آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟ واول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳نفر می باشد؟


یمانی شخصی است از بلاد یمن که قبل از ظهور حضرت قیام خواهد کرد ومردم را به حق دعوت خواهد کرد وجزء پنج علامت حتمی قبل از ظهور است که محقق خواهد کرد وتوصیه شده وقتی یمانی قیام کرد پرچم او پرچم هدایت است که به او بپیوندید.
عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِ‏ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاء.[۱]
...ثُمَّ قَالَ ع خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي ‏شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد... لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى‏ مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِ‏ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ‏ فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِم‏الحدیث[۲]
این حدیث که بخشی از حدیث طولانی از امام باقر(ع) است حضرت اشاره دارد که خروج یمانی، سفیانی وسید خراسانی در یک سال، یک ماه ویک روز خواهد بود...ودر بین پرچم ها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست چون پرچمی است که هدایت می کند بسوی صاحبتان وزمانی که یمانی خروج کند فروش سلاح را برای مردم وهر مسلمانی حرام می کند.


با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:

 

اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.

 

وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است. برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب الیمانیون قادمون که به تازگی از شیخ علی کورانی چاپ شده است مراجعه کنید.


ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.


اما مهدیون دوازده گانه همانطور که در احادیث ذکر شده است بعد از ظهور خواهند بود در حالی که یمانی قبل از ظهور است پس نمی تواند جزء مهدیون ۱۲ باشد. رسول خدا(ص) می فرماید:
فى الليلة التى كان فيها وفاته: يا أبا الحسن احضر دواة و صحيفة، فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وصية حتى انتهى الى هذا الموضع فقال: يا أبا الحسن انه يكون بعدى اثني عشر إماما و من بعدهم اثنى عشر مهديا، فأنت يا على أول الاثنى عشر إماما، و ذكر النص عليه السّلام فقال: اذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد فذلك اثنى عشر إماما، ثم يكون من بعده اثنى عشر مهديا فاذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامى؛ اسم كاسمى، و اسم كاسم أبى و هو عبد اللّه و أحمد، و الثالث المهدى هو أول المؤمنين.[۳]


طبق این حدیث این مهدی های ۱۲گانه بعد از دوازده امام هستند که شیخ حر عاملی برای این حدیث تفاسیری نقل کرده است که این مهدی ها دوازده گانه یا همان ۱۲ امام هستند که دوباره رجعت می کنند یا اینکه از کمک کننده های به صاحب الامر ووزراء او در مناطق مختلف هستند.


اینکه یمانی هم از آن دوازده تا باشد چون مصداق این ۱۲ مهدی مجهول است نمی توان چنین ادعایی کرد . لذا ادعای طرفداران احمدالحسن در یمانی خواندن او واینکه او اول مهدیین و۳۱۳ نفر است درست نمی باشد.

پی نوشتها:
[۱] . ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، الغيبة( للنعماني)، ص۲۵۲، نشر صدوق - تهران، چاپ: اول، ۱۳۹۷ق.

[۲] .همان، ص۲۵۵-۲۵۶؛ شیخ مفید، الارشاد في معرفة حجج الله العباد، نشرکنگره شیخ مفید، قم، ۱۴۱۳ق، چ اول.

[۳] . شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، ص۳۹۵، نويد - تهران، چاپ: اول، ۱۳۶۲ ش.

کلمات کلیدی: 

دیدگاه‌ها

آقا برادر سفیانی طبق سخن حضرت علی پرچم سیاه اسلام را دارد که داعش قبل آن بوده سید خراسانی همان آیت الله خامنه ای است چون از خراسان بوده و اسم آن مطابق روایات حسین است(آیت الله العظمی سید حسین علی خامنه ای است که در اول انقلاب قیام اولش خراسان بود.آیا اشتباه می کنم بگویید؟؟؟

تصویر پاسخگوی اعتقادی

پاسخ :
با سلام وتشکر .
تطبیق آن مسله باید از سوی علمای بزرگ از جمله خود مقام معظم رهبری مطرح شده باشد
در حالی که هرگز چنین چیزی گفته نشده .
در نتیجه این بر داشت تطیقی تان دلیل به همراه ندارد .

نظرات