راه درمان اعتیاد به فیلم های مستهجن چیست؟

تصاویر مستهجن

دختری ۱۹ ساله هستم و اهل نماز و روزه و حجاب.. خیلی ناراحتم و دیگر نا امید چون اراده درستی ندارم شب قدر توبه کردم و برای اولین بار بیست و چهار روز دوام آوردم اما باز هم بعد از ماه مبارک همه چیز از اول شروع شد و بهتر نشد، بدتر هم شد و دفعاتش تقریبا شده هر روز یک مرتبه، واقعا دیگر هم از خودم هم از امام زمان و خدا خجالت می کشم. چون نمازهایم گاهی بخاطر نبود شرایط برای غسل قضا یا دیر می شود و خیلی از این بابت ناراحت هستم همیشه  می خواهم من را ببخشند ولی باز تکرار.
موارد شما را هم تا حدودی رعایت کردم خواستم ببینم آیا کسی بوده که توانسته ترک کند؟ چطور؟ بزرگ ترین مشکل من کنجکاوی بیش از اندازه و دیدن فیلم های غیر اخلاقی در اوایل نوجوانی و رفته رفته عادت به آنها بود و با این که در آن زمان نه حسی بود نه هیچ چیز دیگری جز کنجکاوی، ولی بعدا تاثیر منفی خودش را گذاشت و در ذهنم مرور می شدند.

همين كه متوجه گناه خود شده و قصد پاك شدن داريد، قابل ارزش و مايه تحسين است. به خاطر اين تصميم به شما تبريك مي گوييم.
تمام انسان‏ها در تمام دوره‏ هاي زندگي خويش مكلفند كه خود را اصلاح كرده، از ناپاكي پرهيز و دوري كنند. از گناهي كه مي‏ كنند، در پيشگاه خدا بخشش بطلبند، ولي آن چه در اين بين مهم به نظر مي‏ رسد و مي ‏تواند در تمام دوران شاخص شود، پرهيز از گناه در دوره نوجواني و جواني است.
تأكيد مي كنيم كه شما با يك توبۀ واقعي به زندگي عادي و بدون تنش برگرديد؛ توبه كننده، محبوب خداست، قرآن كريم فرموده: «ان الله يحب التّوابين؛(۱) يقيناً خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.» و وقتي كه با توبه توانستيد رضايت الهي را بدست آوريد، قطعا رضايت امير المومنين(ع)، امام زمان(عج) و بقيۀ معصومين را بدست خواهيد آورد. به رحمت و محبت خداي متعال ايمان داشته باشيد؛ در روايتي از امام صادق(ع) آمده است:«اذا كان يوم القيامة نشر الله تبارك و تعالى رحمته حتى يطمع ابليس فى رحمته؛(۲) وقتى روز قيامت فرا مى‌رسد خداوند رحمت خود را آنقدر وسعت و گسترش مى‌دهد كه حتى شيطان نيز به رحمتش طمع مى‌نمايد.»
از شکسته شدن توبه خود نیز ناامید نشوید. «صد بار اگر توبه شکستی باز آی ». ناامید کردن انسانها کار شیطان است. پس وسوسه های او را کنار گذاشته و با امید و پشتکار بر اصلاح نفس خود اصرار بورزید.

- مطالبي را در قالب نكات خدمتتان عرض مي نماييم:
۱) تصاوير و متن‌هاي مستهجن، قدرت تخيل انسان را به كار مي‌اندازند كه بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سايت‌ها مراجعه كنند. فرد در ذهن خودش اين تصويرها و داستان و متن‌ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور مي‌كند و تحريك مي‌شود. معتادان به اين سايت‌ها كم‌كم وقت بيشتر و بيشتر و تصاوير مستهجن‌تر و مستهجن‌تري را طلب مي‌كنند. اما اين فقط در فضاي مجازي اينترنت نيست. هر چه كه فرد بيشتر پيش مي‌رود و بيشتر در سايت‌هاي مستهجن غرق مي‌شود، تشخيص فضاي مجازي از فضاي واقعي و التزامات اخلاقي‌اش برايش مشكل‌تر مي‌شود. در درجه اول ديگر هيچ محتواي مستهجني براي او شوك‌برانگيز نيست. او ديگر ميخكوب نمي‌شود. هيچ چيزي برايش زشت نيست. در سايت‌هاي مستهجن فقط به تمايلات طبيعي جنسي پرداخته نمي‌شود. بخش عظيمي از اين تصاوير و متن‌ها مربوط به كساني است كه از انحرافات جنسي رنج مي‌برند. در آخرين مرحله و شديد‌ترين مرحله از اعتياد به سايت‌هاي مستهجن، خود فرد هم ممكن است اين رفتارهاي انحرافي را انجام دهد. پس با همۀ اين مشكلات بايد اقدامي كرد.

۲) درمان مشكل اعتياد مجازي (ديدن تصاوير مستهجن):
اگر هنوز هم به دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن عادت دارید نکات زیر را با دقت مطالعه کنید.
توجه: ممكن است اين موارد درنظر بعضي ساده جلوه كند، ولي هنگام عمل روشن مي شود كه اثر معجزه آسايي دارد.
* ازدواج در نخستين فرصت: ازدواج، تاثير قابل توجهي در مبارزه بااين انحراف جنسي دارد.
* اجتناب ازتحريكات مصنوعي: مانند رمان هاي عشقي، فيلم ها و عكس هاي شهوت انگيز.
* داشتن برنامه فشرده و تمام وقت: براي تمام شبانه روز خود، برنامه تنظيم كنند، به طوري كه وقت بيكار و بدون برنامه نداشته باشند. تفريح و ورزش را هم حتما در برنامه داشته باشيد.
* بايد عادتي جانشين عادتي گردد: روانشناسان مي گويند: براي ترك يك "عادت بد" حتمابايد سراغ "عادت خوب" رفت و آن را جانشين عادت بد نمود.
* پرهيز از مطلق تنهايي: هرگز تنها نباشيد. تنهايي، محيط كاملا مناسبي براي پرورش ميكروب اين اعتياد است.
* تلقين و تقويت اراده: "تلقين" نيز در مبارزه با اين عادت، نقش مهمي را بازي مي كند. به گفته و اعتراف افرادي كه مبتلا به سايت هاي غيراخلاقي بوده اند: نخستين گام در اين راه "اراده وتصميم" است.
* پرهيز كامل از منحرفين: از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت، درهمه أوقات، بايد دوري جست.(۳)
- نكتۀ نهايي:
براي قطع كردن أعمال گناه سعي كنيد با مشغوليت پر نشاطي كه براي خود ايجاد مي كنيد، به يكباره از آن دست بشوييد و نگذاريد حتي دقايقي شيطان به سمت شما بيايد؛ روي پاي خود محكم بايستيد و نفس عميق بكشيد و بارها با خود تكرار كنيد كه "مي توانم". با ورزش و مشغوليت هاي صحيح در تن و فكر خود خستگي ايجاد كنيد تا فضاي خالي براي جولان شيطان وجود نداشته باشد.
ضمناً براي جلوگيري از مشكلات زندگي به مقولۀ ازدواج بيشتر فكر كنيد. صحبتي با والدين داشته باشيد تا مقدمات ازدواج برايتان ايجاد شود.
از دوست مذهبي خود هم كمك بگيريد و بگوييد شما را تنها نگذارد. دوستان در اين امر مي توانند نقش بسزايي داشته باشند.
براي اطلاعات بيشتر حتما با بخش تلفني اين مركز (۰۹۶۴۰۰) بدون پيش شماره تماس داشته باشيد.

پي نوشت ها:
۱. بقره (۲) آيه ۲۲۲.
۲. علامه مجلسي، بحار الانوار، ج ۶۴۳، ص ۲۳۶، مؤسسه الوفاء، بيروت، ۱۴۰۴ ه.ق.
۳. مكارم شيرازي، مشكلات جنسي جوانان، ص۱۵۱، نسل جوان؛ چاپ۳۳، قم۱۳۷۶ش.

دیدگاه‌ها

سلام..ميخاستم بدونم ديدن قسمت هاي سانسورشده فيلم هايي كه در تلوزيون پخش ميشه گناهه؟؟؟از اين جهت گفتم فيلم هاي تلوزيون كه مطمعن باشي ك قسمت هاي سانسورشده محتوي صحنه هاي سكس نيستندوباديدنشون به فساد وانحراف كشيده نميشي....لطفاواضح جواب بديد گناه هست يانه؟؟؟؟

تصویر پاسخگو

با سلام
اگر اقعا این گونه باشد که دیدن صحنه های سانسور شده به قصد لذت شهوانی نباشد و باعث هیچ گونه انحراف و مفسده در پی نداشته باشد ، یدن آن اشکال ندارد و گناه ندارد .

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. من نوجوانی ۱۵ ساله و تازه به بلوغ رسیده ام. متاسفانه هر وقت پای اینترنت مینشینم وسوسه میشوم و عکس های مستهجن نگاه میکنم و از من مذی خارج میشود . خیلی وقت است قصد ترک دارم ولی نمیتوانم. خدا را شکر هنوز به جایی نرسیده ام فیلم های مستهجن نگاه کنم. من در گذشته بیشتر مذهبی و نماز خوان بودم و هرگز این چیز ها را نمیدیدم . لطفا به من کمک و راهنمایی کنید.
جواب را همین جا بنویسید و به ایمیلم ارسال نکنید

با عرض سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

علاوه بر پاسخ به سوال مطرح شده، به این مالب هم توجهی کنید:

یکی از قدرتمندترین نیازها و غرایزی که در انسان وجود دارد غریزه جنسی است. نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا از نیازهایی است که بایستی از روش صحیح ارضاء گردد.
از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل اصلی و ناخودآگاه تحریک و ترشح غدد و هورمونهای جنسی، نگاه است. نگاه به نامحرم هر چند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبیعی و غریزی خود را انجام می دهد و زمینه تحریک شهوت انسان را در زمان نگاه یا بعد از آن ایجاد می کند. تحریک غریزه جنسی به گونه نامشروع نیز آثار شوم و نکبت بار فراوانی بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشری ایجاد می نماید. اسراف، انحراف و هدر رفتن نیروهای فکری ، اجتماعی و معنوی انسان، زمینه سازی سردی روابط خانوادگی (شخصی که نگاه خود را کنترل نمی کند با یک همسر ارضا نمی شود)، حالت حسرت و ناکامی، از دست دادن آرامش روانی، میل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و....) و بالاخره گرایش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است که در عرصه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع ظاهر می گردد.

مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند.

با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است.

موفق باشید.

سلام داش خوبی. دوستان ببینید منم بودم خدا رو شکر این رو ترک کردم ک پای کامپوتر میشستم و... ببین ی کلام تنها راهش اینه ک اون فیلتر شکنتو حذف کنی فیلم هارو حذف کنی تصویر زمینه pc تو بزار یا خدا یا ای حسین یا علی و .... ک هر وقت دیدی روت نشه این کارو کنی همیشه هم اهنگ های شاد گوش کن اهنگ شاد همه چیزو از ذهن ادم پاک میکنه اگه اهل مداحی هم هستی گوش کن میدونم میگی همش حرفه ولی بخدا تاثیر داره تو همین الان تمام فیلتر شکن و ... دیلت کن خودتو گول نزن تو سطل اشغال نزار بمونه کاملا فرمت کن تو اولین فرصت برو بدنسازی ثبت نام کن بدنسازی ن حرفه میخواد ن علاقه ولی ۲ ساعت از وقتتو میگیره و بعد باشگاه کاملا خسته ای و خوابت میبره تازه اینکه اونجا میفهمی کالری چقدر مهمه و واسه ۳۰۰ کیلو کالری چ دردسری ک نباید بکشی تا بدست بیاد اونوق با یک بار خود ارضایی ۴۰۰۰ کیلو کالری از دست میدی ایشالا موفق میشی ۴۵ روز ترک واقعی کنی هر عادتی رو همراه با نمازو ... خود خدا گفته دیگه سراغ اون عادت نمیرید اما ۴۵ روز خیلی سخته من ک خودم نتونستم ولی دارم سعی میکنم واسم دعا کنید یا علی.

آفرين چقدر قشنگ راهنماييش كردي. خدا قوت. موفق باشي

عالیی گفت الان دو ماهه سمتش نرفتم دعا کنید همینطوری بمونه

سلام محمد مهدوی. من هم وقتی هم سن تو بودم خیلی اهل مسجد و هیئت بودم و یه دفعه نفهمیدم چی شد که با عکس های نیمه س ک س ی شروع شد. الان هم هم ازدواج کردم هم نزدیک ۸ سال که میگذره و وضعیت بدتر شده که بهتر نشده. تو رو خدا کسایی که سن کمی دارند از همون بچگی طرف این چیزا نرن. به خدا خیلی سعی کردم که ترکش کنم اما نمی تونم. برام دعا کنید..................................

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

چند گام مهم برای ترک:
قدم اول :قاطع بودن به تصمیم ترک آن ، اگر هنوز قانع نشدی باید بیشتر در زوایای قلبت بگردی و به قناعت کامل برسی که ادامه دادن این راه جز لغزیدن به مسیری که هیچ ثباتی ندارد راه به جایی نخواهد برد هر بار که احساس ضعف کردی توانایی خودت را به یاد بیار و افکار منفی رو به تفکر مثبت تبدیل کن .

قدم دوم: از خداوند یاری بخواه ، به یاد داشته باش که پروردگار بر اساس نیت پاکت بهت کمک و یاری میرساند و راه توبه را هم برات هموار میکند .

قدم سوم: خودت رو محاسبه کن وضعیت کن.نیت رو با دقت بررسی کن و به این سوالها پاسخ بده؛

چرا به این مرحله رسیدم؟

چه انگیزه هایی باعث میشوند به فیلم مبتذل کشیده شوم؟

قدم چهارم: همین الان دست بکش ، به محضی که تصمیم توبه میگیری به هیچ وجه اون رو به فردا و یا روز دیگری موکول نکن و خالصانه از باری تعالی بخواه تا در این راه یاورت باشد تا به سوی آزادی گام برداری.

قدم پنجم: خانه ات را تمیز کن ، همه ی سی دی های مبتذل رو بشکن و هر چه فیلم های نامناسب در کامپیوترت و در موبایلت داری پاک کن کلید اتاقت رو بنداز دور و بدان که در اتاقت رو همیشه باید باز بزاری مخصوصا وقتی که از کامپیوتر استفاده میکنی چون این کار شدید باعث میشود وقتهایی که شیطان تو رو به سمت گناه میکشونه محدود کنه.

قدم ششم : فعالیت های جنسی خود را اصلاح کن، اگر تا الان ازدواج نکردی یادت باشه که این فیلم ها بزرگترین دلایل ضعف جنسی بعد از ازدواج است معتادان به فیلم های مبتذل در معرض مشکلاتی همچون ناتوانی جنسی ، انزال زود رس و مشکل نعوظ قرار دارند اما اگر ازدواج کردید باید بدونید که فیلم های مبتذل از مهمترین دلایل شکست ازدواج هستند سعی کن در ارتباط های جنسی خود کارهایی انجام دهی که تو را بیشتر بر انگیزد با همسرت لذت ببر ، این کار میتواند نقش مهمی در کنترل شهوتت داشته باشد.

قدم هفتم: از بین بردن انگیزه ها، تو از همه بیشتر به وضعیت خودت آشنایی پس سعی کن تا میتوانی جلوی انگیزهای شهوانیت رو بگیری مثلا تا زمانی که کار خاصی در کامپیوترت نداری اون رو روشن نکن چون استفاده بی دلیل از کامپیوتر باعث میشه دوباره راه دیدن این نوع فیلم ها باز بشه خودت تصمیم بگیر که از این کار دست بکشی قبل از اینکه به لبه ی پرتگاه بررسی .

قدم هشتم: چگونگی برخورد با اوقات شهوت ، باید یاد بگیریم که چطور با اوقات شهوت برخورد کنیم یک دوره ی شهوت با حداقل شروع میشود و رفته رفته به اوج میرسد و دوباره فروکش میکند همه ی این دوره کمتر از سی دقیقه طول میکشه به همین خاطر دفعه ی بعد وقتی دچار حس شهوت میشوی بدون که بعد از چند دقیقه ایی این حس از بین میرود و تو میتوانی بر اون غلبه کنی .

قدم نهم: اسیر وسوسه نشو، هرگز اسیر وسوسه ی قدرت نشو که من قویم و میتوانم هر فیلمی رو ببینم بدون این که بر من تاثیر داشته باشد این یکی از خطرناک ترین عوامل برگشتن به اعتیاد است .

قدم دهم : خودت را تشویق کن و برای خودت پاداش تعیین کن این کار باعث میشود همتت رو تقویت کنی هر وقت که به یاری خدا از دست این اعتیاد راحت شدی به دیگران هم کمک کن تجربه ی خودت را با دیگران در میان بگذار تا با استفاده از اون خودشون رو کنترل کنند شاید این اقدام تو کلید حل خیلی از مشکلات دوستانت شود دوستانی که تصمیم دارن از این کار دست بکشن.

موفق باشید.

سلام و خداقوت .من خانمی ۳۰ساله هستم که متاسفانه باتوجه به اینکه محجب و اهل نماز وروزه هستم مدتی درگیر این فیلمها و عکسهای مستهجن شده بودم ولی حالا دوماهه خودم را از شر عامل اصلیش اینترنت راحت کردم .البته من متاهل میباشم که بخاطر اینکه سردمزاج هستم و شوهرم فوق العاده گرم مزاج هست و واقعا از این مسئله رنج میبرده و میبرم یکی از دوستانم پیشنهاد دیدن این فیلمهارا برای حل مشکلم داد که اثری نداشت. حال اولا سوال من این که آیا با این شرایط نگاه کردن اشکال دارد ؟و برای عزیزانی که قصد ترک اعتیاد این فیلمها رادارند پیشنهاد میکنم با گفتن ذکر اعوذباالله و خواندن دعاهای جامعه کبیره و اذکار روزانه میتوانند ترک کنند که همانا اراده خدا برهمه چیز غالب است و کمک ائمه سبب دورشدن شیطان میشودانشااله

تصویر سید پاسخگو

با سلام
اولا: برای درمان سرد مزاجی باید به پزشک مراجعه کرده و مشاوره پزشکی بگیرید و دیدن فیلمهای مستهجن نه اینکه تاثیری در روابط زناشویی ندارد بلکه مخل و مخرب روابط زن و شوهر نیز می باشد(خود این بخث گسترده ای دارد).
دوما: دیدن فیلم‌هاى مستهجن وحاوى منکرات،موجب تقویت هواهاى شیطانى نفس،تضعیف اراده وایمان و زمینه‌سازترتّب مفاسدوگناهان بوده وحرام است. وباید از کار خود توبه کند.
سوما: از پیشنهادی که راجع به ترک این عمل دادید کمال تشکر را داریم.
ان شاءالله که زندگی گرم و سرشار از محبت با همسر خود داشته باشید.
موفق باشید.

معني دقيق لذت شهواني يعني چي كه انقدرروش تاكييدميكنيد؟؟؟؟؟؟؟

تصویر سید پاسخگو

با سلام
لذت شهوانی در زمانی است که انسان به کمال تلذذ جنسی رسیده باشد و بعد از آن هر چند در مدت کوتاه باشد، نیاز جنسی نداشته باشد.
موفق باشید.

باتوجه به نظرات دوستان و جوابهای مشگل گشای شما خییییییلی ممنون میشم که به منم کمک کنین.من ۱۷ سالمه و بگم که من همیشه وحتی الان از دیدن اینجور فیلم ها وعکس ها تنفر دارم و اصلانم خوشم نمیاد سمتشون برم ولی خو نمیدونم چرا الان دو روزه که هی وسوسه میشم عکس های کارتونیشو ببینم و برام جذابیت داره و وقتی هم که مدتی بعد به اون عکسا فکر میکنم برای خودم احساس تاسف میکنم که چرا اون دقیقه غرق نگاهشون بودم و یجور احساس لذتی بهم میده.از این احساس و وسوسه متنفرم و صدرصد میدونم که دیگه ترکش میکنم اما دوباره سراغم میاد خواهشا بگید الان من دقیقا درگیر چی هستم و چیکار کنم

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

از نظر دانشمندان، مراحل اعتیاد به پورنوگرافی به ۵ مرحله (مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل) خلاصه می شود:
مرحله مواجهه: بیشتر افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، دیدن و تماشای فیلم های مستهجن را از سنین پایین شروع می کنند.
مرحله اعتیاد: در این مرحله فرد مبتلا نمی تواند از دیدن و تماشای فیلم مستهجن اجتناب کند.
مرحله افزایش: در این مرحله روزبه روز میزان دسترسی افزایش می یابد و بیمار نمی تواند از آن دست بکشد.
مرحله حساسیت زدایی: در این مرحله دیگر بیمار با دیدن فیلم و تصاویر مستهجن مانند اوایل تحریک نمی شود بنابراین سعی می کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند درحالی که دیگر این اتفاق نمی افتد.
مرحله عمل: در این مرحله فرد از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می شود.

*** و اما درمان:
با راهکارهایی مناسب می توان از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاص شد بنابراین اگر جزء افراد معتاد به استفاده از پورنوگرافی هستید، تغییراتی در کارهایی که هر روز انجام می دادید، بدهید:
-از حضور در موقعیت های پرخطر که باعث می شود از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، امتناع کنید.
-فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.
-سعی کنید کمتر تنها بمانید. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.
-هر عاملی که باعث کشیده شدن شما به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می شود، کنار بگذارید.

-با تکنیک های ساده بر اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنید و فعالیت هایی که باعث آرامشتان می شود، انجام دهید. البته در کنار این راهکارها توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

-درمان این مشکل، کاری گروهی و بر ۳ پایه اصلی روان درمانی، رفتاردرمانی و دارودرمانی استوار است. با تجویز دارو می توان میل جنسی را به شدت کاهش داد و اضطراب یا افسردگی بیمار را درمان کرد. با دارودرمانی، بیمار به راحتی دوره درمان را سپری خواهد کرد.

موفق باشید.

سلام ممنون میشم به سوال من در مورد مشکلم جواب بدید من یه پسر ۱۷ ساله ام و اصلا علاقه ای به فیلم های پورنی ندارم ولی خیلی علاقه به کفش های پاشنه بلند دارم شاید خنده دار باشه ولی می خواستم کمکم کنید این مشکلو حل کنم.خیلی ممنون میشم به من کمک کنید.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما، به شهر سوال خوش آمدید.
دوست عزیز، به نظر می رسد مشکل شما کمی تخصصی باشد. بنابه اظهارات شما، احتمال وجود دارد که دچار مشکلی به نام یادگارپرستی یا فتیشیسم باشید. البته برای قطعیت در تشخیص مشکل و ارائه راهکارهای بعدی، بهتر است به صورت حضوری به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید. اگر به هیچ صورت امکان مراجعه حضوری ندارید، با شماره تماس سراسری ۰۹۶۴۰۰ تماس حاصل نمایید تا همکاران ما به صورت تلفنی شما را راهنمایی کنند.
موفق باشید.

با سلام خدمت به شما و خدا قوت
الان من جوانی ۱۶ ساله ام، آیا می تونم ازدواج کنم؟
و این هم معلومه که هر فردی تمایل جنسی دارد.
۱-خوب منیکه مجردم و ازدواج نمی توانم بکنم خوب از چه طریقی باید الزا بشم؟
و ۲- الن من فیلم های مستهجن نگاه می کنم و تا الان هزاران بار قصد ترک داشتم؛ الان من باید چه چیزی جایگزین این فیلم ها کنم؟

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

چند گام مهم برای ترک:
قدم اول :قاطع بودن به تصمیم ترک آن ، اگر هنوز قانع نشدی باید بیشتر در زوایای قلبت بگردی و به قناعت کامل برسی که ادامه دادن این راه جز لغزیدن به مسیری که هیچ ثباتی ندارد راه به جایی نخواهد برد هر بار که احساس ضعف کردی توانایی خودت را به یاد بیار و افکار منفی رو به تفکر مثبت تبدیل کن .

قدم دوم: از خداوند یاری بخواه ، به یاد داشته باش که پروردگار بر اساس نیت پاکت بهت کمک و یاری میرساند و راه توبه را هم برات هموار میکند .

قدم سوم: خودت رو محاسبه کن وضعیت کن.نیت رو با دقت بررسی کن و به این سوالها پاسخ بده؛

چرا به این مرحله رسیدم؟

چه انگیزه هایی باعث میشوند به فیلم مبتذل کشیده شوم؟

قدم چهارم: همین الان دست بکش ، به محضی که تصمیم توبه میگیری به هیچ وجه اون رو به فردا و یا روز دیگری موکول نکن و خالصانه از باری تعالی بخواه تا در این راه یاورت باشد تا به سوی آزادی گام برداری.

قدم پنجم: خانه ات را تمیز کن ، همه ی سی دی های مبتذل رو بشکن و هر چه فیلم های نامناسب در کامپیوترت و در موبایلت داری پاک کن کلید اتاقت رو بنداز دور و بدان که در اتاقت رو همیشه باید باز بزاری مخصوصا وقتی که از کامپیوتر استفاده میکنی چون این کار شدید باعث میشود وقتهایی که شیطان تو رو به سمت گناه میکشونه محدود کنه.

قدم ششم : فعالیت های جنسی خود را اصلاح کن، اگر تا الان ازدواج نکردی یادت باشه که این فیلم ها بزرگترین دلایل ضعف جنسی بعد از ازدواج است معتادان به فیلم های مبتذل در معرض مشکلاتی همچون ناتوانی جنسی ، انزال زود رس و مشکل نعوظ قرار دارند اما اگر ازدواج کردید باید بدونید که فیلم های مبتذل از مهمترین دلایل شکست ازدواج هستند سعی کن در ارتباط های جنسی خود کارهایی انجام دهی که تو را بیشتر بر انگیزد با همسرت لذت ببر ، این کار میتواند نقش مهمی در کنترل شهوتت داشته باشد.

قدم هفتم: از بین بردن انگیزه ها، تو از همه بیشتر به وضعیت خودت آشنایی پس سعی کن تا میتوانی جلوی انگیزهای شهوانیت رو بگیری مثلا تا زمانی که کار خاصی در کامپیوترت نداری اون رو روشن نکن چون استفاده بی دلیل از کامپیوتر باعث میشه دوباره راه دیدن این نوع فیلم ها باز بشه خودت تصمیم بگیر که از این کار دست بکشی قبل از اینکه به لبه ی پرتگاه بررسی .

قدم هشتم: چگونگی برخورد با اوقات شهوت ، باید یاد بگیریم که چطور با اوقات شهوت برخورد کنیم یک دوره ی شهوت با حداقل شروع میشود و رفته رفته به اوج میرسد و دوباره فروکش میکند همه ی این دوره کمتر از سی دقیقه طول میکشه به همین خاطر دفعه ی بعد وقتی دچار حس شهوت میشوی بدون که بعد از چند دقیقه ایی این حس از بین میرود و تو میتوانی بر اون غلبه کنی .

قدم نهم: اسیر وسوسه نشو، هرگز اسیر وسوسه ی قدرت نشو که من قویم و میتوانم هر فیلمی رو ببینم بدون این که بر من تاثیر داشته باشد این یکی از خطرناک ترین عوامل برگشتن به اعتیاد است .

قدم دهم : خودت را تشویق کن و برای خودت پاداش تعیین کن این کار باعث میشود همتت رو تقویت کنی هر وقت که به یاری خدا از دست این اعتیاد راحت شدی به دیگران هم کمک کن تجربه ی خودت را با دیگران در میان بگذار تا با استفاده از اون خودشون رو کنترل کنند شاید این اقدام تو کلید حل خیلی از مشکلات دوستانت شود دوستانی که تصمیم دارن از این کار دست بکشن.

موفق باشید.

سلام در جواب شما باید بگویم که قرار نیست همینکه ازدواج نکردی بایدحتما از یه راهی شهوتت رو خالی کنی و یا اینکه چیز دیگه ای رو جایگزین کنی باید تا زمان ازدواج این عادت ناپسند رو ترک کنی چند تا راهکار برای ترک این عمل نا پسند:۱_اول اینکه باید از ته قلب از خداوندطلب آمرزش کنی ۲
-خودت از هر کسی بهتر میدونی که چه وقتایی شهوانی میشی هر وقت این حالت سراغت اومد وضو بگیر و دو رکعت نماز بخون و یا چند دقیقه قران بخون تا از این حالت خارج بشی۳-نهایت تلاش خود را به کار ببر که به این چیزا فکر نکنی موفق باشی

با سلام خدمت به شما و خدا قوت
الان من جوانی ۱۶ ساله ام، آیا می تونم ازدواج کنم؟
و این هم معلومه که هر فردی تمایل جنسی دارد.
۱-خوب منیکه مجردم و ازدواج نمی توانم بکنم خوب از چه طریقی باید الزا بشم؟
و ۲- الن من فیلم های مستهجن نگاه می کنم و تا الان هزاران بار قصد ترک داشتم؛ الان من باید چه چیزی جایگزین این فیلم ها کنم؟

سلام.ذکر برای ازدواج بگو

ربی لا تذرنی فردا و انت خیرالوارثین

تلفظ( rabbit la tazarni far Dan vs Antarctic khayrol varesin)

برای منم دعا کنید ازدواج و موفقیت در کنکورم

سلام من دختری ۱۶ ساله هستم و متاسفانه به این فیلم ها و عکس ها معتاد شدم من دختری مذهبی نماز خوان هستم ولی از وقتی به دین این فیلم ها می پردازم بعضی وقتا نمازم قضا میشه و از این بابت خیلی شر منده ام چندین بار سعی به ترک این عادت زشت کردم ولی موفق نبودم توی این پست نوشته بودید یکی از درمان ها برای این اعتیاد ازدواجه ولی برای افرادی با سن کم چی میشه یه راه حل پیشنهاد بدید.

با سلام و تشکر از راتباطتان با شهر سوال!

همين كه متوجه گناه خود شده و قصد پاك شدن داريد، قابل ارزش و مايه تحسين است. به خاطر اين تصميم به شما تبريك مي گوييم.
تمام انسان‏ها در تمام دوره‏هاي زندگي خويش مكلفند كه خود را اصلاح كرده، از ناپاكي پرهيز و دوري كنند. از گناهي كه مي‏كنند، در پيشگاه خدا بخشش بطلبند، ولي آن چه در اين بين مهم به نظر مي‏رسد و مي‏تواند در تمام دوران شاخص شود، پرهيز از گناه در دوره نوجواني و جواني است.
تأكيد مي كنيم كه شما با يك توبۀ واقعي به زندگي عادي و بدون تنش بر گرديد؛ توبه كننده، محبوب خداست، قرآن كريم فرموده: «ان الله يحب التّوابين؛(۱) يقيناً خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.» و وقتي كه با توبه توانستيد رضايت الهي را بدست آوريد، قطعا رضايت امير المومنين(ع)، امام زمان(عج) و بقيۀ معصومين را بدست خواهيد آورد. به رحمت و محبت خداي متعال ايمان داشته باشيد؛ در روايتي از امام صادق(ع) آمده است:«اذا كان يوم القيامة نشر الله تبارك و تعالى رحمته حتى يطمع ابليس فى رحمته؛(۲) وقتى روز قيامت فرا مى‌رسد خداوند رحمت خود را آنقدر وسعت و گسترش مى‌دهد كه حتى شيطان نيز به رحمتش طمع مى‌نمايد.»
- مطالبي را در قالب نكات خدمتتان عرض مي نماييم:
۱) تصاوير و متن‌هاي مستهجن، قدرت تخيل انسان را به كار مي‌اندازند كه بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سايت‌ها مراجعه كنند. فرد در ذهن خودش اين تصويرها و داستان و متن‌ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور مي‌كند و تحريك مي‌شود. معتادان به اين سايت‌ها كم‌كم وقت بيشتر و بيشتر و تصاوير مستهجن‌تر و مستهجن‌تري را طلب مي‌كنند. اما اين فقط در فضاي مجازي اينترنت نيست. هر چه كه فرد بيشتر پيش مي‌رود و بيشتر در سايت‌هاي مستهجن غرق مي‌شود، تشخيص فضاي مجازي از فضاي واقعي و التزامات اخلاقي‌اش برايش مشكل‌تر مي‌شود. در درجه اول ديگر هيچ محتواي مستهجني براي او شوك‌برانگيز نيست. او ديگر ميخكوب نمي‌شود. هيچ چيزي برايش زشت نيست. در سايت‌هاي مستهجن فقط به تمايلات طبيعي جنسي پرداخته نمي‌شود. بخش عظيمي از اين تصاوير و متن‌ها مربوط به كساني است كه از انحرافات جنسي رنج مي‌برند. در آخرين مرحله و شديد‌ترين مرحله از اعتياد به سايت‌هاي مستهجن، خود فرد هم ممكن است اين رفتارهاي انحرافي را انجام دهد. پس با همۀ اين مشكلات بايد اقدامي كرد.
۲) درمان مشكل اعتياد مجازي (ديدن تصاوير مستهجن):
توجه: ممكن است اين موارد درنظر بعضي ساده جلوه كند، ولي هنگام عمل روشن مي شود كه اثر معجزه آسايي دارد.
* ازدواج در نخستين فرصت: ازدواج، تاثير قابل توجهي در مبارزه بااين انحراف جنسي دارد.
* اجتناب ازتحريكات مصنوعي: مانند رمان هاي عشقي، فيلم ها و عكس هاي شهوت انگيز.
* داشتن برنامه فشرده و تمام وقت: براي تمام شبانه روز خود، برنامه تنظيم كنند، به طوري كه وقت بيكار و بدون برنامه نداشته باشند. تفريح و ورزش را هم حتما در برنامه داشته باشيد.
* بايد عادتي جانشين عادتي گردد: روانشناسان مي گويند: براي ترك يك "عادت بد" حتمابايد سراغ "عادت خوب" رفت و آن را جانشين عادت بد نمود.
* پرهيز از مطلق تنهايي: هرگز تنها نباشيد. تنهايي، محيط كاملا مناسبي براي پرورش ميكروب اين اعتياد است.
* تلقين و تقويت اراده: "تلقين" نيز در مبارزه با اين عادت، رل مهمي را بازي مي كند. به گفته و اعتراف افرادي كه مبتلا به سايت هاي غيراخلاقي بوده اند: نخستين گام در اين راه "اراده وتصميم" است.
* پرهيز كامل از منحرفين: از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت، درهمه أوقات، بايد دوري جست.(۳)
- نكتۀ نهايي:
براي قطع كردن أعمال گناه سعي كنيد با مشغوليت پر نشاطي كه براي خود ايجاد مي كنيد، به يكباره از آن دست بشوييد و نگذاريد حتي دقايقي شيطان به سمت شما بيايد؛ روي پاي خود محكم بايستيد و نفس عميق بكشيد و بارها با خود تكرار كنيد كه "مي توانم". با ورزش و مشغوليت هاي صحيح در تن و فكر خود خستگي ايجاد كنيد تا فضاي خالي براي جولان شيطان وجود نداشته باشد.
ضمناً براي جلوگيري از مشكلات زندگي به مقولۀ ازدواج بيشتر فكر كنيد. صحبتي با والدين داشته باشيد تا مقدمات ازدواج برايتان ايجاد شود.
از دوست مذهبي خود هم كمك بگيريد و بگوييد شما را تنها نگذارد. دوستان در اين امر مي توانند نقش بسزايي داشته باشند.
براي اطلاعات بيشتر حتما با بخش تلفني اين مركز (۰۹۶۴۰) بدون پيش شماره تماس داشته باشيد.
پي نوشت ها:
۱. بقره (۲) آيه ۲۲۲.
۲. علامه مجلسي، بحار الانوار، ج ۶۴۳، ص ۲۳۶، مؤسسه الوفاء، بيروت، ۱۴۰۴ ه.ق .
۳. مكارم شيرازي، مشكلات جنسي جوانان، ص۱۵۱، نسل جوان؛ چاپ۳۳، قم۱۳۷۶ش.

موفق باشید.

باسلام
من دختری ۱۵ساله ام و از این کار زشتم بسیار ناراحتم و مدام توبه میکنم ولی ناگهان از دستم میپره و باز دوباره از اول ولی همیشه نمازمم میخونم و وقتی این گناه رو میکنم تا چند وقت افسرده میشم و انگار دیوونه ها عذاب وژدان میگیرم چون هر وقت توبه میکنم خدا داخل هرکاریم خیلی کمکم میکنه و از وقتی فیلم های مستهجن میبینم دیگه اصلا قدرت اینکه تو خوابم به دنیای صادقه برم ندارم به خاطر همین خیلی بیشتر افسردگی گرفتم امیدوارم بتونید متن منو بخونید و کمکم کنید چون این خیلی داره برام بد میگذره

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

با چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود. همچنین خرید فیلم های پورنو، سر زدن به سایت های اینچنینی و شرکت در فعالیت های هرزه نگاری برایتان ممنوع و غیرقانونی است.

مراحل

۱٫ تشخیص دهید که پورنوگرافی به خاطر تاثیرات هورمونی که دارد از عادت های بد دیگر اعتیادآورتر است و درنتیجه فقط زمانیکه خودتان واقعاً بخواهید می توانید آن را کنار بگذارید.

۲٫ منابعی که از آن پورنوگرافی دریافت می کنید را شناسایی کنید. آیا این منبع اینترنت است؟ یا یک مجموعه فیلم؟ به مرحله ۴ دقت کنید.

۳٫ بین خودتان و آن منابع فاصله بیندازید، مثلاً: کامپیوترتان را در یک اتاق عمومی در خانه قرار دهید نه در اتاق خواب شخصیتان. همچنین می توانید این وب سایت ها را در ویندوز کامپیوترتان بلاک کنید تا دیگر نتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

۴٫ از شر منابعی که در دست دارید خلاص شوید. روی دی وی دی ها با خودکار خط بیندازید که دیگر قابل استفاده نباشند و بعد دور بریزیدشان. عکس ها و مجله های پورنویی که دارید را پاره کرده و دور بریزید. کلیه فایل های پورنویی که روی کامپیوترتان دارید را پاک کنید.

۵٫ موقعیت هایی که شما را بیشتر تحریک می کنند شناسایی کنید و با این موقعیت ها فاصله بگیرید. اگر یک آهنگ یا بازی ویدئویی خاص این تحریک را ایجاد می کند، آن را برای مدتی کنار بگذارید. شاید مجبور شوید چند وقت از رفت و آمد با دخترها یا پسرهای جذاب صرفنظر کنید. البته بعد از اینکه اعتیادتان از بین رفت می توانید به وضعیت عادی برگردید.

۶٫ یک عادت تازه را شروع کرده تا جایگزین عادت به پورنوگرافی شود.

۷٫ پیگیری روند پیشرفتتان هم می تواند کمک کند. به ازای هر روزی که بدون پورنوگرافی می گذرانید یک تیک روی تقویمتان بزنید. سعی کنید یک رشته طولانی از این تیک ها ایجاد کنید.

۸٫ یک دوست پسر/دوست دختر پیدا کنید. احتمالاً به این خاطر به پورنوگرافی معتاد شده اید که آرزو داشتید یک شریک عشقی در زندگی واقعی داشتید. شاید اینقدر خجالتی هستید که نمی توانید در دنیای واقعی با دختر یا پسر موردعلاقه خود حرف بزنید.

۹٫ بعد از گذشت یک مدت طولانی—مثلاً شش ماه، یک سال– به خودتان پاداش بدهید.

۱۰٫ کارهای اینترنتی مثبت برای خود ایجاد کنید. درمورد یک موضوع خاص عضو یک انجمن شوید. یا وقتی احساس بیکاری و بیحوصلگی میکنید از بازی های آنلاین استفاده کنید.

۱۱٫ اگر به هر دلیل دوباره به پورنوگرافی روی آوردید، برای اینکه نتوانسته اید خودتان را کنترل کنید خود را مجازات نکنید چون اینکار فقط اعتماد به نفس شما را پایین می آورد و باعث می شود بیشتر از قبل به پورنوگرافی روی بیاورید. برای چند روز استفاده از فیلم هاف عکس ها، شبکه ها و سایت های پورنو را برای خود ممنوع کنید.

۱۲٫ از دوستانی که شما را به اینکارها ترغیب می کنند دوری کنید.

۱۳٫ استفاده از کامپیوتر را برای خود محدود کنید. شاید اگر کامپیوتر جلوی رویتان نباشد به فکر این چیزها نیفتید. سعی کنید شب ها پای کامپیوتر ننشینید.

نکات

· بفهمید که اعتیاد به پورنوگرافی تنها لذتی نیست که باید از آن دوری کنید، به آن بعنوان یک اعتیاد نگاه کنید که هیچوقت قابل درمان نیست.

· با کسانی که به آنها اعتماد دارید در این رابطه حرف بزنید و از آنها بخواهید که از شما حساب بکشند. اکثریت مردم به پورنوگرافی اعتیاد دارند اما خجالت می کشند که آن را به زبان بیاورند.

· پورنوگرافی می تواند باعث شود که در مقابل جنس مخالف خجالتی تر و افسرده تر شوید.

· در صورت امکان از تنها ماندن در شب ها جلوگیری کنید.

· موقعیت هایی که این اتفاق ها برایتان می افتد را شناسایی کنید. آیا وقتی بی حوصله هستید به پورنوگرافی روی می آورید یا وقتی عصبانی هستید؟ یا وقتی دلتان شکسته است؟ خسته اید یا احساس تنهایی می کنید؟

· اگر فکر می کنید والدینتان به شما شک کرده اند به طور خصوصی با آنها حرف بزنید و مشکلتان و برنامه ای که برای ترک آن دارید را برایشان توضیح دهید.

· در صورت امکان برنامه ای دانلود کنید که کلیه سایت های پورنو را فیلتر می کند.

· این مشکل مختص شما نیست پس ناراحت نباشید. البته این هم بهانه برای تماشای اینگونه فیلم ها و عکس ها نیست.

· اگر با گوش کردن به موسیقی هوس میکنید سراغ پورنوگرافی بروید، مراقب خواننده هایی که آهنگ هایشان را گوش می کنید باشید.

· اگر تصمیم گرفته اید با این عادت خود مقابله کنید، فقط کافی است یک “نه” محکم به خود بگویید و بلافاصله به کار دیگری مشغول شوید.

· اگر با دیدن یک دختر یا پسر فکرهای اینچنینی به مغزتان رسید، سعی کنید بلافاصله فکرتان را به چیز دیگری مشغول کنید.

هشدارها

· وقتی در حال ترک پرنوگرافی هستید، هیچوقت کسی را مجبور به سکس با خودتان نکنید چون اینکار فقط مشکل را بدتر می کند.

· هیچقت به خودتان اجازه ندهید از تحریک شدن برای رو آوردن به پرنوگرافی احساس گناه کنید. همه آدمها وسوسه می شوند.

· تماشای پرنوگرافی برای افراد ممنوع و غیرقانونی است. پس قانون مدار باشید.

· اگر احساس می کنید از نظر هورمونی تحریک می شوید، کارتان را به خاطر آن توجیه نکنید.

· به خاطر آن از خودتان متنفر نشوید. شاید به نظر عجیب باشد اما اکثر آدم ها پرنوگرافی نگاه می کنند. یادتان باشد شما تبه کار نیستید، یک قربانی هستید.

· از رفتن به سایت هایی که پرنوگرافی ندارند اما لینک های سایت های پرنوگرافی در آنها هست خودداری کنید.

موفق باشید.

دوستان من قبلا فیلم میدیدم راهش فقط یه چیزه خودت فقط باید بخوای راهش اینه هر وقتم حسش اومد یاد خدا و امام زمانت بیفت

سلام خسته نباشید
من دختر ۱۶ ساله هستم به فیلم و عکس هاس مستهجن علاقه ای ندارم ولی به رمان علاقه ی زیادی دارم چند وقتی هست که رمان های صحنه دار نیز میخوانم قبلا فقط عاشقانه بود و مشکله زیادی نداشت ولی الان به این جور رمانا علاقه ی زیادی پیدا کرده ام و وقتی میخوانم احساسی به من دست می دهد که خودمم نمیدانم چرا
این رمان ها را در تلگرام به صورت انلاین میخواندم و به خاطر تعداد زیادشان مادرم شک کده و فهمید من به خاطر مادرم اون لحظه پاک کردم ولی ذهنم مشغولشه و دنبال فرصتی هستم که ان را دانلود کنم و بخونم
اولا اینکه ایا حرام است خواندن این گونه رمان ها
دومم اینکه چی کار کنم که دیگر طرفش نروم در شب های قدر نیز از خدا کمک واستم ولی فرداش دوباره یادم رفت و فکر این بودم که یک طوری ان را بخونم و اصلا از فکرم خارج نمیشود
هیچ جوره نمیشه به خودم میگم از خدا و خانوادت خجالت بکش ولی بعد خودمو توجیح میکنم مگر چه اشکالی داره خب این نیازیه که خوده خدا در درونه من قرار داده و من میخواهم اشنا شم تا بعدا دچار مشکل نشوم
چی کار کنم لطفا کمکم کنید و برام دعا کنید
حتی همین الانم میگویم خب میخونم مگر چه میشود ایا اشکال شرعی دارد و اثار بدی در زندگی من دارد.

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

به نظر می‌رسد که این مطالب،یک محرک قدرتمند جنسی
را برمی‌انگیزد که به دنبال آن، آزادسازی شهوت،
اغلب توسط استمنا صورت می‌گیرد. هرزه‌نگاری،
تصویر بسیار قدرتمند و هیجان‌آلودی ایجاد می‌کند که
دائماً به ذهن فرد خطور می‌کند و او آنها را در مخیله خود
تفصیل می‌دهد.
افراد به هنگام اعتیاد به هرزه‌نگاری،
به تنهایی نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند و آن را کنار بگذارند.
علی‌رغم این که این اعتیاد، عواقب وخیمی‌ مثل طلاق،
از دست دادن خانواده را به دنبال دارد.

مراحل اعتیاد به سكس:
۱- اشتغال فكری مداوم: تـفـكـرات، تـجـسـمات و خـیـالبــــافی های پیوسته در مورد موقعیتها، منظره ها و فعالیتهای جنسی.
۲- ارجحیت بخشیدن: یك فعالیت و یا موقعیت جنسی مرجح مـعـمـولا الـگـو و بـصورت رفتار كلیشه ای در می آید.
۳-وسواس: اقدام به فعالیت جنـسی مـرجـح بـدون تـــوجه به عواقب منفی و تمایل به متوقف ساختن آن.
۴- احساس ندامت: احساس گناه و شرم بر سر نـاتـوانـی در كنـترل رفتار خود.

درمان اعتیاد جنسی:
۱- آموزش نحوه ارضاء تمایلات جنسی بطور سالم و طبیعـی (ازدواج در افراد مجرد).
۲- مشاوره فردی.
۳- بازسازی روابط از هم گسسته فرد.
۴- آمــوزش تكنیكهای غلبه بر استرس.
۵- افزایش اعتقادات دینی و مذهبی.

موفق باشید.

سلام من پسري ۱۵ساله هستم و علاقه ي زيادي به ديدين فيلم هاي مستهجن دارم .
هربار بعد از غسل تصميم ميگيرم كه اين عمل زشتم رو ترك كنم
ولي
دوباره به سراغشون مي رم خيلي از كار هايي كه باري تركش گفته بوديد رو انجام دادم ولي باز نتوانستم.
لطفا بگيد چه كار كنم؟؟؟

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

بي ترديد يکی از نيرومندترين غرايز، نيروي شهوت و غريزه جنسی است. اين نيرو که از ابتداي تولد به صورت نهفته در وجود آدمي به وديعه نهاده شده است، تا زمان بلوغ هم چنان دوران آرام و بي تحرکی را پشت سر مي گذارد، اما به محض شروع دوران نوجواني آرام، آرام زمان بيداري و شکفتگی آن فرا مي رسد و رفته رفته تمامي وجود نوجوان را در بر مي گيرد و بر تمامی رفتار انسان اثر می گذارد. به همين دليل غريزه جنسی و نيروی شهوت فرد را با مشکلاتی مواجه می سازد.

براي تعديل و کنترل غريزه جنسی راه های متعددي وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره مي کنيم. اما قبل از آن بيان اين نکته لازم است که کنترل غريزه جنسي به صورتي که منطبق با فطرت انسانی باشد، امري ممکن و در عين حال پيچيده و دشوار است. آن هايی که از مبانی اخلاقی و معنوی محکم و متينی برخوردارند و نيز از شرايط خانوادگی خوب و مطلوبی از حيث ارزش های اخلاقی بهره مند هستند و اراده قوی دارند، به خوبی مي توانند از پيامدهای منفي آن مصون باشند.
براي کنترل غريزه جنسی هم خود فرد و هم والدين و اطرافيان مسئوليت دارند. آن چه مربوط به خود شما می شود و سؤال شما از اين زاويه است عبارتند از:

۱- برنامه ريزي براي کار مداوم:
جوانان و نوجوانان از نيروی سرشار و فوق العاده ای برخوردارند. اين نيرو اگر در زمينه های ديگر مورد استفاده قرار نگيرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرايط سنی آن ها در قالب امور جنسی و شهوانی ظاهر خواهد شد. اگر جوانان و نوجوانان به کار مداوم عادت کنند و نيرو و توان خود رادر اين زمينه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غريزه جنسی در آنان پيشگيری مي شود. کارهای بدنی موجب تعادل جسم و روان می شود. اگر نيک بنگريم افرادي که به کار مداوم مشغول هستند و نيرو و استعدادشان را در زمينه های مثبت و سالم به کار می اندازند، کم تر دچار انحرافات اخلاقی و بحران های روحی می شوند. کار موجب می شود نيرو و انرژی جوان قبل از آن که به چربی های اضافی تبديل گردد و اختلالاتی در ساز و کار اندام های بدن ايجاد گردد، از طريق سوخت و ساز مفيد و سالم به مصرف برسد.

۲- تنظيم خواب:
تحقيقات نشان مي دهد که بيشتر انحرافات به خصوص در زمينه مسايل جنسی از فکرهای ناسالم و خيال پردازی هايی که جوانان قبل از خواب رفتن دارند، ناشي می شود. اگر جوان قبل از آن که به خواب برود، فکرش به خودش و يک سری مسايل و موضوعات مربوط به دوره جوانی، معطوف گردد، کم کم به انحرافات کشيده خواهد شد. بنابراين، يکی از روش های پيشگيری از انحرافات اين است که برنامه خواب به صورت دقيق تنظيم شود و تا زماني که خواب بر شما غالب نشده به رختخواب نرويد. وقتي به رختخواب برويد که کاملاً خسته و آماده خواب هستيد. لازمة اين کار اين است که در طول روز مشغول فعاليت های مهم بوده و به اندازه کافي کار کرده باشد.
طبيعي است اگر جوان با خستگی به رختخواب نرود، به ناچار مدت زمانی را در بستر بيدار خواهد ماند تا به تدريج به خواب رود و چون افکار و انديشه های شهوانی و تحريک آميز معمولاً در اين مواقع به سراغ جوان می آيند، تنظيم ساعات خواب براي جوان، ضرورت خاصي می يابد. يکي از روان شناسان در اين باره مي گويد: نيمه اول شب بيش از نيمه دوم آن به بدن نيرو می دهد بنابراين بايد از آن به نحوی مفيد استفاده شود. و صبحگاهان به محض اينکه از خواب بيدار شديد. بي درنگ از بستر برخيزيد و توجه داشته باشيد که بامدادان بيدار ماندن در بستر خواب، بسيار زيان بار است، جسم را سست و ناتوان مي سازد و وسوسه هاي شوم در دل فرد ايجاد می شود.

۳- دوري از محيط هاي آلوده و ناسالم:
يکي از علل و عوامل انحرافات جنسی و به طور کل انحرافات اخلاقی، محيط آلوده و محرک های شهواني است. محيط از طريق وارد نمودن عناصر محرک در گرايش های انحرافی، منجر به طغيان غريزه جنسی در جوان مي شود. مسايلي از قبيل بدحجابی، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، برخي از سريال های تلويزيونی و فيلم های خارجی و هم چنين استفاده نادرست از اينترنت در تحريک شهوت و غريزه جنسی جوان مؤثر است شايد براي برخی از نوجوانان يادآوری و تذکر مسايل دينی و اخلاقی چيزی بيهوده و غير ضروری تلقی شود، زيرا آن ها نه در فکر سلامت خويش هستند و نه مسايل اخلاقی و دينی را می پذيرند، اما برای شما که روحيه مذهبی قوی داريد و همين مسأله باعث شد تا نگران آينده تان باشيد، گفتن اين مسايل مهم و ضروری است. اگر واقعاً می خواهيد از جوانی تان به خوبی استفاده کنيد و در راه درست و سالم گام برداريد، سعی کنيد از محيط های آلوده و ديدن عوامل تحريک کننده، جداً پرهيز نماييد.

۴- استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت:
يکی از زمينه های پيدايش انحرافات در جوانان و نوجوانان، استفاده نادرست آن ها از اوقات فراغت است. اوقات فراغت طولانی و بي برنامه نوجوانان را عاصی و سرگردان می کند. آن ها به تدريج سرخورده و مأيوس می شوند و در نتيجه به دنيای درون خويش پناه می برند و در کنج خلومت و انزوا راهی براي مشغوليت خود می جويند.

۵- بر خورداري از روابط سالم انساني:
جوانان و نوجوانانی که روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بي بند و بار دوست و رفيق هستند، کم کم به انحرافات کشيده می شوند و تحت تأثير امور شهوانی قرار می گيرند. نفوذپذيري جوانان از دوستان و همسالان بيش از ساير گروه ها است. در سنين بلوغ صحبت های آهسته و در گوشی بين نوجوانان بيش تر می شود و محور اين گفتگوها، غالباً مسايل جنسی و امور شهوانی است که به صورت مخفيانه و به دور از انظار بزرگ ترها طرح می شود. براي پيشگيری از انحرافات اخلاقی سعی کنيد از دوستي های آلوده و مشکوک جداً پرهيز نموده و با افراد سالم و مذهبی ارتباط برقرار نماييد.

۶- پرورش تقوا و معنويت در وجود خويش:
همه آنچه بيان شد، به نحوی می توانند در پيشگيري از انحرافات اخلاقی و طغيان شهوت و غريزه جنسی نقش داشته باشند، اما آن چه بيش از همه ضروری است و به صورت زيربنايی در شخصيت و رفتار جوان مؤثر است. پرورش معنويت و تقويت ايمان و تقواي الهی است. ما در عصری زندگي می کنيم که جهان به شدت در ماديات فرو رفته و يک سره غرق در جاذبه های نفساني و امور شهوانی گرديده است. در شرايط کنونی، خلأ عظيم و هولناکي از اخلاق و معنويت پديد آمده و تمامی مشکلات انسان ها نيز از همين جا ناشی شده است.
اگر با تقويت ايمان و نيروی اراده، باورها و اعتقادات نوجوانان تقويت گردند، بدون شک بخشی از مشکلات آنان به ويژه در زمينه مسايل اخلاقي و شهوت و غريزه جنسي درمان می شود.
اگر نوجوان از ته دل باور نمود که تمام اعمال و رفتار او را خدا می بيند و بر اساس عملکرد افراد به آن ها پاداش می دهد و اساساً سعادت و خوشبختی انسان به دست خودش می باشد، در اين صورت احتمال اينکه مرتکب گناه نشود بسيار زياد است.

يقين داشته باشيد، تا زماني که نيروی ايمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقويت نگردد، هيچ ضمانتی از شهوت و انحرافات اخلاقی وجود ندارد. به خصوص در وضعيت کنونی که عوامل تحريک کننده بسيار زياد است. بنابراين قبل از هر چيزي سعي کنيد نيروی ايمان و تقوا را در وجود خويش بارور کنيد. اگر فکر و ذهن شما متوجه خدا باشد و هميشه نماز خود را اول وقت انجام دهيد، خداوند شما را ياري می کند تا از هر گناهی مصون بمانيد و تحت تأثير شهوت و غريزه جنسی قرار نگيريد. خداوند در قرآن می‎فرماید: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ َالْمُنكَرِ؛[عنكبوت/۴۵] به درستی كه نماز انسان را از هرگونه آلودگی و عمل زشت و گناه دور نگه می‎دارد.» نماز واقعي نه تنها والاترين عامل کنترک شهوت و دفاع در برابر هجوم انحرافات اخلاقی تلقي مي شود، بلکه عامل تهاجمی عليه انحرافات و شهوت ها نيز محسوب می گردد.

۷- تسهيل و تسريع درازدواج:
علاوه بر آن که جوان سعی در کنترل شهوت و غريزه جنسی می کند، بايد برای ازدواج که يگانه راه درست ارضای غريزه جنسی می باشد، نيز اقدام کند به اين معنا که پسرها از ۱۸ سالگي به بعد می توانند به فکر ازدواج باشند و اگر شرايط را مساعد می بينيد، از همين سن مقدمات آن را فراهم کنند و دخترها هم چنان چه مورد مناسبی به خواستگاری آن ها آمد به دلايل نوعاً غير موجه و پوچ مثل هنوز زود است، می خواهم درس بخوانم، داماد وضع مادی خوبي ندارد و... از ازدواج خودداري نکنند و والدين هم سنگ اندازی های غير منطقی نداشته باشند.
اميد است با رعايت اين نکات و به خصوص توجه به تقوا و نماز بتوانيد غريزه جنسی و حس شهوت را در خويش کنترل و مهار نماييد و زمانی که فرصت مناسب براي ازدواج فراهم گرديد، به ازدواج اقدام کنيد. البته توجه داريد که ازدواج کردن غير از فرزند آوری است اگر میگوييم در اين سن ازدواج کنيد منظور رسيدن به تمام کار کردهای ازدواج نيست.

علاوه بر راهکارهای ارائه شده که رعايت آن ها می تواند به شکل زيربنايی اين مشکل را برطرف کند يک سری توصيه های کاربردی تر به اختصار ارائه می شود:
۱- مراقب نگاه تان باشيد.
۲- از خلوت با نامحرم، سخن گفتن و شوخی کردن با آن ها جداً خودداري کنيد.
۳- از فکر کردن، تصور و تخيل جنس مخالف و مسايل جنسی خودداري کنيد.
۴- از نگاه کردن به تصاوير و فيلم های تحريک کنند جداً خودداري کنيد.
۵- از شوخي های جنسی و محرک پرهيز کنيد.
۶- در صورت شدت شهوت، خوردن غذاهای محرک و داراي کالري زياد مانند خرما، پياز، فلفل و... را به حداقل برسانيد.
۷- براي تعديل نيروی جنسی خود حتماً ورزش و تحرک جسمانی و کار فيزيکی و بدني را در زندگي روزمره خود لحاظ کنيد.
۸- دعا و توسل براي نگهداری ايمان و رفع مشکلات می تواند مفيد باشد.
۹- روزه گرفتن موجب کاهش نيروی جنسی می شود.
۱۰- سعي کنيد در طول روز با وضو باشيد و از نورانيت آن استفاده کنيد.

در پايان توجه شما را به اين روايت جلب مي کنيم:
امام علي(ع) مي فرمايند: «اکره نفسک علي الفضائل فان الرذائل انت مطبوع عليها؛ با سعي و مجاهدت فضايل اخلاقی را به نفس سرکش خود تحميل کن، زيرا خواهش طبيعی بشر بر شهوات و رذايل اخلاقی است.» [فهرست غرر، ص ۳۰۹.]

موفق باشید.

سلام دوستان. من هم خیلی به دیدن فیلم های مستهجن عادت داشتم و از اون جا که از خانواده مومنی هستم و با اعتقادات اسلامی بزرگ شدم دائم توی عذاب وجدان بودم وکار خودم را تموم شده می دونستم، از طرفی هم دوران دانشجویی و هم الان که کارم پژوهشی هست ناچار بودم دائما با اینترنت سروکار داشته باشم. واقعا درمانده شده بودم که چکار کنم. هرروز اوضاع روحی و ارتباطی و اعتماد به نفسم تنزل پیدا می کرد. تصمیم گرفتم که هرطور شده کاری بکنم که نتونم به این سایتها دسترسی پیدا کنم. خیلی تلاش کردم از بلاک مرورگرها شروع کردم که چون پسورد نداشت بدرد نمی خورد حتی اون هایی هم که داشت با پاک کردن و نصب مجدد مرورگر از کار می افتاد. بعد از اون بطور غیر مستقیم از بچه های کامپیوتر پرسیدم که بهم پیشنهاد بستن پورت شبکه این سایت ها را دادند، اما متوجه شدم این شبکه فساد انقدر قدرتمند هست که از همه پورت ها نفوذ داره و باید کلا اتصالت را به اینترنت ببندی که بتونی از دستشون نجات پیدا کنی. دائما درگیر این جست و جو بودم و از خدا می خواستم کمکم کنه راه حلش را پیدا کنم و براش نذر هم کردم تا بالاخره راه حلش را پیدا کردم.
دوستان خیلی بهتر است که انسان با ارادش این عادت وحشتناک را کنار بگذاره اما توی این فقدان اراده راه حل کمکی اینه که حداقل شرایطی فراهم بیاریم تا به این منابع گناه دسترسی نداشته باشیم. من این نرم افزار را امتحان کردم و از خواننده ها خواهشمندم که حتما این نرم افزار را استفاده کنند و خودشون را از فساد دور کنن. از مدیر محترم سایت هم خواهشمندم که لطفی بزرگی به کسانی که گرفتار این بلا هستند بکنه و یه پست به معرفی این نرم افزار اختصاص بده.
اسم این نرم افزار Cold Turkey هست و از لینک زیر قابل دریافت هست.
یک نسخه free داره که امکانات زیادی نداره. اما نسخه PRO اون قابلیت این را داره که علاوه بر اینکه سایت ها را فیلتر کنید اجازه اجرای برنامه هایی که براش تعریف می کنید را از کاربر می گیره. یعنی اینکه حتی فیلترشکن هم پیدا کردید نمی تونید اون را روی سیستم خودتون اجرا کنید چون نرم افزار اجرای اون را محدود کرده(دیگه باید زحمت دسترسی به سایت های فیلترشده مفید از طریق کافی نت و ... را به خودتون بدید ، لا اقل مطمئنید دیگه هیچ دسترسی به این سایت ها ندارید) و بعد می تونید این محدودیت را تا n سال دیگه روی سیستمون تعریف کنید.

در ضمن این نرم افزار با uninstall معمولی از روی سیستم پاک نمیشه و باید برای حذفش ویندوز را عوض کنید که راه حل اون هم اینه که نرم افزار روی درایو غیر از درایو ویندوزتون نصب کنید و موقع تعویض ویندوز هم همه درایوها را فرمت نکنید.
من خودم بعد نصبش برای از کار انداختنش خیلی تلاش کردم اما راه حلی به غیر از عوض کردن ویندوز با فرمت کردن درایوی که نرم افزار روش نصب هست پیدا نکردم و خدا را شکر می کنم که پیدا نکردم.
واقعا لطف بزرگی بود که خدا بهم داشت تا این نرم افزار را پیدا کنم و اون هم دلیلش خواستن خودم به دسترسی نداشتن به این سایت ها بود. وظیفه خودم دونستم حداقل بتونم راه حلم را به کسانی که دنبالش هستند معرفی کنم و از هرکسی هم که می تونه به کسی کمک بکنه خواهشمندم اون را بطور غیر مستقیم از این راه حل اگاه بکنه. باز هم از مدیر سایت خواهشمندم یه پست اختصاصی برای معرفی این راه حل اختصاص بدهد.
با تشکر

سلام من ۱۵ سالم هست و دوست های دوره هفتمم باعث شدن تا ذهنم انحراف پیدا کنه بارها و بارها به گناه خود پی بردم بار ها و بارها توبه کردم ولی در هر بار شکست خوردم توصیه هاتون درست هست ولی من به خاطر کم بودن سنم نمی تونم ازدواج کنم می خوام بدونم باید به جای ازدواج چی کار کن لطفا سریع جواب بدین می خوام کاری کنم که خودم و خدام از خودم راضی باشم لطفا کمک کنید

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

از نظر دانشمندان، مراحل اعتیاد به پورنوگرافی به ۵ مرحله (مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل) خلاصه می شود:
مرحله مواجهه: بیشتر افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، دیدن و تماشای فیلم های مستهجن را از سنین پایین شروع می کنند.
مرحله اعتیاد: در این مرحله فرد مبتلا نمی تواند از دیدن و تماشای فیلم مستهجن اجتناب کند.
مرحله افزایش: در این مرحله روزبه روز میزان دسترسی افزایش می یابد و بیمار نمی تواند از آن دست بکشد.
مرحله حساسیت زدایی: در این مرحله دیگر بیمار با دیدن فیلم و تصاویر مستهجن مانند اوایل تحریک نمی شود بنابراین سعی می کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند درحالی که دیگر این اتفاق نمی افتد.
مرحله عمل: در این مرحله فرد از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می شود.

*** و اما درمان:
با راهکارهایی مناسب می توان از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاص شد بنابراین اگر جزء افراد معتاد به استفاده از پورنوگرافی هستید، تغییراتی در کارهایی که هر روز انجام می دادید، بدهید:
-از حضور در موقعیت های پرخطر که باعث می شود از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، امتناع کنید.
-فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.
-سعی کنید کمتر تنها بمانید. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.
-هر عاملی که باعث کشیده شدن شما به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می شود، کنار بگذارید.

-با تکنیک های ساده بر اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنید و فعالیت هایی که باعث آرامشتان می شود، انجام دهید. البته در کنار این راهکارها توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

-درمان این مشکل، کاری گروهی و بر ۳ پایه اصلی روان درمانی، رفتاردرمانی و دارودرمانی استوار است. با تجویز دارو می توان میل جنسی را به شدت کاهش داد و اضطراب یا افسردگی بیمار را درمان کرد. با دارودرمانی، بیمار به راحتی دوره درمان را سپری خواهد کرد.

*** همان گونه که می دانید یکی از اهداف ازدواج رفع نیازهای جنسی است، و گر نه ازدواج هدف های مهم تری نیز دارد که در جای خودش به آنها پرداخته شده است.[۱] اگر چه شرایط زمانه ازدواج جوانان را بسیار سخت نموده، اما کسانی که به آداب اسلامی پایبند و معتقد باشند که گشایش تمام امور به دست خداوند است، می توانند با توکل بر خدا به روش و شیوه ائمه (ع) اقتدا کنند و در امور مادی به دور از تشریفات با یک مراسم ساده و کم ترین امکانات، زندگی مشترک را شروع کنند، که اگر چنین کنند خداوند خود وعده داده که از فضل خود آنها را به ثروت می رساند. چنانکه در قرآن می فرماید: "عَزب هایتان (افراد مجرد) را و غلامان و کنیزان خود را که شایستگی ازدواج دارند، همسر بدهید. اگر بینوا باشند خدا به کرم خود توانگرشان خواهد ساخت، که خدا گشایش‏دهنده و داناست.[۲] بنابر این بهترین راهی که برای جوانان پیشنهاد می شود تا به گناه نیفتند راحت گرفتن مسئله ازدواج است. انسان اگر بخواهد در ابتدای جوانی تمام امکانات یک زندگی را داشته باشد، در نهایت تشریفات مراسم عروسی برگزار کند، درآمد ماهیانه بالایی داشته باشد و... باید بداند که نه امروزه و نه در گذشته برای عموم مردم چنین چیزی امکان داشته است. بلکه عموماً جوانان پس از رسیدن به بلوغ سنی و فکری اقدام به ازدواج می کردند، سپس مشغول کار و تلاش می شدند و با کار و تلاش و به لطف و عنایت خدا به مرور زمان صاحب شغل، منزل و... می شدند.

بنا بر این شما می توانید و باید سعی کنید در اولین فرصت با یک ازدواج بسیار ساده خود را از دام گناه برهانید . باید بدانید که اگر کمی از شرایط و خواسته های خود در زمینه انتخاب همسر بکاهید و حاضر باشید با دختری که از مالی خانواده اش از خانواده شما پائین تر هستند ازدواج کنید دختران شایسته زیادی را برای همسری خواهید یافت. در غیر این صورت باید با روزه گرفتن و ورزش کردن و پر کردن اوقات فراغت خود غریزه جنسی خود را کنترل کنید تا به گناه نیفتید تا شرایط مطلوب شما برای ازدواج مهیا شود.

موفق باشید.

سلام
خسته نباشید...
من به کمک نیاز دارم....
تاثیراتی که این فیلم ها بر ذهن و افکار من گذاشته وحشتناک شده...
فارق از تاثیرات بد جسمی...
تاثیر خیلی بدی بر روی ذهن و افکار من گذاشته...گاهی اوقات فکرایی که خودم به شدت ازشون تنفر دارم و انقدر زشت هستند که حتی خجالت میکشم به عنوان یه فرد ناشناس بازگوشون کنم....ناخوآگاه به ذهنم میاد...انگار که کنترل ذهنم از دستم خارج شده..دارم دیوانه میشم...از یه طرف انقدر از این فکر ها نفرت دارم که باعث میشه این حس بهم دست بده که حتی از یه حییونم پست تر هستم...
چیکار کنم این افکار از ذهن من پاک بشه...
فقط میخوام روح و ذهنم پاک بشه...
خواهش میکنم یه راه حلی به من بدین

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

چند گام مهم برای ترک:
قدم اول :قاطع بودن به تصمیم ترک آن ، اگر هنوز قانع نشدی باید بیشتر در زوایای قلبت بگردی و به قناعت کامل برسی که ادامه دادن این راه جز لغزیدن به مسیری که هیچ ثباتی ندارد راه به جایی نخواهد برد هر بار که احساس ضعف کردی توانایی خودت را به یاد بیار و افکار منفی رو به تفکر مثبت تبدیل کن .

قدم دوم: از خداوند یاری بخواه ، به یاد داشته باش که پروردگار بر اساس نیت پاکت بهت کمک و یاری میرساند و راه توبه را هم برات هموار میکند .

قدم سوم: خودت رو محاسبه کن وضعیت کن.نیت رو با دقت بررسی کن و به این سوالها پاسخ بده؛

چرا به این مرحله رسیدم؟

چه انگیزه هایی باعث میشوند به فیلم مبتذل کشیده شوم؟

قدم چهارم: همین الان دست بکش ، به محضی که تصمیم توبه میگیری به هیچ وجه اون رو به فردا و یا روز دیگری موکول نکن و خالصانه از باری تعالی بخواه تا در این راه یاورت باشد تا به سوی آزادی گام برداری.

قدم پنجم: خانه ات را تمیز کن ، همه ی سی دی های مبتذل رو بشکن و هر چه فیلم های نامناسب در کامپیوترت و در موبایلت داری پاک کن کلید اتاقت رو بنداز دور و بدان که در اتاقت رو همیشه باید باز بزاری مخصوصا وقتی که از کامپیوتر استفاده میکنی چون این کار شدید باعث میشود وقتهایی که شیطان تو رو به سمت گناه میکشونه محدود کنه.

قدم ششم : فعالیت های جنسی خود را اصلاح کن، اگر تا الان ازدواج نکردی یادت باشه که این فیلم ها بزرگترین دلایل ضعف جنسی بعد از ازدواج است معتادان به فیلم های مبتذل در معرض مشکلاتی همچون ناتوانی جنسی ، انزال زود رس و مشکل نعوظ قرار دارند اما اگر ازدواج کردید باید بدونید که فیلم های مبتذل از مهمترین دلایل شکست ازدواج هستند سعی کن در ارتباط های جنسی خود کارهایی انجام دهی که تو را بیشتر بر انگیزد با همسرت لذت ببر ، این کار میتواند نقش مهمی در کنترل شهوتت داشته باشد.

قدم هفتم: از بین بردن انگیزه ها، تو از همه بیشتر به وضعیت خودت آشنایی پس سعی کن تا میتوانی جلوی انگیزهای شهوانیت رو بگیری مثلا تا زمانی که کار خاصی در کامپیوترت نداری اون رو روشن نکن چون استفاده بی دلیل از کامپیوتر باعث میشه دوباره راه دیدن این نوع فیلم ها باز بشه خودت تصمیم بگیر که از این کار دست بکشی قبل از اینکه به لبه ی پرتگاه بررسی .

قدم هشتم: چگونگی برخورد با اوقات شهوت ، باید یاد بگیریم که چطور با اوقات شهوت برخورد کنیم یک دوره ی شهوت با حداقل شروع میشود و رفته رفته به اوج میرسد و دوباره فروکش میکند همه ی این دوره کمتر از سی دقیقه طول میکشه به همین خاطر دفعه ی بعد وقتی دچار حس شهوت میشوی بدون که بعد از چند دقیقه ایی این حس از بین میرود و تو میتوانی بر اون غلبه کنی .

قدم نهم: اسیر وسوسه نشو، هرگز اسیر وسوسه ی قدرت نشو که من قویم و میتوانم هر فیلمی رو ببینم بدون این که بر من تاثیر داشته باشد این یکی از خطرناک ترین عوامل برگشتن به اعتیاد است .

قدم دهم : خودت را تشویق کن و برای خودت پاداش تعیین کن این کار باعث میشود همتت رو تقویت کنی هر وقت که به یاری خدا از دست این اعتیاد راحت شدی به دیگران هم کمک کن تجربه ی خودت را با دیگران در میان بگذار تا با استفاده از اون خودشون رو کنترل کنند شاید این اقدام تو کلید حل خیلی از مشکلات دوستانت شود دوستانی که تصمیم دارن از این کار دست بکشن.

موفق باشید.

سلام دختری هستم ۱۳ساله و حدود شش ماهه که فیلم های مستهجن نگاه میکنم قبل از این هم فیلم های بدون سانسور نگاه میکردم اما کاملا معمولی و اولین بار هم در یک سایت که دنبال عکس برای مقاله ای بودم به این مشکل گرفتار شدم تا بحال بارها توانسته ام این کار را ترک کنم و توصیه های شما نیز خیلی مفید بود ولی برای تحقیق و کار های دیگر که به اینترنت میروم باز هم تبلیغات سایت ها و عکس هایشان مرا دوباره در این راه میکشاند و خیلی نیز در درسم اثر گذاشته است اگر هم به تبلیغات اهمیت ندهم وقتی که کاری انجام میدهم به سراغم میایند و ارامشم را بهم میزنند چون خیلی وقت نیست که با سایت شما اشنا شده ام میخواستم بدانم مرکز شما ادرس دارد???????

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

از نظر دانشمندان، مراحل اعتیاد به پورنوگرافی به ۵ مرحله (مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل) خلاصه می شود:
مرحله مواجهه: بیشتر افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، دیدن و تماشای فیلم های مستهجن را از سنین پایین شروع می کنند.
مرحله اعتیاد: در این مرحله فرد مبتلا نمی تواند از دیدن و تماشای فیلم مستهجن اجتناب کند.
مرحله افزایش: در این مرحله روزبه روز میزان دسترسی افزایش می یابد و بیمار نمی تواند از آن دست بکشد.
مرحله حساسیت زدایی: در این مرحله دیگر بیمار با دیدن فیلم و تصاویر مستهجن مانند اوایل تحریک نمی شود بنابراین سعی می کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند درحالی که دیگر این اتفاق نمی افتد.
مرحله عمل: در این مرحله فرد از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می شود.

*** و اما درمان:
با راهکارهایی مناسب می توان از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاص شد بنابراین اگر جزء افراد معتاد به استفاده از پورنوگرافی هستید، تغییراتی در کارهایی که هر روز انجام می دادید، بدهید:
-از حضور در موقعیت های پرخطر که باعث می شود از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، امتناع کنید.
-فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.
-سعی کنید کمتر تنها بمانید. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.
-هر عاملی که باعث کشیده شدن شما به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می شود، کنار بگذارید.

-با تکنیک های ساده بر اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنید و فعالیت هایی که باعث آرامشتان می شود، انجام دهید. البته در کنار این راهکارها توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

-درمان این مشکل، کاری گروهی و بر ۳ پایه اصلی روان درمانی، رفتاردرمانی و دارودرمانی استوار است. با تجویز دارو می توان میل جنسی را به شدت کاهش داد و اضطراب یا افسردگی بیمار را درمان کرد. با دارودرمانی، بیمار به راحتی دوره درمان را سپری خواهد کرد.

ضمناً مشاوره حضوری در مرکز ملی پاسخگویی واقع در قم وجود ندارد.

موفق باشید.

سلام، خیلی ممنون ميشم اگر راهنمایی کنید،من ۲۹ سالمه، ۴ ساله ازدواج کردم که دو ساله خونه خودم رفتم، هر دو مذهبی هستیم و نماز خون،خودم هیچ وقت نگاه نکردم،اما همسرم از همان دوران عقد ميگفتند بیا با هم نگاه کنیم. برای آشنایی و به قصد آموزش چند بار نگاه کردم ولی بعد که متوجه شدم نگاه کردن حتی با این قصد هم درست نیست، ديگه نگاه نکردم، از همسرم هم خواستم ترک کنند، اما ايشون قول ميده،قسم میخوره ولی چندین بار دیدم که داره نگاه میکنه، چه در ماهواره و چه در گوشی، چند بار ماهواره رو جمع کردم، قول دادن و... با گوشی چکار کنم!!!ديگه خسته شدم، خدايي واسش هيچي کم نمی زارم. الانم سه ماهه باردارم، حتی با این شرایط کم نزاشتم، غصه شده واسم. چکار کنم؟

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما خواهر گرامی، به شهر سوال خوش آمدید.
به لحاظ شرعی شما وظیفه دارید نسبت به برآورده کردن نیاز جنسی همسرتان کوتاهی نکنید (همانطور که ایشان نیز موظفند) و در سایر موارد امر به معروف و نهی از منکر نمایید، چنانچه فرمودید این کار را کرده اید. اما شرعا تکلیفی در قبال گناهان همسرتان (اگر کوتاهی در ارضای نیازهای او نکرده باشید) ندارید. پس نگران این جنبه قضیه نباشید. نکته مهم دیگر این است که اگر فردی دچار بیماری، اختلال، یا مشکل روانی است که اعتیاد به فیلمهای مستهجن نیز میتواند در زمره این مسائل باشد، گام مهم و اول آن است که خود او بپذیرد دچار یک مشکل است و در ادامه بخواهد که مشکل را برطرف نماید. در غیر این صورت شما هرچه تلاش کنید، تقریبا بیهوده است چون خودش نمی خواهد از این مشکل رهایی پیدا کند.
اما، مسافر کوچکی که از بهشت در راه خانه شماست، میتواند به لطف خدا سرمنشأ خیر و برکات زیادی باشد، که انشالله یکی از آن برکات، زمینه ترک این عادت توسط شوهرتان است.
توجه داشته باشید شما از همه به عادات و احوال همسرتان آگاه ترید، و بهتر میتوانید بفهمید چه زمانهای در چه شرایطی و در چه موقعیت هایی ایشان تمایل بیشتری به این عادت زیشت دارند و با تشخیص این ها میتوانید بهتر زمینه را برای ترک این عادت مهیا سازید.
توجه داشته باشید در زمینه اعمال زناشویی و روابط جنسی (بخصوص پس از دوران بارداری) تا جای ممکن کوتاهی نکنید، ارضای این نیاز مهم همسرتان صرفا به معنای چند دقیقه عمل جنسی نیست و توجه به مقدمات و زمینه های دلبری از سوی همسران بسیار میتواند در تکمیل این ارضای نیاز، کمک کننده باشد. بهتر است در این زمینه مطالعات و اطلاعات خود را بالاببرید. شما هم به لحاظ جسمی، و هم به لحاظ بصری (دیداری) باید دارای تنوع و جذابیت باشید و همسرتان را تا جای ممکن ارضا کنید... رعایت همه این نکات به همراه حضور فرزند دلبندتان، که قطعا رعایت خیلی از مسائل در حضور کودک (هرچند کوچک) را به دنبال دارد، میتواند زمینه ساز کمتر شدن و یا ترک این عادت ناپسند از سوی همسرتان باشد.
موفق باشید.

با سلام و احترام.من حدود ۷ ماه است که خودارضایی را ترک کردم و حدود چند ماهی میشود که معتاد دیدن فیلمهای مستهجن شده ام و با خود میگفتم که ای فیلم های برمن اثری ندارند اما یکبار و دقایقی پیش پس از دیدن این فیلمها شهوتی شدم و آلت خود را همانند خودارضایی عقب جلو کردم ولی نگزاشتم که منی بیرون بیاید....آیا این عمل من خودارضایی محسوب میشه؟؟؟؟

تصویر مشاور شهر سوال

دوست عزیز، دیدن این فیلمها و تصاویر، نوعی خود ارضایی محسوب می شود و توجه داشته باشید، تصاویر پورنو، به شدت اعتیاد آور است و در صورت گرفتار شدن، برای ترک آن بایستی تلاش و سختی مضاعفی را متحمل شوید.

سلام.ممنون از مطالب عالیتون
من یه دختر ۱۷ ساله هستم هر از چند ماه به سایت های مختلفی میرم تا بتونم فیلمای پورن نگاه کنم ولی بعد از دیدن فیلما پشیمون میشم و از خودم خجالت میکشم.
وضع درسام نسبت به پارسال خیلی بد شده میدونم به خاطر این فیلماست چون هر وقت یه امتحانمو بد میگیرم میام به این سایتا سر میزنم هر بار هم احساس پشیمونی میکنم. همیشه بعد از دیدن این فیلما اونارو تجزیه و تحلیل میکنم بعضی وقتا خیلی تو فکر فرو میرم تازه به هر کسی نگاه میکنم یه نگاه جنسی بهش دارم به خاطر همین میترسم بیرون برم احساس میکنم هر لحظه امکان داره بهم صدمه بزنن.لطفا منو راهنایی کنید.

تصویر مشاور شهر سوال

کاربر محترم شهر سوال، سلام.
خواهر گرامی، دیدن این فیلمها و تصاویر، همانطور که خودتان هم به عینه تجربه کردید، اثرات نامطلوبی بر روح و روان شما میگذارند و زندگی طبیعی و عادی شما را به سمت افکار پوچ، شهوانی و نادرست منحرف می سازند. همچنین باید توجه داشته باشید مشاهده تصاویر پورنو، به شدت اعتیاد آور است و در صورت گرفتار شدن، برای ترک آن بایستی تلاش و سختی مضاعفی را متحمل شوید.
بنابراین توصیه می شود، با به کاربستن راهکارهای ارایه شده در متن اصلی، و به کمک اراده خود این کار را ترک کنید. یکی از پیشنهادها علاوه بر راهکارهای ارایه شده، این است که هرزمان که ذهنتان درگیر این مسائل می گردد یا میخواهید به تماشای این تصاویر اقدام کنید، به طور ناگهانی این افکار را قطع کنید، دستگاه مربوطه (موبایل یا کامپیوتر یا تلویزیون و ...) را به صورت کامل خاموش کنید و برای مدتی (مثلا یک ساعت) از آن استفاده نکنید. و به جای آن خود را سرگرم یک فعالیت دیگر (ترجیحا ارتباط با دوستان یا خانواده و ...) نمایید.
موفق باشید.

دوستان من ۱۳ سال دارم از وقتی این فیلما رو نگاه میکنم امتحانای الکی الکی رو پاییین میارم دوستان برام دعا کنید تا ترکشون کنم

سلام.من دختری ۱۶ساله هستم و متاسفانه در سن خیلی کم به خاطر سهل انگاری بقیه چیزهایی دیدم که نباید میدیدم. خیلی از کودکی من در کابوس و افسردگی گذشت ولی هیچکس متوجه نشد.الان خودم میفهمم وضعیت آون موقع ام رو چون گاهی کابوس میبینم و خواب های جن.سی. من گاهی ،مثلا هر یک ماه یک بار تحریک میشم و فیلم های ..... میبینم. البته منجر به خود .ار .ضا. یی نمیشه. بعد سریعا پشیمون میشم و توبه میکنم اما هر بار....
لطفا کوتاه و مختصر بهم بگین چکار کنم.از خودم بدم میاد.

تصویر مشاور شهر سوال

کاربر محترم شهر سوال، سلام علیکم. خوش آمدید.
به نظر می رسد پاسخ ارایه شده در مطلب اصلی پست، هم خیلی طولانی نیست و هم نسبتا کامل است. در برخی موارد اختصار ممکن است به اصل مطلب ضربه بزند. توصیه می کنم متن بالای صفحه را به دقت مطالعه کنید و راهکارهای ارایه شده را (به غیر از ازدواج که ممکن است در اختیار شما نباشد) تا جای ممکن اجرا کنید.
از خداوند مهربان میخواهیم شما را در این مسیر یاری نماید. موفق باشید.

سلام.
آیا ازدواج موقت هم باعث ترک اعتیاد به خود ارضایی میشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما کاربر محترم شهر سوال.
دوست عزیز، برای این منظور ، ابتدا باید اصل اعتیاد به خود ارضایی و میزان شدت و ضعف آن توسط کارشناس مشاور ارزیابی شود. سپس با توجه به میزان شدت این مشکل، راهکار مناسب ارائه داده خواهد شد. اما به طور کلی هرچه ارضای درست نیاز جنسی شما (چه ازدواج دائم و چه ازدواج موقت) ادامه دار تر بوده، ثبات بیشتری داشته باشد، و به عبارتی مقطعی و کوتاه مدت نباشد، نتایج مطلوب تری خواهد داشت.
موفق باشید.

سلام پسری شانزده ساله هستم حدودا یک سال و نیم است که اهل خودارضایی هستم
در دوحالت اصلا کارهام دست خودم نیست یک زمانی که عصبانی میشم دو وقتی که شهوتی میشوم
فیلتر شکنم تو ذهنمه خودم یه سری کد طراحی کردم که بدون فیلتر وارد سایت های ..... میشوم الان خیلی از خودم میترسم چون میترسم که یه زمانی دست به کارهایی بد تر از خودارضایی بزنم ...رشته تجربی ام و درسم هم خیلی خوبه ولی این خود ارضایی خیلی گیرم انداخته وقتی هم که درس میخونم بیشتر شهوتی میشم
قبل از امتحانات به هفته ای یک بار رسوندم ولی الان به تقریبا روزی دوبار
چکار کنم بدجور تو گل گیر کردم

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما دوست عزیز، اگر واقعا فقط در دو حالت به قول خودتان کارهایتان خیلی دست خودتان نیست، بهتر است زمینه ایجاد این دو موقعیت را از بین ببرید یا تاجای ممکن کمتر کنید. یعنی چه؟ یعنی مثلا زمینه عصبانیت را در خودتان از بین ببرید. اگر در موقعیت های خاصی یا در خصوص موضوعات خاصی یا در حضور افراد خاصی عصبانی می شوید، یا به آن موقعیت ها نزدیک نشوید یا اگر در موقعیت واقع شدید آن را ترک کنید... ضمنا تمرین های مراقبه ای و تمرکز هم بسیار در این خصوص مفید خواهد بود. همچنین اگر در موقعیت های خاصی یا در خصوص موضوعات خاصی یا در حضور افراد خاصی یا با دیدن تصاویر خاصی و ... احساس برانگیختگی جنسی میکنید، از آن موقعیت ها دوری کنید. علاوه بر این ک شهوت دو جنبه روانی و جسمی دارد. برای کنترل جمسی نیز لازم است فعالیت بدنی خود را زیاد کنید مانند ورزش و به رژیم غذایی تان توجه بیشتری کنید چون برخی مواد غذایی باعث تشدید و برخی باعث کاهش این نیرو می شوند.
اگر نمیدانید و یا نمی توانید بر مشکل خود غلبه پیدا کنید، لازم است به یک روانشناس یا روانپزشک با تخصص امور جنسی مراجعه کنید تا با بررسی دقیق تر شما را کمک کند. به این دلیل که ممکن است مشکل شما ریشه در یک اختلال وسواسی یا نوعی اعتیاد داشته باشد.
موفق باشید.

سلام من یه دختر ۱۹ سالم که به همه چیز مقید بودم تا ایکه از پیج های مذهبی که فالو کرده بوده یه پستو دیدم که گفت درباره برده ی جنسی بزنید ببینید چ بر سر بشر آوردن با سرچ این مطلب من وارد فیلمهایی که شکنجه گری این برده ها بود شدم
۱.خواستم ببینم اینم اعتیاده؟؟؟
۲.چ جوری ترکش کنم؟
کامنت و کپشن بالا رو خوندم

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما کاربر محترم. به شهر سوال خوش آمدید.
خواهر گرامی باید بدانید که اعتیاد به عنوان یک بیماری اصلی و پیش رونده میتواند مصادیق گوناگونی داشته باشد. این عارضه، نوعی ارتباط تسکین دهنده با یک مادۀ روان گردان یا تأثیر گزار بر ذهن و یا رفتاری که مارا در برابر ميل بیش از حد، ناتوان می کند می باشد. اعتیاد به عنوان حالتی که در آن بدن انسان برای انجام فعالیت های عادی خود به یک ماده یا یک رفتار خاص وابسته می شود تعریف شده است. رفتار شما نیز بسته به شدت وابستگی شما به انجام این رفتار و مدت زمان وجود این مشکل میتواند به عنوان اعتیاد محسوب شود. البته اگر به صورت جدی احساس مشکل می کنید و توانایی ترک این مسئله برای شما میسر نیست، بهتر است به صورت حضوری به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید.
در خصوص راهکارهای ترک، درصورتی که مشکل شما خیلی حاد و شدید نباشد، میتوانید از همان مطالب ارائه شده در ابتدای این پست استفاده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات اینچنین که خیلی از ما گرفتار آن هستیم، با از بین بردن زمینه آن رفتار، قابل رفع یا حداقل کاهش پذیرند. پس در کنار عمل به توصیه های ارائه شده ، همواره سعی کنید از موقعیت آلوده دور شوید و زمینه آلودگی را از بین ببرید. به عنوان مثال اگر حضور شما در یک کانال یا گروه خاص تلگرامی، باعث تقویت این رفتار شده است، خیلی راحت کانال یا گروه را ترک کنید، اگر حضور شما در تلگرام، باعث یک رفتار نادرست شده است، خیلی راحت از تلگرام بیرون بیایید یا آن را برای خود محدود کنید. و ... به همین ترتیب در سایر امور عمل کنید.
موفق باشید

سلام خسته نباشید خواستم ببینم خوندن رمان های اینترنتی حرامه؟
درصورتی که بوسه و صحبت های عاشقانه در اون مطرح شده باشه و رابطه جنسی توصیف نشده باشه

تصویر پاسخگوی احکام

سلام

تشکر از ارتباط شما

ملاک تحریک کننده بودن است و اگر اینگونه باشد خواندنشان حرام است.

یه سوال دیگه ام داشتم من الان یه هفته اس که سراغ اینجور فیلمها نرفتم و توبه کردم ولی ذهنم خیلی درگیره به طوریکه یادم میاد حالم بد میشه حتی توی خواب از خواب بیدار میشم فکرم این نیست که سراغ اینجور فیلم برم صحنه هایی که دیدم و یادم میاد حالم بد میشه
چیکار کنم از دست این فکرا راحت بشم؟؟؟؟

تصویر پاسخگوی احکام

سلام

تشکر از ارتباط شما

برای راهنمایی در این مورد با ۰۹۶۴۰۰ قسمت اخلاق یا مشاوره تماس بگیرید.

دوستان من نوجوانیهستم ۱۴ ساله متاسفانه به خاطر رفیق ناباب منحرف شدم من قدیم اصلا یاد خدا از ذهنم بیرون نمیرفت ولی چه کنم که اب از سرم گذشته تا الان ۱۰۰ دفعه ترک کردم ولی به علت وسوسه های شیطان رانده شده دوباره به سراغ این فیلم و عکس ها میرم تا جایی که خدا هم از من رو برگردونده دوستان تا انجایی که میتونید برای بار اول به این فیلم و عکس ها نگاه نکنید چون بد جور درگیرش میشید

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
همین که در این سن و سال به دوستانتان با این حس و حال توصیه ای مفید دارید، پیداست که از آسیب های آن کاملاً آگاه هستید. همين كه متوجه گناه خود شده و قصد پاك شدن داريد، قابل ارزش و مايه تحسين است. به خاطر اين تصميم به شما تبريك مي گوييم.
سعی کنید به هیچ وجه ناامید نباشید و با برنامه و مدیریتی جدی درصدد حل مسأله بر بیایید تا از آسیب های این گرفتاری در امان باشید.
با چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود.

به نکات زیر توجه نمایید تا با ارادۀ خودتان مسأله حل گردد:

۱. موقعیت هایی که این اتفاق ها برایتان می افتد را شناسایی کنید. آیا وقتی بی حوصله هستید به پورنوگرافی روی می آورید یا وقتی عصبانی هستید؟ یا وقتی دلتان شکسته است؟ خسته اید یا احساس تنهایی می کنید؟
این مشکل مختص شما نیست پس ناراحت نباشید. البته این هم بهانه برای تماشای اینگونه فیلم ها و عکس ها نیست.

۲. تمام انسان‏ها در تمام دوره ‏هاي زندگي خويش مكلفند كه خود را اصلاح كرده، از ناپاكي پرهيز و دوري كنند. از گناهي كه مي‏ كنند، در پيشگاه خدا بخشش بطلبند، ولي آن چه در اين بين مهم به نظر مي‏رسد و مي‏تواند در تمام دوران شاخص شود، پرهيز از گناه در دوره نوجواني و جواني است.
تأكيد مي كنيم كه شما با يك توبۀ واقعي به زندگي عادي و بدون تنش بر گرديد؛ توبه كننده، محبوب خداست،
قرآن كريم فرموده: «ان الله يحب التّوابين؛(۱) يقيناً خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.»
به رحمت و محبت خداي متعال ايمان داشته باشيد؛ در روايتي از امام صادق(ع) آمده است:«اذا كان يوم القيامة نشر الله تبارك و تعالى رحمته حتى يطمع ابليس فى رحمته؛(۲) وقتى روز قيامت فرا مى‌رسد خداوند رحمت خود را آنقدر وسعت و گسترش مى‌دهد كه حتى شيطان نيز به رحمتش طمع مى‌نمايد.»

۳. تصاوير و متن‌هاي مستهجن، قدرت تخيل انسان را به كار مي‌اندازند كه بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سايت‌ها مراجعه كنند. فرد در ذهن خودش اين تصويرها و داستان و متن‌ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور مي‌كند و تحريك مي‌شود. معتادان به اين سايت‌ها كم‌كم وقت بيشتر و بيشتر و تصاوير مستهجن‌تر و مستهجن‌تري را طلب مي‌كنند. اما اين فقط در فضاي مجازي اينترنت نيست. هر چه كه فرد بيشتر پيش مي‌رود و بيشتر در سايت‌هاي مستهجن غرق مي‌شود، تشخيص فضاي مجازي از فضاي واقعي و التزامات اخلاقي‌اش برايش مشكل‌تر مي‌شود. در درجه اول ديگر هيچ محتواي مستهجني براي او شوك‌برانگيز نيست. او ديگر ميخكوب نمي‌شود. هيچ چيزي برايش زشت نيست. در سايت‌هاي مستهجن فقط به تمايلات طبيعي جنسي پرداخته نمي‌شود. بخش عظيمي از اين تصاوير و متن‌ها مربوط به كساني است كه از انحرافات جنسي رنج مي‌برند. در آخرين مرحله و شديد‌ترين مرحله از اعتياد به سايت‌هاي مستهجن، خود فرد هم ممكن است اين رفتارهاي انحرافي را انجام دهد. پس با همۀ اين مشكلات بايد اقدامي كرد.

۴. درمان مشكل اعتياد مجازي (ديدن تصاوير مستهجن):
توجه: ممكن است اين موارد درنظر بعضي ساده جلوه كند، ولي هنگام عمل روشن مي شود كه اثر معجزه آسايي دارد.
* ازدواج در نخستين فرصت: گرچه سن شما ممکن است برای ازدواج از دید عرف زود باشد، ولی از همین الآن به فکر آینده و مدیریت زندگی باشید. ازدواج، تاثير قابل توجهي در مبارزه بااين انحراف جنسي دارد.
* اجتناب ازتحريكات مصنوعي: مانند رمان هاي عشقي، فيلم ها و عكس هاي شهوت انگيز.
* داشتن برنامه فشرده و تمام وقت: براي تمام شبانه روز خود، برنامه تنظيم كنند، به طوري كه وقت بيكار و بدون برنامه نداشته باشند. تفريح و ورزش را هم حتما در برنامه داشته باشيد.
* بايد عادتي جانشين عادتي گردد: روانشناسان مي گويند: براي ترك يك "عادت بد" حتمابايد سراغ "عادت خوب" رفت و آن را جانشين عادت بد نمود.
* پرهيز از مطلق تنهايي: هرگز تنها نباشيد. تنهايي، محيط كاملا مناسبي براي پرورش ميكروب اين اعتياد است.
* تلقين و تقويت اراده: "تلقين" نيز در مبارزه با اين عادت، رل مهمي را بازي مي كند. به گفته و اعتراف افرادي كه مبتلا به سايت هاي غيراخلاقي بوده اند: نخستين گام در اين راه "اراده وتصميم" است.
* پرهيز كامل از منحرفين: از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت، درهمه أوقات، بايد دوري جست.(۳)
- نكتۀ نهايي:
براي قطع كردن أعمال گناه سعي كنيد با مشغوليت پر نشاطي كه براي خود ايجاد مي كنيد، به يكباره از آن دست بشوييد و نگذاريد حتي دقايقي شيطان به سمت شما بيايد؛ روي پاي خود محكم بايستيد و نفس عميق بكشيد و بارها با خود تكرار كنيد كه "مي توانم". با ورزش و مشغوليت هاي صحيح در تن و فكر خود خستگي ايجاد كنيد تا فضاي خالي براي جولان شيطان وجود نداشته باشد.
ضمناً براي جلوگيري از مشكلات زندگي به مقولۀ ازدواج بيشتر فكر كنيد. صحبتي با والدين داشته باشيد تا مقدمات ازدواج برايتان ايجاد شود.
از دوست مذهبي خود هم كمك بگيريد و بگوييد شما را تنها نگذارد. دوستان در اين امر مي توانند نقش بسزايي داشته باشند.

پي نوشت ها:
۱. بقره (۲) آيه ۲۲۲.
۲. علامه مجلسي، بحار الانوار، ج ۶۴۳، ص ۲۳۶، مؤسسه الوفاء، بيروت، ۱۴۰۴ ه.ق .
۳. مكارم شيرازي، مشكلات جنسي جوانان، ص۱۵۱، نسل جوان؛ چاپ۳۳، قم۱۳۷۶ش.

موفق باشید.

درود به دوستان محترم
بنده هم این مشکل رو داشتم... و هنوز هم کمی باهاش درگیر هستم. به نظر بنده بهترین راه برای مقابله با یک چیز شناخت اون انرژی هست. نیروی جنسی هم یک انرژی خدادادی هست. پس برای اینکه بشه در مسیر درست هدایتش کرد، باید اون رو شناخت نه اینکه از آن فرار کرد و یا سرکوبش کرد.
(.....)
امیدوارم، همه مون این انرژی و که در تمام موجودات عالم هست، بتونیم در مسیر صحیح هدایت بکنیم.

سلام.نوجواتی ۱۵ ساله ام که به دلیل دپست بد به فیلم های پورن آلوده هستم وگاهی به گناه کبیره ی استمنا به دلیل این فیلم ها مبتلا میشوم.خیلی تلاش کردم که به آن ها پایان دهم ولی نشد.راه حل چیست؟

تصویر مشاور شهر سوال

دوست نوجوان، سلام. به شهر سوال خوش آمدید. لازم است ابتدا برای رهایی از این وضع تصمیم جدی بگیرید و با خود قول و قراری بگذارید. در گام بعدی ، راهکارهایی که در ابتدای متن این صفحه گفته شده را به دقت به کار ببندید، تا جای ممکن. علاوه بر این ها، بایستی خودتان، تمام فضاهای موجود در لوازم الکترونیکی خود را پاکسازی کنید و راههای ورود (مانند فیلتر شکن) را از بین ببرید.
در کنار راهکارهای ارائه شده، سعی کنیدخودتان نگهبان خودتان باشید. در قول و قراری که با خود میگذارید، جریمه ای برای خود درنظر بگیرید که در صورت بازگشت یا ارتکاب به این مسئله، آن کار را انجام دهید. این تنبیه میتواند یک کار خیر یا یک عمل عبادی یا هر کاری که برای شما سخت و طاقت فرساست باشد.
اگر در نهایت با روشهای مختلف خودتان نتوانستید موفق شوید. بهتر است به یک مشاور روانشناس مراجعه حضوری داشته باشید.

سلام.
اگر به خانواده اعلام نیاز به ازدواج کرده باشیم البته نه اینکه به دلیل اعتیاد و مبتلا شدن به این جور فیلم ها، و خانواده کلا رد کند. چه باید کرد؟

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما. به شهر سوال خوش آمدید.
ای کاش سن و جنسیت خود را هم ذکر می کردید. شما یا هر جوان دیگری، با این کار (اعلام به خانواده) اولین گام را در این راه برداشته اند. این را بدانید که نشانه پختگی شما و همچنین لازمه رسیدن به نتایج مطلوب در کارها، صبر و شکیبایی شماست. بنابراین جدای از اینکه نوع فرهنگ هر خانواده و شهر چه باشد و نوع تفکر یک خانواده بخصوص درمورد ازداج فرزندان و شرایط ازدواج و سن مناسب چه چیز باشد، جدای از همه این ها، صبر در این کار ضروری است. هیچ خانواده ای به محض اعلام نیاز به ازدواج (چه به این باور برسند که واقعا این نیاز هست، یا صرفا آن را شوخی تلقی کنند)، اقدام به عقد فرزندش نمی کند. بنابراین شما بایستی بر این اعلام نیاز خود تأکید کنید، و آن را به صورت مکرر (در موقعیت های مناسب، جدی یا شوخی) اعلام کنید و از طریق افراد مختلف خانواده هم این اعلام انجام شود تا رفته رفته خانواده شما به جدی بودن شما در این خواسته پی ببرد. حتی اگر مواردی هم در این خصوص میشناسید میتوانید به خانواده پیشنهاد دهید. انشالله مؤثر واقع خواهد شد.
موفق باشید.

پنهانکاری در دیدن این فیلمها مصداق "یخشون من الناس و لایخشون من الله.." می باشد اما بهترین راه "اذکروالله ذکرا" کثیرا" می باشد اینکه بدانیم شیطان هرلحظه در حال چرخش دور ذهن و قلب ماست"اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون" دوری کردن خوبست ولی اگر با وجود کامپیوتر-موبایل و فضای مجازی تقوی داشته باشیم بهترین فرصت را برای نزدیکی بخدا بدست آورده ایم

با سلام و تشکر از ارتباطتان با شهر سوال!

پرسشگر گرامی،
همانطور که فرمودید یاد و ذکر الهی موجب آرامش دل ها می گردد و در واقع سپری است در مقابل گناه ها.
یاد خدا یکی از مهمترین عوامل ترک معاصی است چرا که انسان مؤمن با یاد خدا قلبش خاشع شده و از عصیان چشم می پوشد.
(إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ...)انفال/۲
مؤمنان، فقط کسانى هستند که چون یاد خدا شود، دل‏هایشان ترسان مى ‏شود.
بنابراین یاد خدا برای مومنان بهترین دستگیره برای رهایی از دام گناهان است.چنین است که توجه به آیات الهی که ذکر خدا است مقدمه رسیدن به تقوا خوانده شده است:

أَ وَ عَجِبْتُمْ أَنْ جاءَکُمْ ذِکْرٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَلى‏ رَجُلٍ مِنْکُمْ لِیُنْذِرَکُمْ وَ لِتَتَّقُوا وَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ(اعراف/۶۳)
آیا در شگفتید از اینکه اندرزى از جانب پروردگارتان توسط مردى از خودتان براى شما رسیده است که شما را هشدار دهد تا پرهیزکار باشید، بسا که مورد رحمت [خدا] قرار گیرید؟

نیز می فرماید:
إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ
بى‏ گمان پرهیزگاران چون وسوسه ای از شیطان به ایشان رسد (از خداوند) یاد مى ‏کنند و ناگاه دیده ‏ور مى ‏شوند. (اعراف/۲۰۱)

آرى پرهیزکاران وقتى شیطان نزدیکشان مى ‏شود به یاد این مى ‏افتند که پروردگارشان خداوند است که مالک و مربى ایشان است، و همه امور ایشان بدست او است پس چه بهتر که به خود او مراجعه نموده و به او پناه ببریم، خداوند هم شر آن شیطان را از ایشان دفع نموده و پرده غفلت را از ایشان بر طرف مى ‏سازد، ناگهان بینا مى‏ شوند. (ترجمه تفسیر المیزان ج۸, ص۴۹۸)

موفق باشید.

سلام.فکرنکنم کسی اوضاع وخیم من راداشته باشه.من الان۳۰سالمه.۱۸سال یابیشتره خودارضائی آن هم درروزدویاسه باردارم.الانم معتاددیدن فیلم های سکسی شدم.قبلا پیش روانپزشک رفتم قرص وداروهم مصرف کردم.ولی هیچ تاثیری نداشت.شمائی که میگی فیلترشکن پاک کن ومداحی گوش کن و...من الان بیش از۱۰۰۰باردانلودکردم وپاک کردم.قسم میخورم.ولی هیچ فایده ای نداشت.ورزش مطالعه و.....دیگه باتئوری حرف زدن کاردرست نمیشه.التماس میکنم اگه کسی هست باقرص آمپول یاهرچی که بتونه سریع درمانم کنه بهم کمک کنه.خواهش میکنم.التماس میکنم.یکی کمکم کنه.هرطورکه میتونه

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما:
نکته اول تصمیم جدی برای رهایی از این وضعیت.
نکته دوم مراجعه به متخصص.
کلینیک تخصصی اختلالات جنسی وابسته به درمانگاه انستیتو روانپزشکي تهران:
تلفن: ۶۶۵۵۱۵۱۵ - ۶۶۵۵۱۶۱۶
آدرس: ستارخان- خيابان نيايش- خيابان منصوري- جنب بيمارستان رسول اکرم(ص) - انستيتو روانپزشکي تهران
اطلاعات بیشتر: http://medicine.tums.ac.ir/story.aspx?id=23372&p=575
انجمنی هم به نام معتادان جنسی گمنام وجود دارد: http://sa-iran.org/‎
برای شما آرزوی سلامتی و آرامش داریم

با سلام
توصیه های عملی و کاربردی که خیلی ها رو نجات داده خدمتت همه دوستان میگم مطمئن باشید با استفاده از این توصیه ها انشاال... موفق میشید
۱- اول از همه باور کنید که میتونید ترکش کنید .
این اولین گام خیلی مهمه شاید با همین مرحله دیگه از شرش خلاص بشید .... باور کنید ... مطمئن باشید که میتونید کنار بزارید .... خیلی از دوستان تصمیم میگیرن که ترک کنن ولی توی قلبشون باور ندارن ... باور کنید انسان هرعات بدی که واقعا نخواد رو میتونه ترک کنه !!! منجر به مرگت نمیشه مطمئن باش !!! پس بزارش کنار و باور کن توانایی و قدرت اینو داری و تو رو نمیکشه بلکه زندگی بهت میده! یه زندگی جدید ! یه زندگی پر قدرت و یه زندگی همراه با شادی بیشتر و انرژی بیشتر ... باور کن میتونی .... تو دیگه این کار رو نمیکنی

۲ - مرحله دوم تصویر سازیه
مطمئنن کسایی که به این عادت دچار شدن تصویر سازی قوی از این فیلمها دارن و یکی از عوامل مهمی که باعث میشه دوباره به سراغشون بیاد همین بازگشت تصاویر به ذهنشون هست توصیه میکنم هر لحظه که حس کردید دارید وسوسه میشید یه تصویر بر خلاف اون توی ذهنتون ایجاد کنید مثلا فکر کنید یه موجود زشتی ( خیلی زشت و مرموز ) روی شونه یا گردن شما نشسته و افسار انداخته گردن شما و با چاقو یا نیزه میخواد اونو توی بدن و چشمهای شما فرو کنه ... دوستان عزیز این تصویر سازی رو با احساس و تمام وجودتون انجام بدید و باور داشته باشید که سر انجام این جور کارها به غیر از ضرر روحی و جنسی و جسمی هیچ چیزی نیست ... اعتیاد به این موضوع باعث از دست دادن فرصتهای زندگی شما میشه و عقل رو کاهش میده !!! چطور؟ وقتی کی وسوسه میشید اگه به عقل خودتون رجود کنید و با صدای بلند از عقل خودتون بپرسید که این کار رو انجام بدم یا نه؟ مطمئنن عقل جواب منفی بهش میده اونو با ضررهاش آشنا کنید) ولی وقتی شما برخلاف انچه عقل گفته عمل میکنید کم کم و در بقیه موارد هم این بدون فکر عمل کردن سرایت پیدا میکنه

سلام من دختری ۱۹ساله هستم. چند ماهی هست که نامزد کردم ولی دوهفته ایی هست که به دور از چشم نامزدم و خانوادم فیلم های پورن میبینم و هر کاری میکنم اراده ام قوی نبود که دیدن این فیلم هارو ترک کنم و بعد از دیدن این فیلم هاواحساس خیلی بدی دارم و از خودم متنفر میشم حتی چند بار فیلتر شکن هامو حذف کردم ولی دوباره ... کمکم کنید باید چی کار کنم؟؟

تصویر مشاور شهر سوال

سلام. متن ابتدای صفحه توضیحات نسبتا کاملی در مورد این کار به شما داده است. انشالله با تقویت اراده خود و با استعانت از پروردگار بر این مسئله فائق خواهید آمد.
موفق باشید.

سلام
من در نه سالگی که هنوز بچه بودم نفرت داشتم و در آن تلگرام
بعد از چند ماه دیدم که گفته برای ادامه مطالب بر لینک کلیک کنید و من هم کلیک کردم ولی دیدم در مورد اون چیزی که من میخواستم نیست و در مورد فیلم های مستهجن بود و بسیار شکه شدم و نمیدونستم که در مورد چیز بدی است پس یکی از فیلم هایش را دانلود کردم و دیدم که چه چیز بدی است و نمیدونم چی باعث شد که به این سمت کشیده شدم
بعد از چند روز ترک کردم به مدت دو سال یعنی تا یازده سالگی بعد از آن من یه موبایل خریدم و رفتم تو یو تویوب و در صفحه ی اول تبلیغات فیلم سکس بود و بعد وسوسه شدم و زدم روش و باز هم در همون راه کشیده شدم و بادآورده سالم است و پدرم روحانی هستند و حالا هم هنوز در اون راه هستم و نمیدونم چی کار کنم و اگه میشه جواب رو به ایمیل ام بفرستید

تصویر مشاور شهر سوال

دوست عزیز سلام. به شهر سوال خوش آمدید.
اگر به راهکارهای ارائه شده در ابتدای همین صفحه خوب دقت کنید و آنها را اجرا کنید، میتوانید پس از مدتی بر این مشکل خود، پیروز شوید. البته یکی دیگر از راهکارهایی که به شما کمک میکند، آن است که از همان ابتدا، روی هر لینک مشکوک (یا خیلی اوقات لینک و تبلیغاتی که مشکوک نیست و میدانید مربوط به مسائل جنسی است) کلیک نکنید. نمیگوییم کار ساده ای است، ولی قطعا وارد نشدن به یک سایت یا کلیک نکردن روی لینک یک کانال خیلی خیلی ساده تر از آن است که پس از مدتی به این کار اعتیاد و عادت کنیم و بخواهیم آن را ترک کنیم.
موفق باشید.

سلام...راه ترکی نداره راه ترکش فقط خداست و یه ایمان سفت و محکم...فقط از خدا کمک بخواید و نمارهاتونا اول وقت بخونید تنها را ترکش همینه....

سلام
من پسری ۱۴ ساله هستم و حدود ۴ یا ۵ سال پیش به طور خیلی اتفاقی یه فیلم پورنو دیدم که حتی تا ۱ سال معنیشونم نمیفهمیدم.
حدود یک ساله خداروشکر ترک کردم ولی هنوز هم کنجکاوم و تبلیغات های مستهجن تلگرام یا مطالب خارج از سنم رو ناخود آگاه باز میکنم.
هر دفعه گناهی میکنم بلایی سرم میاد و احساس میکنم ۲ هفته است که خدا دیگه به حرفام گوش نمیده.
دیگه هم نمیتونم نماز بخونم چون شب بعد از غسل در خواب بدون خواب دیدن ارضا میشوم.
خیلی به خاطر این مسئله حرص میخورم و حتی به افسردگی هم دچار شدم.
خواهش میکنم کمکم کنید.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما دوست عزیز، خوش آمدید.
کنجکاوی و تحریک نسبت به دیدن تصاویر مستهجن ، مانند هر رفتار دیگری (که بسیاری از آنها ممکن است نادرست باشد)ممکن است در همه ما انسانها وجود داشته باشد و گاهی زیاد و گاهی کمتر شود. مهم آن است که اولا بتوانیم جلوی خود را بگیریم، در مرحله بعد اگر نتوانستیم ، سعی کنیم از تکرار آن جلوگیری کنیم. این کاری است که شما هم تلاش داشتید انجام دهید و ظاهرا تا حد زیادی هم موفق بوده اید. اما هرچقدر که ذهن ما به واسطه افکار درونی یا با تحریک بیرونی توسط شنیدن یا دیدن برخی مطالب و تصاویر در فضای مجازی یا اینترنت یا حتی در کوچه و خیابان، بیشتر درگیر این مسائل شود، طبیعتا مقاومت و مقابله با آن هم کمی سخت تر می شود. و البته ارزش کار شما نیز بیشتر می شود. اما به لحاظ حکم شرعی نماز و غسل، لازم نیست حرص بخورید. شما در صورت ارضا شدن(انزال) در خواب ، نباید نماز خود را ترک کنید. در صورتی که وقت غسل کردن باشد باید غسل کنید و در غیر اینصورت با تیمم نماز خود را بخوانید و سپس غسل کنید.
از خداوند بزرگ میخواهیم شما را در این مسیر یاری فرماید.

سلام.توضیحاتتون عالیه چون خودم هم به یکی علاقه دارم بخاطر اون و خدا هم که شده نمیخوام سمت اینگونه فیلم ها یا کلیپ ها برم.با تشکر از راهنمایی های خوب تون

سلام من پسرم ۱۶سالمه و حدود ۳٬۴ساله ک با اینجور فیلما اشنا شدم اولش فقط ی حسی داشتم و از تو گوشیه رفیقام میدیدم ولی الان دو ساله ک خودم تو سایتها میبینم و معتاد به دیدن اینجور فیرمها و استمنا شده ام صد بار هم فیلم ها و عکس ها و فیلتر شکن رو پاک کردم ولی باز هم نمیتونم وبعد از هر بار استمنا هم حالم از خودم و این زندگی ب هم میخوره ۱۰۰۰۰بار تصمیم ب ترک گرفتم ولی نمیتونم اصلا انگار به اون لذت لامصب چند دقیقه ای احتیاج مبرم دارم و اینکه من هم ک نمیتونم ازدواج کنم ب علت سن کم واصلا هم نمیتونم اون حسو کنترل کنم وقتی هم به سراغم میاد باید حتمن کارو انجام بدم خودم هم خسته شدم دارم دیوونه میشم تو کل زندگیمم تاثیر گذاشته راهنماییم کنید چطور این حس لعنتیرو از بین ببرم ک دیگ سراغم نیاد اگه سراغم بیاد اراده نه گفتن رو ندارم.........حالم از خودم ب هم میخوره هر بار هم ک ب نماز زیاد و روزه و....رو اوردم بازم نتونستم.....

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما کاربرمحترم شهر سوال.
دوست عزیز، هیچ شکی نیست که ترک یک رفتار که به شکل اعتیاد در آمده خیلی سخت، و گاه دردناک است. اما این به معنای نشدن یا محال بودن آن نیست. اتفاقا مشکل شما، بسیار ساده تر از اعتیاد به مصرف مواد است که در آن هم روان و هم جسم فرد معتاد، گرفتار مواد افیونی می شود.
بنده گمان میکنم شما یا توصیه های ابتدای این پست را نخوانده اید، یا خوانده اید اما بدون دقت بوده و سرسری رد شده اید، و یا به آن عمل نکرده اید!
وگرنه تا حد بسیار زیادی مشکل شما حل می شد.
شما فقط به یکی از راهکارها ( راهکار پرهیز از تنهایی)، به مدت یک ماه عمل کنید (واقعا عمل کنید) و بعد از یکماه دوباره به اینجا بیایید و نتایج آن را بگویید.
موفق باشید.

سلام
خداقوت .ي دختره ١٨ساله هستم كه خيلي دختر مذهبي هستم.كارهاييزكرديگران واسشون مهم نيست خداروشكر براي من. خيلي مهمه ,مثلا ساق دستم كنم كي ي وقت نامحرم بالاي. دستم رو نبينه،يا دستكش دستم كنم ك دستام رو نبينه و .... اما ب خاطر دوست نابابي ك ٤سال پيش داشتم و باهاش قطع رابطه كردم از اون موقع معتاد اين جور مسائل شدم خيلي خيلي تموين كردم ،با مشاور مذهبي حرف زدم،اما نتيجه نداد ....اين شيطون لعنتي....ميدونم بده حرومه زندگيمو نابود ميكنه اما معتاد شدم...من با گوشي يكي از اعضاي خانواده ميرم و فقط ب تلگرام و اينستا و اينترنت هستم.....واقعا دارم نابود ميشم..هدفهاي بزرگي تو زندگيم دارم ...هدف هاي ان شا الله جهاني دارم ..اما اين لعنتي ول نميكنه منو...كمكم كنيد ،هر روشي ك فكر بكنيد امتحان كردم و جواب نداده...اگه خدا قبول كنه سَيِّد هستم...جواب مارو ك نميدن اما اگه بتونيد كمكم كنيد تا اخر عمري ك دارم دعاگوتونم..و اينكه من بايد يكي همراهم باشه،يكي هر روز يا هر هفته ازم بپرسه ،باهام حرف بزنه ،كمكم كنه،من همچين كسي رو. ندارم چون اگه داشتم هيچ وقت سمت اين مسائل نميرفتم،اصلا با اون دوستم دوست نميشدم..اگه ميشه من با يكي از مشاور هاي خانومتون از طريق ايميل در ارتباط باشم ..ازم بپرسه باهام حرف بزنه اروم بشم...جاي همچين ادمي تو زندگيم خيلي خاليه...اگه ميشه خودتون ب ي مشاور خانم بگيد يا ايميلش رو برام بفرستيد..من اينجوري ميتونم ترك كنم...با ي همراه..
اجرتون با امام زمان
ياعلي مدد
خدانگهدار
منتظر جوابتون هستم

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما؛
خواهر گرامی، همین که دغدغه رفع این مشکل را دارید یعنی گام اول را برداشته اید. شما با توجه به این که فردی مذهبی هستید و احتمالا خانواده مذهبی دارید، باید انرژی بیشتری برای این کار داشته باشید.
به شما توصیه می کنیم موارد و راهکارهای پیشنهاد شده در ابتدای همین پست را یک به یک اجرا کنید. قطعا شما به این راهکارها عمل نمیکنید وگرنه تا به حال مشکل شما حل شده بود.
برای خود و وضعیت مشکل خود یک دفترچه تهیه کنیدو جدولی داشته باشید که در آن ساعتهای صرف شده برای هر یک از مسائل مطرح شده تان ثبت کنید، مثلا شبکه اجتماعی تلگرام، اینترنت، سر زدن به سایتهای غیر اخلاقی، دیدن تصاویر... و غیره...
راهکارهای ارائه شده را نیز میتوانید در جدول خود درج کنید: مثلا میزان وقتی که با دوستان یا با خانواده صرف میکنید، زمانی که به ورزش اختصاص می دهید و غیره ...
شروع به اجرای راهکارها کنید هر هفته این دفترچه را چک کنید و اطلاعات آن را برررسی کنید. بدین ترتیب حتی اگر پنج دقیقه از یک رفتار نادرست کاهش پیدا کند خواهید فهمید و این بسیار خوب است. در نهایت شاید با یک سرعت کم این کار را آغاز کنید اما رفته رفته سرعت بهبود رفتارهای شما بیشتر خواهد شد.
موفق باشید.

سلام.گاهی موقع ناراحتی و عصبانیت و ناامیدی باعث میشه سمت اینطور فیلم های زشت کشیده بشم ولی تا یاد عهدهام با خدا می افتم که دو تا شون رو انجام دادم و منتظرم بقیه شونم انجام بدم و به اتمام له رسونم و یاد دختر مورد علاقه م می افتم که هر روز قبل از خواب تا به عکس نگاه نکنم خوابم نمیبره.این افکار مفنی از دهنم پاک میشه و سریع به حال خودم بر میگردم.
آیا راهی هست که بتونم بر ناراحتی و عصبانیت و ناامیدیم سریع قلبه کنم؟چون بخاطر عهدهام با خدا و عشق علاقه و احساسی رو که نسبت به اون دختر دارم به هیچ عنوان نمیخوام سمت اینگونه کلیپ یا فیلم های مذخرف کشیده بشم چون بعد خدا خیلی خاطرش برام عزیزه.
تشکر از گفته های قشنگتون

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام خدمت شما کاربر محترم شهر سوال. از این که کلام خود را با ما و دوستانتان درمیان گذاشتید متشکریم.
توجه داشته باشید که ما انسانها از ابتدای خلقت تا کنون همواره در طول زندگی در حال تصمیمگیری و انتخاب رفتار و مسیر و کار بین خوب و بد (بد و بدتر، خوب و خوبتر) هستیم. یکی از حکمت های ارسال انبیا و رهبران الهی هم کمک به ما در همین مسیر است. این طبیعی است که ما گاهی به راهی تحریک شویم و تصمیم بگیریم از آن راه برگردیم ، و طبعا این کار گاهی اوقات بسیار دشوار خواهد بود. گناه نکردن در محیطی که زمینه های گناه و تحریک کننده وجود ندارد یا اندک است بسیار راحت تر است از محیطی که مملو از زمینه گناه و محرّکها باشد.
شما دوست عزیز برای غلبه بر ناراحتی و عصبانیت و ناامیدی (که هرکدام از اینها میتواند جداگانه بحث مفصلی داشته باشد) به مطالبی که در پستهای مربوطه قرارداده شده است مراجعه کنید. برخی از آنها را در لینکهای زیر ببینید:
http://www.soalcity.ir/node/3428
http://www.soalcity.ir/node/3890
http://www.soalcity.ir/node/76
http://www.soalcity.ir/node/3579
آرزوی ما آرامش و سلامتی شما ست. موفق باشید.

سلام من چند روز پيش ي سوال پرسيدم چرا هنوز نذاشتيد؟؟؟جواب نداديد؟؟؟
توروخدا كمكم كنيد دارم نابود ميشم

تصویر شهرسوال

سلام بر شما و وقت بخیر.
حجم سوالات مخصوصا در بخش مشاوره، بالا هست.
سوال قبلی شما در نویت پاسخگویی قرار دارد.
موفق و سلامت باشید.

سلام و وقت بخیر خدمت شما عزیزان
من یه دخترم از ۹ سالگی با این قضیه خود ارضایی آشنا شدم و تو اون عوالم بچگانه رویاپردازی و خود ارضایی میکردم بعدش این کار خود به خود فراموشم شد تا سن ۱۵ سالگی که یه روز اتفاقی که داشتم برای امتحان درس میخوندم خیلی استرس امتحانمو داشتم خیلی اتفاقی دوباره اینکارو انجام دادم و برای چند لحظه استرسم کم شد اما عذاب وجدانش دیگه ولم نکرد این کارم کم و بیش ماهی یه بار سالی دوبار و همینطوری ادامه داشت تا اینکه دانشگاه رفتم بعد سال دوم دانشگاه با یه گنجینه کامل از کتابای روانشناسی و معنوی و کنترل استرس و افزایش اعتماد به نفس تونستم به طور کامل خودارضایی مو بذارم کنار اما حتی بعد این همه روان کاوی و واکاوی شخصی که داشتم اگه باز عکس و فیلم محرک ببینم باز روز از نو... وقتی پی بردم علتش تنهایی زیادیه که تو بچگی داشتم و خجالتی بودنمه فقط با حفظ آرامش روحی و روانی و انجام کارای مورد علاقه م دیگه الان ۱۰ سالی میشه عادت زشتمو ترک کردم خداروشکر. دوستآن عزیزم با حفظ آرامش و زندگی آروم میتونید ترکش کنید اما دیگه سراغ فیلم و عکس و چیزای محرک نرید بعدش، کاملا از نظر روانی روحیه خودتون رو بشناسید و رها بشید ازش ان شاءالله

تصویر مشاور شهر سوال

ضمن عرض سلام و تشکر از حضور شما در شهر سوال. از این که نظرات و تجربیات سازنده خود را مطرح کردید بسیار متشکریم.
موفق باشید

سلام.دارم همه راه ها رو امتحان میکنم تا بخاطر عشقم که هر روز و هر شب تا به عکسش نگاه نکنم و بهش فکر نکنم خوابم نمیبره.تمامی راه ها رو امتحان کردم ولی باز بعد از چند روز تحریک میشم به سمت اینگونه فیلم های زشت که اصلا نمیخوام ببینم.میگویید چگونه عادت خوبم رو جایگزین این عادت بدم بکنم؟یه راه حل آسون و راحت بهم پیشنهاد کنید چون دارم روزهای خوبم رو تیک میزنم تا از دست این عادت بدم خلاص بشم بخاطر عشقم.

پرسشگر گرامی؛
پورنوگرافی و تماشای فیلم های پورن به دلیل تاثیرات هورمونی بعد از مدتی تبدیل به یک عادت و اعتیاد می شود که خود فرد باید اراده کند و پورنوگرافی را ترک نماید.
اعتیاد به فیلم های پورن یا به اصطلاح فیلم سوپر بعد از مدتی غیر قابل کنترل می شود و ترک کردنش سخت می شود و به همین علت باید خیلی زود پورنوگرافی کنار گذاشته شود.

** نکاتی درباره اعتیاد به پورنوگرافی:
√ بدانید که اعتیاد به پورنوگرافی تنها لذتی نیست که باید از آن دوری کنید، به آن بعنوان یک اعتیاد نگاه کنید که هیچوقت قابل درمان نیست.
√ پورنوگرافی می تواند باعث شود که در مقابل جنس مخالف خجالتی تر و افسرده تر شوید.
√ موقعیت هایی که این اتفاق ها برایتان می افتد را شناسایی کنید. آیا وقتی بی حوصله هستید به پورنوگرافی روی می آورید یا وقتی عصبانی هستید؟ یا وقتی دلتان شکسته است؟ خسته اید یا احساس تنهایی می کنید؟.
√ مشکل اعتیاد به پورنوگرافی مختص شما نیست، پس ناراحت نباشید. البته این هم بهانه ای برای تماشای اینگونه فیلم ها و عکس ها نیست.
√ اگر تصمیم گرفته اید با این عادت خود مقابله کنید، فقط کافی است یک نه محکم به خود بگویید و بلافاصله به کار دیگری مشغول شوید.

** راه حل:
- از دوستانی که شما را به اینکارها ترغیب می کنند دوری کنید.
- موقعیت هایی که شما را بیشتر تحریک می کنند شناسایی کنید و با این موقعیت ها فاصله بگیرید. اگر یک آهنگ یا بازی ویدئویی خاص این تحریک را ایجاد می کند، آن را برای مدتی کنار بگذارید.
- منابعی که از آن پورنوگرافی دریافت می کنید را شناسایی کنید. آیا این منبع اینترنت است؟ یا یک مجموعه فیلم؟ به مرحله ۴ دقت کنید.
از شر منابعی که در دست دارید خلاص شوید. روی دی وی دی ها با خودکار خط بیندازید که دیگر قابل استفاده نباشند و بعد دور بریزیدشان. عکس ها و مجله های پورنویی که دارید را پاره کرده و دور بریزید. کلیه فایل های پورنویی که روی کامپیوترتان دارید را پاک کنید.

** و در آخر:
با چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود. همچنین خرید فیلم های پورنو، سر زدن به سایت های اینچنینی و شرکت در فعالیت های هرزه نگاری برایتان ممنوع و غیرقانونی است.

موفق باشید.

سلام.تشکر.از جوابتون بعنی فقط باید همین راه حل های رو که گفتید رو امتحان کنم؟ولی تا ناامید و عصبانی هستم و سردرد دارم این حالت تحریک پذیر می آید سراغم میخواهم سریعا ترک کنم این عادت زشت رو و عادت خوبم رو جایگزنش کنم ولی هر چه مقاوت میکنم روز بعد تمامی مقاومت هایم و تلاش هایم برای غلیه بر این عادت بد از بین میرود و باز روز دیگر مجبور میشوم از نو شروع کنم اونم فقط بخاطر عشق و علاقه و احساسی که به دختری که از دل و جونم بیشتر خاطرخواهش هستم باعث قدرت و مقاومت بیشترم میشود و امیدواریم را بیشتر میکند حتی وقتی به عکسش نگاه و میکنم انرژی شور و قدرتی میگیرم که جلوی این عادت بدم را میگیرد و حتی سریع من را به خود می آورد.یه راه حل مختصر میخواهم چون حالم از اینگونه فیلم های زشت بهم میخورد و دختری که از دل و جونم بیشتر بعد خدا دوستش دارم به طوری که بخاطرش با خدای خود عهدی کردم که هر سال انجام دهم.ببخشید سرتون رو بدرد آوردم.تشکر

پرسشگر گرامی؛
نکاتی که در پاسخ قبل برایتان مطرح شد را جدی بگیرید و به مرور زمان هر کدام را رعایت کنید تا به کلی مسأله رفع گردد.
اما مشکل اصلی که در این پرسش مطرح کرده اید مربوط به تقویت اراده می باشد که نکاتی را خدمتتان عرض می نماییم:
دوست گرامي ابتدا مقدمه‌اي كوتاه براي شما عرض مي‌كنم و سپس راه كارهايي عملياتي براي شما عرض مي‌كنم:
خداي متعال ما را مختار آفريده است و ما هستيم كه براي خود تصميم مي‌گيريم. ما هستيم كه سرنوشت خود را رقم مي‌زنيم و سعادت يا شقاوت ابدي خود را تعيين مي‌كنيم. اما اينجا سوالي مطرح است: چرا با اين كه خدا را قبول داريم و مي‌دانيم همين اعمال اختياري ما مشخص كننده عاقبت ما در سعادت يا شقاوت است و روز قيامت بازتاب و باطن همين اعمال به ما مي‌رسد چرا درست انتخاب نمي‌كنيم؟ چرا باز سمت گناه مي‌رويم؟
همانطور كه در سوال شما هم مشخص است شما هم مي‌دانيد گناه چيست و هم مي‌خواهيد آن را ترك كنيد اما چرا باز در مقام عمل موفق به ترك آن نمي‌شويد؟ با اين كه همه ما از روي اختيار و نه اجبار تصميم مي‌گيريم پس چرا موقع عمل به تعبير شما يادمان مي‌رود چه عهدي بسته‌ايم و يا يادمان هست ولي كشش گناه بيشتر است؟
اينجا سرّي در تصميم گيري‌هاي همه ما وجود دارد كه در واقع ما بر اساس آن، نحوه عمل خود را برمي‌گرينيم و مسير انتخاب و اختيار خود را به آن سمت مي‌بريم و آن اين است كه ما بر اساس چيزي تصميم مي‌گيريم كه به آن محبت داريم. پشت تمام انتخاب‌هاي ما محبت و علاقه‌اي به آن وجود دارد كه به صورت اتوماتيك و خودكار ما را به سمت خود مي‌كشد.
خوب عنايت كنيد: شما بايد خوب اين مطلب را متوجه شويد تا بتوانيد واقعا به جواب سوال خود برسيد و در واقع خود را درمان كنيد: آن محبت واقعي‌اي كه در دل ما جا گرفته است مسير انتخاب‌هاي ما را رقم مي‌زند. در تمام كارها نيز اين مطلب صادق است و اختصاص به ترك گناه ندارد. مخصوصا آنجا كه ما خودمان را تحت اشراف كسي نمي‌دانيم و يا در شرايطي كه فرصت براي دقت و تامل در انتخاب وجود ندارد يا اينكه ما تنها هستيم و خودمان را تنها مي‌دانيم، آن محبت كه در دل ما جا گرفته باعث رفتارهايي از ما مي‌شود و همان محبت مسير انتخاب ما را رقم مي‌زند.
اگر خوب اين مقدمه را متوجه شده باشيد به اين نتيجه خواهيم رسيد كه براي ترك گناه بايد مبدا ميل را عوض كرد و به جاي محبت گناه، محبت تقوا و خداي متعال را جايگزين آن كرد. در واقع تا هنگامي كه به دستورالعمل مشخصي در مسير تغيير اين محبت حركت مي‌كنيم بايد كارهايي را نيز براي تقويت اراده انجام دهيم تا در بزنگاه‌هايي كه برخي از آنها ذكر شد پايمان نلغزد. همان طور كه گفتم اگر محبت گناه در دلمان نباشد ديگر به صورت خودكار و اتوماتيكي سمت گناه نخواهيم رفت.
اما براي تقويت اراده به چند دستورالعمل زير عمل كنيد:
۱- يك كار كوچك انتخاب كنيد و هر روز در زمان مشخص به آن عمل كنيد. مثلا هر روز راس ساعت ۸ به خدمت حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام سلام بدهيد و فقره سلام زيارت عاشورا را بخوانيد. يا ساعت ۱۱ صبح،۵۰ صلوات به وجود ولي عصر ارواحنا فداه هديه كنيد. مداومت شما تحت هر شرايطي به اين كار باعث تقويت اراده شما مي‌شود. اقلا اين كار را بايد تا يك سال ادامه بدهيد.
۲- دفترچه يادداشتي تهيه كنيد و هر شب قبل از خواب اعمال روز خود را محاسبه كنيد. بابت كارهاي خوب و انجام به موقع واجبات خدا را شكر كنيد و از بابت گناهان استغفار كنيد و تصميم بگيريد ديگر سمت آن نرويد. حتما اين كار را انجام دهيد و در همه حال و در همه جا آن دفترچه يادداشت را همراه داشته باشيد و به هيچ وجه اين محاسبه را ترك نكنيد.
۳- خوردن بيش از حد نياز بدن، خواب زياد و حرف زدن بي‌جا و زيادي، دشمن و نابود كننده اراده است. اگر به اين موارد مبتلا هستيد بايد براي هر كدام برنامه ريزي خاصي كنيد تا آنها را به اختيار خود در آوريد. تا زماني كه انسان بر سر سفره غذا با ديدن غذاهاي رنگارنگ، مثلا سفره مهماني يا عروسي ديگر اختيار نداشته باشد و خود را خفه! كند يا در يك روز تعطيل كه كار يا كلاس ندارد تا مي‌تواند بخوابد يا هر چه به زبانش آمد و لو حلال بگويد؛ قدرت تصميم گيري و اراده‌اش بسيار ضعيف خواهد بود. حتما در مورد هر يك از اين سه موضوع تفكر كنيد و راه و منش صحيح را بيابيد.
فعلا همين ميزان از دستورات براي تقويت اراده كفايت مي‌كند. إن شاء الله يك سال ديگر، پس از عمل به اين دستورات نتايج آن را به ما اطلاع دهيد. اگر ابهام يا سوالي نيز در اين موارد داريد با ما در ميان بگذاريد.
اما براي آنكه محبت غير خدا از دل ما بيرون رود و محبت الهي جاي آن را بگيرد؛ كه همان طور كه بيان كردم ريشه تمام كارهاي اختياري ما در همين محبت نهفته است و ما بر اساس آن تصميم گيري مي‌كنيم به اين دستورات عمل كنيد. دقت داريد كه گناه كردن نشانه اين است كه محبت گناه در دل ما وجود دارد و در واقع قلب ما بيمار است و بايد با دل دادن به خدا در مسير بيرون كردن محبت غير خدا تلاش نماييم.
۱- حتما مقيد باشيد در مجالس اهل بيت عليهم السلام و مجالس دعا شركت كنيد. حتما منبر اين مجالس را از دست ندهيد و قدر شركت در مجالس روضه را بدانيد. نورانيت اين مجالس تأثير عميقي در الگو برداري از اولياي دين دارد و باعث مي‌شود انسان از هر آنچه با اهل بيت عليهم السلام در تعارض است بدش بيايد. در واقع سعي خواهد كرد خود را به شكل اهل بيت در آورد كه نتيجه قهري آن دوري از گناه است.
۲- در مورد دستورات مختلف دين، در مورد روش كارهاي مختلف مطالعه كنيد و سعي كنيد شيوه زندگي خود را همان قرار دهيد. تطبيق زندگي بر اين روش، كه در واقع مي‌دانيم باعث ارج و قرب معنوي نيز است، در انسان علقه و دلبستگي‌اي ايجاد مي‌كند كه به كمتر از آن راضي نخواهد شد. مثل آداب خواب، آداب خوراك، آداب معاشرت و دوستي و ...
۳- حتما مرجع تقليد داشته باشيد و كارهاي خود را مطابق فتواي ايشان انجام دهيد. تقيّد به اين موضوع بسيار مهم است. تقيّد به اين نوع رفتار انسان را متشرع و خدايي بار مي‌آرود و باعث نشاط معنوي در انسان مي‌شود كه آثار زيادي در زندگي خواهد داشت.بررسي اين آثار از موضوع بحث ما خارج است.
۴و۵ - در هنگام عصبانيت و در خلوت‌هاي خود، همچنين هنگامي كه فكر مي كنيد كسي از نوع رفتار شما بازخواست نخواهد كرد، تقوا را رعايت كنيد. يعني خدا را ناظر بدانيد و براي رضايت و خشنودي او دستورش را اطاعت كنيد.
اين نكته بسيار مهم است: حركت در مسير رضاي الهي كه در واقع منجر به اخلاص در عمل مي‌شود، تأثير بسيار زيادي در محبت الهي دارد. اخلاص مايه بركت در مسير الهي است و محبت خدا را در دل انسان مي‌پروراند.
۶- گناه دور كننده انسان از خدا و محبت خدا است. هر چيزي كه گناه است در واقع سمّي است كه جان ما را از محبت خدا تهي مي‌كند و ما را در آغوش شيطان جاي مي‌دهد. بايد در مورد آثار تك تك گناهان فكر كرد و بلايي كه انسان را از جانب آن تهديد مي‌كند شناخت.
۷- ياد مرگ را فراموش نكنيد. ياد مرگ و حالات انسان از هنگام جان كندن تا برپايي قيامت، انسان را هوشيار مي‌كند كه چه بايد بكند و چه نبايد بكند.
به همين ميزان اكتفا مي‌كنم. حتما بعد از اينكه چند بار با دقت اين متن را مطالعه فرموديد، از آن نكته بردادي فرماييد و اقلا روزي يكبار آنها را يادآوري كنيد.

موفق باشید.

تشکر.از پاسختون.مشکل منم بیشتر سر دو گزینه ۴ و ۵ هستش.بعد یه سوال دیگه هم داشتم خدمت شما؟عشق و علاقه و احساس قلبی که نسبت به اون دختر که از جونم برام عزیزتره و هست باعث چنین اراده ی قوی درون من شده؟(یا یه طور دیگه سوالم رو بیان میکنم خوده عشق پاک پسر به یک دختر یا زن باعث چنین اراده قوی میشود؟)چون از وقتی پیداش کردم و به عکسش نگاه و میکنم بهش فکر میکنم انرژی مثبت و اداره بیشتری درون خود احساس میکنم چون از جونم برام عزیزتره و هست و حاضرم جونم رو بخاطرش بدم تا آسیبی به اون و فرزادنمون که درآینده اگر خدا بخواد بهمون بده آسیبی نبینند.
اما مشکل من بیشتر روی گزینه ۴ و ۵ باز برمیگیرده چون هی نگرانم که عهدهای رو با خدا کردم و هر سال انجام داده ام رو خدا قبول کرده و یا بعد اتمام عهدهام خداوند و معصومین و حتی امام زمان(عج) واسطه و ضامن لقاح و ازدواج زودتر من و دل و جونم میشنوند؟به همین ها که فکرم مشغول میشه انرژی منفیی از گذشته(چرا میگم از گذشته چون این انرژی منفی زمانی درونم به وجود اومد که یکی از پدربزرگ های عزیزم رو در کودکی از دست دادم و ناامید شدم از همه چیز)دست بردار من نیست و هر چه بیشتر مقاومت میکنم بخاطر عهدهام با خدا و عشق و علاقه و احساسی که به آن دختر دارم بعد چند روز مقاومت جلوی امیدواریم رو میگیره و انرژی منفیش رو زیاد میکنه و من رو سمت فیلم های زشت میکشونه که اصلا خوشم نمیاد و اصلا نمیخوام بخاطر عهدهام با خدا و احساس و علاقه و عشق پاکی نسبت به اون دختر دارم سمت اینگونه فیلم های زشت کشیده بشم.بازم متشکرم از پاسخ سریعتون منتظر پاسخ های دیگهتون هستم برای راهنمای آسان تر و بهتر و سریعتر.خدانگهدار

پرسشگر گرامی؛
پیداست که با شخصی متعهد و با اراده ای قوی طرف هستیم که اجرای تعهدات معرفتی که با خدای مهربانش داشته است، برایش مهم است و حاضر نیست آنها را به هیچ قیمتی زیر پا بگذارد.
اگر احساس تان بر این است که آن شخصی که علاقه مندش شده اید، گزینۀ مناسبی برای ازدواج و زندگی است، از راه های معقول و محکمه پسند استفاده کنید تا مطمئن به انتخابتان شوید.
این مسأله طبیعی است که دوست داشتن و محبت و علاقه مندی، آدمی را رام می کند، اما ممکن است صرفاً یک حس نیاز باشد و بس. پس لازم و ضروری است که از تجربه والدین، بزرگترها و مشاوران جهت شناخت بهتر و مطمئن تر طرف مقابل اقدام کنید تا بعدها خودتان را با انتخاب خدایی نکرده اشتباه، توبیخ نکنید.

اتفاقا با شرایط به وجود آمده خدمتتان عرض می کنیم که:
مشاهده فیلم های مستهجن٬ تهدیدی برای ازدواج و زندگی بعد شما می باشد.
به گفته کارشناسان، محرک جنسی این افراد، چیزی غیر از زندگی و همسر بعدی شان می باشد و در مسیری حرکت می کنند که جُز پوچی، تنهایی، احساس گناه، بی مسئولیتی، روابط غیر عاطفی و غیر متعهدانه به همسر خود هیچ نصیبی نمی برند.
عوارض فیلم های پورنوگرافی تنها به این موارد محدود نمی شود. تماشای دائمی حرکات اغراق شده بازیگران در فیلم های مستهجن (که همه چیز بر مبنای خشونت و سکس است، نه روابط عاطفی و احساسات عاشقانه) باعث می شود افراد نسبت به اخلاقیات بی تفاوت شده و به خانم ها، به چشم ابزارهایی برای اطفای شهوت نگاه کنند که این موضوع فاجعه بار، برای جامعه، فرد و خانواده بسیار خطرناک است. شما هم که می خواهید در آینده تشکیل زندگی دهید، این رفتار کاملاً برایتان در آینده ای نه چندان دور اذیت کننده خواهد بود.

از دست دادن خانواده، جدایی و طلاق، مواجه شدن با قانون در مواردی مثل مزاحمت برای دختران، اذیت و آزار کودکان و سوء استفاده جنسی از همکاران، ممکن است از عوارض فیلم های پورنوگرافی باشد.

موفق باشید.

سلام.و تشکر از پاسختان.من مواقعا عاشق آن دختر هستم به طوری قلبم چند ثانیه آرام نمیابد مگر اینکه به سیما و نگاه و لبخند همان دختر مورد علاقه خود که از جانم بیشتر به آن علاقه مندم با کمک خدا دست یابم و بخاطر عهدهام با خدا و عشق و علاقه م به این دختر از سه دفعه نماز توسل به حضرت ابوالفضل(ع) رو وقت کردم دو رکعت اولش را به خوبی به جا آورم و درخواست آرزو و حاجات کنم ولی حالا که انرژی منفی از گذشته این احساسات قوی و مثبت الآن من را دیده است هر موقع منتظر یه فرصت است تا ناامیدم کند تا نتوانم نماز دوم به توسل به حضرت ابوالفضل(ع) رو به جا آورم و نماز سوم را بعد ازدواج با این دختر که از دل وجونم برام عزیزتر است به معصومین و ائمه (ع) تقدیم کنم.بعد خدا این دختر همه چیز من ات به طوری که حتی موقع خواب تا به عکسش نگاه نکنم نمیتوانم با آرامش خواب شوم.بازم متشکر از راهنمایی های خوبتان

پرسشگر گرامی؛
ممنون از اینکه جواب قبل را با دقت خواندید و برای خودتان لازم می دانید که تأمل جدی نسبت بدان داشته باشید.

برای حل مشکل پیشنهاد می شود که موضوع پیش آمده را با والدین خود به صورت صمیمی و در موقعیتی استاندارد مطرح کنید و با مباحث محکمه پسند و کاملاً عقلانی شرایط خود و ایشان را توضیح دهید.

نکته مهم اینکه ممکن است شما نسبت به این شخص وابسته شده باشید و تعریف تان با ملاک صحیح نباشد، لذا کمک گرفتن از بزرگترها و دلسوزان برایتان کاملاً ضروری است.
شناخت همسر آینده به اندازه شناخت خود اهمیت دارد؛ اگر شناخت درست و کاملی از فرد مورد نظرتان ندارید، هرگز برای ازدواج عجله نکنید! فراموش نکنید ازدواج پیوندی مهم است که به شناختی عمیق و دوطرفه افراد از یکدیگر نیازمند است. برای شناخت بیشتر لازم است از افراد با تجربه فامیل کمک بگیرید تا آنان به مدد تجربه و آگاهی‌شان بتوانند تحقیقات گسترده‌ای راجع به این فرد انجام دهند یا آن که با یک روان‌شناس مجرب مشورت کنید و با کمک وی می‌توانید ابعاد شخصیتی فرد مورد نظرتان را بکاوید و از راهنمایی‌های تخصصی و راهکارهای کاربردی پیشنهادی ایشان، برای شناخت بیشتر گزینه انتخابی‌تان قدم بردارید.

ضمناً مواظب هیجانات زودگذر و موقت‌تان باشید؛ هیجانات مثبت یا منفی، مولفه‌ای هستند که می‌توانند شما را در انتخاب همسفر زندگی‌تان دچار اشتباه کنند. برای رفع این حالت و فروکش کردن احساسات تند و تیزتان، توصیه می‌کنیم اندکی صبر و خویشتنداری کنید. به خود بقبولانید در جاده زندگی به واسطه احساساتتان تخت گاز حرکت می‌کنید و هر لحظه امکان برخورد به مانع و تصادف دارید، سعی کنید ترمز احساساتتان را بکشید تا از میزان سرعت‌تان بکاهید. با کاهش سرعت می‌توانید عقل خفته‌تان را بیدار کنید، منطق‌تان را به کار گیرید، با آرامش خاطر و چشمان باز حرکت کنید و با بصیرتی روشن هر آنچه را دور و برتان هست، نظاره کرده و رصد کنید. مجددا راجع به تصمیم به ازدواج‌تان و گزینه انتخابی‌تان تفکر کنید، دوباره آن را ارزیابی کنید و زیر سوال ببرید، چه‌بسا بسیار مشاهده شده اغلب انتخاب‌های هیجانی بعد از مدتی از چشم می‌افتند و مانند گذشته جلوه‌گری و طنازی نمی‌کنند.

موفق باشید.

سلام.و تشکر.چند بار ارزیابی کردم احساسم شدید شده و خانواده هم از انتخابم با خبر اند و مشورت های لازم شده.بازم تشکر.فقط راه آسانتر برای همان گزینه های ۴ و ۵ سری قبل راحتتر عرض کنید. خیلی متشکر میشوم. بازم متشکرم

پرسشگر گرامی؛
تا مقوله های اخلاقی را در خود تقویت نکرده اید، به سمت ازدواج نروید، خصوصاً بحث مهمی همچون عصبانیت!
دوباره راهکارهای ۴و۵ را خدمتتان توضیح می دهیم.
راهکار از این قرار بود:
«۴و۵ - در هنگام عصبانيت و در خلوت‌هاي خود، همچنين هنگامي كه فكر مي كنيد كسي از نوع رفتار شما بازخواست نخواهد كرد، تقوا را رعايت كنيد. يعني خدا را ناظر بدانيد و براي رضايت و خشنودي او دستورش را اطاعت كنيد.
اين نكته بسيار مهم است: حركت در مسير رضاي الهي كه در واقع منجر به اخلاص در عمل مي‌شود، تأثير بسيار زيادي در محبت الهي دارد. اخلاص مايه بركت در مسير الهي است و محبت خدا را در دل انسان مي‌پروراند.»

اما تبیین مسأله:
قویترین حربه ی شیطان که با آن می تواند آدمی را به چاه تاریک گمراهی کشانده و نور ایمان را در وجودش خاموش نماید، عصبانیت نابجا است.
اساسي ترين راه غلبه بر خشم و ستيزه جويي و مصون ماندن از اعمال انتقامي، جهاد با نفس و تزكية روح است. رسول اكرم(ص) ميفرمايد: قوي ترين شما كسي است كه در موقع غضب مالك خود باشد. البته واضح است كه اين امر احتياج به تمرين و ممارست دارد و به تدريج بايد حاصل شود.
خداوند به يكي از پيامبرانش وحي فرمود: اي فرزند آدم، در هنگامة خشم مرا به ياد آور تا من نيز هنگام غضب به ياد تو باشم.
امام علي(ع) ميفرمايد: نمي تواني خشم را مهار كني مگر اين كه به معاد و آخرت بسيار بينديشي.

خداوند متعال افراد متقی و پرهیزکار را اینگونه معرفی می کند که این افراد قدرت غلبه بر خشم خود را دارند و یکی از مهمترین عوامل دارا بودن این قدرت همین روحیه تقوا و پرهیزکاری آنهاست :
(وَ سارِعُوا إِلی‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقین.الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْکاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ :
و برای نیل به آمرزشی از پروردگار خود، و بهشتی که پهنایش [به قدر] آسمانها و زمین است [و] برای پرهیزگاران آماده شده است، بشتابیدهمانان که در فراخی و تنگی انفاق می‏کنند؛ و خشم خود را فرو می‏برند؛ و از مردم در می‏گذرند؛ و خداوند نکوکاران را دوست دارد.)( آل‏عمران :۱۳۳-۱۳۴)
وقتی انسان در زندگی با حوادث ناخوشایند روبرو می شود و آنها را مطابق میل خود نمی بیند همواره در مقابل آنها عکس العمل نشان می دهد شاید شایع ترین نوع عکس العمل در این لحظات ناخوشایند، خشم و عصبانیت باشد که آدمی از خود بروز می دهد.
** ذکر یونسیه "لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین" بهترین درمان برای دردهای لاعلاج روحی است که انسان را گرفتار می کند .در این ذکر پناه به خدا می بریم و او را تسبیح و تقدس می کنیم .و به اشتباهات و خطاهای خود اعتراف می کنیم که هر رنج و گرفتاری که به ما می رسد از خود ماست پس دست ما را بگیر.
طلب آمرزش و استغفار برای خود و دیگران باعث می شود که آتش خشم درون انسان خاموش شود و به معنایی دشمن نیز خلع سلاح می شود .

موفق باشید.

با سلام
من نوجوانی ۱۴ ساله هستم که از سن ۱۲ سالگی از طریق دوستان ناباب به دیدن عکس و فیلم مستحجن دعوت شدم و بعد آن روز به روز بیشتر میشد البته بگم که من نماز و روزه و...رو رعایت میکنم وهئیت هم میرم چند باری شده که توبه کردم اما گاهی وقت ها شده که توبه را شکستم ودیدن عکس هتی مستحجن دیگر برایم شگفت انگیز نیست وعادی شده است که آخرین باری که توبه کردم تبریقا کمتر دیدم ویه جورایی توبه را شکستم
برای مثال من میرم از ویدیو کلوپ فیلم میخرم که بدون سانسور هست ولی نمیدونم که صحنه های بدی داره یا نه و به قول معروف چشمم رو میبندم و میگم خدایا به امید تو ومیگیرم
وبرای همین است که نگاه کردن به یک زن تو فیلم که یه جورایی لباس جلو باز پوشیده واسم عادی است تا
و همش موقع خواب یا تو خیابان که راه میرم به فکر رابطه جنسی هستم
وبا نظرات دوستان که میگن خو بزرگسالی مشکل ایجاد میکنه
لطفا راهنماییم کنید که این باری که توبه میکنم بار آخرم باشه و دیگر خیال و فکر بد به ذهنم نیاد..

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما.
دوست عزیز، وجود افکار و خیالات به ویژه در خصوص مسائل تحریک آمیز در سنین نوجوانی زیاد اتفاق می افتد. قطعا وضعیت محیط پیرامونی ما اعم از مسائل و اتفاقات اجتماعی و رسانه های مختلف میتواند این امر با تشدید کند. البته شما با توجه به مطالبی که فرمودید میتوانید با اراده قوی با این مسئله مقابله کنید. توجه داشته باشید که مطلب اصلی این پست در خصوص کسانی است که به این مشکل اعتیاد پیدا کرده اند و به نوعی وابسته اند و نمیتوانند از آن دوری کنند (در حالی که شما چنین اراده و قوّتی دارید). به هر حال اگر گمان میکنید دچار این مشکل هستید ، به راهکارهای ارائه شده در متن اصلی توجه کنید.
موفق باشید

آقا من علاقه خاصی به این فیلم ها دارم یعنی جسمم دوست داره اما روحم عذاب میکشه من از اونم پا فراتر گذاشتم به عمل خود ارضایی هم گرفتار شدم لطفا یک نصیحت به من کنید که چگونه ترک کنم

پرسشگر گرامی؛
عوارض فیلم های پورنوگرافی در نوجوانان و جوانان آشکار است . دیدن این فیلم ها که تصویر نادرستی از روابط مرد با زن را ارائه می دهد اغلب با خودارضایی و عواقب وخیمی مثل حسرت ، ناکامی و عدم آرامش روانی همراه است.
باید گفت که هر زمان میل تان به دیدن صحنه های محرک و خود ارضایی خیلی شدید شد ، دوش آب سرد بگیرید . این عمل به شما آرامش می دهد . یا هرگاه این میل به سراغتان آمد ، خود را به کاری سرگرم کنید . به بیرون از منزل بروید و یا با دوستان ورزش کنید.
اگر خیلی سریع تحریک می شوید ، به بدن خانم ها نگاه نکنید و بیشتر ورزش کنید خود را تقویت کنید . در طول روز ، ساعاتی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید ( این راهی بازدارنده برای مشغول کردن ذهن است).
دیدگاه های متفاوتی وجود دارد اما به جذابیت های زندگی بعد از ترک خود ارضایی فکر کنید . ترک خودارضایی را با دو روز پاک ماندن شروع کنید . سپس یک هفته و بعد پانزده روز ، و در این مدت عصرها ورزش کنید . برای اجتناب از عوارض منفی دیدن فیلم های پورنوگرافی ، اعتماد به نفس تان را بالا ببرید و با خود صادق باشید.

** برخی آثار فاجعه‌آمیز نگاه کردن به فیلم‌های غیراخلاقی را می‌توان این‌گونه برشمرد:
۱. کاهش شدید عشق:
چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.
۲٫ تاثیرات فیزیولوژیک:
سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی و روانی او دارد، حاصل ارضای معقولی است که در پی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتّفاق افتاده باشد. حفظ نکردن این تعادل، از عقلانیّت انسان می‌کاهد و او را وادار به گناه می‌کند.
۳. تضعیف انسانیّت:
جنبه جنسی بسیاری از این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌شود. آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌دهند که محور آن، شهوت جامعه‌ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است.
مشاهده مکرّر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها حتّی به عنوان آموزش، باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلا و عرف جامعه، آنها را زشت و قبیح می‏شمارند. حتّی انسان‏های مؤدّب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیماً اشاره به یکی از اعضای بدن انسان می‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‏دانند، چه رسد به اینکه به مشاهده، تجزیه و تحلیل آن بپردازند.
۴٫ از بین رفتن عفّت عمومی و اجتماعی در درازمدّت:
کسانی که این‌گونه فیلم‌ها را تماشا می‌کنند، در برخورد با افراد دیگر در اجتماع، نگاه جنسی دارند و شیطان همیشه برای گمراه کردن آنها امید دارد؛ زیرا آنها برای گمراهی و انحراف از مسیر الهی آمادگی لازم را دارند.
۵٫ نقش بستن تصاویر جنسی در مغز:
در اینجا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، مک گاف در دانشگاه «کالیفرنیا» بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده‌اند) نشان می‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌دهند، توسط هورمون غدّه آدرنال در مغز می‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌کنند و مرتّباً به ذهن خطور می‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌کنند. اگر او به هنگام این تخیّلات، استمنا کند، باعث تقویت پیوند بین تحریک جنسی و اوج لذّت جنسی می‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.
۶٫ تأثیر بر رفتار جنسی:
برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادّعا می‌کنند که عادت بیمارگونه دیدن عکس یا فیلم‌های پورنو (سکسی) بر رفتارها و برخوردهای جنسی معتادان پورنو تأثیر منفی دارد. تا جایی که این بیماران، از انجام سکس عادی و عشق‌ورزی، لذّتی نمی‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است و آنان نمی‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.
۷٫ انزوا و کاهش روابط اجتماعی:
پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن فیلم‌ها و تصاویر پورنو، همچنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌شود.
۸٫ تحلیل توان عقل:
هر قدر که اطّلاعات موجود در ذهن، منظّم‌تر و دارای عناوین کمتری باشد، دسترسی عقل به آنها برای پردازش‌های جدید، مهیّاتر خواهد بود؛ امّا وجود داده‌های فراوان و متعدّد که فضای ذهن را بی‌جهت پر کرده باشند و با تکرار درگیری ذهنی و رفتار بیرونی تقویت شده باشند، باعث کاهش توان عقل به مقدار چشمگیری می‌شوند؛ علاوه بر آنکه این داده‌ها، دارای تأثیر بر هورمون‌های مختلف نیز بوده و تأثیرات ارگانیک را نیز درپی دارند.
۹٫ سقوط شخصیّت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش:
با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیّت او به شخصیّتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچک‌ترین ارتباطی (حتّی توهّمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی، تنها ارضای غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفاً بر ارضای همین بعد وجودی خویش است.
۱۰٫ آسیب جسمی:
علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری‌ها فاصله‌ای طولانی دارد؛ چه بسا اموری که در زندگی روزمرّه ما وجود داشته باشند و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم و در آینده‌ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تاکنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص داده نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخّص گردد)؛ ولی قطعاً اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم‌های مبتذل، غالباً موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می‌گردد، هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفّس افزایش پیدا می‌کند، ترشّح برخی از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص، برای دقایقی و گاه ساعت‌ها و گاه روزها به مخاطره می‌افتد. اگر این رفتار به مدّت طولانی ادامه یابد، آثار آن، همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.

+موفق باشید.

سلام.وخسته نباشيد.خيلي خیلي ببخشيد كه همچين سواليرو ميخوام مطرح كنم.من اعتياد شديدي به پورنو گرافي دارم هر كاري هم كردم تا به حال ترك كنم با شكست مواجه شدم ديگه خسته شدم از بس گناه كردم.هميشه هم با ديدن فيلماي سكسي خودارضايي ميكنم ااصلا اون لحظه ای که تحریک میشم تمام وجودم گناه میشه با اینکه تو قلبم از ناراحتی دارم میمیرم ولی اون موقع تمام اشتهای به غذام کور میشه. من ۱۶ساله مبتلام و الان كه ۲۶سالم شده وبهم خيلي ضربه زده . اگه يه نفر قيافمو ببينه متوجه ميشه من به يه چيزي اعتياد دارم.چند بار تا چند ماهم خودارضايي نكردم ولي هر وقت كه ميرفتم سمت اين فيلما بازم...صورتم خيلي لاغر و زشت شده جسمم خيلي ضعيف شده روحمم كه خيلي داره عذاب ميكشه به قران ميخوام براي هميشه بزارمش كنار ازكجا شروع كنم؟افكارم فقط جنسيه فقط فكرم شده سكس باورم نميشه از هوش و خلاقيتم كه تهي هستم.اصلا خيلي حواس پرتم يه مطلبو ۱۰بار ميخونم ولي نميفهمم معدل درسام خيلي پايين هستن حتي خجالت ميكشم اونارو به كسي نشون بدم به خودم ميگم كي مياد زن من بشه به خدا حقمه مور غضب خدا باشم تو يه روزايي گناه كردم كه هر بلايي سرم بياد حقمه ولي به قران خسته شدم زندگي واسم معطوف شده به اينكه دنبال سايت سكسي نرم و گناه نكنم تورو خدا كمكم كنين فكر كنين من داداش كوچيكترتونم چيكار كنم؟اونقد نانجيبم كه اگه كسي خونه هم باشه من ميرم تو اين سايتا خيلي فكرمو درگير كرده حتي ديروز سركار هم بودم از صب وسوسه شروع شد تا وقتي كه اومدم و دوباره گناه كردم.اون فيلمايي كه قبلا ديدم حتي اون فيلمايي كه چند سال پيش ديدم مياد تو ذهنم خيلي اذيت ميشم.تا كي گناه لطفا راهنماييم كنين وقتي اين افكار مياد تو ذهنم چيكار كنم؟كجا برم؟ميدونم بايد تقوا داشته باشم ولي ارادم ضعيفه اون لحظه اي كه وسوسه ميشم با اينكه ميدونم چه بلايي سرم اورده با اينكه ميدونم خدا منو ميبينه فقط ميخوام اين تصاويرو ببينم اون لحظه چيكار كنم ميخوام ترك كنم كمكم ميكنين؟

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما کاربر شهر سوال:
دوست عزیز ، دیدن این فیلمها و تصاویر، همانطور که خودتان هم به عینه تجربه کردید، اثرات نامطلوبی بر روح و روان شما میگذارند و زندگی طبیعی و عادی شما را به سمت افکار پوچ، شهوانی و نادرست منحرف می سازند. همچنین باید توجه داشته باشید مشاهده تصاویر پورنو، به شدت اعتیاد آور است و در صورت گرفتار شدن، برای ترک آن بایستی تلاش و سختی مضاعفی را متحمل شوید.
در متن ابتدای همین صفحه و در پستهای دیگر، مطالبی عنوان شده که در ضمن آن راهکارهایی جهت کمک به شما ذکر شده است:
http://www.soalcity.ir/node/3649
http://www.soalcity.ir/node/3391
بنابراین توصیه می شود، با به کاربستن راهکارهای ارایه شده در متن اصلی، و به کمک اراده خود این کار را ترک کنید. یکی از پیشنهادها علاوه بر راهکارهای ارایه شده، این است که هرزمان که ذهنتان درگیر این مسائل می گردد یا وسوسه می شوید به تماشای این تصاویر اقدام کنید، به طور ناگهانی این افکار را قطع کنید (میتوانید به خود نهیب بزنید، مثلا بگویید"بسه دیگه")، دستگاه مربوطه (موبایل یا کامپیوتر یا تلویزیون و ...) را به صورت کامل خاموش کنید و برای مدتی (مثلا یک ساعت) از آن استفاده نکنید. و به جای آن خود را سرگرم یک فعالیت دیگر (ترجیحا ارتباط با دوستان یا خانواده و ...) نمایید. سایر راهکارها را هم به دقت اجرا کنید.
موفق باشید.

ببینید دوستان این راهکارها همه خوب است و انجام بدین. بگین تمام شد و تمام شد و تا چند مدت اگه بیاد سراغتون عادیه. اما اگر می بینید که گرفتار افکار منفی و شهوانی در جامعه و یا برخورد با افراد می شوید و
سردرد
و تپش قلب
و حواس پرتی و ضعف حافظه هم دارید و خوابتون نامنظم و سنگینه
و دور و بریهاتون از مواد مخدر بهتون تعرف می کنند چه باید کرد
و نگاه های خیره دیگران گاهی شما رو متوجه می کنه چه کار باید کرد؟

سلام ، جای اینکه سوال و جواب بدین به فکر جوونا باشید ، اون دسته ک نماز خون و مذهبی هستن رو میارن به خود ارضای دسته دیگه هم سکس میکنن باهم ... تنها راه ترک، ازدواج هست که متاسفانه سخت شده ، جای اینکه راه حل بدین برای این موضوع راه حلی بدین برای شرایط ازدواج ، با تشکر

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام. از اظهار نظر شما دوست عزیز بسیار متشکریم.
ضمن احترام به نظر شما، باید عرض کنیم تنها به فکر بودن هم فایده ندارد! مسائل انسانی و اجتماعی، دارای ابعاد مختلف هستند که افراد زیادی در آن درگیرند و هر کسی لازم است مسئولیت خود را به درستی انجام دهد تا نتیجه درست حاصل شود. به طور مثال در مورد نیاز جنسی جوان، قطعا اصلی ترین و مهمترین راه حل آن ازدواج (به هر شکل آن) است. اما قطعا بخشی از راه حل این مشکل در دست مسئولین اقتصادی، بخشی در دست مسئولین فرهنگی، بخشی در بخش مسئولین مذهبی، بخشی در دست خانواده های جوانان، بخشی به عهده خود جوانان و .. و.. سایرین است.
البته باید بدانیم اگر یک یا تعدادی از بخشها به وظایف خود عمل نکردند، و سنگینی بار مسئولیت خود را به دوش سایر بخشهای اجتماعی گذاشتند، نباید دلیل بر نشستن و نگاه کردن سایرین باشد!
موفق باشید.

کامنت شما دوستان رو میخوندم و باید بگم خیلی درکتون میکنم شاید دیگرون نفهمن چی میگین ولی من میفهمم چون تجربه ش رو داشتم چند بار موفق به ترک شدم و اینم شرایطش :
توبه کرده بودم و بخاطر یه مسئله ی مهم روز ۳۳ کم آوردم که اونم تقصیر خودم بود!بعدشم اون مسئله ی مهم به ضررم شد و دیگه نتونستم ترک کنم و کفر گوییام شروع شد! خونواده م تقریبا مذهبین و اولین دعایی که درباره اون مسئله ی مهم کردم در حالی که همه میگفتن اولین دعای همه بر آورده میشه بر آورده نشد!
پس درک کنید انــــــــــــگیزه خیلی مهمه!اگه دعای من بر آورده میشد هر چند همه میگن حکمته! الان انقدر بی رمق نبودم ، من الان انگیزه ای ندارم که براش از کسی در خواستی کنم، اعتقادم این شده :«اتفاقی که بخواد بیفته میفته!»نه اینکه بگم حالا توبه نمیکنما!نه الان توبه میکنم اما توبه هام نهایتا۳ روز دووم بیارن...دوستان انگیزه داشته باشید و نماز بخونید!الان منم شروع میکنم اما خوب آیا فرحی هست برای کسی که معتقده دیگه دعا نکنه و خواسته ای نداشته باشه؟بالاخزه اگه اتفاق خوبی قرار باشه برام بیفته میفته دیگ!

الانم معتادم و دلیلش :
وقتی به شدت نا امید و عصبانی هستم از کسی چنین توهماتی میزنم و بعد از احساس ناراحتیم کم میشه و از دست خودم عصبی میشم منظور از توهمات میدونید چی میگم دیگ؟با توجه به تصاویری که قبلا دیدم تخیلم خود به خود صحنه سازی میکنه !
وقتی هم بیکار هستم این تفاق میفته و با یه سرچ کوچیک کارم شروع میشه.
منم مثل شما دو یا سه سال گذشته دوستانی داشتم ک نمیشه گفتم ناواب اما خوب بصورت غیر مستقیم منو توی خط چنین فیلمایی آوردن و منم ک فقط یه چیزایی از روابط میدونستم و اطلاع کافی نداشتم بقیشو خودتون میدونید...
من تقریبا مریم مقدس بودم برای دیگرون هنوزم کسی خبر نداره!فکر میکنن من خیلی مثبتم و وقتی منو میبینن فکر میکنن از این مسائل خجالت میکشم و در واقع از حرف زدنش خجالت میکشم! از جنس مخالف هم زیاد خوشم نمیاد و به هیچکس هم علاقه ای ندارم!
تصور اینکه خانواده م بفهمن خوردم میکنه.

یک راه حل کاربردی برای ترک گناه و تماشای فیلم ها ...
اولا سعی کنید به ان فکر نکنید
دوم به سمت ان نروید
سوم اگر رفتید تمام پلها را پشت سرتان خراب کنید ..یعنی در را باز بزارید
چهارم کتاب پی دی اف منازل الاخره را نگاه کنید و مطالبش را بخوانید
پنجم در یک دستتان تسبیح بگیرید و مدام ذکر بگویید ...
ششم شبها سعی کنید که خودتان را مقید به خواب در ساعت ده یا یازده کنید.
هفتم از تنها بودن دوری کنید ...
یک فایل قرایت استاد شحات انور که خیلی انرا دوست دارید یا استاد شاکرنژاد یا استاد منشاوی و یا هر استاد دیگری را دانلود کنید و هروقت به فکر رفتن سمت گناه شدید انرا ببینید ...
مدام به مرگ فکر کنید که سرکوب کننده ی گناهان است ..
و در اخر به خود بگویید ... انهایی که مردند اگر بودند در دنیا . الان چه کارهای خوبی که انجام نمیدادند ..حیف نیست که من مدام بر اعمال بد خودم بیافزایم ...
التماس دعا

سلام من ۱۸ سالمه و طبق معمول باید پاک دامن باشیم ولی من اعتیاد به خود ارضایی دارم جدیدا هم فیلم های پورن هم اضافه شده الان من ۱۳ روزه که خود ارضایی نکردم چون تو ترکم با اینکه تو ترکم و اینکارو نمی کنم ولی چون دیگه خود ارضایی نمی کنم به جاش فیلم پورن می بینم که لذتشو تجربه کنم تا الانم یه چیزی رو خوب فهمیدم ادم باید اراده داشته باشه اگه داشته باشین همه می تونین ترک کنین مثلا من امروز کلی فیلم دانلود کردم (فیلم سینمایی :) )از فردا هم تصمیم دارم هر موقع خواستم فیلم پورن بینم برن یه قسمت از اون فیلمارو ببینم حداقل بهتر از اینه که پس فردا هزار تا درد و مرض بگیرم خیلی ادم مذهبی نیستم ولی از موقعی که تو ترکم بیشتر گرایشات مذهبیم رو تقویت کردم که اینکارو نکنم و یه سخن برا اونایی که خود ارضایی می کنن اقایی که داری اینو می خونی و مرددی که می تونی ترک کنی یا نه اگه دیدی نمی تونی باشه مشکلی نیس برو خودتو بد بخت کن ولی تو حق نداری زندگی شریک زندگیتو خراب کنی هر دفعه که خواستید خود ارضایی کنید این جمله رو یادتون بیارید (شما حق ندارید زندگی شریک زندگیتونو خراب کنید)من خودم تا اینو به خودم گفتم دیدم واقعا حق ندارم پس ارادم هزاران برابر شد برای اینکه ترک کنم اون قضیه اعتیاد به فیلم رو هم از فردا حل می کنم :)

پرسشگر گرامی؛
برخی از نکاتی که نوشتید کاملاً درست است. مثلاً نوشته اید که راه حل اصلی اراده هر شخص می باشد که امری است کاملاً صحیح.
یکی از راهکارهای اصلی برای ترک خودارضایی، ندیدن فیلم و عکس مستهجن می باشد.

** ترک دیدن فیلم مبتذل و مستهجن

قدم اول :قاطع بودن به تصمیم ترک آن ، اگر هنوز قانع نشدی باید بیشتر در زوایای قلبت بگردی و به قناعت کامل برسی که ادامه دادن این راه جز لغزیدن به مسیری که هیچ ثباتی ندارد راه به جایی نخواهد برد هر بار که احساس ضعف کردی توانایی خودت را به یاد بیار و افکار منفی رو به تفکر مثبت تبدیل کن .

قدم دوم: از خداوند یاری بخواه ، به یاد داشته باش که پروردگار بر اساس نیت پاکت بهت کمک و یاری میرساند و راه توبه را هم برات هموار میکند .

قدم سوم: خودت رو محاسبه کن وضعیت کن.نیت رو با دقت بررسی کن و به این سوالها پاسخ بده ؛
چرا به این مرحله رسیدم ؟
چه انگیزه هایی باعث میشوند به فیلم مبتذل کشیده شوم؟

قدم چهارم: همین الان دست بکش ، به محضی که تصمیم توبه میگیری به هیچ وجه اون رو به فردا و یا روز دیگری موکول نکن و خالصانه از باری تعالی بخواه تا در این راه یاورت باشد تا به سوی آزادی گام برداری.

قدم پنجم: خانه ات را تمیز کن ، همه ی سی دی های مبتذل رو بشکن و هر چه فیلم های نامناسب در کامپیوترت و در موبایلت داری پاک کن کلید اتاقت رو بنداز دور و بدان که در اتاقت رو همیشه باید باز بزاری مخصوصا وقتی که از کامپیوتر استفاده میکنی چون این کار شدید باعث میشود وقتهایی که شیطان تو رو به سمت گناه میکشونه محدود کنه.

قدم ششم : فعالیت های جنسی خود را اصلاح کن ، اگر تا الان ازدواج نکردی یادت باشه که این فیلم ها بزرگترین دلایل ضعف جنسی بعد از ازدواج است معتادان به فیلم های مبتذل در معرض مشکلاتی همچون ناتوانی جنسی ، انزال زود رس و مشکل نعوظ قرار دارند اما اگر ازدواج کردید باید بدونید که فیلم های مبتذل از مهمترین دلایل شکست ازدواج هستند سعی کن در ارتباط های جنسی خود کارهایی انجام دهی که تو را بیشتر بر انگیزد با همسرت لذت ببر ، این کار میتواند نقش مهمی در کنترل شهوتت داشته باشد.

قدم هفتم: از بین بردن انگیزها ، تو از همه بیشتر به وضعیت خودت آشنایی پس سعی کن تا میتوانی جلوی انگیزهای شهوانیت رو بگیری مثلا تا زمانی که کار خاصی در کامپیوترت نداری اون رو روشن نکن چون استفاده بی دلیل از کامپیوتر باعث میشه دوباره راه دیدن این نوع فیلم ها باز بشه خودت تصمیم بگیر که از این کار دست بکشی قبل از اینکه به لبه ی پرتگاه بررسی .

قدم هشتم: چگونگی برخورد با اوقات شهوت ، باید یاد بگیریم که چطور با اوقات شهوت برخورد کنیم یک دوره ی شهوت با حداقل شروع میشود و رفته رفته به اوج میرسد و دوباره فروکش میکند همه ی این دوره کمتر از سی دقیقه طول میکشه به همین خاطر دفعه ی بعد وقتی دچار حس شهوت میشوی بدون که بعد از چند دقیقه ایی این حس از بین میرود و تو میتوانی بر اون غلبه کنی .

قدم نهم: اسیر وسوسه نشو ، هرگز اسیر وسوسه ی قدرت نشو که من قویم و میتوانم هر فیلمی رو ببینم بدون این که بر من تاثیر داشته باشد این یکی از خطرناک ترین عوامل برگشتن به اعتیاد است .

قدم دهم: خودت را تشویق کن و برای خودت پاداش تعیین کن این کار باعث میشود همتت رو تقویت کنی هر وقت که به یاری خدا از دست این اعتیاد راحت شدی به دیگران هم کمک کن تجربه ی خودت را با دیگران در میان بگذار تا با استفاده از اون خودشون رو کنترل کنند شاید این اقدام تو کلید حل خیلی از مشکلات دوستانت شود دوستانی که تصمیم دارن از این کار دست بکشن.

+موفق باشید.

سلام. ببین منم قبلا این اعتیاد رو داشتم.
ولی بزار یه راهکاری بگم که بدرد همه بخوره
وقتی که میری سمت فیلم و عکس و داستان و خودارضایی
فقط لازمه به یه چیزی فکر کنی و اونم اینه که
اگه وسط این گناه بمیری چه اتفاقی میفته
مرگ ادم رو غافل گیر میکنه و فرصت توبه نیست
عاقبت بخیری هم خیلی مهمه

سلام من چندین روز پیش پیام دادم و تو ترک بودم الانم ۵۶ روز گذشته و و مرتکب چنین معضلی نشدم خیلی هم خوشحالم اگر شما هم می خوای ترک کنی باید بخوای تا وقتی که ترس وجودتو نگرفتع نمی خوای ترک کنی منم اومدم پیامارو خوندم که چه بر سرشون اومد از اون روز ترس وجودمو گرف اینم بگم من تا همون روز که تو ترک بودم بازم فیلم و عکسو هر چرت و پرتی بود می دیدم از اون روز فیلمای خودمو پاک کردم اما فیلتر شکنمو پاک نکردم که ارادمو قوی کنم که اگر راهشم برام باز باشه خودم نرم سراغش و خوش بختانه جواب داد حتی با وجود فیلتر شکن من خودم سراغش نمی رم چون می خوام ترک کنم و اون کلمه خواستن خیلی مهمه برای همتون ارزوی سلامتی و ترک دارم موفق باشید

سلام. من حدود دو سال و ده ماه بود که خودارضایی و فیلم و عکس تحریک کننده رو ترک کرده بودم. تا اینکه یه شب یه خواب همجنسگرایانه دیدم نمیدونم چطوری و از کجا اومد تو خوابم بعد از اینکه از خواب بیدار شدم شروع کردم به تخیل تحریک کننده جنس مخالف و مرور عکس ها و فیلم هایی که قبلا دیده بودم از ترس اینکه یه وقت همجنسگرا نشم. ولی الان بعد از گذشت دو هفته هنوز ک هنوزه دارم با اون افکار ور می رم. اگر هم بخوام نرم سمت تخیلات تحریک کننده فورا افکار همجنسگرایانه میاد سراغم نه اینکه با افکار همجنسگرایانه تحریک بشم نه فقط این افکار آزارم می دن مدام میان تو فکرم مثلا قبلا از همجنسگرایی بدم میومد ولی الآن دیگه قبحش واسم از بین رفته با وجود اینکه با این افکار تحریک جنسی نمیشم ولی مدام تصویر برهنه دوستام میاد جلو چشمم. خیلی از این افکار خودم بدم میاد و ناراحت میشم مخصوصا از وقتی که دیگه حس میکنم اعتقادم رو از دست دادم و فکر می‌کنم که دیگه خدا کاری به کارم نداره. چون تو این مدت خیلی توبه کردم و توبه شکستم. دیگه نمیدونم چیکار کنم از یه طرف افکار جنسی میاد سراغم و اگر بخوام بهشون بها ندم افکار همجنسگرایانه.

تصویر مشاور شهر سوال

با سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز.
دوست من، این وضعیت که شما شرح دادید، بیشتر از این که به یک مشکل جنسی مربوط باشد، به یک اختلال وسواس فکری شبیه است. اگر مدت زمان طولانی است که دچار آن هستید و این وضعیت ضمن اینکه برای شما آزارنده است ، زندگی عادی شما را مختل کرده ، بهتر است هرچه سریعتر به یک روانشناس (متخصص در درمان وسواس) مراجعه نمایید.
آرزوی ما سلامتی و آرامش شماست. موفق باشید

با سلام وعرض ادب حضور همه انسانهایی که همگی بالاتفاق با هر قدر توانی که داشتند مبارزه کردند وحداقل به لحاظ قلبی نفرت خود را از اعمال مختلف ومتعدد مربوط به قوای جنسی نشان دادند .به عنوان یه برادر دلسوز میخوام به عزیزان مطلبی رو عرض کنم .
۱-خدا رو فراموش نکنیدواگر توانستید نصف شب بیدار شید واز اون کمک بخواهید که اگه هزار بار توبه بشکنی باز دوست داره جای نامیدی نیست حتی اکه به خود ضرر بزنی با توبه واقعی واراده مردانه (این اراده که میگم مختص مردان نیست ) هر چی از دست بدهی خدا بهت بر میگردونه که البته
این حرفا دلیل نمیشه که این کار رو ادامه بدی ،باید آرامشتو حفظ کنی در این مورد مطالعه کن وسواد جنسی رو ببر بالا
۲- سعی کن حتما ازدواج کنی ولو ممکنه که به درد سر های زیادی بیافتی واین یادت بمونه که خدا تحمل توررو تا لحظه آخر میخواد آگه نا امید نشی
همون لحظه پرتگاه اگه دل به دلش بدی دستتو میگیره اون (خدا)درونته بهش اعتماد کن
۳-خودت رو با گفتن کلماتی که خشوع وعجز تو رو نسبت به پروردگار ت بیشتر میکنه عادت بده گذشتن از خواهش ها ووسوسه ها وشهوات برای هر کسی سخته ولی میشه غلبه کرد وبه شرفم قسم اگه به خاطرخدا از لذات زود گذر بگذرید خدا لذتی دایمی که هزاران برابر بهتر از اونه بهتون میده
باید ازپسش بر بیایید . با آرامش ،کنترل ،مطالعه وآینده نگری وعاقبت نگری .

سلام،من نوجوانی هستم که علاقه ای به گناه و دیدن فیم های مستهجن ندارم.اما از روی بیکاری فیلم های خارجی میبینم که تا حد امکان صحنه هارا سانسور میکنم اما خوب ممکن هم هست که غیر عمد فراموش کنم،ایا بعد این همه تلاش باز هم مشکلی داره دیدن این صحنه ها؟یعنی باید کلا فیلم نبینم؟

تصویر شهرسوال

سلام
اگر صحنه هاي مبتذل را نبينيد و اصل فيلم هم داراي محتواي بد نباشد گناهي برشما نيست.

با سلام خدمت دوستان عزیز.
بنده هم این مشکل را داشته ام و هنوز هم دارم ولی لازم به ذکر است که ترک تماشای فیلم های مستهجن نیاز به اراده خود شما دارد و تا شما خودتان نخواهید نمیتوانید آن را ترک کنید. همچنین به یکباره و یک شبه نمیتوان این عادت بد را ترک کرد بلکه باید از تعداد دفعاتی که بیهوده وارد سایت ها میشوید کم کنید تا به مرور زمان آن را به صفر برسانید. همچنین یاد کردن مرگ هنگامی که قصد انجام گناه را دارید بسیار در منصرف کردن شما از گناه کمک میکند. انشاالله که هر کدام از شما قصد ترک اینگونه گناه ها را دارید خداوند یاری تان کند.
التماس دعا

من پسر ۱۶ ساله هستم اهل نماز و روزه هستم و از وقتی به این سایت اومدم واقعا تونستم ترک کنم باورم نمی شه من به خاطر فامیل هایم دچار بیماری شدم و از ۱۰ ساله گی ام شروع شد خدا رو شکر می کنم که تونستم از دیدن فیلم های بد و زشت به خاطر لذت های زود گذرم دوری کنم راستی شاید باورت نشود اما من تمام زندگی ام رو از دست دادم کار به جایی کشیده شده بود که کل خانواده ام فهمیدن اما به جای سرزنش من رو کمک کردن من از تمامی افرادی که در ساختن این سایت شرکت داشتن متشکرم و امید وارم که کسی به بیماری که من دچار شدم دچار نشوند و اگر هم دچار شدن دعایش می کنم.

با سلام من یه پسر سیزده ساله هستم حدود نه ماهه که به این بیماری دچار شدم خودم اصلا نفهمیدم چه جوری به این بیماری دچار شدم تا حالا با کسی درمیون نگذاشتم یعنی جرأت نکردم به کسی بگم نمیدونم دیگه چی کار کنم لطفا کمکم کنید من قبلا فکر میکردم فقط خودم به این بیماری دچار شدم ولی با خوندن این دیدگاه ها فهمیدم نه فقط خودم نیستم .لطفا جواب سوال من رو تو همین صفحه بگذارین وبه ایمیلم نفرستید.با تشکر

تصویر شهرسوال

با سلام و احترام؛
بسيار متأسفيم دچار اين عادت نامناسب شده ايد قطعا غريزه خدادادي جنسي براي اهداف خاص در انسان به وجود آمده است و حکمت خاص خودش را دارد اما افراد با کار و تلاش فکري و ذهني و رفتاري تا حد بسيار زيادي مي توانند اين غريزه مديريت و کنترل کنند. نکته اولي که بايد بدانيد اين است که خداوند هميشه و در هر شرايط توبه پذير است و شاعر قشنگ مي گويد: صد بار اگر توبه شکستي باز آي. اين ياس و نا اميدي از رحمت الهي خود گناهي بزرگ مي باشد که شيطان در وجود شما قرار داده است. براي ترک اين گناه ابتدا بايد شناخت خود را نسبت به عوارض اين اعتياد ناپسند و مضرات روحي و جسمي آن با مطالعه کتاب ها و مقالات در اينترنت بيشتر نماييد.
با اين حال نکات زير هم توجه و عمل بفرماييد:
_ قدر خود را بيشتر بدانيد و تلاش کنيد تا سطح خودارزشمندي خود را ارتقاء دهيد. در صورتيکه شما براي خود ارزش و احترام بيشتري قائل باشيد وابسته به گوشي و ديدن فيلم هاي محرک و ارتکاب چنين رفتاري ر ا در شان خود نمي دانيد. پس بياييد و نقاط قوت‌تان را ليست کنيد و به خو بگوييد من که داراي چنين نقاط قوتي هستم، حتما مي‌توانم بااراده و پشتکارم بر مشکلات غلبه پيدا کنم.
- اگر اين فيلمها را بيشتر از طريق گوشي نگاه مي کنيد، بايد بدانيد که استفاده از گوشي به طور کلي بد نيست، اما عدم استفاده صحيح از آن و اعتياد به برخي فيلم‌ها، عکس‌ها و ارتباط‌ها هست که مي‌تواند آسيب‌هايي را براي شما به همراه داشته باشد. پس حتي الامکان سعي کنيد گوشي ساده خريداري کنيد و گوشي داشته باشيد که امکان ديدن بسياري از عوامل محرک را نداشته باشد. اگر هم ناگزير به استفاده از گوشي‌هاي با امکانات عکس و فيلم و پيشرفته هستيد، استفاده از آن را مديريت کنيد. يعني ضمن اينکه برخي برنامه هاي مفيد را در برنامه قرار داده و استفاده کنيد، انواع فيلم‌ها، عکس‌ها و موقعيت هايي که امکان دسترسي به اين عوامل محرک را دارد، حذف کنيد.
_ همچنين پيامدهاي دنيوي و معنوي چنين رفتاري را بنويسيد و روزانه با خود مرور کنيد.
_ مبادي ذهن و فکر خود را بيشتر کنترل کنيد و از دنبال کردن موضوعات جنسي از طريق چشم، گوش، تخيل و...خودداري کنيد. باز هم تکرار مي‌کنيم ضرورت دارد زمينه دستيابي به فيلم و عکس را کاهش دهيد. مثلا قطع اينترنت يا کنار گذاشتن گوشي و... در کنار اين مهم لازم است به دنبال فعاليتهاي جايگزين و مفيد باشيد.
_ کارهايي را که دوست داريد انجام دهيد و از انجام فعاليتهايي که احساس نشاط و سبکي را به شما هديه مي کند غفلت نکنيد.
_ لبخند روزانه را فراموش نکنيد.
_ در کارهاي خير سرعت به خرج دهيد.
_ از تلنبار شدن کارها خودداري کنيد.
_ با برنامه ريزي وقت خود را مديريت و پر کنيد و از تنهايي و خلوت اجتناب نماييد.
_ در صورت هجمه افکار جنسي، موقعيت و مکان خود را تغيير دهيد. مثلا آمدن در جمع، بيرون رفتن، وضو گرفتن و...
_ منتظر هجوم اين افکار نباشيد بلکه سعي کنيد با نگاه به گذشته موقعيتها و زمانهايي که بيشتر در معرض اين رفتار يا افکار بوده ايد را شناسايي کنيد و از بروز مجدد پيشگيري کنيد و يا آمادگي برخورد و مديريت آن را در خود ايجاد کنيد.
_ با ورزش کردن و کسب مهارتهاي جديد (آموزشي، هنري و...) اراده خود را تقويت کنيد. پيشنهاد مي شود در يک مجموعه ورزشي حضور بيابيد و ? يا ? ساعت شاهد تلاش و سختکوشي افرادي با سلايق، عقايد، تحصيلات متفاوت باشيد. ديدن اميد، انرژي و نشاط ديگران، در ذهن شما جرقه تغيير در سبک زندگي را ايجاد مي کند.
_ در توبه کردن شتاب به خرج دهيد. از رحمت الهي هيچگاه مايوس نباشيد از حضرتش استعانت بجوييد و تقيدات مذهبي خود را افزايش دهيد( نماز اول وقت، تلاوت قرآن، نماز جماعت و..)
_ از تنهايي فاصله بگيريد. سعي کنيد با دوستان همجنس خود که افراد معنوي و خوبي هستند، ارتباط برقرار کنيد و برنامه هاي متنوع و مفرحي مانند ورزش و فعاليت هايي مانند کوهنوردي و کارهاي خير و اختراع را در دستور کار زندگي‌تان قرار دهيد.
_ بسياري از افراد ممکن است بعد از مدتي ترک مجددا دچار لغزش شوند، اما نااميدي جايز نيست. لازم است مجددا در اين مسير تلاش لازم صورت بگيرد.
_ همواره به خود اين گونه تلقين کنيد که ارادة انجام اين کار را داريد و شکست مفهومي ندارد. تلقين در ترک عادات نامطلوب و غلبه بر ديدن اين گونه فيلمها مؤثر است.
_اينکه شما احساس ندامت مي کنيد از عملي که انجام داده ايد، مي تواند نشان? مثبتي براي تغيير باشد. اما بايد بدانيد آن چه که ندامت شما را تبديل به يک فرصت مي کند، اقدام و حرکت شما براي تغيير است. احساس گناه اگر چه به معناي بيداري وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس افراطي به هيچ وجه مطلوب خدا و دين نيست، بلکه احساس گناه فزاينده در راستاي وسوسه هاي شيطاني است.
_مانند يک محقق دست به تحقيق در زمينه افکار، احساسات و رفتارهاي انگيزاننده ميل به ديدن اين فيلمها در خود بزنيد. در طي مدت يک ماه مراحل آغاز تا پايان يک وهله ديدن اين فيلمها را در برگه‌اي يادداشت نماييد . اين کار را براي وهله‌هاي ديگري که اتفاق مي‌افتد، تکرار کنيد. زمان و مکان و شرايط جسمي و روحي در قبل و بعد از ديدن اين گونه فيلمها را ثبت نماييد. در طي يک ماه ببينيد يک وهله فيلم ديدن با چه فکري آغاز مي‌گردد، سپس اين فکر مزاحم چه احساس در شما برمي‌انگيزد و اين احساس چگونه به رفتاري مانند ديدن فيلم و يا رفتارهاي تابع آن، در شما مي‌انجامد، همچنين معمولاً در چه زماني‌هايي و در چه مکان‌هايي و در چه شرايط جسمي ـ روحي ميل به ديدن اين فيلمها در شما تشديد مي‌گردد.
پس از پايش و رصد رواني يک ماهه به تجزيه و تحليل و جمع‌بندي نتايج بپردازيد. از نتايج اين تحقيق مي‌توانيد راهکارهاي کارآمد ترک يا لااقل تعديل ديد فيلمها را استخراج نماييد، مثلاً وقتي که اعصاب تان خرد است، وقتي که شخص خاصي را مي‌بينيد.
_همان طور که به تنبيه ذهني ـ عملي اين رفتار خويش مي‌پردازيد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت‌هايي هرچند اندک خود در ترک چنين رفتار نامطلوبي بپردازيد.
_ براي ?? ساعت خود برنامه‌ريزي سبک و سهل الوصول انجام دهيد. با اشتغال ذهني به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکري به تفکرات تحريک‌زا پرهيز نماييد.
_سعي کنيد لذت کاذب ديدن اينگونه فيلمها و رفتارهاي احتمالي پس از آن را با يک امر منزجر کننده ذهني مانند تصور صحنه تهوع‌آور يا خوردن داروي تلخ پيوند بزنيد و با آن تداعي کنيد. همچنين يادآوري پيامدها و آسيب هاي اين عمل مي تواند به شما در انزجار از آن کمک کند.

سلام پسری ۱۳ ساله، به بلوغ رسیده و معتاد به بازی کردن با تبلت و بازی های آنلاین مثل کلش هستم.فکر کنم وقتی نماز رو یاد گرفتم کلاس دوم بودم.همه نماز هام اول وقت بود و همه سجده ها و رکوع ها طولانی بودن.اما کم کم دست از نماز کشیدم و گفتم که من که به سن تکلیف نرسیدم پس نماز نمی خونم.من داستانم از اینجا شروع میشه که بچه بودم و کلش بازی می کردم یعنی فکر کنم کلاس اول اینا بودم، بعد توی گپ جهانی کلش اسم یکی از اعضا بدن مردان رو خوندم چون معنیش رو نمی دونستم از پدرم پرسیدم پدرم اول تعجب کرد و ناراحت شد و بهم گفت حرف بدیه بعدش بهش گفتم که کجا خوندم و بهم معنیش رو گفت نمی دونم چی شد که اسم اعضا بدن زن هارو هم فهمیدم چند سال گذشت.من تابستون قبل از کلاس شیشم با کنجاوی خودم توی ذهنم یه چیزی رو فهمیدم.فکر نمی کردم واقعا همچین چیزی ممکن باشه ولی وقتی توی تلگرام سرچش کردم یه عالمه کانال مربوط بهش رو دیدم و رفتم توشون. یه مدت نگاه می کردم و حالم بد میشد ولی نمی دونم چرا بازم نگاه می کردم.نتونستم توی خودم نگه دارم و به پدرم گفتم، فکر می کردم ناراحت بشه و وقتی بهش گفتی از ناراحتی اینکه دیده بودم زدم زیر گریه، پدرم خیلی باهام صحبت کرد و بهم گفت چجوری اون چیزارو از ذهنم حذف کنم تا جلوی چشمام نیان.ولی من بازم نگاه می کردم.پدر و مادرم بهم گفته بودن خدا اگه بخواد بچه رو میزاره توی شکم مادر تا به دنیا بیاد.من هم باور کرده بودم.اما وقتی واقعیت رو فهمیدم شوک شدم.بازم به سختی فراموش کردم.بالاخره تونستم دست از این کارا بردارم.الان تابستون قبل از کلاس هشتم هست و من دوباره به این کار روی آوردم به حدی که حتی از قبل هم بدتر شدم، قبلا متن بود و عکس، الان شده متن و عکس و فیلم و هرچیزی که شما بگی.به حدی که حتی وقتی نگاه میکنم چیز خاصی توی این چیزی نمی بینم.هرکاری می کنم نمی تونم ترک کنم.خواهش راهنمایی کنید جوری که دوباره روی نیارم. خیلی ممنون به خاطر سایتتون. جوابمو لطفا همین جا بگید به ایمیلم نفرستید.

تصویر شهرسوال

با سلام
شرح حال مفصلي از سالهاي گذشته زندگي خودتان تا به امروز را نوشته ايد که حاکي از کنجکاوي‌هاي مختلف در موضوعات جنسي و همچنين به نوعي اعتياد به ديدن فيلم، عکس و متن در موضوعات جنسي و تحريک کننده است. اين موضوع بسيار زندگي شما را آشفته کرده و خودتان هم از وضعيت موجود ناراضي هستيد. البته اقدامتان براي ترک اين عادت بسيار قابل تحسين است و بايد بدانيد که اساسا تغيير با نااميدي تناسب ندارد. پس به جاي نااميدي به واسطه نوشتن ويژگي‌هاي مثبت خودتان به خودباوري برسيد و به رحمانيت خدا توجه بشتري داشته و دست به اقدامات زير بزنيد:
_ قدر خود را بيشتر بدانيد و تلاش کنيد تا سطح خودارزشمندي خود را ارتقاء دهيد. در صورتيکه شما براي خود ارزش و احترام بيشتري قائل باشيد وابسته به گوشي و ديدن فيلم هاي محرک و ارتکاب چنين رفتاري ر ا در شان خود نمي دانيد. پس بياييد و نقاط قوت‌تان را ليست کنيد و به خو بگوييد من که داراي چنين نقاط قوتي هستم، حتما مي‌توانم بااراده و پشتکارم بر مشکلات غلبه پيدا کنم.
- اگر اين فيلمها را بيشتر از طريق گوشي نگاه مي کنيد، بايد بدانيد که استفاده از گوشي به طور کلي بد نيست، اما عدم استفاده صحيح از آن و اعتياد به برخي فيلم‌ها، عکس‌ها و ارتباط‌ها هست که مي‌تواند آسيب‌هايي را براي شما به همراه داشته باشد. پس حتي الامکان سعي کنيد گوشي ساده خريداري کنيد و گوشي داشته باشيد که امکان ديدن بسياري از عوامل محرک را نداشته باشد. اگر هم ناگزير به استفاده از گوشي‌هاي با امکانات عکس و فيلم و پيشرفته هستيد، استفاده از آن را مديريت کنيد. يعني ضمن اينکه برخي برنامه هاي مفيد را در برنامه قرار داده و استفاده کنيد، انواع فيلم‌ها، عکس‌ها و موقعيت هايي که امکان دسترسي به اين عوامل محرک را دارد، حذف کنيد.
_ همچنين پيامدهاي دنيوي و معنوي چنين رفتاري را بنويسيد و روزانه با خود مرور کنيد.
_ مبادي ذهن و فکر خود را بيشتر کنترل کنيد و از دنبال کردن موضوعات جنسي از طريق چشم، گوش، تخيل و...خودداري کنيد. باز هم تکرار مي‌کنيم ضرورت دارد زمينه دستيابي به فيلم و عکس را کاهش دهيد. مثلا قطع اينترنت يا کنار گذاشتن گوشي و... در کنار اين مهم لازم است به دنبال فعاليتهاي جايگزين و مفيد باشيد.
_ کارهايي را که دوست داريد انجام دهيد و از انجام فعاليتهايي که احساس نشاط و سبکي را به شما هديه مي کند غفلت نکنيد.
_ لبخند روزانه را فراموش نکنيد.
_ در کارهاي خير سرعت به خرج دهيد.
_ از تلنبار شدن کارها خودداري کنيد.
_ با برنامه ريزي وقت خود را مديريت و پر کنيد و از تنهايي و خلوت اجتناب نماييد.
_ در صورت هجمه افکار جنسي، موقعيت و مکان خود را تغيير دهيد. مثلا آمدن در جمع، بيرون رفتن، وضو گرفتن و...
_ منتظر هجوم اين افکار نباشيد بلکه سعي کنيد با نگاه به گذشته موقعيتها و زمانهايي که بيشتر در معرض اين رفتار يا افکار بوده ايد را شناسايي کنيد و از بروز مجدد پيشگيري کنيد و يا آمادگي برخورد و مديريت آن را در خود ايجاد کنيد.
_ با ورزش کردن و کسب مهارتهاي جديد (آموزشي، هنري و...) اراده خود را تقويت کنيد. پيشنهاد مي شود در يک مجموعه ورزشي حضور بيابيد و شاهد تلاش و سختکوشي افرادي با سلايق، عقايد، تحصيلات متفاوت باشيد. ديدن اميد، انرژي و نشاط ديگران، در ذهن شما جرقه تغيير در سبک زندگي را ايجاد مي کند.
_ در توبه کردن شتاب به خرج دهيد. از رحمت الهي هيچگاه مايوس نباشيد از حضرتش استعانت بجوييد و تقيدات مذهبي خود را افزايش دهيد( نماز اول وقت، تلاوت قرآن، نماز جماعت و..)
_ از تنهايي فاصله بگيريد. سعي کنيد با دوستان همجنس خود که افراد معنوي و خوبي هستند، ارتباط برقرار کنيد و برنامه هاي متنوع و مفرحي مانند ورزش و فعاليت هايي مانند کوهنوردي و کارهاي خير و اختراع را در دستور کار زندگي‌تان قرار دهيد.
_ بسياري از افراد ممکن است بعد از مدتي ترک مجددا دچار لغزش شوند، اما نااميدي جايز نيست. لازم است مجددا در اين مسير تلاش لازم صورت بگيرد.
_ همواره به خود اين گونه تلقين کنيد که ارادة انجام اين کار را داريد و شکست مفهومي ندارد. تلقين در ترک عادات نامطلوب و غلبه بر ديدن اين گونه فيلمها مؤثر است.
_اينکه شما احساس ندامت مي کنيد از عملي که انجام داده ايد، مي تواند نشان? مثبتي براي تغيير باشد. اما بايد بدانيد آن چه که ندامت شما را تبديل به يک فرصت مي کند، اقدام و حرکت شما براي تغيير است. احساس گناه اگر چه به معناي بيداري وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس افراطي به هيچ وجه مطلوب خدا و دين نيست، بلکه احساس گناه فزاينده در راستاي وسوسه هاي شيطاني است.
_مانند يک محقق دست به تحقيق در زمينه افکار، احساسات و رفتارهاي انگيزاننده ميل به ديدن اين فيلمها در خود بزنيد. در طي مدت يک ماه مراحل آغاز تا پايان يک وهله ديدن اين فيلمها را در برگه‌اي يادداشت نماييد . اين کار را براي وهله‌هاي ديگري که اتفاق مي‌افتد، تکرار کنيد. زمان و مکان و شرايط جسمي و روحي در قبل و بعد از ديدن اين گونه فيلمها را ثبت نماييد. در طي يک ماه ببينيد يک وهله فيلم ديدن با چه فکري آغاز مي‌گردد، سپس اين فکر مزاحم چه احساس در شما برمي‌انگيزد و اين احساس چگونه به رفتاري مانند ديدن فيلم و يا رفتارهاي تابع آن، در شما مي‌انجامد، همچنين معمولاً در چه زماني‌هايي و در چه مکان‌هايي و در چه شرايط جسمي ـ روحي ميل به ديدن اين فيلمها در شما تشديد مي‌گردد.
پس از پايش و رصد رواني يک ماهه به تجزيه و تحليل و جمع‌بندي نتايج بپردازيد. از نتايج اين تحقيق مي‌توانيد راهکارهاي کارآمد ترک يا لااقل تعديل ديد فيلمها را استخراج نماييد، مثلاً وقتي که اعصاب تان خرد است، وقتي که شخص خاصي را مي‌بينيد.
_همان طور که به تنبيه ذهني ـ عملي اين رفتار خويش مي‌پردازيد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت‌هايي هرچند اندک خود در ترک چنين رفتار نامطلوبي بپردازيد.
_ براي خود برنامه‌ريزي سبک و سهل الوصول انجام دهيد. با اشتغال ذهني به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکري به تفکرات تحريک‌زا پرهيز نماييد.
_سعي کنيد لذت کاذب ديدن اينگونه فيلمها و رفتارهاي احتمالي پس از آن را با يک امر منزجر کننده ذهني مانند تصور صحنه تهوع‌آور يا خوردن داروي تلخ پيوند بزنيد و با آن تداعي کنيد. همچنين يادآوري پيامدها و آسيب هاي اين عمل مي تواند به شما در انزجار از آن کمک کند.

خیلی ممنون به خاطر راهنمایی تون. فکر نمی کردم شرایط منو درک کنید ولی از چیزی که گفته بودم هم بهتر درک کردید.من وقتی براتون شرایطمو گفته بودم تازه توبه کرده بودم و تا الان فکر می کنم دو سه روزی شد ولی متاسفانه الان دوباره تجدید کردم.الان هم جواب شمارو خوندم و دوباره به خودم اومدم و دوباره توبه کردم.راه هایی که گفته بودین به نظر معقول و به درد بخوره.امیدوارم با استفاده از راهکارهایی که گفتید بتونم دست از این کار ها بکشم. واقعا از سایتتون ممنونم.خدا خیرتان بده که جلوی گناه چند تا جوون جاهل مثل من رو می گیرید.خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان.

سلام
چند ساله که نمیتونم در مقابل فیلم‌های مستهجن خودمو کنترل کنم در صورتی که ۱۴ سال بیشتر ندارم و این کنجکاوی بیش از حدم توان ترکش رو نمیده
لطفا کمکم کنید خیلی زندگی به کامم تلخ شده

تصویر مشاور شهر سوال

دوست عزیز و کاربر محترم شهر سوال سلام. خوش آمدید.
شاید پاسخ مشکل خودتان رو بهتر از ما بدانید. حتما مطالب ابتدای همین صفحه رو مطالعه کردید و راهکارهای ارائه شده رو خودتون دیدید! اما باز هم از مشکلتان شکایت دارید. در حال حاضر بخش مهم از راه حل مشکل شما، ابتدا خواستن خودتان و در مرحله بعد تلاش برای حل مشکل است. اگر شما نخواهید و اراده نکنید که مشکلتان را حل کنید طبعا هیچ کس نخواهد توانست کمکی به شما کند . همچنین اگر نخواهید تلاشی برای حل مشکل بکنید و نخواهید رنجی متحمل شوید، مشکل شما خود بخود حل نخواهد شد. بیایید یک بار برای همیشه تصمیم بگیرید.
این گامها را به دقت پیش بروید:
قدم اول: قاطع بودن به تصمیم ترک آن. به تلخکامی خودتان بصورت عمیق فکر کنید و قاطعانه تصمیم بگیرید که این تلخی را تمام کنید و به شیرینی تبدیل کنید.
قدم دوم: از خداوند یاری بخواهید ، به یاد داشته باش که پروردگار بر اساس نیت پاکت بهت کمک و یاری میرساند و راه توبه را هم برایت هموار میکند.
قدم سوم: وضعیت خودت رو محاسبه کن. به این سوال ها پاسخ بده که چرا به این مرحله رسیدم؟ چه انگیزه هایی باعث میشوند به فیلم مبتذل کشیده شوم؟ چه چیزهایی باعث میشه این کار رو تکرار کنم؟ معاشرت با چه افرادی منو بیشتر به سمت این کار میکشونه؟
قدم چهارم: همین الان دست بکشید، به محضی که تصمیم گرفتید به هیچ وجه اون رو به فردا و یا روز دیگری موکول نکنید.
قدم پنجم: خانه ات را تمیز کن، فیلترشکن رو حذف کنید. همه ی فیلمها و تصاویر نامناسب که در کامپیوتر و در موبایلتون دارید پاک کن. کلید اتاق رو گم و گور کنید و بدانید که درِ اتاق رو همیشه باید باز بزارید.
قدم ششم: از بین بردن انگیزه ها و زمینه های این کار؛ مثلا بی دلیل وارد اینترنت نشوید. در اتاق خودتان تنها نمانید. و ...
قدم هفتم: اسیر وسوسه نشو، هرگز اسیر وسوسه ی قدرت نشوید که من قوی هستم و میتوانم هر فیلمی رو ببینم بدون این که بر من تاثیر داشته باشد این یکی از خطرناک ترین عوامل برگشتن به اعتیاد است.
قدم هشتم: خودت را تشویق کن و برای خودت پاداش تعیین کن این کار باعث می شود اراده و همتت رو تقویت کنی.
هر وقت که به یاری خدا از دست این اعتیاد راحت شدید به دیگران هم کمک کنید تجربه ی خودتان را همینجا و هرجای دیگر ، با دیگران در میان بگذارید تا با استفاده از آن خودشان رو کنترل کنند شاید این اقدام شما کلید حل خیلی از مشکلات دوستانتان شود دوستانی که تصمیم دارن از این کار دست بکشند.
موفق باشید.

تصویر شهرسوال

دوست، گرامي، سلام.

در ادامه پاسخ های مشاور محترم، رعایت نکات زیر نیز ان شاالله می تواند مفید باشد:

ديدن، شنيدن و فکر کردن به مسائل جنسي باعث تحريک جنسي، افزايش ترشح هورمون هاي جنسي و افزايش شهوت مي شود و در چنين شرايطي کنترل خود و دوري از گناه سخت مي شود و افراد مجرد بهتر است که خود را از مسائل جنسي دور نگه دارند تا راحت تر غرايز خود را کنترل کنند. وقتي غريزه جنسي تحريک شود و ارضايي در کار نباشد اين طبيعي است که دچار اضطراب و استرس و آشفتگي شويد.

در ادامه راهکارهايي براي کاهش ميل جنسي و کنترل آن يادآور مي شويم.
۱. از پوشيدن لباس هاي تنگ خودداري کنيد و سعي کنيد از لباسهاي گشاده استفاده نماييد که تماس کمتري با بدن دارد.
۲. موهاي زائد بدن را دير به دير کوتاه کنيد. زيرا اين کار باعث کاهش ميل و غريزه جنسي مي شود.
۳. توکل به خدا و کمک خواستن از او در اين کار بزرگ که هر کس به خدا توکل کند همه کارها براي او آسان مي شود.
۴. در هنگام تحريک جنسي وضو و غسل کنيد خصوصا با آب سرد که باعث کاهش ميل جنسي مي شود.
۵. نداشتن رابطه دوستي با جنس مخالف براي فردي که اين مشکل را دارد، بسيار مهم است، زيرا اين گونه روابط باعث تحريک دائمي و اضطراب دائمي مي شوند.
۶. ياد کردن ثواب هاي دنيوي و اخروي که خداوند متعال براي تحمل سختي ها و پاکدامني ذکر شده است و عذاب هايي که براي بي عفتي و انحراف از مسير حق از ائمه معصوم به مارسيده است مي تواند در اين مسير به ما کمک کند.
۷. از محرک هاي بصري نبايد غافل شد. کنترل چشم و نگاه تاثير زيادي در کاهش نياز به ازدواج دارد. نگاه نکردن به جنس مخالف و تصاوير محرک مي تواند تا حد زيادي نياز جنسي را کاهش دهد.
۸. بايد از محرک هاي شنوايي پرهيز شود. گوش دادن به موسيقي هاي حرام زمينه را براي انحراف اخلاقي و جنسي فرد فراهم مي آورند. اگر صداي فرد نامحرم باعث تحريک جنسي مي شود، از آن اجتناب کنيد.
۹. از فکر و تخيلات جنسي بايد پرهيز شود زيرا فکر کردن به امور جنسي منجر به توليد هورمونها جنسي در بدن و افزايش تحريک جنسي مي شود.
۱۰. اگر فکر جنسي سراغتان آمد، فکر گرداني کنيد، سعي کنيد به چيز ديگري فکر کنيد با به کار ديگري مشغول شويد يا با دوستانتان وارد صحبت شويد. مطمئنا اگر فکر کنترل شود بسياري از مشکلات حل خواهد شد.
۱۱. سرگرم بودن و عدم بيکاري زمينه را براي سلامت اخلاقي و توجه کمتر به اين غريزه ايجاد مي کند.
۱۲. فعاليت هاي هنري به نيروي رواني انسان جهتي غير از جهت جنسي مي بخشد و در اين صورت بجاي اينکه فرد تمام انرژي رواني و جسمي خود را صرف اضطراب و کارهاي غير اخلاقي کند، در امور هنري و مثبت و اجتماع پسند سرمايه گذاري مي کند.
۱۳. تنهايي زمينه ساز تفکرات جنسي و منحرف مي باشد و بايد از آن اجتناب کرد خصوصا هنگام شب. اگر خسته نيستيد به رخت خواب نرويد و فعاليت خود را ادامه دهيد و هنگامي که خسته شديد به رختخواب برويد تا زمان زيادي را در رخت خواب و تنهايي و در معرض فکر و خيال جنسي صرف نکنيد.
۱۴. ورزش را جزء برنامه روزانه خود قرار دهيد، خصوصا ورزش سنگين تا انرژي بدنتان تخليه شود.
۱۵. از غذاهاي مقوي استفاده نکنيد.
۱۶. از دکرهاي آرامش استفاده کنيد. و با ياد خدا خود را آرام کنيد. مثل ذکر لا اله الا الله و ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم

سلام من یه پسر ۱۶سالم و خیلی از خودم داره بدم میاد چرا چون نمیتونم این فیلم ها و عکس های مستهجن رو تر کنم نمازم رو میخونم ولی وقتی میشینی فیلم های مستهجن نگاه میکنی این نمازت قبوله واقعا نمیدونم من هر چیزی که میخوام و دوستش دارم رو میخوام میگم بخ خودم یادته چیکار کردی رفتی چه چیزایی دیدی حالا میخوای خدا اینم بهت بده واقعا داره حالم از خودم بهم میخوره یک ماهی بود نمیرفتم ولی امروز ارادمو از دس دادم و رفتم. واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم یعنی من هم گوشیمو میخوام هم میخوام نرم این فیلما رو نگاه کنم گیر کردم هیچ کاریم نمیتونم بکنم واقعا دارم دین خودمو از دست میدم نمیدونم چیکار کنم رومم نمیشه برم به کسی بگم کمک کنید خواهش میکنم

تصویر شهرسوال

سلام و تشکر از ارتباطتان با این مرکز

با عرض معذرت، متاسفانه امکان پاسخگویی از این سامانه دیگر مقدور نیست.

برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ، از راه های ارتباطی ذیل استفاده بفرمایید. دوستان کارشناس در این بخش ها خدمت شما هستند:

۱) نسخه جدید "اپلیکیشن پاسخگو"

این برنامه را می توانید از این لینک دریافت کنید:
https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

۲) اگر امکان نصب و استفاده از برنامه فوق را ندارید، می توانید با مراجعه به این آدرس اینترنتی و ثبت مشخصات، پرسش خود را از طریق وبسایت مطرح نمایید:
https://user.pasokhgoo.ir

سلام آقا
من فردی را میشناسم که هرشب عذر میخوام متن های غیر اخلاقی میخونه و عکس های مستهجن میبینه ولی اصلا دچار شهوت نمیشود
آیا این کار حرام انجام میدهد؟
آقا تروخدا راهی بگید که من بتونم ایشان را از این مساله دورشان کنم و به کمک خدا بتونم نجاتش دهم تروخدا راهی بگید من دیگر نمیتوانم ایشان را در این شرایط ببینم

تصویر شهرسوال

سلام و تشکر از ارتباطتان با این مرکز

با عرض معذرت، متاسفانه امکان پاسخگویی از این سامانه دیگر مقدور نیست.

برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ، از راه های ارتباطی ذیل استفاده بفرمایید. دوستان کارشناس در این بخش ها خدمت شما هستند:

۱) نسخه جدید "اپلیکیشن پاسخگو"

این برنامه را می توانید از این لینک دریافت کنید:
https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

۲) اگر امکان نصب و استفاده از برنامه فوق را ندارید، می توانید با مراجعه به این آدرس اینترنتی و ثبت مشخصات، پرسش خود را از طریق وبسایت مطرح نمایید:
https://user.pasokhgoo.ir

نظرات