنی دعا می كند،‌خداوند به ملائكه می فرماید: دعایش را مستجاب نمودم، ولی آن را نگه دارید و عطا نكنید كه من دوست دارم صدای این بندة مؤمن را بشنوم. بنده‌ای هم هست كه دعا می كند و خداوند می فرماید: زود حاجتش را بدهید كه آوازش را دوست ندارم".
در روایت نیز آمده است كه:«ان الله اذا احبَّ عبداً غطَّهُ فی البلاء غطّاً؛(۱) خداوند وقتی بنده ای را دوست بدارد، او را با سختی ها و مشكلات مواجه می سازد». پیامبران و اولیای الهی بیش از دیگران در زندگی خود با مشكلات روبرو بوده اند.
۳- نكتۀ سوم:
اگر به خاطر مشكلاتی، حس ناامیدی در شما به وجود آمده، مشكلات زندگی امتحان الهی است، باید با صبر و تحمّل از آزمون موفق به در آیید؛ به ظاهر قضیه نگاه نكنید. به نتایج معنوی و آثار اخروی رویدادهای زندگی توجه داشته باشید. زندگی همیشه با رنج و مشكلات آمیخته است. بعضی به ظاهر خوشبخت به نظر می رسند. امّا در واقع زندگی شان سراسر پوچ و بی معنا است و هیچ نتیجه و پاداش اخروی ندارند.
خداوند منان با طول دادن اجابت ما را بیش تر به حالت انابه و تضرع در درگاهش نگه مى‏دارد. این لطف بزرگى است كه به این وسیله ارتباط عبد با معبود حفظ مى‏ گردد. در پى آن الطاف بى‏ شمار دیگرى نصیبش مى‏ شود.
۴- نكتۀ چهارم:
سختی و مشكلات زندگی زمینة ترقّی و رشد معنوی است. باید خوشحال باشید كه خداوند شما را شایسته این مقام دانسته است. از فضای پیش آمده نهایت استفاده را كرده و در آغوش پر مهر پروردگار، مشكلات تان را حل كنید. قدر دان این لحظات ناب باشید. مشكلات در زندگی پل پیروزی و نردبان ترقی انسان است. كمالات در برخورد با مشكلات و غلبه بر آن ها ظهور و بروز می كند. جوهره انسان در میدان های مبارزه با سختی ها جلوه می یابد. این از سنت های الهی است. باید از خداوند، استقامت و صبر و استواری طلب نماییم. از او بخواهیم ما را در آزمایش های سخت و دشوار زندگی موفق و پیروز سازد.
۵- نكتۀ پنجم:
به ابعاد مثبت زندگی خود نیز توجه داشته باشید؛ اگرچه دچار مشكلاتی هستید كه شما را رنج می دهد و از این لحاظ وضعیت خود نامطلوب تر از دیگران می بینید، امّا جنبه های مثبتی نیز در زندگی شما وجود دارد كه دیگران بی بهره از آن هستند، همانند نعمت سلامتی و ...
۶- نكتۀ ششم:
همیشه به خداوند توكل داشته باشید؛ نقش توكل در زندگی بسیار راه گشا است. انسان اگر واقعاً به خدا توكل نماید، خداوند مشكلات زندگی او را برطرف می كند. خداوند در قرآن می فرماید: «وَ مَنْ یَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛(۲) هر كس بر خدا توكل كند، خدا او را كفایت می كند.»

نكته پایانی:
توجه و دقت به مضمون این آیه روحیه امید را در انسان تقویت می كند: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً، إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً؛(۳) پس حتماً با سختی آسانی است، حتماً با سختی آسانی و گشایشی است».
و روزی می رسد كه اكثر ما پی خواهیم برد كه عدم اجابت برخی از دعاهایمان خود یك نعمت بزرگ و با ارزش بوده و از خداوند بابت اصرار و بی قراری ها و گله گذاری هایمان عذر خواهی خواهیم كرد.

پی نوشت ها:
۱.بقره(۲)، آیه ۱۵۵.
۲. ثقه الاسلام كلینی، الكافی،ج۲،ص۲۵۳، دار الكتب الاسلامیه، طهران، ۱۳۶۵ ه.ش
۳. انشراح(۹۴)، آیه ۵ و۶.

موفق باشید.

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خدای عزیز و مهربان خواهش میکنیم
همه را به راه راست هدایت فرما و گره از مشکلات همه بگشای
الهی آمین یا رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام بچه ها تو رو خدا برام دعا کنید با پسری۳ساله دوستم دیگه خسته شدیم۲سال منتظر موندم سربازیش تموم شه حالا هم هرجا میره کار پیدا نمیشه.آخ خدا دلم گرفته دیگه نمیدونم چطوری دعا کنم چطوری؟؟بچه ها توروخدا برام دعا کنید مشکلم خیلی بزرگه حتی خوانوادم کارای معمولی رو قبول ندارن فقط دولتی یاامام رضا امروز روز تولدته عیدی میخوام ازت بخدا دیگه خسته شدیم مگه سه سال کمه؟خداجونم خودت کمکمون کن به درد دلای همه ی کسایی که مشکل دارن برس جوونارو از بیکاری نجات بده.دیگه صبرم لبریز شده

باسلم مطالبتون خیلی خوبه اگه از مطالبتون بردارم بذارم تووبلاگم یاکانالم راضی هستین نظرتونوبهم ایمیل بزنید

تصویر پاسخگو

با سلام
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع هیچ شکالی ندارد .

سلام
من بیشتر نظرها را خوندم برای همتون دعا میکنم انشاا... که خدا مشکلات همگی شما را برطرف میکنه .
من ازدواج کردم بخاطره مشکلات خانوادگی که پیش اومد الان حدود ۳ سال خانوادم را ندیدم نمی دونید چقدر دعا کردم تا این ازدواج سر بگیره الان دارم به این فکر میکنم که ای کاش گذاشته بودم به مصلحت خدا . شما برای من دعا کنید مشکلی که دارم حل بشه . شاید اگه شوهرم رفتار خوبی باهام داشت یا حداقل همونی که نشون میداد بود خیلی چیزها حل میشد اما من الان یه زنی هستم که فقط دارم تحمل میکنم فقط تحمل . التماس دعا .

من یه دختر با شرایط ایده الم و زیبایی های خودمو دارم همه ازم خوششون میاد طالب و خواهان دارم اما چیزی که بهم بخوره و به دلم بشینه اتفاق نمی افته و هنوز ادممو پیدا نکردممم
تو خیابون زنها با التماس ازم شماره میگرن که چقد ازت خوشم اومده برای پسرم میخوامت و بعدش پی اشو نمیگیرن
من پاکم چادری نیستم و باحجاب خودمو خفه نمیکنم اما پاکم اصولگرام متعصبم و از رابطه و دوستی با پسر متنفرم
پسرها و مادرهاشون خیلی هوایی و پر رو شدن ... دنبال دختر شاغلن ... با چشم های اهو ... قد و بالای رعنا ... لال و برده
با ۱۴ سکه مهریه ... دختری میخوان که پولدار باشه از خودشون مایه دارتر رو میخوان...دختری میخوان با شغل دولتی
کع خرجشو خودش دراره ... سرتا پاهم طلا باشی بازم دودلن و شک دارن میترسن سرشون کلاه بره خخخخخخخخخخخخ
یکی نیست بگه دختر با این وضعیت تورو پسر تورو چیکار داره خخخخخ واقعا مسخره شو دراوردن خخخخخ
چون همه جا پر دختره این سرخیابون از یکی خوششون میاد
دوتاکوچه پایینتر یکی دیگه دخترهام همه دم بخت و زیبا هستن اینو قبول دارممممم و میدونم همشون پسندیدنین
دیگه حالم داره از ازدواج و شوهر کردن و بچه دار شدن و اینا بهم میخوره
من عاشق خدام ... فقط خدا تکیه گاهمه ... فقط همه چیزو از خدا میخوام ... الان فقط فقط خدا رو حس میکنم
عاشق خودمم حسابی به خودم میرسم .. ورزش میکنم ... به اندام و پوست و مو و زیبایی های طبیعیم میرسم
زبان یاد میگرم ... رانندگی میکنم ... چیزای جدید یاد میگرم ... سطح اطلاعات و سوادمو بالاتر میکشم دنبال علاقه هام میرم
از هر لحظه زندگیم لذت میبرم ...هر رو زخدا رو شکر و سپاسگذاری میکنم به خاطر خوشگلیام ... سلامتیم ... جوونیم
از طبیعت لذت میبرم ... و کلی هدف دارم و پر اومید و عشق خدام
مطمنم به هر چیزی که بخوام میرسم نماز سر وقت میخونم و کلی از خصوصیات اخلاقی رفتاریمو نزدیک به فرشته ها میکنم
اومید و اطمینان و یقینم به خدا زیاده فقط خدا رو باور دارم ... تو زندگیم غیر خودم و خدام ...بقیه کمرنگ ترن
به پدر مادرم احترام میزارم و با همه خوش و مهربونم و باهمه موجودات به رسم عشق رفتار میکنم
مطمنم که باید خوب باشی که خوب گیرت بیاد و برای رسیدن به هر چیز باید هزینه ای پرداخت کنی و این اخلاق و رفتار و حالات من
که الان زندگیمو شیرین مثل عسل کرده دقیقا همون مراحل خوب شدنه یعنی همون هزینه کردن برای رسیدن به خواسته
دوستان باید به شایستگی داشتن خواستتون برسین و باهاش بی حساب شین وگرنه هیچ چی رو مفت صاحب نمیشین
یکممم طولانی شد اما ممنونم که خوندینش حقیقته من راه زندگیمو یاد گرفتمممم و الان خوشحالم ازاد و رهام دیگه هیچی ناراحتم نمیکنه
چون بیخیال دنیا و درد و غم های دنیوی و مسخره اش شدم لذت هر ثانیه زندگیمو میبرم و الان فهمیدم زندگی ینی چی

سلام بر همگی

به جرات می تونم بگم از نوشته بعضی دوستا خیلی خیلی ناراحت شدم

منم ۳۰ ساله و مجردم

اهل هیچ چیزی هم نیستم

جدیدا از بس برادرم تحقیرم میکنه و میگه دختر ترشیده اعصاب برام نمونده

اما چه میشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دعا هم تا دلتون بخواد خوندم

من با این حرف مشکل دارم که اگه جواب نمی گیری حتما گناهی کردی

با این اوصاف ائمه چقدر زجر کشیدن پس اونا هم گناه کرده بودن؟؟؟؟؟؟؟/ یا ظالم سالم و مومن مبطلاست؟؟

نمی گم ۱۰۰ اکی هستم اما بدم نیستم نه اهل دوستی با پسر نه قرتی بازی و تحریک آقایون

بگذریم نمی دونم برامون دعا کنید تا از شر سحر و جادو مادربزرگم راحت شیم(در خونه پیداش کردیم)

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

دغدغه شما براي ازدواج در سنين جواني، امري طبيعي است؛ زيرا ازدواج يكي از مسائل اساسي زندگي است كه در دوره جواني اتفاق مي‏افتد اما اهميت اين مسئله نبايد موجب نگراني شديد شده و زندگي شما را مختل سازد. نگران اين كه چرا تا به حال موفق به ازدواج نشده ايد ،نباشيد چرا كه:
۱. نداشتن خواستگار يكي از مشكلات رايج در ميان دختران امروزي است. اين مشكل بسيار فراگير شده و اختصاصي به شما ندارد. با توجه به شرايط موجود، نداشتن حتى يك خواستگار چيز بعيدي به نظر نمي‌رسد، چرا كه همه ما در پيرامون خود شاهد دخترهاي بسيار شايسته‌اي هستيم كه به هر دليلي حتى يك خواستگار نداشته‌اند.
۲. امروزه سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته است و طبيعتاً دخترها هم ديرتر ازدواج مي كنند. الآن مثل قديم نيست كه دختري كه مثلاً به سن ۲۰ سالگي رسيده ديگر اميدي به ازدواج و يافتن همسر نداشته باشد. در حال حاضر ميانگين سن ازدواج در دختران حدود ۲۴ سال است كه شما فاصله چنداني با ميانگين نداريد. گذشته ازآن در حال حاضر امتيازات فراواني از جمله تحصيلات دانشگاهي، اعتقاد ديني سالم و ... داريد كه بسياري از دختران ندارند.
۳. شايد در سنين پايين تر موقعيت هاي بهتري براي ازدواج فراهم شود اما خداوند بهتر مي داند صلاح هر فردي در ازدواج در چه سني است. بى‏ترديد خداوندى كه شما را آفريده ، كفو و همسر مناسب و متناسب با شما را نيز در نظر گرفته است و به موقع او را روانه‏ منزل شما خواهد كرد ،به گونه اي كه هيچ چيزى نخواهد توانست مانع ايجاد پيوند و ازدواج شما شود.
و اما نداشتن خواستگار و علل آن:
متاسفانه در جامعه ما قانون نانوشته اي در ميان مردم باب شده كه خوبي دختر را مي توان از تعداد خواستگارانش فهميد. يعني هر دختري كه تعداد خواستگارانش زياد باشد معلوم مي شود كه دختر خوبيست و اصل و نسب دار است اما اگر دختري در زمان متعارف جامعه ازدواج نكند يا خواستگار زيادي نداشته باشد اين طور تعبير مي شود كه حتماً مشكلي دارد كه كسي سراغش نمي رود!
آن وقت است كه دختران و خانواده هايشان روز به روز نا اميدتر، نگران تر و دستپاچه تر مي شوند و اعتماد به نفس خود را در زمينه ازدواج از دست مي دهند.
معمولاً افراد در مقابل اين مساله (نداشتن خواستگار) به دو نحو برخورد مي كنند. برخي با آن كنار آمده و منتظر فراهم شدن شرايط خوب مي شوند ولي برخي ديگر مدام در تلاشند تا از طرق مختلفي چون برقراري آشنايي هاي نادرست، دعانويسي و... خود را از اين مهلكه نجات دهند.
اما به واقع علت اصلي نداشتن خواستگار چيست؟ به طور كلي علل و عوامل نداشتن خواستگار را مي توان در دو دسته تقسيم كرد:
۱) عوامل فردي: عللي كه خود فرد باعث ايجاد آنها شده است.
۲) عوامل بيروني: عللي كه عامل ايجاد آن ها خود فرد نبوده است.
طبيعي است كه اگر مانعي بر سر راه شما وجود دارد ابتدا بايد سعي كنيد آن را برطرف نماييد. ( از آنجا كه ما در مورد بسياري از مسايل زندگي شما اطلاعي نداريم مطالب زير را بيان مي كنيم و اين خود شما هستيد كه بايد با دقت در اين مطالب و بررسي وضعيت خود پاسخ مناسب را بيابيد).
۱) عوامل فردي
- گاهي دختر دچار خطا يا انحراف اجتماعي، اخلاقي و... شده و يا يك صفت اخلاقي ناپسند دارد كه تمام اهل محل آن را مي دانند. اين امر از سويي باعث سلب اعتماد مردم محل و از سوي ديگر باعث مردود شدن وي در تحقيقات محلي افراد غريبه مي شود. به همين دليل كسي به خواستگاري ايشان نمي رود كه البته بايد تا حدودي در اين رابطه به مردم حق داد. تنها راه رهايي از اين مشكل توبه حقيقي دختر به درگاه خداوند و كمك خواستن از او براي تغيير و اصلاح است. اگر فرد واقعاً توبه كرده و درستكار شود، مردم با ديدن رفتار تغيير يافته اش، به مرور زمان دوباره به وي اعتماد مي كنند.
- گاه برخي از دختر خانم ها به علل مختلفي چون خجالتي بودن، كمرويي، درونگرايي و... از حاضر شدن در جمع هاي خانوادگي يا دوستان سر باز مي زنند و به قولي انزواجو مي شوند. در اين حالت نيز اولاً به دليل اين مشكل شخصيتي شان و ثانياً به خاطر ديده نشدن توسط واسطه ها دچار تاخير در ازدواج مي شوند. راه چاره اين مشكل، توسعه روابط اجتماعي دختر و خانواده او است. در چنين مواردي پيشنهاد مي گردد چنين دختراني با حفظ عفت و رعايت ضوابط اخلاقي و شرعي در مجامع و محافل زنانه نظير روضه هاي خانگي، مراسم هيأت هاي مذهبي و ... حضور يابند تا زمينه آشنايي مادران نيازمند عروس و يا واسطه ها با چنين دختري مهيّا گردد.
همچنين شركت در جمع هاي جديد به شما فرصت ديده شدن مي دهد و در محيط هاي جديد مي توانيد عقايد خود، شخصيت و ظرفيت اداره يك زندگي را به ديگران نشان دهيد.
به عبارتي، پختگي شما تا زماني كه پشت پرده باشد، كسي را به سوي شما جلب نمي كند. شما بايد در محيط هاي اجتماعي سالم رفت و آمد داشته باشيد و قابليت هاي خود را نشان دهيد. حتما منظورمان را از قابليت متوجه مي شويد. يعني آن چه كه احترام ديگران را نسبت به شما برمي انگيزد و نشان مي دهد شما يك سر و گردن از ديگر دختران بالاتريد و آمادگي يك زندگي واقعي را داريد.
- مشكل ديگر برخي از دختران ايراد گرفتن هاي زياد از خواستگاران است. البته هيچ دختري در خودآگاهش خود را يك آدم سخت گير نمي داند. پاي صحبت بيشتر اين دخترها كه بنشينيد مي شنويد: «مگر من چه توقعي دارم؟ من كه خانه و ويلا و مهريه و شيربها نخواستم. همين قدر كه پسري مرد زندگي باشد براي من كافي است»
اما خيلي از همين دختران پاي انتخاب كه مي رسد، دچار وسواس هاي بيهوده مي شوند: «نكند تك پسر بودنش باعث لوس شدن او شده باشد؟ نكند پرجمعيت بودن خانواده او بعدها برايم مشكل تراشي كند؟ اين خواستگار را نمي پسندم چون چاق است... اين يكي پدرش را از دست داده و بايد سرپرست خانواده خودش هم باشد ... مگر مي شود با پسري كه دانشجو است ازدواج كرد؟ و...» همين وسواس هايي كه به نظر خيلي از خانواده ها منطقي به نظر مي رسد، باعث بالا رفتن سن دخترها و در نهايت نبود خواستگار مي شود.
۲) عوامل بيروني
- اما همه انتقادها به دختر خانم ها مربوط نمي شود. خيلي وقت ها اين پسران و خانواده آنها هستند كه اين مشكلات را دامن مي زنند. مثلا با عرض تاسف يكي از مهمترين ملاك هاي انتخاب همسر در اين روزها چه از سوي پسر و چه از سوي خانواده او داشتن زيبايي بسيار دختر است. يك دختر همه چيز تمام دختري است كه زيبا، خوش ظاهر، مقيد باشد و خانواده داري او با تمكن مالي خانواده تعبير مي شود. همين امر باعث شده كه دختراني كه از زيبايي كمتري برخوردارند يا متمكن نيستند با مشكل عدم خواستگار مواجه باشند.
- گاهي مشاهده مي شود كه برخي از دخترها به دليل وجود نقص عضو يا مشكل جسمي با اين مشكل درگير مي شوند كه يقيناً اين امر نوعي آزمايش از جانب خداوند براي محك فرد مي باشد. البته افراد اين دو دسته مي توانند با گسترش استعدادها و توانمندي هاي خود در زمينه هاي متفاوت علمي، هنري و... نواقص خود را جبران و توانمندي هايشان را به رخ ديگران بكشانند.
- مشكل ديگر برخي از دخترهاي جوان بزهكاري و شرايط نامساعد اخلاقي پدر، مادر، برادر و ديگر افراد خانواده شان است. والدين بايد بدانند كه اشتباه هر يك از اعضا و بدنامي خانواده ابتدا به پاي جوانان در شرف ازدواج آن خانواده به خصوص دخترهايشان نوشته مي شود. به همين دليل بايد تمام سعي خود را براي اجتناب خود و اعضاي خانواده از مشكلات اجتماعي و اخلاقي بكنند.
- نداشتن هم كفو و همتا معضل ديگر برخي از دختران است. مثلاً دختري تحصيل كرده كه در محيطي كوچك و روستايي زندگي مي كند و همتايي برايش وجود ندارد. در چنين مواردي يكي از راهكارها هجرت و نقل مكان كل خانواده به محله و يا شهر بزرگتر و يا ميهمان شدن خود دختر( در صورت نبودن مانع و با رعايت ضوابط اخلاقي و شرعي) در منزل يكي از محارم در شهري بزرگتر است.
- گاه ديده مي شود كه خانواده اي محترم در محله اي بدنام و يا معروف به فساد زندگي مي كنند. يقيناً دختر اين خانواده با مشكل نبود خواستگار مواجه مي شود. زيرا هر كسي كه قصد ازدواج با وي را داشته باشد ابتدا وارد محله مي شود تا از همسايه ها تحقيق كند و اگر ببيند كه محل سكونت دختر در محله اي بدنام مي باشد گمان مي كند كه خانواده يا خود دختر نيز مشكل دارند. راهكار مقابله با اين مشكل ترك محل است. هجرت حركتي مقدسي است كه شايد يكي از مصاديقش همين جا باشد.
- فرهنگ هاي اشتباه و كوته نظرانه، عامل بيروني ديگري است در ايجاد نبود خواستگار براي برخي از دختران. فرهنگ هايي چون «دختر كوچك ازدواج كرده و دختر بزرگتر مانده. حتماً ايراد و اشكالي دارد كه كسي دختر اول را نگرفته است.»، «سطح مالي پايين خانواده دختر و عدم تامين جهيزيه از طرف آنها» و... همه و همه فرهنگ هاي غلطي هستند كه متاسفانه مثل قارچ هاي سمي در جامعه ما رشد يافته اند و كسي به بيهودگي شان نمي انديشد.
حال چه كنيم؟ در شرايط كنوني چه كار بايد كرد؟ دختر خانمي كه خواستگار ندارد چگونه مي تواند اين آرامش فكري را داشته باشد؟ آيا مي توان جايگزيني براي نيازهاي ارضاء نشده معرفي كرد؟ آيا مي توان اين نيازها را مهار كرد؟
انشاءالله توجه و عمل به نكات زير بسياري از مشكلات شما را حل خواهد كرد :
۱. شما تنها فردى نيستيد كه با اين مساله مواجه هستيد؛ لذا آن را به عنوان يك مساله ببينيد نه يك معضل و مشكل لاينحل.
۲. زود ازدواج ‏كردن نشانه موفقيت در امر ازدواج و تأمين خوشبختى و سعادت هميشگى نيست. با كمى دقت و تفحص در بين همسايگان، فاميل و ديگران، مشاهده مي كنيد كه فرآيند خواستگارى و ازدواج، معمولاً يك فرآيند طولانى مدت و نيازمند زمان و دقت كافى است. چه بسا همين تأخير، شناخت و آگاهى‏تان را از موضوعات و معيارهاى ازدواج بيشتر و عميق‏تر كند و موفقيت در اين امر مهم و حياتى را چندين برابر كند كه در نتيجه به صلاح شما خواهد بود.
۳. ازدواج همه زندگي نيست ، بلكه تنها يك بعد از ابعاد زندگي است . پس تا زماني كه شرايط ازدواج برايتان فراهم نشده، از فرصت استفاده كنيد و در ساير ابعاد مثل تحصيل در مقاطع بالاتر و ... بكوشيد.
۴. از منفي بافي و افكار منفي بايد اجتناب شود. اگر مي خواهيد سالم بمانيد و جواني خود را حفظ كنيد ناراحتي و افكار مزاحم را از خود دور كنيد و بدانيد كه آنچه باعث ناراحتي و مشكل مي شود افكار منفي و نوع ديد ما به دنيا و وقايع است. در بسياري موارد ما از يك حادثه طبيعي، برداشتي داريم كه كاملا متفاوت با واقعيت آن است. سعي كنيد بدبيني را كنار بگذاريد و به دنيا با عينك خوشبيني نگاه كنيد اجازه ندهيد افكار منفي بر شما پيروز شود، آرامش را در زندگي به خودتان هديه دهيد.
۵. طرز برخورد با خانواده و دوستان : رفتار مناسب ، با ادب و احترام و به دور از شوخي زياد و جلف بودن مي تواند براي يك خانم مناسب باشد و نظر يك آقا را جلب كند. طرز برخورد در جامعه نيز در اين باره موثر است، بعضي خانم ها ممكن است فكر كنند، برخورد مناسب در مواجهه با يك آقاي نامحرم، اخم كردن و بدخلقي است ولي اين درست نيست، ما نبايد با رفتار محرك، ديگران را تحريك كنيم، ولي اخم كردن و بدخلقي هم مناسب نيست.
۶. كم كردن توقعات: يكي از موانع مهم پيش روي ازدواج جوانان توقعات بالا مي باشد كه با كم كردن اين توقعات و بيان اين مساله در موقعيت هاي مناسب مي توانند زمينه ازدواج را ايجاد كنند. همچنين يكي از مواردي كه مي تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاري منصرف سازد موقعيت اقتصادي خوب خانواده خانم است يعني آقا اين جرات را ندارد كه اقدام به ازدواج كند، كه بيان كردن اين مساله در جمع دوستان و بستگان كه انتظارات من براي ازدواج بالا نيست مي تواند راه حل مناسبي براي آن باشد.
۷. افزايش مهارتها: تلاش بيشتر و روزافزون براي شكوفايي استعدادها و توانايي‌هاي خود و يادگيري فنون و هنرهاي مختلف و پر كردن اوقات فراغت داشته باشيد. دختراني كه شايستگي هاي لازم در زمينه هاي اخلاقي، اجتماعي، مهارت هاي زندگي و امتيازات ويژه ديگر در جامعه كسب مي كنند، نسبت به ديگر دختران خواهان بيشتري دارند.
۸. نيكو كردن اخلاق حسنه و خوش برخورد بودن: در محيط اطراف به خصوص در خانه سعي كنيد با كمال متانت و گذشت و فداكاري رفتار كنيد.
۹. صبور و بردبار بودن: چرا كه صبر و شكيبايي كليد معنويات و گشايش‌هاي نعمت‌ها و الطاف الهي است.
۱۰. توجّه به ضعف‌ها و خصلت‌هاي ناپسند خود و رفع آنها: چه بسا به دليل وجود يك صفت بد يا يك رذيله اخلاقي و رفتاري در ما، خداوند نعمتي و يا لطفي را از ما دور كند.
۱۱. توجه نكردن به حرف و حديث هاي مردم و برخورد كردن با آنها به صورت سعه صدر و گذشت از آنها با كمال بزرگواري.
۱۲. حضور در جمع ها با شركت كردن در مجالس مذهبي- فرهنگي- هنري و ... و نشان دادن توانمندي هاي و كمالات روحي و اخلاقي خود.
۱۳. توجه به اين مطلب كه دنيا به آخر نرسيده و اساساً هدف اصلي و نهايي زندگي كه ازدواج كردن نيست. با ازدواج نكردن نيز مي توان به آن اهداف متعالي دست يافت.
۱۴. براي تعجيل در ازدواج به حضرات ائمه اطهار عليهم السلام بويژه امام جواد عليه السلام متوسل شويد.
۱۵. آيه «رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّياتِنا قُرّةَ أَعْينٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقينَ إِمامًا»(سوره فرقان آيه ۷۴) را زياد بخوانيد.
۱۶. در مهماني هاي خانوادگي و مراسم گوناگون در ميان سخنان خود به صورت غير مستقيم نسبت به ازدواج با جوان پاك و متديني ابراز علاقه كنيد.
۱۷. يك احتمال را هم نبايد نديده گرفت و آن اينكه شايد خواستگاراني براي شما آمده يا مي آيد اما چون در حال تحصيل هستيد والدينتان چيزي در مورد آنها به شما نمي گويند و يا اينكه آنها داراي معيارهاي لازم نيستند لذا والدينتان ترجيح مي دهند صحبتي در مورد آنها نكنند تا شما با فكري آسوده به تحصيلتان بپردازيد. لذا بدون خجالت با والدينتان در اين مورد صحبت كنيد و تمايلتان به ازدواج را به اطلاع آنها برسانيد. اگر صحبت رودررو با آنها برايتان سخت است با شخص ديگري از خانواده يا بستگان كه راحت تريد صحبت كنيد تا نظر شما را به اطلاع والدينتان برساند.

و حرف آخر اين كه:
توجه به امتحانات و آزمايش هاي الهي داشته باشيم كه مبادا با بي صبري، اجر خود را از دست داده و مشكلات را بيشتر نماييم. ضمن اينكه خداوند متعال كساني را كه به هر جهت اسباب و امكانات ازدواجشان فراهم نشده و نتوانسته‌اند ازدواج كنند، دستور داده كه تقوي و پاكدامني پيشه كنند تا خداوند از فضل خود آنان را بي‌نياز گرداند. «وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذينَ لا يَجِدُونَ نِكاحاً حَتّي يُغْنِيَهُم اللهُ مِنْ فَضْلِهِ»[ نور/۳۳.]. پس آنچه كه در زندگي در درجه اول اهميّت دارد، بندگي و اطاعت خداوند و حفظ پاكدامني و عفّت است.
خواهر محترم، در پايان شاخه گلي از گلستان نبوي پيش كش شما مي كنيم: پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند: «آنچه از دنيا نصيب تو باشد، اگر ناتوان هم باشى، به تو مى رسد و آنچه به زيان تو باشد، به زور نمى توانى آن را از خود دور كنى. هركس به آنچه از دستش رفته اميد نداشته باشد، آسوده است و هر كس به آنچه خداوند روزى اش كرده، خرسند باشد، شادمان مى گردد ».
خواهر گرامي به ياد داشته باشيد كه باد با شمع هاي خاموش كاري ندارد، اگر بر تو سخت مي گذرد بدان كه روشني.
تو شاهكار خالقي تحقير را باور مكن
بر روي بوم زندگي هر چيز ميخواهي بكش
زيبا و زشتش پاي توست، تقدير را باور مكن
تصوير اگر زيبا نبود نقاش خوبي نيستي
از نو دوباره رسم كن، تصوير را باور مكن
خالق تو را شاد آفريد، آزاد آزاد آفريد
پرواز كن تا آرزو، زنجير را باور مكن

موفق باشيد.

کسایی مثل ماهم هستن که باوجود تفاهم اخلاقی و دینی و علاقه واقعی بازم خونواده ها باعث جدایی میشن. بین دعاهاتون برای ماهم دعا کنین. ممنونم

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

نکته قابل توجه در ازدواج جوانان اینجاست که هر مخالفتی با ما به معنای بد بودن مخالف یا سوء نیت او نیست. دقیقا همان طور که هر موافقتی با فرد انتخابی ما به معنای درست بودن نیت شخص موافق و حسن نیت او نیست.

به خاطر این که معمولا عمده مشکل سر راه انتخاب مورد مناسب برای ازدواج، عدم آشنایی با ملاک ها و لااقل نداشتن اولویت بندی و بارم بندی در آن ملاک هاست، لازم است این قضیه یادآوری شود که اولین قدم در دفاع ما از فرد مورد نظر، این است که انتخاب ما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. و این دفاع حمل بر درستی ملاک ها و بارم بندی ملاک ها و اولویت بندی آن هاست.
اگر از نظر عقلانی ما توانسته باشیم بدون هندی بازی و عاشق شدن قبل از تطبیق ملاک ها فرد مورد نظر را انتخاب کنیم و هم شانی مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، سنتی، تحصیلات، قیافه و ... رعایت شده باشد می توان گفت فرد مورد نظر گزینه مناسبی برای ازدواج می باشد.
در چنین صورتی می توان از انتخاب خود دفاع کرد.

اما معمولا مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل عدم تطابق ملاک ها و هم شانی فرد با فرزند یا خانواده است. و معمولا زمانی که فرزند قبل از تعیین ملاک ها عاشق شده باشد چنین مشکلی خواهند داشت. البته درصد بسیار کمی از والدین هم از روی تعصب و بدون دلیل با انتخاب فرزند خود مخالفت می کنند اما مطمئنا در درصد بسیار پایینی قرار دارند.

شما نیم نگاهی به ملاک های خودتان بیندازید.
آیا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک های خود انتخاب کرده اید؟
آیا اول انتخاب کرده و بعد عاشق شده اید یا اول عاشق شده اید و بعد ملاک ها را بر اساس فرد مورد نظر تعدیل کرده اید؟
آیا صفت خاصی در محبوب نیست که به خاطر همان ویژگی خاص، شما حاضر شده اید با او ازدواج کنید و سایر داشته ها و نداشته ها را غافل نشده اید؟
اگر مطمئن شدید انتخاب شما کاملا معقول و منطقی و بر اساس ملاک بوده طبعا مخالفت والدين، غیر منطقی خواهد بود.

در گام اول شما باید در جو صمیمی و فرصت مناسب با والدين خود صحبت کنید. ملاک هایتان را برای او بازگو کنید. چرا و بر چه اساسی او را انتخاب کرده اید و محاسن او و ایده آل های شخصی تان که ممکن است با والدینتان داشته باشد با او صحبت کنید. البته اگر شخص امینی که هم والدينتان او را قبول کنند و هم با شما صمیمی باشد، قبلا با شما هماهنگ شده و در جلسه حاضر باشد تاثير مثبتی در جلسه شما خواهد داشت. البته ممکن است پدر يا مادر شما هم دلایلی داشته باشند که از نظر شما بدون دلیل باشد اما از نظر ناظر بی طرف و امین شما حرف درستی باشد و شما باید ملاک های خود را تعدیل کنید.

بعد از شنیدن دلایل شما، اگر باز هم پدر يا مادرتان، با شما مخالفت کنند معمولا مخالفت ایشان بعد از این مرحله بدون منطق و دلیل خواهد بود.
مطمئنا هیچ پدر و مادري مانع خوشبختی فرزندش نمی شود. حتی اگر با ازدواج او صد در صد مخالف باشد. والدين زیادی دیده ايم که با وجود مخالفت صد در صد با فرزندی که تا آخرین فرصت فکر می کرد انتخاب درستی داشته و حتی پدر او را تهدید به عدم حمایت و محرومیت از ارث کرده بوده اما بعداز ازدواج باز هم نظر حمایت خود را از فرزندش دریغ نکرده است.

همه ما چه قبل و چه بعد از ازدواج به نظر لطف والدینمان نیازداریم. حتی اگر والدين هیچ کمکی هم به شما نکنند سعی کنید خودو خانمتان رضایت آنان را به دست آورید. هم رضایت والدین شما و هم دختر خانم. اصلا به این گزینه فکر نکنید که بخواهید رابطه خود را با والدین تان قطع کنید. این مساله هم اکثرا اوقات امکان وقوعی ندارد و ماه های بعدی ازدواج و سردی عطش تصمیم عجولانه باز هم محبت والدین در وجود انسان روشن می شود. و هم این که والدین انسان به مانند ریشه او هستند و قطع رابطه با والدین انسان را تبدیل به موجودی بی ریشه می کند که مشکلات فراوانی فراروی خود و خانواده خود خواهد داشت. ضمن این که خداوند در قرآن شدیدا از قطع رابطه با والدین نهی می کند.

شما به جای این که از برخورد والدینتان با عروس خانم نگران باشید. بعد از اطمینان از انتخابتان بر اساس ملاک ها و اولویت های ذکر شده، از همسر آینده تان بخواهید با هم دنبال راه هایی باشید که نظر لطف والدین دو طرف همیشه بر زندگی مشترک شما سایه بیندازد.

موفق باشید.

سلام
ضمن آرزوی سلامتی برای شما وخانواده عزیزتان از خداوند قادر و بزرگ
مادرم جراحی قلب در پیش دارد از شما طلب دعای خیر دارم
متشکرم

من دارم حقوق می خونم و یک سری مسائلی رو تو کتابم می خونم که اصلا اطلاعی نداشتم اگر جوان ها قبل از ازدواج این مسائل رو بدونن دیگه لازم نیست از پله های دادگستری بالا و پایین برن گاهی وقت ها ما فکر می کنیم ازدواج فقط پوشیدن لباس سفیده در صورتی که باید کمی با خودمون فکر کنیم که واقعا می تونیم از پس همه ی مسائل زندگی بر بیایم یا نه؟

دعایی در برت داری
که هر دم در قدمگاهی
که دستش گر بچرخاند
نه تو مانی ، نه انسانی ...
اللهم کن الولیک الفرج

من چرا دعاهام مستجاب نمیشه؟ ممکنه بخاطر حق ناسی که گردنم هست و دل پسری که شکستم دعاهام قبول نشه؟ هر چقدر به خدا التماس می کنم حالم بدتر میشه چیکار کنم؟

پرسشگر گرامی؛
توصیه ما به شما این است که اگر حق الناسی به گردن دارید، حتماً برطرف کنید و یا حلالیتی بگیرید تا مشکل رفع شود.
دو نکته مهم برای پاسخ به سوالتان:
۱. راز عدم استجابت دعا:
انسان مرتبط با خدا مى‏ كوشد از طريق دعا (راز و نياز و مناجات و عبادت) به خدا نزديك شود. وقتى با كسى آشنا شدى و ارتباط پيوسته شما زمينه اعتماد را فراهم ساخت و از دوستان صميمى او به شمار آمدى، در هنگام نياز به خانه‏اش مى‏روى. شرط دوستى را به جا مى‏آوري . ميثاق و محبت را استوار مى‏سازي. او نيز در را باز مى‏كند . شما را در اندرون پذيرايى مي‌نمايد . مورد لطف و عنايت ويژه قرار خواهد داد.
بر اين اساس هر دعايي از انسان مورد اجابت خدا است؛ زيرا خداوند به طور مطلق و بي هيچ قيدي فرمود : مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم، اما از نظر تعاليم ديني ما، استجابت همواره به معناي برآورده شدن و عملي شدن آنچه ما خواسته ايم نيست. اين امر معقول وپذيرفتني نيست و با ساير سنت هاي قطعي الهي در عالم همخواني ندارد. مثلا فرض كنيد اگر در شب قدري مادري براي سلامت و بازگشت فرزند رزمنده اش از ميدان جنگ دعا كند . از آن سو فرزندش نيز براي شهادت و شهيد شدن دعا کند ، تكليف چيست؟ آيا مي شود اين رزمنده هم شهيد بشود و هم نشود؟ البته اين يك مثال بسيار ساده و معمولي است. مثال هاي بسياري از اين دست مي توان زد. تازه مثال ها و موارد تنها صورت هاي ظاهري است كه براي ما قابل درك است. به علاوه اگر همه خواسته هاي انسان ها در دعاهاشان بر آورده شود، لازم مي آيد همه نظام دقيق عالم به واسطه دعاهاي گوناگون بندگان در شرائط خاص استجابت به هم بريزد. ساختار عالم وحوادث آن هر روز بسته به دعاهاي بندگان شكل جديدي به خود بگيرد كه اين امر معقول ومنطقي نيست.
معناي درست استجابت همان است كه از روايات استفاده مي‌شود كه به ما گفته شده : هيچ دعايي بي اثر نيست. هر دعايي در دنيا و آخرت تأثير مناسب خود را دارد. هر دعاي مقبولي يقيناً به استجابت مي‌رسد، اما گونه‌هاي استجابت آن مختلف است.
امام سجاد(ع) مي‌فرمايد: «دعاي مؤمن يكي از سه فايده را دارد:
براي او ذخيره مي‌گردد،
يا در دنيا برآورده مي‌شود،
يا بلايي را كه مي‌خواست به او برسد، ‌از وي مي‌گرداند». (۱)
چنان كه از روايات برمي آيد، برخي از دعاها مورد توجه خداوند قرار نمي گيرند. از آن ها تعبير «دعاي غير مسموع » مي شود؛ اما دعا با شرائط خاص و در موقعيت هاي ويژه مستجاب است.
راز عدم استجابت آن جوري که باب ميل ما باشد ، در اين واقعيت نهفته است که از باطن هستي و مصالح حقيقي خود و جهان بي خبريم. به همين دليل گاهي مي‌پنداريم خير و مصلحت ما در تحقق و برآورده شدن حاجتي يا دفع و رفع مشکل و مانعي است. بر اساس اين پيش فرض وقتي مي‌بينيم خواستة ما بر آورده نمي‌شود، رنجيده خاطر مي‌شويم! در حالي که اگر حجاب از روي «حقيقت باطني» عالم کنار رود و آينده و نتيجه برخي خواسته‌ها براي ما روشن گردد، از تقاضا و درخواست خود منصرف مي‌شويم و خدا را شکر مي‌کنيم که خواسته و حاجت جاهلانه ما را آن گونه كه مي خواستيم، بر آورده نکرده است.
به بيان ديگر: خداوند نسبت به بندگانش مهربان است. خير و خوشبختي مؤمنان را مي‌خواهد، از اين رو اگر خواسته آنان به ضررشان است، اما آنان به جهت عدم اطلاع از باطن امور از خداوند آن را مي‌خواهند، اجابت نمي‌کند. اما چنان كه گفتيم اصل دعاي او بي اجابت و بي اثر نخواهد بود.

۲. شکستن دل و حق الناس:
به دلیل عدم اطلاع از جزییات، قضاوت در مورد اتفاقی که برای شما افتاده است برای ما مشکل می باشد. اما اگر انسان کاری کند که دل انسانی بشکند و یا با آبروی یک انسان بازی کند و در اثر این کار ضربه روحی به شخص وارد شود باید از او حلالیت بطلبد. و همچنین اگر انسان به شخصی بدهکار باشد یا باید بدهی خود را ادا کند و یا از طلبکار حلالیت بطلبد. (۲) اگر این کار را انجام ندهد گناه حق الناس به عهده او می باشد. و شما اختیار دارید که او را ببخشید و یا از حق تان گذشت نکنید. اما در هر صورت توصیه ما به شما این است با توجه به این که این اتفاق ناراحت کننده برای شما پیش آمده است و در حال حاضر کاری از دست شما برنمی آید، بهتر است کمتر به آن فکر کنید؛ چون فکر کردن دردی را دوا نمی کند به فکر آینده خود باشید و با ازدواج با فردی که مورد علاقه شما است، این گونه فکرها و خیال ها را از خود دور کنید و به فکر تشکیل خانواده باشید.

پی نوشت ها:
۱. تحف العقول، ص ۲۰۲.
۲. امام خمینی ، استفتائات ، ج۱ ، احکام غصب ، س ۹.

موفق باشید.

متشکر از پاسخ جامع و کاملتون. مشکل دقیقا همین جاست. ایشون به هیچ وجه حلال نمیکنه و به گفته خودش هر روز و هر شب بغض و اشکش که بگیره قرآن میخونه و نفرینم میکنه. موضوع برمیگرده به تقریبا دو سال قبل اتفاقا تابستان بود. من بهشون قول ازدواج داده بودم ولی بعد که با فرد دیگری آشنا شدم به ایشون گفتم ما بدرد هم نمی خوریم. ایشون با من تماس میگیره تا علت جواب منفی رو بدونه و برام هدیه کوچکی هم گرفته بود. من به تصور اینکه دروغ میگه و میخواد آبرومو ببره و اینکه اون آقاپسر دیگر هم متوجه رابطه عاشقانه قبلی ما بشه متاسفانه برخورد بسیار بدی باهاشون داشتم که واقعا خودم هم پشیمون شدم ولی خیلی بعدتر فهمیدم که قصد خیر داشته (چند ماه قبل به خانوادم اطلاع داده بود و من همشهری نبودن رو بهانه کردم با اینکه قبول کرد به شهر من بیاد ولی من چون فکر کردم شاید بعد ازدواج و فروخوابیدن اتش عشق ممکنه از سکونت اینجا ناراضی بشه این موضوع را بولد کردم تا خانوادم جواب منفی بدن) خب من هم تو مدت اشنایی واقعا دوستش داشتم و عذاب وجدان دارم الان. من ازدواج کردم و دیگر چیزی قابل جبران نیست. میدونم که انتخاب اینده و همسر حق من هست ولی میدونم رعایت انصاف رو نکردم. خیلی دلش شکست و افسرده شد مدتی خونه نشین شد و الان هم منزوی و شدیدا افسردست میگه تا زنده ام ازدواج نمی کنم و نفرینت میکنم. قرص های اعصاب و مسکنهای ارامش روان میخوره. من فقط زبانی چندبار عذرخواهی کردم ولی میدونم این تاوان چندین سال عشق و انتظار و جوانیش نمیشه. اونم قلبا نبخشید گوشیو رو قطع کرد و گفت نه می بخشم نه حلال می کنم. پسر خوب و مومنی هست. ما طی اشنایی گناه هم نکردیم ایشان معتقدن نماز روزه میگیره و اهل گناه یا دوستی با دختران هم نبود. الان که ازدواج کردم کاملا از اینکه فقط معیارهای مادی رو در نظر گرفتم پشیمونم. عذاب وجدان حال بد اون پسر که مقصرش من هستم رهام نمیکنه.
من چجوری باید حق الناسو جبران کنم؟ بنده خدا اگر ترس از خدا و آخرت نبود تا الان خودکشی کرده بود. بشدت لاغر و ضعیف شده.
من که نمی تونم هیچ کاری بکنم ازدواج کردم و شرعی و عرفی و قانونی هم کاری نمی تونم براش بکنم. ترس گرفتن نفرینهاش و همین طور که مستجاب نشدن دعاهام و نفرینش و حق ناسی که گردنم مونده چیکار کنم؟ راهی هست؟ حتی بهم گفت نه میخوام ریختتو ببینم نه صداتو بشنوم ابراز انزجار و تنفر و کراهت شدید ازم کرده. می ترسم زندگی جدیدم هم بهم بخوره. میگن دنیا دار مکافاته. من واقعا تو یک برهه پر استرس تصمیمی گرفتم که حالا قابل جبران نیست برای تخفیف اثر نفرینش و عذاب وجدانم چه کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید
ممکنه اه و نفرینش بگیره؟ بهم گفته خدا در دلهای شکسته جا داره و هربار که بغض و اشکش بگیره از ته دل نفرینم میکنه این حرفایی که بهم زد بدجور از خودم بدم میاد. با گذشت بیش از یکسال هنوزم دوستم داشت.

من احمق بخاطر اشنا شدن با فرد دیگری که همشهریم بود به اون آقا جواب رد دادم. حتی میگه اگر محترمانه و بامنطق میگفتی تحملش اسونتر بود. اون روزی که برام گل و یک هدیه کوچک گرفته بود و من بهش توهین کردم غرور و دل و امیدشو نابود کرد البته ایشونم تو جوابش بهم توهین کرد ولی من شروع کردم اونم به کسی که میخواست بهم خوبی کنه و بهش بدی کردم جواب خوبی رو با بدی دادم. خیلی بهش التماس کردم خواهش کردم بره پیش روانشناس میگه تو خودت باعث مشکلاتم شدی روانشناس چیکار میکنه وقتی تو روح و روانمو نابود کردی.
به نظرتون من کار اشتباهی کردم؟ میخواست بیاد صحبت کنه و شرایطشو بگه برای ازدواج و دلیل منو بدونه. من قبول دارم که بد کردم. متاسفانه اشنایی هم از طرف من بود. منم دارم افسرده میشه. حس میکنم به ایشون و به اخرت خودم بد کردم.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام. پاسخ خود را اینجا ببینید:
http://www.soalcity.ir/comment/21519#comment-21519

سلام.منم برای دعا شرایطش رو انجام میدم ولی نتیجه نمیگیرم.حتی دیگران هم برام دعا میکنن ولی نمیگیره.خدا ادم بخواد بایه مردمومن ازدواج کنه گناهه.الان ٣١سالمه وهنوز ازدواج نکردم.برا منم دعاکنین نمیدونم چکار کنم.برام دعاکنین.روز وشب باگریه دعامیکنم.ننیدونم چرا اوناخیی که مثل مامذهبی نیستن وهمش توکوچه خیابونن راحتترشوهر گیرشون میاد,الحمدلله مذهبیای ما دنبال

سلام
از خدا میخوام به همه ی آرزوهای معقولانه برسید
خدایا به پدر و مادرم صبر بده تا غم از دست دادن برادرم را تحمل کنند
برادر ۱۹ ساله ی من ۵۵ روز قبل بر اثر تصادف وفات کرد
از کسانی که این پیام میخونند درخواست دارم برای اینکه خانوادم این غم را تحمل کنند دعا کنند
متشکرم خدا رفتگان همه ی شما بیامرزد و بهشت فردوس نصیبشان کند آمین

سلام یکی از عوامل براورده نشدن حاجات حق ناس می باشد. به همین منظور هم برای من و هم برای دیگران توضیح بفرمایید چگونه حق ناس را جبران کنم؟
اینو کلی بفرمایید اما به صورت شخصی هم به بنده جواب بدهید یعنی مورد خودم
من حق ناس هایی که گردنم هست عمدتا بالای ۹۹ درصد معنوی است. من با توجه به شرایط زندگی و مشکلاتی که ایجاد میشد بیش از ۱۰ ساله که کم و بیش افسرده هستم. گاهی زیاد گاهی کم. عمده حق ناس های من هم در فضای مجازی هست چون ادم منزوی و افسرده ای هستم با کسی هم در دنیای واقعی ارتباط ندارم زیاد.
من سعی می کنم زبانم را نگه دارم ولی بعضی وقتا از رو اعصاب خوردی مثلا به کل دخترها توهین کردم توی یک مطلبی که نوشتم. توی یک مطلب به کل یک قوم یا کل یک شهر توهین کردم و القاب زشتی بهشون نسبت دادم.
خیلی وقتها هم اصلا کاری به دیگران نداشتم ولی به محض اینکه طرف حرفی زده برافروخته شدم و هر چی دهنم دراومده نثارشون کردم.
خیلی سعی کردم این عادتمو ترک کنم و توبه کردم تو دنیای مجازی هم دیگه با بنی بشری نه حرف بزنم نه مطلبی بنویسم. حالا جبران حق ناس من چیست؟ فکر کنید مثلا نسبت به یک شهر تو یمک مطلب کلی فحش بار کردم ۱۰۰ نفر اومدن دیدن. من که نمی تونم تک تک ببینم کی بوده کی نبوده اصلا دسترسی ندارم. چند نفری بودن رفتم حلالیت طلبیدم.
عمده حق ناس من همین توهین و فحاشی به افراد بوده. اگر براشون صلوات بفرستم قرآن بخونم جبران میشه؟ من قران میخونم یا صلوات میفرستم و میگم ثوابش تقدیم به همه اونایی که ازردشون کردم و حقی بر گردن من هست . اینجوری میشه؟
ممکنه طرف ندونه ولی اون دنیا وقت حساب و کتاب که بگن مثلا این اقا از اون فحاشی هاش شرمنده و پشیمون شد و براتون قران خوند یا صدقه داد بخشیده میشه؟ اگر نبخشه چی؟
بعضی وقتها (خیلی وقتها) هم دوطرفه بوده طرف مقابل هم توهین هایی کرده یا خیلی وقتا شروع کننده اون بوده ولی من انقدر در جواب و توهین متقابل زیاده روی کردم عملا من ظالم شدم!
اینارو چیکار کنم؟ بارها پشیمون میشم ولی مشکل اصلی از افسردگی و اعصابم برای همین میخوام به کل رابطمو با دنیا قطع کنم که دیگه حق ناسی نیفته گردنم.
منو راهنمایی کنید چجوری حق ناس بخشیده میشه و وقتی مادی هم نیست در حد فحاشی بوده من قران بخونم براشون صدقه بدم حل میشه؟ اون دنیا اگر خودش نبخشید خدا بهشون میگه این طرف شرمنده شد قران خوند جبران کرد در حقت تو هم نبخشی من راضیت میکنم؟
ممنون

پرسشگر گرامی؛
جواب به صورت کلی با تمام اقسامش از این قرار است:
خداوند همه گناهان را می آمرزد زیرا خداوند بخشنده ومهربان است ودر روایات ما یأس وناامیدی از رحمت خداوند گناه کبیره قلمداد شده وهمیشه انسان باید این نکته را در یاد داشته باشد که اگر از خداوند فاصله گرفت وبه گناه ومعصیت ادامه داد عذاب دردناک الهی شامل حال او خواهد بود همانگونه که قرآن می فرماید:
نبیّ عبادی أنی أنا الغفور الرحیم وأنّ عَذابی هُوَالعَذاب الألیم . یارسول الله به بندگانم خبر بده که من بسیار بخشنده ومهربانم وعذاب من هم بسیار دردناک است.
ودر آیه دیگری می فرماید :ثٌمّ اِنّ ربّک للذین عَمِلُوالسُّوء بجهاله ثمّ تابوا مِن بعد ذلک وأصلحوا اٍنَّ رَبک من بعدها لغفور رحیم . سوره نحل آیه ۱۱۸
کسانی که از روی جهالت ونادانی مرتکب گناه شدند آنگاه توبه کردند وخود را اصلاح کردند خداوند گناهان آنها را می آمرزد.
پس قدم اول دست برداشتن از گناه وتوبه کردن واقعی است وقدم دوم جبران گذشته واصلاح آینده است واگر حق الله به گردن انسان هست مانند اینکه نماز نخوانده ویا روزه نگرفته و۰۰۰ باید باآداب وشرائط این دین الهی را از گردن خود بردارد ولی اگر حقوق بندگان خدا را پایمال کرده شرط پذیرفتن توبه از ناحیه خداوند راضی کردن صاحب حق است اگر حق مالی بوده وصاحب مال مشخص است آن را به صاحبش برگرداند یا مصالحه کند واگر صاحب حق معلوم نیست آن را از طرف صاحب حق به فقیر بدهد. واگر حق .آبرویی است باید به هر نحوی می تواند صاحب حق را راضی کند ولی اگر گفتن به صاحب حق وطلب رضایت از او موجب مفاسدی بشود وآبرویی برود وموجب کدورت و حقد وکینه بشود برای خودش استغفار وبرای صاحب حق طلب اجر وپاداش کند ودرهر صورت بین خود وخدا توبه حقیقی کند.

اما چند نکته:
۱- اگر آدمی توبه کرد توبه او شرایطی دارد که از آن شرائط است: تا آنجا که ممکن است حق الله مثل واجبات ترک شده و حق الناس مثل بدهکاریها و ستمهایی که روا داشته است را باید جبران کند و الا توبه او با شرایط آن صورت نگرفته است. البته همه اینها مشروط به توان و وسع توبه کننده است.

۲- چنان چه توبه کننده واقعاً توان جبران واجبات و وظایف ترک شده در حق الله یا در انجام وظایفش در مورد جبران حق الناس را نداشته باشد، در این جا خداوند متعال به خاطر توبة او مشکلاتش را جبران خواهد کرد. حال اگر کسی توبه کرد و حق الله و حق الناس را با قدرت بر جبران، استرداد حق نکرد. ممکن است خداوند حق الله را در حق او ببخشاید ولی حق الناس در این صورت بخشودنی نخواهد بود. البته بعضی از گناهان دیگر قابل جبران یا قضاء نیستند مثلاً جواب سلام کسی را نداده است این اگر چه ترک یک واجب است اما دیگر جبران آن ممکن نیست. یا نعوذ بالله به گناهانی مثل زنا و... گرفتار آمده است در این جا صرف توبه و انابه کافی است.

۳- قرآن مجید می فرماید :( إِلاّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحًا فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللّهُ غَفُورًا رَحیمًا ، مگر کسانی که توبه کرده و ایمان آورده و عمل صالح انجام می دهند که این افراد خداوند بدیهای آنان را تبدیل به خوبیها و حسنات می کند و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است می بینیم که در این آیه ایمان و عمل صالح را شرط این تبدیل سیئات به حسنات می داند). [۱]

پی نوشت:
۱-سوره فرقان.آیه ۷۰.

+موفق باشید.

ای خدااا شما دنبال چی هستید و من به دنبال چه.. من نظرات شما را خواندم یکی شوهر می خاست یکی میخواست بره خارج یکی فلان یکی بیثار اما من چی میخام من فقط از خدا مرگ میخام فقط همین یه پسر پونزده ساله اینقدر قلبش شیکسته که دلش مرگ میخاد هرروز و هر شب دعا میکنم که مستجاب بشه که یهو دست به خود کشی نزنم لطفا برایم دعا کنید

من یه آرزویی دارم که به یه کسی برسم ازحرم امام رضا تاا مسجدمحله نذرکرده ام هرشب به خداالتماس میکنم شماهم دعاکنیم من را

سلام به همه خواهر برادراي گلم از همتون خواهش ميكنم برام دعا كنيد انشالله همتو هرچي از خدا ميخوايد بهتون بده برام دعا كنيد ممنون

سلام دوستای گلم
حسبی الله،خدا برا بندش کافیه،اگر وجودتونو با عشق بخدا پر کنید بخدا تو دلتون معجزه میشه،ارزو کنید بخدا توکل کنید و دائما شکرگذارش باشید و بگید دوستت دارم خدا جونم،فقط خودتونو با خدا ببینید،هیچی نمیمونه هیچی،پس قدر این روزا و ثانیه هاتونو بدونید و بیخودی خودتونو اذیت نکنید،منم ۲۷ سالمه و ازدواج نکردم ینی علاقه ای هم ندارم و پر از مشکلات زیادی ک اصن برام مهم نیس،چون فقط خودم و با خدا میبینم و مطمئن هستم ک حل میشن،چون بعد هر ارزویی توکل میکنم و این حسو دارم ک یا این مشکلو حل میکنه یا بهترینشو نصیبم میکنه و شکی درش نیس،چون این خدا خدای همون نظر علی هس ک ب خدا نامه نوشت اعتماد کرد مطمئن بود و ارزوهاش براورده شد،شاید مشکل از خود ماس ک از ته دل بهش اعتماد نداریم،بیرون ما از درون ما نشات میگیره،خدا خودش شاهده ک اینا شعار نیس،من قبلا حتی میگفتم ک اصن خدایی نیس،ولی الان فقط برام مهم خودشه،حتی کارتن خاب بشم حتی نون شب نداشته باشم بازم شکرگذارشم ک خودش هس و برام کافیه،چون این واقعیتو قبول دارم ک هیچی نمیمونه حتی خودم،پس چرا ناراحت بشم،بخاطر همین پر از ارامشم،خدا ینی قدرت ک میتونه همه چیرو تو ی چش بهم زدن براتون اوکی کنه هیچ کم و کسریم نداره ک بگه نه،پس ببینید ایرادتون از کجاس،ب دلتون رجوع کنید،ببینید اگر ی روز همه چیزتونو ازتون بگیره بازم شاکرشید یا نه؟میدونم اینا سخته چون منم کشیدم ولی امتحان کنید لطفا،ممنون

سلام من هیچی دعا کردم هیچی نشد
حالا من موندم یه عالمه تردید
زیارت عاشورا
کربلا
و ...
به نظرتون آخرش چی میشه
اگه دستتون به جایی رسید مطمئن شدید دعاتون برآورده میشه برای منم دعا کنید
من که خدا باهام قهر کرده
دیگه بریدم
یا حق
الان هم از خدا میخوام اگه امام زمان میخواد ظهور کنه خوب زودتر ظهور کنه ما هم بریم کمک امام زمان وگرنه من دیگه کار خاصی تو این دنیا ندارم

تصویر شهرسوال

سلام عليکم
پرسشگر گرامي! از حاجتي که داريد حرفي نزديد اما اين را بدانيد اگر به صلاح شما بوده باشد و شرايط استجابت را داشته باشيد حتما مستجاب شده است اگرچه تحقق آن به تاخير بيفتد. اگر هم به هر دليلي مستجاب نشده باشد شما اجر و اثر دعا و ارتباط خود با خدا را برده ايد. بنابراين هيچ گاه از دعا و عبادت احساس کسالت و ضرر نکنيد.
براي ياري حضرت لازم نيست حتما ظهور اتفاق افتاده باشد. شايد در زمان غيبت بيشتر و بهتر بتوانيد به حضرت کمک کنيد. . امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايند:
«براي صاحب امر غيبتي طولاني است. در اين دوران هر كسي بايد تقواي الهي پيشه كرده و چنگ در دين بزند.(۱) در مورد ديگر امام باقر ـ عليه السلام ـ فرموده است: «تقوي پيشه سازيد، بار سنگين انتظار را با ورع و پارسايي به منزل رسانده و مطيع پروردگار باشيد...».(۲) و هم چنين امام صادق ـ عليه السلام ـ فرموده است: «هر كسي دوست دارد در شمار اصحاب حضرت قائم باشد، بايد در عصر انتظار اهل آداب و اخلاق اسلامي باشد».
موفق باشيد.
.......................................
۱. مجلسي، محمد باقر، بحارالأنوار، بيروت، دارالتعارف للمطبوعات، ۱۴۱۲ق، ج۵۲، ص۱۳۵.
۲. همان،ص ۱۴۰.
۳. همان.

سلام.کسی تا حالا دعاش مستجاب شده؟
من ۲۷ سال دارم و ۲۷ سال قلبم خرابه دیگه نمیتونم زندگی کنم.سه سال پیشم سکته کردم لعنت ب این زندگی پس چه جور خوب بشم.دکترا ک چیزی نمیدونن و دعام مستجاب نمیشه.لطفا کسی میدونه چیزی بگه لطفا

تصویر شهرسوال

با سلام
هر دعايي از انسان مورد اجابت خدا است؛ زيرا خداوند به طور مطلق و بي هيچ قيدي فرمود : مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم، اما از نظر تعاليم ديني ما، استجابت همواره به معناي برآورده شدن و عملي شدن آنچه ما خواسته ايم نيست. اين امر معقول وپذيرفتني نيست و با ساير سنت هاي قطعي الهي در عالم همخواني ندارد. مثلا فرض كنيد اگر در شب قدري مادري براي سلامت و بازگشت فرزند رزمنده اش از ميدان جنگ دعا كند. از آن سو فرزندش نيز براي شهادت و شهيد شدن دعا کند ، تكليف چيست؟ آيا مي شود اين رزمنده هم شهيد بشود و هم نشود؟ البته اين يك مثال بسيار ساده و معمولي است. مثال هاي بسياري از اين دست مي توان زد. تازه مثال ها و موارد تنها صورت هاي ظاهري است كه براي ما قابل درك است. به علاوه اگر همه خواسته هاي انسان ها در دعاهاشان بر آورده شود، لازم مي آيد همه نظام دقيق عالم به واسطه دعاهاي گوناگون بندگان در شرائط خاص استجابت به هم بريزد. ساختار عالم وحوادث آن هر روز بسته به دعاهاي بندگان شكل جديدي به خود بگيرد كه اين امر معقول ومنطقي نيست.
معناي درست استجابت همان است كه از روايات استفاده مي‌شود كه به ما گفته شده : هيچ دعايي بي اثر نيست. هر دعايي در دنيا و آخرت تأثير مناسب خود را دارد. هر دعاي مقبولي يقيناً به استجابت مي‌رسد، اما گونه‌هاي استجابت آن مختلف است.
امام سجاد(ع) مي‌فرمايد: «دعاي مؤمن يكي از سه فايده را دارد:
براي او ذخيره مي‌گردد،
يا در دنيا برآورده مي‌شود،
يا بلايي را كه مي‌خواست به او برسد، ‌از وي مي‌گرداند». (۱)
چنان كه از روايات برمي آيد، برخي از دعاها مورد توجه خداوند قرار نمي گيرند. از آن ها تعبير «دعاي غير مسموع » مي شود. اما دعا با شرائط خاص و در موقعيت هاي ويژه مستجاب است .
راز عدم استجابت آن جوري که باب ميل ما باشد، در اين واقعيت نهفته است که از باطن هستي و مصالح حقيقي خود و جهان بي خبريم. به همين دليل گاهي مي‌پنداريم خير و مصلحت ما در تحقق و برآورده شدن حاجتي يا دفع و رفع مشکل و مانعي است. بر اساس اين پيش فرض وقتي مي‌بينيم خواستة ما بر آورده نمي‌شود، رنجيده خاطر مي‌شويم! در حالي که اگر حجاب از روي «حقيقت باطني» عالم کنار رود و آينده و نتيجه برخي خواسته‌ها براي ما روشن گردد، از تقاضا و درخواست خود منصرف مي‌شويم و خدا را شکر مي‌کنيم که خواسته و حاجت جاهلانه ما را آن گونه كه مي خواستيم، بر آورده نکرده است.
به بيان ديگر: خداوند نسبت به بندگانش مهربان است. خير و خوشبختي مؤمنان را مي‌خواهد، از اين رو اگر خواسته آنان به ضررشان است، اما آنان به جهت عدم اطلاع از باطن امور از خداوند آن را مي‌خواهند، اجابت نمي‌کند. اما چنان كه گفتيم اصل دعاي او بي اجابت و بي اثر نخواهد بود.
به علاوه عدم اجابت ظاهري داراي آثار وبركات بسياري براي او خواهد بود. اگر کسي بداند خداوند در عوض عدم اجابت دعا در دنيا، چه پاداشي براي او در آخرت در نظر گرفته است، هرگز از آن ناراضي نمي‌شود. امام صادق(ع) مي‌فرمايد:
«روز قيامت خداوند مي‌فرمايد: اي بنده من!‌ مرا خواندي و اجابتت را به تأخير انداختم. اکنون ثواب و پاداش تو چنين و چنان است. پس مؤمن آرزو مي‌کند که کاش هيچ دعايي از او در دنيا اجابت نمي‌شد، براي ثواب و پاداش نيک که مي‌بيند». (۲)
مهم¬تر از هر دعا و اجابتي در دنيا سنت آزمايش خداوند از بندگان است. حقيقتي كه همه بندگان خدا از بزرگ ترين انبيا تا كم¬ترين افراد از آن مستثنا نشده¬اند. چه بسا يكي از مهم ترين آزمايش هاي خداوند براي بندگان خوبي چون شما تاخير در اجابت ها و سنجش ميزان صبر و حسن ظن شما به خداست.
البته شيطان در يكي از مواردي كه وسوسه مي‌كند، تأخير اجابت دعا است. از اين راه انسان را مأيوس مي‌كند تا او به خدا بدبين شود. ائمه اطهار(ع) به اين نكته توجه داشته و همگان را از افتادن به دام بدبيني و سوء ظن به خدا برحذر داشته‌اند.
اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايد: «دير اجابت نمودن خدا، ‌تو را نااميد نكند كه بخشش، ‌بسته به مقدار درخواست است. چه بسا در اجابت دعاي تو تأخير رخ دهد تا درخواست تو طولاني‌تر گردد و بخشش خدا كامل‌تر شود. چه بسا چيزي را خواسته‌اي به تو نداده ،ولي بهتر از آن را در اين دنيا يا آن دنيا داده و يا بهتر آن بوده كه آن را از تو باز دارد. چه بسا چيزي را طلب نمودي كه اگر به تو مي‌داد، ‌تباهي دين و دنياي خود را در آن مي‌ديدي». (۳)
بنابراين براي رسيدن به حاجت اول از همه لازم است که انسان تمام تلاش خود را بکار گيرد و نمي توان بدون تلاش و صرفا از روي دعا متوقع بود که انسان به حاجت خود برسد. در کنار تلاش و کوشش، نماز ها و ادعيه فراواني براي براي حاجت گرفتن وجود دارد که به برخي اشاره مي شود. اول از همه نماز جعفر طيار براي گرفتن حاجت بسيار سفارش شده است. مداومت بر زيارت عاشورا، زيارت امين الله، زيارت جامعه کبيره و نماز شب از جمله چيزهايي است که انسان مي تواند به حاجت خود برسد.
موفق باشيد.
پي‌نوشت‌ها:
۱. تحف العقول، ص ۲۰۲.
۲. اصول كافي، ج ۴، ص ۲۴۷ .
۳. نهج البلاغه، نامه ۳۱.

موفق باشيد

/۴۲۱۴۳۷/

سلام دوستان انشالاه هرکس تواین صفحه حاجتی داره که به صلاحشه براورده شه اگربه صلاحش نیست خدا جای دیگه چندین برابرشو بده که نبود این رو از یاد ببره
گره افتاده توکارم لطفا دعام کنید
ممنون

نظرات